16tilføjet af

Sonofon - tager de røven på mig ?

Jeg har haft abonnement hos Sonofon i flere år,og haft fri snak/sms til 500kr pr måned...for ca 1 1/2år siden ændrede jeg abonnementet til 199kr pr måned da jeg ikke brugte mobilen så meget i den periode.
Her for nylig ville jeg så ændre abonnementet til fri snak/sms til 500kr pr måned,fik at vide det ikke var noget problem og at det ville træde i kraft allerede få timer efter...fint nok!
KÆMPE chok da jeg via pbs erfarer at Sonofon nu afkræver mig for 2 måneders abonnement plus det beløb jeg har talt over det de kalder fri snak !!!!
Taler med alm medarbejer på Sonofon der forklarer,at det er fordi jeg har ændret abonnement midt i en periode,derfor skal jeg betale bagud samt forud...noget forbandet sludder jeg ikke fatter en pind af,da jeg sidder med udskrift af regning foran mig!
Jeg ber gentagne gange om at tale med en overordnet der kan forklare hvad det her går ud på,hun er ikke til rokke det første kvarter...men langt om længe siger hun at hun nok skal bede chefen om at ringe mig op snarest muligt!Jeg er ved at være godt og grundigt irriteret,og føler mig taget i røven af Sonofon....
Chefen ringer mig op,og forklarer at det er normalt at man betaler en måned forud.Jeg har intet fået oplyst om dette før,ej heller de andre gange jeg har ændret abonnementet!
Hvorfor fortæller den unge pige mig så,at det er fordi jeg ændrer abonnement midt i en periode spørger jeg❓Det kan chefen ikke svare på,gentager blot at reglerne er at alle skal betale en måned forud,og at det jo går lige op i sidste ende...
Jeg vil lige pointere at jeg ikke bare har ændret abonnementet midt i en periode,og grundet andre tidligere problemer med Sonofon får jeg udskrift hver måned...
Mine regninger er ALTID blevet betalt til tiden....og jeg fatter simpelthen ikke det...!
tilføjet af

bør de ikke

oplyse kunden,at de vil have kunden betaler abonnementen på 500kr plus 500kr forud ?
tilføjet af

Skift dem ud

med Telmore.
Billigere, til at stole på, optankning via nettet.
Hvem er Sonofon forresten.
Et selskab, i mine øjne, der tager måsen/ rø... på kunderne.
tilføjet af

Jamen så går

det jo også lige op. Kan du ikke regne det ud????N¨år du er midt i en regnskabsperiode det er da soleklart.Tænk dig om, det er vist ikke sonofon der tager røven på dig, vel.
tilføjet af

Det er normalt

at når det er et ikke forbrugsafregnet abb. så betaler man forud, hvilket jo logisk nok ikke kan lade sig gøre når det er forbrugsafregnet, så det er helt normalt.
tilføjet af

Nej det gør de ikke

den er god nok det de gør. Det er meget normalt hos teleselskaber at have den ordning
tilføjet af

Mange skifter til Sonofon

fordi det er et godt og pålideligt selskab. Det må være dig der har været uheldig.
Var selv uheldig med Telmore, men tror de er meget gode.
Dog kunne de ikke styre min udenlandstelefoniabonnement og de ribbede min konto, uden at jeg havde brugt telefonen.
Bagefter afmeldte jeg det, og et år efter fik jeg stadg mails om hvor mange penge jeg skyldte dem, men jeg havde betalt alle mine regninger. Til sidst stoppede det af sig selv. Kender flere der har prøvet det sidste.

Men ellers er det faktsisk et godt nok selskab

Noget jeg ikke anbefaler er DEBITEL. Det er det værste bras på alle områder. én af mine tidligere kollegaer fra et andet arbejde havde arbejdet på Debital og brød simpelthen sammen fordi han ikke kunne blive ved med at lyve og snyde kunderne
tilføjet af

sonofon = nul dækning

dårligt selskab udskift til nogen der bruger tdc net da sonofon dækker a h....til
tilføjet af

Du har ikke læst/forstået

hvad jeg skriver!
Jeg er ikke midt i en regnskabsperiode,som den unge pige prøver at bortforklare det med...!!!Forklaringen fra hendes chef er jo også en anden....
tilføjet af

Tak

vil kigge på deres side...*s*
Ja Sonofon stoler jeg ikke på...der har været for meget bøvl...
tilføjet af

Det lyder ikke godt

det med din kollega...!
Ja måske har jeg "bare" været uheldig...jeg havde mange problemer i starten da jeg oprettede abonnementet,og var udsat for at de forvekslede min regning med en andens abonnement! Jeg betalte både min regning og en andens via pbs,ellers ville de lukke min tlf..Bad derfor om udskrift så jeg selv kunne se hvad der foregik,og kunne via dette se at den var helt gal fra deres side,hvilket de også selv burde have opdaget!Fik undskyldning...men kort tid efter lukkede de min tlf grundet at jeg ikke havde betalt 238kr...hvilket jeg havde og kunne dokumentere!Den regning var betalt 3 måneder tidligere,så det var helt ude i hampen....
Jeg mener der er for meget rod i deres regnskab....
tilføjet af

Det er det jeg

mener....! Der er sgu da noget galt..forklaringen fra chefen om,at det går jo lige op hvis/når jeg siger abonnementet op,ellers får jeg jo bare pengene tilbage,kan jeg ikke bruge til noget...
tilføjet af

Okay

men de burde vel så oplyse om det når man taler med dem...
tilføjet af

Forstår dig godt men rolig :)

Hej :)
Jeg er medarbejder i en Sonofon Butik, og har lige nogle svar og lidt spørgsmål
Jeg forstår godt du bliver sur over det. Er det kundeservice du har snakket med? Altså når du siger du har snakket med en almindelig medarbejder?
Under alle omstændigheder så skal de kunne svare på dit spørgsmål! Men jeg er helt sikker på at der er en god forklaring..
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du har fået det abonnoment du har fået, har de ikke vist/forklaret dig en bedre løsning?? Var du kunde her, eller havde spurgt mig, ville jeg aldrig ha tilbudt dig fri snak og fri sms. Men et nyere abbonoment som hedder Shaker Extreme, her får du Fri snak (48 timer om måneden, svarer til 96 min om dagen, hvilket i øvrigt også gælder for abonnomentet Fri snak), 5000 sms'er (svarer til fri sms), og 500 Mms, INGEN opkaldsafgift, for 499 pr måned. Med fri snak er der en opkaldsafgift på 25 øre for hver gang du ringer op, og de kommer altså UDEN for de 400 kr som abonnomentet koster.
Med Shaker Extreme, er det meget meget svært at komme ud over de 499, det kommer du kun hvis du ringer mere end de 48 timer, og så hvis du ringer i mere end 1 time af gangen, Du må godt ringe en time og ligge røret på og så ringe op igen (lissom fri snak).
Hvis du har ringet ind eller været nede i butikken og fået dit abonnoment, og altså IKKE har købt en ny mobil.. så er det altså ikke værre end at du ikke har bundet dig til noget😉Hvis du kontakter kundeservice eller går ned i din sonofon butik så kan du altså sagtens få det lavet om, MED MINDRE du altså HAR købt ny mobil..
Jeg håber alt går, og hvis du har nogle spørgsmål så er du velkommen til at skrive din mail adresse her, og så skal jeg maile dig fra butikken hvor jeg har adgang til at kunne se lidt mere om dit abonnoment :)
Håber det var til hjælp :)

PS.. Sonofon har altså ikke dårlig dækning.. hvis jeg skal være dum, så må jeg sige at TDC får et problem lige rundt om hjørnet ;)
tilføjet af

Tusind tak

for hjælpen...*s*
Ja det er kundeservice jeg har talt med...og derefter er jeg blevet ringet op af en chef !
Nej - der er ingen fra Sonofon der har vist/forklaret mig en bedre løsning !
Jeg har ikke købt ny tlf - har blot ville ændre mit abonnement,da jeg taler mere i tlf for tiden samt sms'er mere end jeg plejer !
Jeg er meget glad for dit indlæg,og vil prøve at kontakte kundeservice igen...
tilføjet af

Det var så lidt ;)

Ja kontakt dem, og sig evt. at du har snakket med en konsulent i sonofon, så kan det være de fatter det, de er altså ikke altid lige hurtige deroppe i kundeservice :-s
Og endeligt brok dig over at du ikke er blevet tilbudt shaker extreme, så skal de nok få røde ører :P
tilføjet af

Tak endnu en gang

Jeg har kontaktet dem igen,og får nu ændret abonnementet til shaker extreme,uden ekstra omkostninger...
De fik nu ikke røde ører men sagde at abonnementet er så nyt,at de ikke havde kunnet tilbyde mig det før...
Hav en dejlig weekend :-)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.