3tilføjet af

Kære anonym, du skrev 12.1.05 til Enoch

Kære anonym,
Først vil jeg lige sige hej til dig. Nu er det jo sådan mange gange, at man både gerne vil være alene, men også sammen med nogen. Derfor behøver man ikke at være ensom. Man kan da godt være alene og have det godt og finde ud af mange ting ( interesser). Der er sikkert mange ting som fylder éns hverdag og tanker. Alligevel, som du skriver, kan vi have behov, som vi ikke kan klare alene og som vi derfor beder ( måske) Gud om hjælp til. Hvad så når Gud ikke svare. Du ved sikkert, at ”de kristne” vil påstå, at Gud hører alle bønner. Ja, det står endda i Bibelen, så hvad så?
Jeg sad lige her til morgen og læste i Bibelen og mærkeligt nok var det fra Paulus´ 1.brev til Timotheus kap. 6 og vers 3 til 10 . Det handler om ” det at have” og ”det ikke at have”. I vort liv har vi mange ønsker om at have altså at eje ting og sager. Det er der ikke noget forkert i, men jeg vil gerne fortælle hvad Gud sagde til mig i forbindelse med denne læsning i Bibelen her til morgen.
Gud sagde: ” Du skal først ”ned på bunden”. Altså, du skal først miste. Når du er ”magtesløs”, da vil min kraft udfolde sig i dig. Du skal råbe til mig ( når du intet har), hjælp mig Gud, så vil jeg hjælpe dig.
Nu ved jeg ikke hvad du gerne vil have Gud skal gøre for dig, men der ligger megen visdom gemt i disse ord fra 1.Timotius brev kap. 6 vers 3 til 10.
Jeg tænker også på, at sammen med bønnen, må vi lave en handlingsplan. Vi må gøre status. Hvor er jeg og hvor står jeg. Så må vi smide alt overflødigt og unødvendigt væk. Vi må så at sige ”dø” væk fra det vi ikke vil have.
Jesus brugte en lignelse engang. Det frø du sår er ikke det som kommer op. Det frø du sår ”dør” og det som kommer op er ” af det du såede”. Det bærer til gengæld mange fold, det du såede. Altså for hver du sår ( og som så ”dør” ) giver Gud mere end 10 igen.
Så mængden af det vi sår, står i forhold til mængden af det vi høster.
Til dig vil jeg sige: I dag har Gud hørt dine bønner. Gud vil velsigne dig, efter det du har bedt om og du skal nok komme til, at høste hvad du såede.
Det er aldrig for sent til at så. Dog skal vi, som bondemanden forberede ”jorden” og det er stort arbejde ( som bærer lønnen i sig selv), derefter skal vi så ( under sved og tårer) , men vi skal høste med glæde.
God høst!
Meget venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

Smukt

Hvor dette dog varmer hjertet når man læser de smukke ord. Tak skal du har.
Må Gud holde sin hånd over dig
tilføjet af

gud er pædofil

voldtægtsmand og morder.
en gud der ik kan styre sit folk så det ikke fortager sig sådanne handlinger er ik en gud..han er en sammensvoren.
tilføjet af

Kære anonym 17,

Kære anonym 17,
Undskyld jeg kalder dig anonym 17, men det er for at kunne holde styr på alle de her anonymiser som der jo er på Debatten. Nr. 17 er datoen i dag da jeg læser dit indlæg. Nå, nu håber jeg det er OK med dig, ellers må du "brokke" dig til mig.
Med hensyn til det du skriver, så vil jeg godt kommenterer det.
Det er "ikke så ringe endda". Nu kan man mene hvad man vil om dit indlæg, men.... der er noget i det, som vi må tænke over. Jeg prøver at forstå dine tanker og der er noget om det du siger , som gør "ondt".
Det er jo også rigtigt det du peger på, at hvis gud ikke kan "styre" sine folk, så......Så, hvad skal vi gøre ved det? Det er altid "let" ( nej det er det ikke, det er svært), at pege på et problem, noget andet er at gøre noget ved det.
Hvad vil du foreslå, "vi" skal gøre ved situationen, både med Gud og med os? Det er jo i sidste ende os det handler om. Jeg vil ikke afvise dit indlæg, for det første fordi du har ret til din personlige mening, som alle vi andre, men der er alligevel noget som bør diskuteres i det du siger. Så kunne du ikke komme med nogle forslag?
Så vil jeg til gengæld fortælle hvad jeg mener om "forholdet" eller "stillingen" Gud - og
"guds folk". Vi må nok være enige om, at ”Gud” ikke sådan forsvinder.
Meget venlig hilsen
Enoch
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.