8tilføjet af

Skyd efter benene - DR2 lørdag kl. 19.10

Fra Danmarks storhedstid - den gang voldelige ekstremister fik kontant afregning - og ikke bare et gratis hus forærende fra deres gode venner i S.
DR2 om den rabiate venstreorienterede voldsekstremisme på Nørrebro 18. maj 1993
Lørdag kl. 19.10-20.00
tilføjet af

Næ.

Hold nu kæft en gang bullshit!
Politiet skød kun, fordi de pinedød var nødt til det! Det havde intet med kontant afregning at gøre, men handlede om at ledelsen havde fejlbedømt indsatsen, havde for få radioer, for lidt tåregas, og først og fremmest for få folk.
Det var ét gigantisk fuck-up fra politiets side.
Så lad nu være med at tale om de gode gamle dage. Politiets indsats var heller ikke styret politisk dengang, ligesom den ikke er det i dag.
Om "de unge" skulle have et hus (eller have taget deres første hus) er en anden diskussion, som ikke skal blandes ind i sagen.
tilføjet af

Jeg forstår ikke helt dit indlæg

På den ene side skriver du "S belønner vold" og kritiserer venstrefløjen for at være voldelig. På den anden side skriver du "dengang voldelige ekstremister fik kontant afregning", som om det var rigtig godt. I 1993 var Nyrup statsminister.
Hvad mener du egentlig?
tilføjet af

Jeg forstår heller ikke dit

Jeg synes at det er glimrende, at de voldelige ekstremister fik kontant afregning i form af politiets indsats den 18. maj 1993. Det var før politiet begyndte at blive blødsødne og ikke turde gøre noget.
Jeg synes at det er skammeligt, at Socialdemokratiet senere belønnede voldelige ekstremister med et gratis hus. Måske havde det været bedre at bruge metoderne fra 18. maj 1993. Ellers tror de forkælede og voldelige pattebørn at de kan true sig til hvad som helst.
Hvorfor nævner du hvem, der var statsminister i 1993? Var det statsministeren, der bestemte politiets indsats?
Jeg har i øvrigt ikke udtalt mig om den del af venstrefløjen, der ikke er voldelig - det er vist noget stråmandsbyggeri, du er på vej ud i.
tilføjet af

Jeg er stadig lost...

Jeg gætter på, at du synes vold er godt sålænge, at det er de "rigtige", der får tæsk?
Jeg er iøvrigt EU-tilhænger, bare for lige ikke du skal kalde mig autonom.
tilføjet af

Vrøvl - vold er aldrig godt

Vold er aldrig godt. Men det nytter ikke bare at sætte sig i en rundkreds og hyggesnakke, hvis politiske voldsekstremister vil smadre en by.
tilføjet af

Jamen de blev jo skudt

Hvad klager du over? Der var jo hverken rundkreds eller hyggesnak.
tilføjet af

Så du selv indslaget?

Så ville du på nuværende tidspunkt vide, at politiet dengang på ingen måde var klædt på til den form for voldelige optøjer.
Men det er de heldigvis idag.
tilføjet af

Tænk, jeg mener at huske at S var fjenden

Der var da Nyrup der solgt Danmark til EU.
Jeg havde helt glemt det.
Han skulle være smadret den grimme stodder😕
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.