18tilføjet af

Politi i biljagt m. 200 km/t

"Politiet jagtede ham med 200 km/t
Betjent sygemeldt efter sammenstød med biltyv"
Det er sket før; nu sker det igen, at politiet jagter en biltyv med stor hastighed for at ende i sammenstød - dog uden at andre blev indvolveret.
MEN hvornår sker det; at en uheldig trafikant kommer på tværs, og vi kan høre en eller anden politifunktionær forsvare det med nødvendigheden af, der skal sættes ind over for "den slags".
Jeg tillader mig at stille❓ved det forsvarlige i disse jagter. Tag nummeret på bilen, indkald nogle flere patruljer til området for at afskære flugten; OG lad være med at jage en biltyv/flugtbillist for enhver pris - det sætter andre menneskers sikkerhed i fare.
Kan have på fornemmelsen at der går adrenalin i den, og fornuften bliver sat lidt ud af funktion.
http://www.bt.dk/krimi/betjent-sygemeldt-efter-sammenstoed-med-biltyv
tilføjet af

Tage nummeret

det du siger er så at du mener at det er folks egne biler de kører sådan i og ikke stjålne biler. Hvad skal det dog nytte at tage nummeret på en stjålet bil. Det du samtidig siger er at det skal være enhver frit at køre som en sindssyg for politiet må ikke sætte efter.....Det skal nok blive sjovt
tilføjet af

De idioter

der stjæler biler eller i det hele taget kører sindssygt SKAL STOPPES. Personligt synes jeg det er helt iorden at jagte dem. Jeg forstår så bare ikke at politiets biler har udstyr til at køre dem de jagter af vejenbanen, dvs "bumbers" for og bag eller nogle af de andre spændende muligheder bl.a. det amerikanske politi har.
Det er bydende nødvendigt at sætte hårdt mod hårdt overfor de folk der kører tosset og stjæler biler. I mange tilfælde hvis man gør som du foreslår, vil de nægte at have kørt bilen. Ejeren siger bilen er lånt ud og andre undskyldninger. Det er nødvendigt at tage dem i "agten" hvor man derfor sparer i forhold til bevisbyrde osv.
tilføjet af

vi lader dem køre

ja vi lader dem stjæle løs af biler, så kan tyvene fræse rundt i landet som de vil, og endda bruge den som opbevaring af tyvekoster.
vi kan også afskære ham og selvfølgelig stopper ham, for tyven er jo flink når vi lader dem fræse rundt i landet
så kan vi sidde og spise wienerbrød på kontoret.
tilføjet af

Nej, det siger jeg ikke...

Jeg mener, der må være grænser for galskaben.
Og der må være en grænse for, hvor meget man skal gøre for at stoppe en biltyv (det er altså kun en blikkasse).
Der har før været biljagter gennem byer med stor hastighed; og for mig at se bliver andre udenforståendes sikkerhed sat over styr.
At der bliver kørt sindsygt, kunne måske hænge sammen med, at der kører en politibil med blå blink og det hele.
Jeg forsvarer på INGEN måde biltyven; MEN der skal ikke jages "blikdåser" for enhver pris....
tilføjet af

Og sætte...

andres sikkerhed på spil❓😮😮
tilføjet af

iorden

Det kan aldrig blive forsvarligt at eftersætte med 200 km i timen. Men omvendt kan skade måske bliver mere omfatte, end hvis der ikke bliver gjort en indsats, det kan i nogen tilfælde godt være spørsmål om kolera eller pest. Jeg mener dog at stadigvæk at en biltyv ikke bare skal slipper fri. vi skal ikke have en retsamfund der tilside sætte at være biltyv ikke er slemmer end cykeltyv
tilføjet af

Kloge Åge

Synes du direkte dum af høre på. Tag nummeret på bilen ! Gud hvor klogt når man jagter en BILTYV❓Så synes du der skal indkaldes flere vogne, til af hjælpe med af afskære flugten. Sorry, men det har været standard i sådan ca 80 år. Er der en lille mulighed for det, blir der lagt sømmåtter idag. Stod det til mig skulle de bare have 2,25 i nakken og færdig. Ingen blødsødenhed overfor Kriminelle biltyve, indbrudstyve, rambuktyve osv.. Men dine polske brødre er måske på julebesøg ?
tilføjet af

Så kan du passende svarer på følgende:

Politiet undlod at stoppe en biltyvs højhastigheds vandvidskørsel - Mor og barn dræbt - flere trafikanter påkørt og kvæstet !
Kom så.......!!!!!
tilføjet af

Jeg tillader mig bare...

at stille❓ved forsvarligheden i at farten kommer op på 200 km/t; og kan forestille mig at vanvidskørslen og den høje fart NETOP skyldes det jagende politi.
Er på INGEN måde uenig i, at der skal gøres en indsats for at stoppe biltyve. MEN hvor går grænsen? Skal andre menneskers førlighed sættes på spil?
Hvad med overskriften:
"Mor og barn dræbt af politibil, der jagtede biltyv"
tilføjet af

To fluer med et smæk

ALLE private biler plomberes så de kun kan køre 140, og på sigt et system der pr. radiosignal regulerer 50-60-80 så bilister med hang til fart ikke får noget ud af at træde på speederen i potensforlængeren.
Ingen politijagter og fartbøller, heller ingen fartbøder i statkassen, men til gengæld sparede sygehusophold og tragiske dødsfald.
tilføjet af

Du er inde på...

noget rigtigt der....🙂🙂
tilføjet af

Hvad så når vi kører til Tyskland?

Så skal du også bestemme farten?
Og inden du overfalder mig og tror jeg er Brian der kører rundt i en tunet BMW - du tager fejl. Jeg er ejer af en simpel polo fra 1998 der på ingen måde er tunet.
tilføjet af

Hurra for politiet

Der gør det til en risikabel levevej at være biltyv!
Sådan nogen forkvaklede skiderikker skal IKKE have lov at slippe væk!
tilføjet af

Det gør det også til....

en risikabel affære at færdes som medtrafikant. Men hellere fange en biltyv og sætte folks liv og førlighed på spil !!!???😮😮😮😮
tilføjet af

Jeg bestemmer ikke farten

De står i lovene som mange skider på.
tilføjet af

absolut ikke!

man tænker jo i forholdsregler som i dén grad indbefatter deres testikler samt to mursten som, med tekstilerne derimellem beliggende, mærmer sig hinanden med et par hundrede kilometer i timen, for ultimativt at mødes med et knald, netop dér hvor klunkerne befinder sig 😃😃😃😃
tilføjet af

Den har vi jo haft

Det kunne jo være at netop den biltyv ved at blive stoppet ikke dræbte mange mennesker !
tilføjet af

det her kan

man diskutere til dommerdag, de slags folk vil blive ved, mvh
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.