52tilføjet af

Jeg ønsker et job til min 35.000,- kr. om måneden og ...

.. gerne krydret med et ledelsesansvar.
Jeg har en bred erfaring indenfor autobranchen, hvor jeg har været i berøring med stort set alt.
Jeg har både arbejdet som lagerekspedient, lagerchef, værkstedsassistent, indkøbschef, uddannelsesleder, projektleder og som opgavekoordinator.
Jeg har erfaring med personaleledelse, budgetter, lagerstyring,disponering,indkøb,priskalkulering, reklamationsbehandling, værkstedsfakturering o.m.a
Jeg har forsøgt at søge stillinger over hele landet, da min familie og jeg er indstillet på en flytning, hvis det skulle blive resulatet, men lige lidt hjælper det.
Er mine kompetencer ikke gode nok ?
Jeg er sidst i 30´erne, har bred og dyb erfaring med erhvervslivet og med autobranchen især. Jeg er oven i købet mobil, så hvad gør jeg galt ?
Jeg er udover at være kompetent, også arbejdsom og som person omgængelig og rar, så...
Hvis nogen sidder og mangler sådan en som mig så giv lige besked ikk´?
tilføjet af

prøv job annoncerne

igen.
tilføjet af

Dette er et debatforum...

..så fat det dog!!
tilføjet af

Du kræver for meget i

løn, som det første. Prøv at forestille dig en løn på c.a. 17.000,-kr om måneden, det er hvad jeg har.
Jeg er desuden uddannet som kommis !!!
tilføjet af

Du skulle prøve..

.. at søge over i andre fag, måske det ville hjælpe.
tilføjet af

...for fanden...

Som de andre siger er dit lønkrav mildest talt totalt urimeligt...hvad havde du forestillet dig??
Jeg tror det er de færreste steder, hvor man kan knalde en startløn på 35K ned i lommen, også selvom du har siger du har erfaring fra andre steder...
Hvis du har haft det lønniveau de andre steder du har arbejdet, må du gerne liste stederne her - fordi så vil jeg da søge arbejde der...
tilføjet af

Der er 2 Sjællændere i debatten

Forvirrende ikk'?
Men denne gang tror jeg nu ikke, at det skyldes ond vilje.
Men jeg kan nu klare mig for små 34.000 kr om måneden, hæ hæ
tilføjet af

er prøvet...

.. flere gange endda, men fik at vide bl.a.
Du mangler erfaring. Du for gammel. Vi ønsker ikke en der har så langt. (til trods for at jeg idag kører over 180 km. om dagen til og fra arbejde !!!)
Så... om igen
tilføjet af

For meget ...

.. i løn ???
Det er det løn niveau, jeg ligger på.
Hvis du synes du får for lidt, så gør dog noget ved det !!!
Din misundelse kan jeg ikke bruge til noget.
Desuden er det som leder med det der til hørende lederansvar.
tilføjet af

Sådan et job vil jeg...

..da også gerne have !!
Sikken en flot løn !!
Men den er dog mindre end Bankdirektørernes!!!!!
tilføjet af

Alternativt, men...

nok ikke lige måden at søge et job på!!
For mit vedkommende er dit lønkrav umiddelbart for højt, men det kommer selvfølgelig an på, hvor meget ansvar du forventer at få, samt virksomhedens omsætning og overskud og tildels også hvor mange ansatte du vil få ansvaret for.
tilføjet af

oplægget...

.. er ment seriøst.
Samtidig lægger jeg op til en debat om, hvad der skal til for at være "den udvalgte".
Er det kun lønnen ?? - Eller er det personen ??
Hvad er det arbejdsgiverne går efter, når de vælger
ledere og mellemledere.
Det som jeg har prøvet indtil nu, virker som om at de ikke så meget går efter kvalifikationer og kompetence, men mere efter udseende og privatsfæren hos den person, der bliver udvalgt.
Hvis man kender de rigtige folk, med de rigtige forbindelser, så er det lykken for den som søger arbejde, for det tæller mest.
tilføjet af

...Søg over i regnskabsbranchen

...Her er din løn bestemt ikke noget særsyn.... Tværtimod er det i underkanten for en med ansvar...
tilføjet af

Er dette noget for dig???

i tilfælde af, at du ikke finder det job, du søger.
Du besidder en masse egenskaber, der kan anvendes i forskellige sammenhænge i de berørte områder.
Vil blive glad, hvis du går ind på siden og svarer.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=7&conference=83&posting=131267
tilføjet af

Desværre...

.. er dette også forsøgt, her mangler jeg det boglige og den faglige erfaring og kompetence tæller ikke, da det ikke kan dukomenteres med et flot guldrandet stk. papir.
tilføjet af

sorry..

til dig. Vidste ikke at der fandtes en sådan i forvejen.
Men nu bruger jeg det altså, da det ikke var spærret.
Måske jeg skulle patentere det❓;-)
tilføjet af

lille løn..

hvis du har et stort ansvar.
Jeg ligger og får noget mere, med et ansvar for 25 personer og i underkanten af 30 millioner i omsætning og 3 mill. i overskud før skat.
tilføjet af

hvor meget

får du da ?
- og hvordan fik du jobbet ?
tilføjet af

Startløn..!

Hæh.. 35.000,- er der skam ikke noget at sige til, men når jeg ansætter en (Ja, jeg er kun 23 år gammel, men jeg har en stilling der betyder at det er mig der ansætter og fyrer folk) så kan ham der kommer ind og siger "JEG VIL HA`" godt glemme det.. Jeg vil som alle andre først vide hvad personen kan byde virksomheden og bagefter kan vi diskutere løn, personalegoder osv.. 35.000,- er bestemt en opnåelig løn, man skal bare ikke regne med at få det som startløn..! Der er ikke noget værre end at være ansat/have ansat en til en for høj løn.. Det er sQ sjovere at få en lønforhøjelse end en lønnedgang og hvis man er det værd får man det også..! (Med mindre man er offentlig ansat.. Så er man sikker på at blive røvrendt)
tilføjet af

o.k.

uden bonus og pension 42.000,- kr. pr. md.
Pensionen er 20 % af lønnen. Bonus opnås ved opnåede budgetmål, resourceforbrugsmålsbesparelser o.s.v.
og kan max. løbe op i 75.000,- kr. på et år, ligger dog typisk på c.a. 50.000,- kr. pr. år
Derudover er der benefits som jeg ikke kan komme nærmere ind på. Anslået værdi pr. år. 60.000,-kr.
Så jeg synes det er en lille løn, du efterstræber !!!
tilføjet af

hm,

Det der med at få, hvis man er det værd !!
DEN har jeg også prøvet og først da jeg truede med en opsigelse skete der noget !!
Du er garanteret ligesådan, hvis ikke man fra starten kan forhandle sig frem til en ordentlig begyndelsesløn, så ender det altid med at man som lønmodtager bliver taberen !!
For hvorfor give mere, når man kan nøjes med mindre ?
Jeg har desuden selv siddet på den anden side af bordet, så jeg er ikke helt ubekendt med dette !!
tilføjet af

men hvad

arbejder du med ?? og hvad er din job funktion ?
tilføjet af

Netop...

... Ca. det samme for mig... Her er der 30 ansatte og en omsætning på 123 mio og et overskud på 10 mio. før skat...
Men jeg er kun regnskabschef, så der da er et par stykker der får over millionen i årsløn.....
tilføjet af

Jeg er

afdelingsleder i virksomheden som har 240 ansatte og en samlet omsætning på 485 mill. om året
tilføjet af

hvordan og/eller

hvad skal jeg dog gøre for at få et sådant job ?
Hvad har du selv gjort❓Har du (som jeg tidligere i debatten har skrevet) bare forbindelserne i orden.
tilføjet af

Jeg bruger et rekrutteringsbureau

... og er oprettet i deres registre og gennemgået deres tests, så de kan komme og headhunte mig, hvis de har en interessant stilling...
Derudover har jeg indlagt mit CV i mange jobbaser på nettet, så arbejdsgivere kan se det..
Jeg har ikke skrevet en ansøgning i 20 år, men har fået masser af henvendelser...
I øjeblikket sidder jeg som barselsvikar for en regnskabschef i 11 måneder..
Held & lykke med din søgning
tilføjet af

Hvorfor er..

det så stort et tabu, at fortælle om sin løn??
Er det grundet misundelse eller hvad ?
tilføjet af

Tak for oplysningen...

.. det vil jeg da prøve selv. Ang. indlægning af cv´er på nettet, så har jeg gjort dette.
Hvilket rekruteringsfirma kan du anbefale ?
tilføjet af

Ja, jeg drømmer om at

..vinde i lotto.
Men et direktørjob til 1.000.000,- kr. om året kan også bruges.
Det er så nemt at drømme, men det er så få det går i opfyldelse for.
Jeg håber din drøm går i opfyldelse, men du skal nok ikke regne med det.
Der er ikke nogen, som ønsker at gøre brug af folk som har arbejdet sig til en viden. Erfaring tæller nemlig ikke, kun karakterbeviser fra en højere læreranstalt.
tilføjet af

Det er ikke lønkravet

der virker afskrækkende, mere holdningen til dig selv.
Det første man ser som arbejdsgiver, er meget ofte det man dømmer en person efter.
Det ser ud til, du har en del at byde på, så TRO på det. Skriv uopfordrede ansøgninger og fortæl om hvad du kan, hvad du tidligere har gjort og hvad du kan tilbyde den du sender ansøgningen til.
Se lønnen er det sidste der afgør om man får jobbet !!!
Og hvis man kan lide hvad man har set og hørt, så er man mere villig til at gå med til de lønkrav, der stilles. Derfor er en person med STOR selvtillid, altid sikker på at blive en vinder.
tilføjet af

Hvorfor er det lønnen

som er afgørende❓hvis bare man får så man kan betale sine udgifter og få mad og nyt tøj samt en enkelt lille rejse i ny og næ, hvad behæver man så mere ??
tilføjet af

Hvis du ønsker..

noget højt nok, så får du det også.
Fordi er dit ønske stort nok, så er du også villig til at indgå kompromisser hen ad vejen og arbejde hårdt på at nå dit mål.
tilføjet af

Tro flytter bjerge

aå hvorfor ikke tro på dig selv og stil højere.
Skyd efter stjernerne og hvis du så rammer månen, ja så har du da ramt rimeligt højt, ikke ?
Så skyd efter direktørposten, måske du så "kun" får afdelingschefstillingen og det er vel også rimeligt godt.
Eller hvad med at skyde efter bestyrelses-formandsposten, så måske du bliver direktør.
Forstår du min hensigt ??
Skyd over målet, så måske du rammer målet.
Ligesom når man går på jagt, man sigter foran fuglen for at ramme den.
tilføjet af

lønnen skal betale udgifterne..

og nu har jeg valgt at have mit eget hus og det er sgu´ dyrt idag.
Penge giver frihed og frihed er skønt.
tilføjet af

Det er

fordi arbejdsgiverne er bange for, det giver et ekstra press på lønnen og så grundet folks misundelse
Janteloven!!
tilføjet af

lige mine ord..

og tak.
tilføjet af

det er da

noget at tænke over
tilføjet af

kvalifikationer, kompetencer o.s.v.

Alle arbejdgivere ønsker velkvalificeret arbejdskraft, men når de så støder på den, så er den for dyr og de kommer med undskyldninger.
Du er overkvalificeret.
Du mangler dette og dette.
Du er for gammel.
Du er for ung.
Du er for uerfaren.
Jo, jeg har hørt alle undskyldningerne.
Når alt kommer til alt VIL arbejdsgiveren bare ikke betale en ordentlig løn, med mindre (som du selv nævner) man har forbindelserne iorden.
tilføjet af

Blev lovet

en forfremmelse og lønforhøjelse, hvis jeg efteruddannede mig.
Læste herefter til HA´er, bestod og ville så have min belønning og fik.............. EN FYRESEDDEL.
Begrundelse: vi har ikke stillingen til dig som berettiger en højere løn, men du kan bibeholde dit nuværende og få yderligere ansvarsområder...
Da jeg nægtede at ville lave mere for den samme løn, ydermere bruge det jeg havde lært til gavn for firmaet UDEN at få noget for det, ja så fyrede de mig.
Så Arbejdgiverne vil have ALT forærende, jeg betalte endda selv for min efteruddannelse og brugt min fritid til det, på deres opfordring og så fyrer de mig.
Utak er skam verdens løn.
tilføjet af

pudsigt

for dem har jeg også fået.
og da jeg forespurgte om erfaring ikke tæller, blev der svaret : jo, da hvis de kunne dokumenteres evt. med et eksamensbevis !!!
tilføjet af

Uforskammet opførsel

Hvad sagde din fagforening ??
Du gik vel til dem med det ?
tilføjet af

Fagforeningen sagde

At det kunne de ikke gøre noget ved, for jeg havde det ikke på skrift.
tilføjet af

..men..

vi indgik et forlig med firmaet.
Mod at vi ikke offentlig gjorde det skete.
De ville ikke have ødelagt deres image, da det er en MEGET stor dansk virksomhed.
Navnet kan jeg DESVÆRRE ikke nævne, og heller ikke komme det nærmere for ellers kan jeg få en retssag på nakken. Jeg fik 50.000 i erstatning.
tilføjet af

Du er bare ikke god nok!!!

Det burde du indse !!
tilføjet af

piv, piv

Hvorfor får jeg ingen pandekager !!!
Tag en kleenex og en tudekiks
tilføjet af

Her er måske svaret

Du kan jo starte noget selv og blive selvstændig.
tilføjet af

Den idé har

jeg også selv haft, men jeg er en livrem og sele mand
så jeg er temmelig nervøst anlagt, når det drejer sig om penge. Tænk hvis jeg mistede alt !!
Nå ja, jeg kunne måske også risikere at blive én succes. Men det næste er så som hvad eller med hvad ?
tilføjet af

??????????

??????
tilføjet af

????????

Hvad mener du med det ?
tilføjet af

Hvem ville ikke det ?

Jeg ville.
tilføjet af

lige omvendt!

Du kære enlige mor som slider for 17000 om måneden.
Det er ikke manden herover der skal gå efter en lavere løn, men dig der skal turde kræve dit værd!
Din indstilling er en af de største grunde til at kvinder generelt ikke får lige løn for lige arbejde.
Kvinder må indse, at det ikke er flovt at kræve sit værd umøntet i kr. og ører! Det er da en selvfølge at en god arbejdskraft også skal have en GOD løn.
så kære du, pak jante væk, find dit mod frem, smid skæppen over dit lys ad pommeren til, og kræv dit værd betalt i stedet for at prøve at trække andre med nedad...
tilføjet af

Se der er du inde på noget af det rigtige

Jantes lov lever og den gør, at der er for mange, som holder sig selv tilbage, i frygt for at miste sit arbejde.
Den som tiger samtygger og jeg nægter at holde mund !
Jeg ved, jeg er den løn værd, ja måske endda mere !!
Jeg har sparet flere millioner af kroner på forskellige virksomheders omkostninger samt øget deres indtjening med mindst lige så mange, så hvorfor skulle jeg dog ikke have del i det ?
Det er jo trods alt min fortjeneste og indsats der har gjort det for dem. Jeg forlanger jo heller ikke at få HELE den mer fortjeneste eller HELE den besparelse, som jeg får "tryllet" frem ved hårdt arbejde. Men bare en del af dette og på langt sigt er det en god investering at ansætte en person som mig, men virksomhederne i dag tænker desværre alt alt for kort sigtet, måske grundet direktions aflønnings formen !!!!
De får jo belønning for de kortsigtede løsninger i form af store bonusser og aktie optioner.
Så kom ikke og sig til mig, mit lønkrav er ublu og alt for højt. Det er peanuts i forhold til andre udgifter i store virksomheder.
tilføjet af

os mig

Jeg kan også bruge, sådan en løn.
For det er svært at klare sig på kontant hjælp
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.