8tilføjet af

Usynlige motorcykler

Der er alt for mange ulykker med motorcykler.
Jeg kørte selv hver eneste dag året rundt indtil jeg var 42.
Der hvor jeg virkelig mærkede en stor forandring, var da man indførte lys på bilerne om dagen.
Efter nogle få måneder var det klart at motorcykler var blevet meget mere usynlige. Det var som om at alle i trafikken kun holdt øje med om der kom to lygter imod dem, specielt når de holdt og ventede på at svinge ud på en vej.
Jeg tror at vi nu må gøre noget ved det problem. Der er ved at komme rigtigt mange ulykker med motorcyklister der overses.
Hvad kan man gøre?
the old baker
tilføjet af

du har da ret

i din vurdering - dog skal vi bilister også huske på at der også er mange "en-øjet" bilister, hvilket ikke hverken skader eller bidrager til noget.
Det kunne være en iden hvis motorsykelisterne bar en selvlysende grøn vest på overkroppen... og så syntes jeg at det der med at kører ind imellem bilerne , når der er kø, er en rigtig dårlig ide... selvom jeg godt kan se det praktiske i det - indtil det går galt!
tilføjet af

Vil det sige

at andre end pensionisterne overser motorcyklerne??
Jeg kan forestille mig, at en motorcykel ikke kører efter forholdene (hastighed), hvilket bevirker, at bilisten ikke kan bedømme afstanden korrekt.
tilføjet af

Jeg så idag

Jeg så idag en motorcykle køreskole der var ude at køre.
alle bar selvlysende veste.
Det skulle måske gøres obligatorisk for alle motorcyklister.
the old baker
tilføjet af

Fri os fra standardtøj

Jeg synntes ikke det er en god ide at alle motorcyklister kører rundt med orange selvlysende vest eller lign.
I regnvejr, en varm sommerdag osv. kræver forskelligt udstyr.
Personligt kører jeg i lædertøj også om somren, jeg har set hvad der sker når nogle styrter iført korte bukser og t-shirt - uff ubeskriveligt grimme sår.
Man kan vælge en synlig styrthjælm, og så placerer sig korrekt.
Selv placerer mig altid så jeg kan se føreren i hans spejle, hvis jeg kører bag biler. Ellers kipper med lyset når nogen holder og skal kører ud fra en sidevej eller lign.
I byerne er det ikke slemt, da farten er lav.
Sådan har jeg nu kørt i ca. 25 år (ca. 300.000 km) uden de store uheld.
De eneste der ikke så mig var et rådyr og to fodgængere og en enkelt billist.
Fodgængerene og billisten undgik jeg, mens rådyret måtte lade livet.
Høj fart er årsagen til de slemme ulykker og især ved overhalinger skal man passe på ikke at køre væsentligt stærkere end sine medtrafikanter, så når de ikke at se dig.
Det hjælper ikke at komme susende og bare fortsætte uden om andre, her bør man sætte farten ned og så overhale når man har gjort sig synlig.
Bare et godt råd fra en erfaren MC´ist
tilføjet af

*Host*...

...Har tænkt længe over dette, og det MÅ ud: Udover alt det sikkerhedsmæssige, som SELVFØLGELIG skal være 100% i orden, så er der altså ikke noget så lækkert som en røv i et par stramme læderbukser....
*rødme*
tilføjet af

Det sikkerhedsmæssige skal være i orden

men ellers er der ikke mange argumenter for at gå i læderbukser uden for Pan-klubbens lokaler
tilføjet af

gult lys

hej dig det er jo ikke kun det at vi kan har en lygte men også at vi bliver forvekslet med knalleterne... derfor syntes jeg at alle mc burde køre med gult lys foran lige som nogle biler gør og at alle de andre knalleter køre med det normale hvise lys.... så dem der burde holde tilbage for os ikke forvæksler os men dem der kun kommer med 45 km i timen...
tilføjet af

Nej vel!

En stam røv i læder er ikke af vejen hvad enten det er en M eller Q.
Dog må jeg sige at et par slidte læderbukser på en MC´ist næsten altid har hængerøv.
Men inden under kan huden dog stadig være stram.
Lædertøj tilpasser sig desværre siddestillingen d.v.s sige hængerøv og udstående knæ bliver looket med tiden, hvad enten man kan lide det eller ej.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.