16tilføjet af

Re.: 587 contra JV's 607/1914

'

....."agains" URL smuttede desværre, den skulle vise hans intelligente belysning af
JV/WTS "Tanketorsk" i udregningerne af Jerusalems ødelæggelse 587 contra 607 / 1914!
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217%20&posting=797043

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Ja ja, jalmar, din stakkel.

Du tror jo ikke engang på biblen.
tilføjet af

Hej anonym

Man behøves ikke tro på biblen for at tro på at Jerusalem blev ødelagt i år 587 f.kr. Det er der historiske beviser nok til.
Med venlig hilsen Manjana
tilføjet af

Man kan tro så meget,

men hvad betyder det når man ikke tror? Jeg synes jalmar er klam.
tilføjet af

Barnlig

Jeg vil ikke ud i en barnlig diskussion. Men er du vidne, burde du skamme dig, ved at skrive sådan noget. Rettelse, især hvis du er vidne. Uanset vidne eller ej, er du direkte uhøflig og uartig. På mig virker du fordummende, når du ikke kan argumentere på fornuftig vis, men istedet på et barnligt grundlag. Se jalmar ved hvad han taler om, modsat dig.
Manjana
tilføjet af

Jeg synes han er klam.

Jeg kan forstå hvis han skriver om sit eget, men at kopiere andres indlæg, det er for klamt.
tilføjet af

kære ftg rygklapper............

'
(re.: rygklapper - er ikke helt sikker på at anonym kan det - selv???????
.......Jeg synes det er vigtigere at få reale FAKTA på bordet...og det kan IKKE
skrives bedre end again/Stigs indlæg!
At du så bare tilhører den hjernedøde race, der ikke kan svare for sig selv, langt
mindre debbattere med andre, skal da vel ikke gå ud over lødigheden her på SOL-Debat,
som i forvejen er under lavmålet, på grund af alle de Kopiindslag der præger den!

M.v.h.
jalmar
jalmar
tilføjet af

Interessant dialog

Interessant dialog. Jeg troede ikke JVer måtte læse kritiske indlæg om JV! Måske kunne der her være tale om udstødelse. Måske skulle man overveje at klage til "de ældre" over JVers opførsel* herpå SOL.
* den der modstrider JVs leveregler
tilføjet af

jo JV'erne debattere :)

men JV'erne fatter intet ;)
men snakke kan de. som en tom tønde der bulre.
Men vi skal være søde ved de stakkels vidner. for der er stadigt en masse søde rare mennesker i Sekten Jehovas vidner, der stadigt er blandt de bedraget.
og derfor er det så vigtigt, det Jalmer gør her :)
for det kan godt være, at JV'erne ikke læser det. men det kan være, der er nogle andre der læser det. som er på vej ind i sekten. og bliver klogere.
inden skaden er sket.
men ja det er en interessant dialog. mange gange typisk, når man snakker med JV'erne.
At snakken bliver så en linie agtigt. og barnligt. eller også laver de en linie, og copy og paster resten.
på den anden side. så ville jeg ikke bytte plads med dem, for nok siger de, at de er i sandheden. men det er på ingen måder sandt.
og deres bevis grundlagt, er meget mangel fyldt og tynd, og ender tit og oftes i sektens egne udgivelser.
tilføjet af

Kære Sveland

Jeg kan love dig for at Jalmars indlæg ikke redder en single sjæl. For eventuelle personligheder, der er på vej indtil Jehovas Vidner vil straks forkaste Jalmars indlæg fordi han ikke tro på Gud. Han fremstår som endnu en, modsat Jehovas Vidner kan Jalmar ikke gi nogen form for tryghed eller tro.
tilføjet af

Kære Apostoliske fjols :D.................

'
.......Hvor er dit bevis på, at jeg ikke tror på en Gud eller Gud - Okay, du har
100% ret i, at jeg IKKE tror på "jehova gud" - han/den/det/ er sgu for
umenneskelig i mine øjne, og Guds menneskekærlighed og tilbedelse går efter min
mening ikke på nogen som helst områder i spand, da kravet om tilbedelse
er en yderst menneskelig egocentrisk egenskab!
Jeg vil endda gå så langt som at sige, at dem der fornægter muligheden af en
Guds tilstedeværelse, er de samme mennesker der tit og ofte også bremser
fremskridtet, da nogle af de samme sandsynligvis også ville fornægte
muligheden af eet automobils - for ikke at sige een flyvemaskines eksistens! :D

Må DIN Gud være med DIG!
Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Ps. Det Apolitiske fjols

´
.......Jeg glemte at skrive, at jeg tvivler sgu meget på'
at der overhovedet er personligheder der melder sig under
JV/WTS's faner - at de kan virke sådan efter endt hjernevask
og indoktrinering, skyldes alene en JV/WTS dygtig lavet CD-ROM!
jalmar
tilføjet af

Til Jalmar

Undskylder, for det var ikke mening at kalde min bror "raka" for at blive i den religiøse retorik.
Med absolut venlige hilsner
tilføjet af

personligheden i sekten?

når folk melder sig ind i sekten.
så tror de jo også, at de får en mere tiltalende personlighed. end den de selv har. ved at sige de er Jehovas vidner. de får jo hele tiden at vide, at vidnerne bliver anset som rare og pårlidelige mennesker.
og de føler de får mere respekt, ved at sige de er jehovas vidner, end t være den personlighed de i virkeligheden er :(
personligheds flugt kan man nok kalde det. men det er en manipulation der desvære virker :(
og som totalt fjerner alt den respekt de havde for dem selv. lige så stille.
de får at vide, at personligt tangke gang, var det der fik mennesket smidt ud af paradiset.
og de fornægter sig selv mere og mere til de helt forsvinder. som man godt kan se på ftg.
han ser jo alt kritik som noget fra satan af. og ikke noget man skal tage seriøst. lige meget hvor sandfærdigt, denne kritik er.
tilføjet af

20 år der ikke er der

Godt skrevet jalmar, det er pointen at hvis teorien om 1914 skal holde, så er der 20 år et sted i rækken der ikke er der, en anden del af 1914 er at jorden sådan set består helt godt stadigvæk, det blir den ved med ;).
Uanset om Jalmar tror på bibelen eller ej, så er det sandheden han skriver; personligt tror jeg på biblens budskab, så derfor gentager jeg gerne for anonymes skyld.
Jehovas vidner må tro hva de vil - men argumentationen om 1914 holder ikke.
Brian
tilføjet af

RAKA?.....Den kender jeg...............

´
..jeg sgutte....???
M.v.h.
jalmar
tilføjet af

PS Jalmar

Du har helt ret mht. den CD rom, den består af vagttårnets artikler fra en årrække og meget andet godt, - forkynderhåndbog og undervisningsmateriale i manipulation ved dørene.
- JV ere skoles i at tale udenom, at undvige, - Når der ikke svares er det ofte tegn på, at de ikke er blevet instrueret i svaret. man kan sammenligne med en chatrobot som spleak. hun svarer også smukt om mange ting, men kan ikke svare på de ting, som ikke er "programmerede".
Brian
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.