18tilføjet af

Kanyler til 1000 kroner

Narkomaner smider deres brugte kanyler overalt.
Narkomaner får gratis kanyler, betalt af den danske stat - således at de ikke deler kanyler, og dermed smitter hinanden.
Hvis man hævede prisen på kanyler, til 1000 kroner stykket - så skulle vi sgu nok se kanylefrie gader.
At narkomanerne så derefter deler kanyler, og smitter hinanden - er vel bedre end at uskyldige børn m.v. udsættes får risikoen.
tilføjet af

hmm

Hej,
Er ikke helt sikker på at jeg kan lide din holdning om at kanyler skal koste 1000 kr. fordi jeg fornemmer at en foragt for narkomaner er din motivation... Men hvis man bare satte en pant på 25. kr. så kan jeg da forestille mig at en del narkomaner vil samle lidt ind for at betale deres pusher...
Spørgsmålet er hvad der så sker.. Får vi smittet en masse narkomaner fordi de stikker sig på andres nåle?
tilføjet af

Kanyler i sandkasser.

Der ligger sandelig også kanyler i sandkasser,rundt om på Vesterbro.Narkomanerne er da helt ligeglade,bare de for deres junk.De skulle forviges til en øde ø med en spand korn,så kan de sku bare passe sig selv.De er bare til besvær for det danske.De stjæler,lyver,ja,gør bare alt for at få deres junk.Hvorfor de overhovedet begynder på at junke,er bare den rene dumhed.Enhver ved jo hvad det kan føre med sig.
tilføjet af

Men...

som tingene er idag, kan de gratis hente kanyler på apoteket - som de efterfølgende kan smide overalt med deres syge blod i...
tilføjet af

desrespekt

Jeg mener helt klart, at narkomaners desrespekt for andre end dem selv - ikke skal belønnes med gratis "mordvåben".
Hvis de smitter hinanden, er det deres sag.
tilføjet af

Vi er langmodige

når det kommer til narkomanerne og narkopolitik.
De er total hæmningsløse hvorfor er vi ikke det samme. mange mennesker lever fedt på statens og kommunens regning for at afvænne dem og lige lidt sker der. fuck dem
tilføjet af

det er jeg bestemt ikke enige i !

Man må se det i et lidt "bredere" perspektiv ! Du kan have ret i at det kan være "deres egen sag" men når det så går galt for dem så er det samfundet som hæfter.
Mener du så dermed at vi skal lade dem ligge på gaden og dø af Aids ?
Hygge derude !
LeonM
tilføjet af

raske narkoman...ingen udgift?

Nej jeg har vist ikke påstået vi skal lade dem ligge på gaden og dø af aids...har jeg??
Sagde blot han skulle betale kassen for sin kanyle - så han kan lære at passe på den.
For narkomaners ligegyldige omgang med gratisvarerne(kanylerne) resulterer måske i at uskyldige kan lide og dø af aids.
Og ja...den syge narkoman koster staten masser af penge - men find du venligst et regnskab, der viser at han bliver en mindre udgift når han får gratis kanyler...
tilføjet af

Jeg er glad....

........at jeg ikke deler dit menneskesyn....
Selv om du sætter priser på kanyler op vil du ikke løse problemet......narkomanerne vil stadig smide sprøjterne hist og pist....de er nemlig ligeglade, når de først har fået deres fix......narkomani er en sygdom som skal behandles.......kig på WHO's liste over diagnosticerede og anerkendte sygdomme og du vil finde narkomani på listen her......
Jeg er en af dem du angriber i dit indlæg...en af dem der laver misbrugsbehandling med gode resultater.........og er i øvrigt selv tidligere narkoman......
Jo flere der kommer i behandling....jo flere blir raske og jo bedre blir denne verden at leve i.......
Fine hilsener Mortek
tilføjet af

Læs........

....mit indlæg længere nede........
Narkomani er ikke dumhed men en sygdom......
Prøv at læse noget mere om emnet eventuelt inden du udtaler dig videre.....
Mange hilsener Mortek
tilføjet af

De mangler fixerum

og udlevering af heroin.
Hvis vi fik ændret reglerne til dem de har i Schweiz, så ville kriminalitet relateret til narkomisbrug falde dramatisk.
Fixerum og udlevering af gratis heroin, hvis de indtager deres med det samme i disse fixerum.
Plus man vil bedre kunne kortlægge misbrug på den måde. Brave New World? ikke i mit verdensbillede.
tilføjet af

sygdom skal helbredes

Det gør man ikke ved at give dem gift.
tilføjet af

Sygdom mener du

Kan det passe man har en sygdom som ikke kan helbredes. Hvis der ikke fandtes stoffer som de kunne ødelægge sig selv med hvad ville de så fejle. Det er historien om hønen og ægget om igen. De har selv påført sig den sygdom du hævder de har og du bliver aldrig arbejdsløs, men koster samfundet en masse penge. Du kan ikke gøre dem raske kan du ?
tilføjet af

Siger du

Men man skal kontrollere situationen først, det kan man med et kontrolleret miljø.
tilføjet af

Jo.....

....jeg kan være med til at gøre dem raske......
Jeg er selv et levende exempel på en narkoman der er blevet clean og har fået et godt liv.
Jeg har snart været ude af stofferne i 10 år.....og der er mange ligesom jeg - der er blevet raske......
Det eneste jeg ikke kan er at tage stoffer eller drikke igen..........for så ryger jeg lige lukt tilbage i afhængigheden.
Håber du kan bruge mit svar...ellers spørg igen.
Fine hilsener Mortek
tilføjet af

jaja

men det er da muligt det er en sygdom, men det ændrer ikke ved den situation, at der ligger kanyler over hele vesterbro. hvilket er til fare for uskyldige børn!
Og min logik siger mig, at jo mindre kanyler der udleveres(mængden vil begrænses stort af høje priser) jo færre kanyler vil der ligge på gaderne.
Før de gratis kanyler var en realitet, beholdt de fleste narkomaner deres sprøjte, de delte den tilmed med deres makker.
I denne sammenhæng, skal vi ikke tilgodese narkomaners helbred på bekostning af uskyldige intetanende børn m.v.
tilføjet af

stoffer

Der har ikke altid været stoffer i landet det var noget der tog fart i 60 erne og 70 erne. før den tid havde vi ikke gadenarkomaner, var narkoen ikke kommet ind i billedet så er det jeg spørger.
Hvad havde de så fejlet hvis ikke de var narkomanr. Tror du ikke de er blevet syge af narko, havde de ikke taget det var de vel for pokker ikke blevet narkomaner. Der er ingen der har proppet det ned i halsen eller i årerne på dem.
tilføjet af

Ikke rimeligt

Du har ret i at narkomanerne ikke skal svine som de lyster på bekostning af vore børn og andre borgere.
Hvad vil Mortek sige hvis hendes barn kommer hjem og har stukket sig på en narkokanyle en med blod i. Vil hun så stadigvæk forsvare de skruppeløse individer og skælde ungen ud fordi han/hun har leget med narkomanernes værktøj.
Nej der må være en kant hvis narkomaner er syge så skulle de tage og blive raske inden de får smittet sahesløse borgere.problemet er ikke nyt mere, det er 40 år gammelt problem som INGEN kan helbrede. så var det gjort
tilføjet af

Korrekt.........Thomas........

......der har ikke altid været stoffer i DK...
Narkomani er en sygdom der udvikles ad åre...ved brug af stoffet, der næst misbrug og slutteligen afhængighed.......
Folk der lider af denne sygdom har også en genetisk disposition herfor...dvs...at man er født med sygdommen latent...akkurat ligesom nogle mennesker udvikler sukkersyge......
Jeg kan tage mig selv som exempel....først blev jeg afhængig af alkohol, dernæst af hash og til sidst af stoffer og piller......
Jeg drømte ikke om, da jeg var barn at voxe op i denne verden og blive alkoholiker og narkoman....det er ikke et bevidst valg man tager.....det er en sygdom som udvikles ad åre ved at man indtager stoffet......og man har IKKE nogen stopklods overfor dette som "almindelige" mennesker har.....
Hvis man ikke bliver afhængig af stoffer så bliver man afhængig af noget andet exempelvis alkohol.......det er som sagt en genetisk dispostition og så skal der optræde et stof der er til at få fat i.
Hvis jeg fx var født i et muslimsk land...så var jeg aldrig blevet narkoman eller alkoholiker....så var jeg nemlig aldrig kommet i kontakt med stofferne og sprutten......
Håber det her gir lidt mere mening......
Mange hilsener Mortek
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.