12tilføjet af

100.000 arbejdsløse

Jobindex E-mail service den 7. oktober 2005
Et glohedt arbejdsmarkedet
Jeg skal love for at vores rapport i går om 100.000 job på nettet vakte opsigt, både i Dagbladet Børsen, Radioavisen og TV2 Nyhederne.
Lad os starte med at slå fast, at der ikke er tale om 100.000 job, der er ledige her og nu, men om 100.000 job, der er blevet annonceret de sidste tre måneder. Lige nu er der 10.000 jobannoncer på Jobindex og yderligere 2000 jobannoncer andre steder, alt i alt 12.000 jobannoncer svarende til ca. 18.000 job. Men på 3 måneder bliver det til 66.000 jobannoncer svarende til ca. 100.000 job.
De 100.000 job betyder altså ikke, at der er 100.000 job som ikke kan besættes, det er blot udtryk for, at der er en kraftig rotation på jobmarkedet, og det er godt nyt for de jobsøgende. Der er mangel på byggeriarbejdere, læger, sygeplejesker, sælgere og finansfolk, og hvis opsvinget fortsætter, vil der snart komme til at mangle arbejdskraft indenfor mange flere områder.
Flaskehalsproblemer betyder, at der på samme tid kan være mangel på arbejdskraft og 150.000 ledige. Problemet er, at arbejdsgiverne søger folk indenfor andre områder end der, hvor de ledige søger job. Derfor må både virksomheder og de jobsøgende blive mere fleksible. Virksomhederne vil ikke længere kunne kræve 2-3 års erfaring, men vil blive nødt til at lære folk op. Og nogle af de jobsøgende må skifte karriere. I øjeblikket er der f.eks. mangel på sælgere, og det er en glimrende karriere, hvis man godt kan lide at have med mennesker at gøre.
Det gælder om at være kreativ og finde en ny karriere, hvor man kan udnytte sine evner og tidligere erfaringer. Hvis man f.eks. er arkitekt kan det være man skal være ejendomsmægler. Jeg er sikker på, at huskøbere vil elske at få vist huse frem af en person, der ved noget om at designe huse. Vi har udgivet et hæfte med en masse gode råd om jobjagt og karriereskift, hvis du tør prøve noget nyt.
tilføjet af

Ja det

fremgik jo klart og tydeligt, at det drejede sig om 100.000 nye jobs i 3. kvartal.
tilføjet af

ikke alle der er lige oplyste kedelige mand

selv vores arbejdsminister troede på disse tal,
Det udtalte han da klart og tydeligt i både radio og fjernsyn i går, men det hørte du måske ikke,
for mig at se synes du jo også det er bedre at bruge dine kræfter på dem der er nede i forvejen, istedet for at hjælpe disse mennesker.
Det fortæller jo klart og tydeligt hvad du er for en person, bare det går dig godt, så skidt med dine medmennesker, men alligevel fortsat god dag
tilføjet af

Tallene var jo også rigtige nok

Der var 100.000 nye ledige jobs i 3. kvartal.
Jeg bliver ofte i denne debat beskyldt for at træde på folk som ligger ned - det er ikke korrekt, jeg prøver derimod at sparke dem op og igang, så de kan få et værdigt liv.
tilføjet af

Tak

Jeg kunne heller ikke med min bedste vilje finde de 100.000 jobs.
Kun kedelig mand i sine våde drømme mente han sammen med Cluas Hjort havde den ultimative hammer at slå de ledig ei knoldne med.
tilføjet af

Hvis du var lidt seriøs

og læste indlæggene som du kommenterer ordentligt igennem ville du vide at jeg skrev 100.000 jobs i 3. kvartal.
Hvordan du end vender op og ned på tallene har der været slået 100.000 nye job op i 3. kvartal, og selvfølgelig ikke på en dag - det siger sgu da sig selv.
Læs mit indlæg igen:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=2&conference=47&posting=378552
Det ville desuden klæde dig hvis du glædede dig over at der er nogen arbejdsløse som kommer i arbejde, istedet for at se det som et problem.
Hvordan gik det egentlig med dit chauffør job ?
tilføjet af

kedelig-mand

hvor er du egoistisk at høre på, der var ikke 100.000 ledige job i 3. kvartal.
der er slået ca. 82.000 ledige job til og med 3. kvartal 2005.
mange af disse job er gengangere altså reklamer for firmaer der prøver at sige hej hvor går det godt, vi ansætter nye folk hele tiden, prøv at søg på disse stillinger uopfordret og opfordret så får du dette svar:
lige i øjeblikket står vi ikke og mangler folk, må vi gemme din ansøgning, ja det må de, men til hvad?
mange af de job der er slået op er ikke ledige, kender branchen indefra, synes bare det er så synd for de mennesker der bruger tid og kræfter på at søge disse job, for at få endnu et nederlag.
til alle jer seriøse meddebattører
god weekend
tilføjet af

Sakset fra dit eget indlæg

"Lad os starte med at slå fast, at der ikke er tale om 100.000 job, der er ledige her og nu, men om 100.000 job, der er blevet annonceret de sidste tre måneder."
"Men på 3 måneder bliver det til 66.000 jobannoncer svarende til ca. 100.000 job."
tilføjet af

Ja ja kødelige mand

Du brugte tallet emd de 100.000 til at slå med.
Det kommer du ikke udenom, det er sådan dit indlæg skal forstås, så lad nu være med at vbruge enregi på at trække i land som Frevert, Kjer og resten af slænget. Alle dine mange meneskefjendske indlæg om ledige taler deres eget sprog..
tilføjet af

Måske

de ville have det bedre uden din hjælp, man bliver så øm når der bliver sparket blidt det samme sted hele tiden ikk?
tilføjet af

KM's hjælp

er som at få en møllesten om halsen når man er ved at drukne.
tilføjet af

he he

Ja det kan jeg forstille mig, ville godt betakke mig for hans hjælp hvis jeg skulle komme dertil.
Men hvem ved, kan da være at han selv mener at det er mange kærlige spark der skal til, og at ømme r*** arbejder bedere..
Lidt ala Claus Hjort Fredriksen, som mener at sultne mennesker søger mere arbejde.
De er nu så hjælpsomme de to herre
tilføjet af

Minder mig om en vittighed

som jeg lige har lavet om:
Hvordan redder man en ledig fra at drukne?
Man flytter foden fra hans hoved.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.