6tilføjet af

Lykkelige er I når folk skælder jer ud og forfølger jer. - Matt.5:11.

Den egentlige grund til at Jehovas tjenere bliver skældt ud og nogle steder forfulgt, er at de ikke er en del af den nuværende onde tingenes ordning. Jesus sagde til sine disciple: „Hvis I var en del af verden, ville verden holde af sit eget. Men fordi I ikke er en del af verden, men jeg har valgt jer ud af verden, derfor hader verden jer.“ (Joh. 15:19; 1 Pet. 4:4) De første kristne blev forfulgt fordi de ikke ville holde op med at forkynde i Jesu navn. Jesus gav sine disciple følgende befaling: „I skal være vidner om mig . . . til jordens fjerneste egne.“ (Apg. 1:8) Som Jehovas Vidner aflægger vi vidnesbyrd om Jesus, der nu hersker som konge i Guds riges himmelske regering. Denne regering vil tilintetgøre alle jordiske regeringer der står i vejen for Guds retfærdige nye verden. (Dan. 2:44; 2 Pet. 3:13) Derfor bliver vi spottet og forfulgt. — 1 Pet. 4:14.
Bibelen på internet, så du hurtigt og nemt kan slå skriftstederne efter:
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm
tilføjet af

I er

ikke mere forfulgte end såmange andre. Og tit er I selv skyld i det, fordi I ikke forstår at sætte en grænse og respektere folks nej tak. Også at I altid fremhæver jer selv, selvros er hyklerisk. Jeg ved, du vil sige, at sådan er det slet ikke med jer, men jeg har været ude for jeres pågåenhed mange gange, og det er irriterende, at I ikke kan resoektere andres indstrilling, når I selv kræver respekt.
Vandmelon
tilføjet af

Forfølgelsesvanvid

I bliver ikke skældt ud- I bliver modsagt, og det er altså noget andet.
Muslimer bliver skældt ud- folk skriver eksempelvis at de er terrorister hele bundtet, der kun venter på at slå os ihjel. Det kan man kalde forfølgelse.
Den eneste forfølgelse I Jehovas Vidner er udsat for her på debatten er jeres eget forfølgelsesvanvid!
tilføjet af

Vil du venligst uddybe det sidste du skrev i din lille tekstbox?

Lad vær med at blande din religion sammen med politik-RACIST!
tilføjet af

Grunden er at vi er kristne.

Det er det Jesus gør opmærksom på.
tilføjet af

Jeg snakker ikke om debatten.

Jeg snakker om Jesu ord.
tilføjet af

Du mener det med at .....

... Guds rige vil fjerne alle de regeringer der står i vejen for Guds retfærdige nye verden?
Det vil jeg da meget gerne. Det står i Daniel 2:44:
"Men i de kongers dage vil himmelens Gud oprette et rige som aldrig vil blive ødelagt. Og riget vil ikke blive overdraget til noget andet folk. Det vil knuse og gøre ende på alle disse riger, men selv bestå evindelig."
Med venlig hilsen, ftg.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.