42tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Siden Helle Thorning-Schmidt den 3. oktober 2011 blev statsminister, har hun frem til den 31. december 2012 været på i alt 36 rejser med privatfly. Det løber op i en sum på i alt 7.477.663 kroner.
Det svarer til 207.713 kr. pr. flyrejse.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=74123#.Uk_WmhCevpc
tilføjet af

VKO

Mon ikke de bruger mindst det samme bortset fra når Lene Espersen skal fragtes af militæret hjem fra ferie og de bruger rigtigt meget
tilføjet af

Thorning bruger langt mere end Løkke

Mon ikke de bruger mindst det samme bortset fra når Lene Espersen skal fragtes af militæret hjem fra ferie og de bruger rigtigt meget

Lars Løkke bruger i gennemsnit 24.000 kr. i døgnet. Det er inkl. flyrejse, hotelværelse og forplejning.
Helle Thorning bruger i gennemsnit over 200.000 kr. bare på flyrejsen. Oven i det kommer der så hotel og forplejning.
tilføjet af

Thorning bruger langt mere end Løkke

Nu må du jo ikke glemme "HansJoachim", at vi har med socialdemokrater at gøre. Så er parolen:
Ingen kvaler, naboen betaler.


[quote="caraten" post=2752703]Mon ikke de bruger mindst det samme bortset fra når Lene Espersen skal fragtes af militæret hjem fra ferie og de bruger rigtigt meget[/quote]
Lars Løkke bruger i gennemsnit 24.000 kr. i døgnet. Det er inkl. flyrejse, hotelværelse og forplejning.
Helle Thorning bruger i gennemsnit over 200.000 kr. bare på flyrejsen. Oven i det kommer der så hotel og forplejning.
tilføjet af

Thorning bruger langt mere end Løkke

Nu må du jo ikke glemme "HansJoachim", at vi har med socialdemokrater at gøre. Så er parolen:
Ingen kvaler, naboen betaler.

Ja, som sædvanlig kender de rødes hykleri ingen grænser.
tilføjet af

Thorning er en otte-dobbelt Brixtofte‏

Han ligner Brixtofte mere og mere. Løkke har heller ingen respekt for skatteydermidler. link

Hvis Løkke er lig med Peter Brixtofte, så er Thorning en otte-dobbelt Brixtofte‏.
Lars Løkke bruger i gennemsnit 24.000 kr. i døgnet. Det er inkl. flyrejse, hotelværelse og forplejning.
Helle Thorning bruger i gennemsnit over 200.000 kr. bare på flyrejsen.
Det er over otte gange så meget, som Lars Løkke bruger.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Siden Helle Thorning-Schmidt den 3. oktober 2011 blev statsminister, har hun frem til den 31. december 2012 været på i alt 36 rejser med privatfly. Det løber op i en sum på i alt 7.477.663 kroner.
Det svarer til 207.713 kr. pr. flyrejse.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=74123#.Uk_WmhCevpc

Du kan se alle folketinget rejser, hvem der rejser, hvornår, hvad det koster og hvad formålet er her
http://www.ft.dk/folketinget/udvalg_delegationer_kommissioner/udvalg/rejser.aspx?from=01-01-2013&to=05-10-2013&committee=&member=all
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Helt i orden Perkins
Kongen i spe brugte lige over 12 millioner Kr. sidste år på et rejse til Grønland i Landets nr 1 Herkules for en mindre vandre tur på lidt over 3 uger
Helle er billigt mener jeg
[quote="HansJoachim" post=2752690]Siden Helle Thorning-Schmidt den 3. oktober 2011 blev statsminister, har hun frem til den 31. december 2012 været på i alt 36 rejser med privatfly. Det løber op i en sum på i alt 7.477.663 kroner.
Det svarer til 207.713 kr. pr. flyrejse.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=74123#.Uk_WmhCevpc[/quote]
Du kan se alle folketinget rejser, hvem der rejser, hvornår, hvad det koster og hvad formålet er her
http://www.ft.dk/folketinget/udvalg_delegationer_kommissioner/udvalg/rejser.aspx?from=01-01-2013&to=05-10-2013&committee=&member=all
tilføjet af

Løkke forsvarer Lene E brugte 180.000 på oneway

www.politiken.dk/politik/ECE689546/loekke-forsvarer-lene-espersens-dyre-flyrejse/
tilføjet af

I orden Løkke fløj for 4,4 mio. kroner årligt?

Det fremgår af din artikel, at VK statsministrene fløj næsten lige så meget som Thorning i privatfly, og priserne stiger jo hurtigt. Det gør flybilletter i det mindste for mig.
Var det så i orden?
Hvad er i øvrigt årsagen til at debattere den gamle nyhed igen?
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Det er ca. hvad jeg betaler i skat på et helt år.
Jeg knokler hver dag i over 8 timer i et helt år, og så fiser hun bare hele lortet af på en rejse.
Så tror da pokker folk ikke kan se nogen mening i at betale skat.
Siden Helle Thorning-Schmidt den 3. oktober 2011 blev statsminister, har hun frem til den 31. december 2012 været på i alt 36 rejser med privatfly. Det løber op i en sum på i alt 7.477.663 kroner.
Det svarer til 207.713 kr. pr. flyrejse.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=74123#.Uk_WmhCevpc
tilføjet af

Tys tys ... pas på PET ikke læser hvad du skriver.

Vær meget varsom med at sætte spørgsmål tegn ved, hvad der er ret og rimelig mht. hvad visse personer i vores samfund bruger af vores fælles penge.
Jeg har fx kritiseret dette forbandede svineri som hedder Kongehuset !!!
Det kunne da lige få PET ud af busken.
Nu blev min telefon- og Internetforbindelse total overvåget. Selvom jeg havde den hurtigste Internetforbindelse hos min udbyder, så endte det med at jeg måtte opsige den, da PET konstant ødelagde forbindelsen. Jeg har nu fået en ny lidt speciel virtuel fiberforbindelse, som køre på en udenlands proxy … osv. osv…
Min computer blev endevendt hver gang jeg gik på Internettet. Om det er nødvendig med min nye forbindelse ved jeg ikke, men alle mine personlige data, dokumenter, billeder mm. ligger nu på en eksterne harddisk, som jeg kun tilslutter når Internettet er afbrudt!
Min mobiltelefon-aftale samt min fastnettelefonaftale har jeg måttet opsige, da PET konstant ringede og spurgte til alverdens forskellige navne. Altså bare lige for at høre hvor jeg befandt mig i øjeblikket.
Jeg ved jo godt at de stadig læser mine mails. Men Outlook’en er blevet afinstalleret, da de konstant rodede rundt i mine små noter og alt andet, hvor de slettede det jeg ikke måtte have efter deres mening ???
Nu tænker du sikkert at ”manden må jo være paranoid”. Men så forklar lige dette:
1. gang:
Jeg kommer ind hos Harald Nyborg. Straks jeg træder ind af døren, kan jeg ikke undgå og se denne middelaldrende herre vis blik fuldstændig låser på min person. Nu har jeg købt mine småting og går ud på parkeringspladsen, og wupti … så kunne han være der. Han begynder nu og fortælle om nogle helt fantastiske oplevelser som dykker ude på Nordsøen og alt mulig andet superløgn, hvorefter han pludselig slår over i noget som kun jeg kender til, og som relatere til noget mail jeg har sendt, og noget jeg har skrevet på SOL-debat. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg lod mig rive med af denne person. I stedet skulle jeg have bedt ham skride af helvede til. Men det gjorde jeg ikke ?
2. gang:
Jeg har netop handlet i Aldi, og kommer ud på parkeringspladsen. Igen føler jeg en meget kraftig interesse, fra en middelaldrende mand, som kommer gående hen ad parkeringspladsen. Manden går nu forbi mig, og jeg når lige og tænke tanken, ”at jeg heldigvis tog fejl” da manden pludselig vender 180 grader, og styre direkte hen til mig, og begynder og fortælle nogle helt fantastiske historier om landbrug i Polen og alt muligt andet superløgn. Også denne herre slår nu over i noget som stammer direkte fra min outlook og er meget personlig. Bl.a. om det danske retsvæsen, og hvor håbløst det er og få sin ret i det danske retssystem. Ligeledes vender han visse emner som stammer direkte fra mine indlæg på SOL-debat. Specielt er han meget fokuseret på de indlæg jeg har skrevet (ikke som Apostlen) om kongehusets store tag selv bord, samt politikernes dovne arbejdsmoral, fantastiske ansættelsesforhold, dyre rejser osv.
Der er kun et tidspunkt, hvor denne jubeltosse fra PET stopper op, og det er, da jeg kommer med denne udtalelse; ”fx så har min motorcykel (som han var meget fokuseret på) ikke kostet mere, end hvad Helle fyre af på bare en time, når hun flyver rundt i militærets Gulfstream”. Der var det som om han lige blev nulstillet.
Men igen må jeg indrømme, at jeg dumpede ud i dette manipulerende pis med begge ben igen igen… ØV.
3. gang:
Jeg er på vej til Danmark og holder ind på en rasteplads ved Hamborg, og det er ligesom her, jeg beslutter mig for ikke længere og have et mobilabonnement. Da det jo er indlysende, at de spore mit simkort!
Jeg har kørt rimelig rask op af den tyske motorvej, og han har tydeligvis haft problemer med at følge med, som han selv afsløre med udtalelsen ”hvis jeg kan følge med”.
Men jeg når lige og betale på tanken. Jeg kommer ud af døren, og wupti så holder der en dansk registreret BMW motorcykel 5 meter bag ved min. Nu er det mig som går hen og antaster ham og ikke omvendt. Han bliver tydeligvis helt paf, men efter nogen tid glemmer han ”hvor farlig jeg er” og vi kan nu snakke næsten som almindelige bikere.
Jeg skal lige udnytte tiden, og drikke noget cola medens vi snakker, siger jeg til manden hvorefter jeg går hen og åbner den ene sidetaske. Nu kommer denne PET fidelihut nærmest løbende hen og stiller sig klods op af mig, og stirre ned i min sidetaske ??? Jo, måske jeg gemte noget sprængstof eller våben eller …
Ham fortalte at han kørte som motorcykelbetjent ved Haderslev politi, hvor vidt dette er sandt eller ej skal jeg ikke kunne sige. Måske han bare havde noget freelance hos PET eller hvad ved jeg.
Han fortalte at han havde været til fødselsdag i Frankfurt.
3 ting:
1. Man tager sku da ikke turen på motorcykelryg fra Haderslev til Frankfurt t/r for at besøge en fødselar ???
2. Har man netop kørt turen fra Frankfurt til Hamborg på en mc, så kan man altså ikke undgå og se sådan lidt vingeskudt ud. Det gjorde han ikke?
3. Han fortalte at hans normale gennemsnitshastighed lå på ca. 130 km/t. Hvorfor mødte jeg ham så ikke på det sidste stykke til Danmark, da jeg forlod rastepladsen kort tid efter ham, og kørte med en noget højere gennemsnitshastighed ?
Endnu en løgner fra PET!
4. gang:
Jeg havde glemt og slukke min mobilos. Min kone og jeg holder nu på en smal sidevej ned til KG Camping i Kolding, hvor vi bare lige ville se på - ikke købe - en lille campingvogn. Men de havde desværre lukket, så vi parkere bilen udenfor hegnet hvor vi står og kigger.
Nu kommer der en ung fyr gående med en sød lille vovse, og da både min kone og jeg er store dyrevenner, så har vi altid lidt mundgodt til både hunde og katte bag i bilen. Medens vi nu står og snakker med drengen om den søde hund, så kommer der pludselig en lille kassevogn på irske nummerplader fræsende hen af vejen.
Nu får jeg igen denne underlige fornemmelse, da denne ”irlænder” først fræser forbi med langt over de 50 km/t, laver en u-vending og kommer drønende hen til os. Han springer nu ud af bilen og begynder og plabre op om en pakning han mangler til en højtryksrenser, som han havde bag i bilen.
Jeg er nu blevet bedre til at håndtere disse underlige situationer, og da denne PET-fjols opdager dette, så slår samtalen straks over i - mandens egne ord; ” but the British secret service are just doing an amazing job” hvortil jeg bare svare ”really”.
Han fortæller gentagne gange, at han nu har noteret nummerpladen, hvortil jeg svare ”tillykke med det”.
Jeg har jo flere gange fortalt min kone hvordan jeg er blevet antastet af disse møgdyr rundt omkring, men hun har aldrig troet på mine historier. Nu fik hun selv lov til at smage, og hun sad og nærmest rystede i bilen på vejen hjem.
Jo, velkommen til den nye sindssyge og moderne overvågnings-verden.
5. gang:
Jeg er inde og handle i LIDL, og kommer hen til kassekøen. Der bliver nu åbnet en ny kasse, og der sker nu nogle ulogiske ting, som afsløre endnu et møgdyr fra lorte PET. Men helt kort, så har jeg indkøbsvognen fyldt så meget op, at jeg skal bruge hele båndet. Men dette PET møgdyr begynder nu og læsse sine ting op på båndet velvidende, at det vil skabe kaos. Efter diverse molboarbejde osv. kommer jeg nu ud på parkeringspladsen.
Selvom der næsten ikke holder biler på pladsen, så har den selv samme idiot, som chicanerede mig ved kassen, parkeret sin bil helt op af bagklappen på min bil, så jeg måtte flytte min bil, inden jeg kunne få varene ind.
Jo, han var tydeligvis bare endnu en af disse møgdyr, som lever på første klasse for vi andres skattekroner. De har alle en ting til fælles, de virker sådan lidt overlykkelige. Men igen, hvem ville ikke være det, med en så fed lønaftale til sådan noget underlig lala-arbejde.
6. gang:
På en tur fra Budapest sidder jeg nu i toget fra Kastrup lufthavn, men efter et længere ophold på Hovedbanegården kommer der 2 nye passagerer på tæt på mig. Den ene lige overfor og den anden, skråt overfor, da det var de 2 eneste ledige.
Jeg begynder nu og snakke med et ældre ægtepar - som sidder på de 2 andre sæder - og de fortæller at de er på vej hjem fra en tur til Indien. Jeg fortæller så, at jeg netop har været i Budapest, og wupti nu havde damen overfor også netop været i Budapest.
Jamen hvorfor stod hun så først på toget på Hovedbanegården, og jeg har da heller ikke set hende tidligere i nogle af lufthavnene eller i flyet??
Men nu dummer hun sig ”big time” da hun fortæller at hun arbejder på en dansk fabrik lige udenfor Budapest. Hun fortæller med store armbevægelser, hvordan hun er i familie med både den ene og den anden på denne fabrik og hvor fantastisk det hele det bare er.
Men nu viser det sig, at den ældre herre på min højre side, kender en del til denne fabrik og kender de person som har startet fabrikken. Jeg har aldrig i mit liv set en så stor mund blive så lille på så kort tid. Hun famler nu efter svar på de spørgsmål som denne ældre herre pludselig stiller, men hun kender ikke svarene og dummer sig bare total. Samtidig afsløre hun sig som endnu et PET-møgdyr.
Nu er det sådan at jeg har nedsat hørelse, og kan derfor ikke høre hvad den anden person som også poppede op på Hovedbanegården, begynder og snakke om. En ting kan jeg dog forstå, selvom hun sidder på den anden side af midtergangen, det er at hun vil diskutere hvorvidt vi kan undvære DSB eller ej.
Jamen for fanden da. Hvorfor begynder hun nu også, og hvorfor vil hun pludselig diskutere det emne, som jeg netop har brugt så meget tid på, at debattere på SOL-debat ??? Hun kunne jo bare diskutere det med det ældre ægtepar, som sad meget tætte på hende. Men nej, hun ville kun diskutere det med mig. Jeg oplyser hende nu, at jeg ikke kan høre hvad hun siger pga. støj i toget, hvorefter hun langsomt opgiver denne diskussion.
… også denne gang var min mobilos tændt. ØV
Som sagt så har jeg nu ikke længere et simkort i min smartphone, og siden jeg har fået denne fjernet, har jeg ikke en eneste gang skulle spilde min tid på disse jubeltosser fra PET.
Nu hvor de ikke længere kan genere mig ude i samfundet, så må de jo komme til mig i stedet. Og det har de så gjort via salgsannonce i Den blå avis. Også her opdager jeg for sent hvem idioten er. Først da jeg ser denne overlykkelige-fed-job-fed-løn-ingen-ansvar attitude, da går det op for mig hvem idioten er. Men da har han allerede fået sig møvret ind i huset, og ind på vores toilet og senere ind i stuen. Nå men han fik sin vare og forlod min adresse i sin million dyre BMW.
Jeg spørger lige: Handler en person som køre rundt i en BMW til en million i Den Blå Avis?
Prøv lige og spørg om jeg er træt af disse Kongehusets vogtere, som lever på 1. klasse.
Normalt ville man vel i min situation klage til justitsministeren eller justitsministeriet. Men det er jo helt tydeligt at vores justitsminister træder ind i en slags limbo koma verden, når der er nogen som sætter spørgsmålstegne ved denne hellige PET ko.
Jeg har kun en til og sige til og om PET, og det er … FUCK PET
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Helt i orden Perkins
Kongen i spe brugte lige over 12 millioner Kr. sidste år på et rejse til Grønland i Landets nr 1 Herkules for en mindre vandre tur på lidt over 3 uger

Samlet set så gavner kongehuset dansk økonomi.
Det kan man ikke sige om Helle Thorning.
tilføjet af

Fogh og Løkke fløj jo også i privatfly

Hvorfor finder du den gamle historie frem?
Mener du det retfærdiggør, at Løkke pure nægter at aflevere bilag for de mange skatteydermidler, han bruger på rejser?
Alle Løkkes vælgere skal ellers aflevere bilag i lignende situationer - Løkke ligner efterhånden Berlusconi lidt - arrogant og magtfuldkommen.
Hvorfor må vi ikke se, hvad Løkke bruger pengene på?
tilføjet af

Thorning bruger langt flere penge end Løkke

Hvorfor finder du den gamle historie frem?

Det er ikke mig, der har fundet den frem. Der var linket til den i kommentarsporet på Ekstra Bladet. Desuden er historien fra indeværende år.
Lars Løkke bruger i gennemsnit 24.000 kr. i døgnet. Det er inkl. flyrejse, hotelværelse og forplejning.
Helle Thorning bruger i gennemsnit over 200.000 kr. bare på flyrejsen. Oven i det kommer der så hotel og forplejning.
Derfor er det hyklerisk, når I røde kritiserer Løkke, men samtidig ikke vil kritisere Thorning for at bruge over otte gange så mange skattekroner pr. rejse.
tilføjet af

Du prøver desperat at dreje debatten væk fra Løkke

Hver eneste gang nogen skriver noget om, at Løkke gerne vil have hver sten vendt om udgifterne til U-landshjælpen - bortset fra sine egne bilag - så poster du en kommentar i denne tråd om en gammel Thorning nyhed.
Løkke bruger 74.770 i gennemsnit pr. rejse på sine mange rejser for GGGI - uden at benytte privatfly - som om han ikke kan vænne sig til, at han ikke er statsminister længere (hvor han brugte privatfly ligesom Thorning).
Hvorfor må vi ikke få at vide, hvad de mange penge bliver brugt til? - især set i lyset af, at regeringens ministre kun bruger en fjerdedel på tilsvarende rejser!


[quote="anklageren" post=2753006]Hvorfor finder du den gamle historie frem?
[/quote]
Det er ikke mig, der har fundet den frem. Der var linket til den i kommentarsporet på Ekstra Bladet. Desuden er historien fra indeværende år.
Lars Løkke bruger i gennemsnit 24.000 kr. i døgnet. Det er inkl. flyrejse, hotelværelse og forplejning.
Helle Thorning bruger i gennemsnit over 200.000 kr. bare på flyrejsen. Oven i det kommer der så hotel og forplejning.
Derfor er det hyklerisk, når I røde kritiserer Løkke, men samtidig ikke vil kritisere Thorning for at bruge over otte gange så mange skattekroner pr. rejse.
tilføjet af

Danmarks højeste bistandshjælp. kongehuset

Kære Joachim.
Det kan vi jo diskutere til dommedag, hvor vidt det hviler i sig selv eller ej.
http://www.avisen.dk/kongehuset-tjener-kun-smaabeloeb-til-dk_125775.aspx
Personligt så syntes jeg også at der ligger noget andet, som er forkert i dette fænomen der startede som et skuespil i tidernes morgen. Nemlig det at en og bare denne ene familie og ingen andre, kan fortsætte generation efter generation med at leve dette totale forgyldte liv, på bekostning af fx. mange lavlønsgrupper i vores samfund.
Det høre sku da ikke hjemme i et moderne samfund.
Vi parkere en arbejdsløs 53 årig kvinde i et kælderrum, samtidig med at denne dovne snyltende familie levet et liv, som ellers kun findes i eventyr.
Se nu at komme ud af jeres hypnose, og se det som det er, nemlig:
PISSE URETFÆRDIG
tilføjet af

Danmarks højeste bistandshjælp. kongehuset

Kære Joachim.
Det kan vi jo diskutere til dommedag, hvor vidt det hviler i sig selv eller ej.
http://www.avisen.dk/kongehuset-tjener-kun-smaabeloeb-til-dk_125775.aspx
Personligt så syntes jeg også at der ligger noget andet, som er forkert i dette fænomen der startede som et skuespil i tidernes morgen. Nemlig det at en og bare denne ene familie og ingen andre, kan fortsætte generation efter generation med at leve dette totale forgyldte liv, på bekostning af fx. mange lavlønsgrupper i vores samfund.
Det høre sku da ikke hjemme i et moderne samfund.
Vi parkere en arbejdsløs 53 årig kvinde i et kælderrum, samtidig med at denne dovne snyltende familie levet et liv, som ellers kun findes i eventyr.
Se nu at komme ud af jeres hypnose, og se det som det er, nemlig:
PISSE URETFÆRDIG

Og en note til PET:
Bemærk at jeg ikke kritisere aktørerne i dette skuespil, men kun råddenskab i dette fænomen. Var jeg selv blevet født i dronningens seng, så havde jeg naturligvis også været medspiller i dette eventyrlignende SVINERI. Hvem ville ikke gøre det!?
tilføjet af

Du skyder igen dig selv i foden

Du prøver desperat at dreje debatten væk fra Løkke

Denne tråd handler om Helle Thornings enormt dyre flyrejser.
Det er dig, der konstant nævner Lars Løkke for at dreje debatten væk fra emnet.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Er det ikke ligemeget hvem der bruger hvad, uanset hvilket parti. Efter min mening er 7 millioner kr. og lidt mere til, brugt på 36 rejser rent svinerifrås og damen burde fyres lige på stedet og aldrig mere have adgang til nogen form for offentlig stilling. Stein Bagger og Kurt Thorsen er rene engle ved siden af vores korrupte, uduelige, griske og løgnagtige politikere.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Er det ikke ligemeget hvem der bruger hvad, uanset hvilket parti. Efter min mening er 7 millioner kr. og lidt mere til, brugt på 36 rejser rent svinerifrås og damen burde fyres lige på stedet og aldrig mere have adgang til nogen form for offentlig stilling. Stein Bagger og Kurt Thorsen er rene engle ved siden af vores korrupte, uduelige, griske og løgnagtige politikere.

FUCKING HØRT
U ARE THE MAN
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Er det ikke ligemeget hvem der bruger hvad, uanset hvilket parti.

Helle Thorning bruger langt flere skattekroner end Lars Løkke, så det er bestemt ikke ligegyldigt, hvem man stemmer på.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Men hvorfor bliver vi ved med at "låse" på disse to personer.
DER ER JO INGEN AF DEM SOM EGNER SIG TIL POSTEN
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Hvor meget brugte Løkke som statsminister❓For du kan vel ikke sammenligne en "menig" medlem (Løkke) af folketinget med en statsministeren rejseaktiviteter!
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Men hvorfor bliver vi ved med at "låse" på disse to personer.
DER ER JO INGEN AF DEM SOM EGNER SIG TIL POSTEN

Thorning flygter formentlig til EU, så valget kommer nok til at stå mellem Mette Frederiksen og Lars Løkke.
Medmindre DF eller Enhedslisten vokser helt usandsynligt meget, så bliver det en af de to, der bliver statsminister næste gang. Traditionelt går statsministerposten til det største parti i den vindende blok.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Hvor meget brugte Løkke som statsminister❓For du kan vel ikke sammenligne en "menig" medlem (Løkke) af folketinget med en statsministeren rejseaktiviteter!

Citat fra artiklen:
Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) har siden sin tiltrædelse brugt ikke mindre end 7,5 mio. kroner på chartrede fly. Dermed er hun den dyreste statsminister nogensinde på området.
tilføjet af

Kongehuset gavner sammenhængskraft

Kongehuset gavner dansk økonomi. Derudover er det gavnligt for sammenhængskraften i Danmark.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Uanset hvem det er, der bruger så mange penge på transport, rød eller blå, synes jeg det er usmageligt.
Jeg lærer aldrig at forstå, at man som højtstående politiker kan retfærdiggøre over for sig selv, at man brænder skatteydernes penge af i en sådan grad, mens man samtidig skal forsøge at finde midler til det ene og det andet. Dobbeltmoral, much? Helt ærligt. Hvad fanden er problemet med at tage et normalt fly, og så evt. booke første klasse/business class?
Privatflyet bør udelukkende være sidste udvej.
(Og jeg er rød)
tilføjet af

Du har nok ret

Kongehuset gavner dansk økonomi. Derudover er det gavnligt for sammenhængskraften i Danmark.

I forhold til de milliarder elitens folk skalter og valter med, lever kongehuset nok for småbeløb. Altså hvis man sammenligner eliten med kongehusets økonomi.
Det er bare ærgerligt, at danskerne har kastet økonomi-skylden på de arbejdsløse i vores land uden at skele et øjeblik til, hvor store beløb andre render med.
Det er ærgerligt, at man får øje på fluen ude i lyset og ikke elefanten, som står og gemmer sig i mørket.
tilføjet af

Her er ressourcefordelingen!

tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Jeg prøver en gang til. Det er fuldstændig ligemeget om navnet er Thorning, Løkke, Ellemann eller hvad som helst, og det er fuldstændig ligegyldigt hvem du stemmer på, for du får den samme gang øregas som sidste gang og de kære danskere derude hopper i med det samme, for derefter at finde ud af at det hele var løgn og latin fra ende til anden og derefter at overvære at alle vores såkaldte "politikere" ha ha, aldrig har sagt det de gik til valg på. Det eneste der kan få lille Danmark på skinner for alvor igen, er at vi rydder bulen ovre på Christiansborg og får sat nogle helt andre ind, det kan i hvert tilfælde ikke gå værre end som det ser ud nu om dage. Ydermere skal man lave den regel at en politiker højst kan køre en periode og så er det yt og ind men en ny mand/kvinde, så slipper vi også for taburetklammerne.
tilføjet af

Alle statsministre rejser med privatfly

Er det i orden?
tilføjet af

Thorning er den dyreste statsminister nogensinde

Citat fra denne artikel:
Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) har siden sin tiltrædelse brugt ikke mindre end 7,5 mio. kroner på chartrede fly. Dermed er hun den dyreste statsminister nogensinde på området.
tilføjet af

Dovne arbejdsløse


Det er bare ærgerligt, at danskerne har kastet økonomi-skylden på de arbejdsløse i vores land uden at skele et øjeblik til, hvor store beløb andre render med.

Der er jo mange arbejdsløse - især indvandrere - der sagtens kunne arbejde, men hellere vil leve på overførselsindkomst. Du skulle læse følgende:
Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation
tilføjet af

Dovne arbejdsløse

[quote="solsystem" post=2753722]
Det er bare ærgerligt, at danskerne har kastet økonomi-skylden på de arbejdsløse i vores land uden at skele et øjeblik til, hvor store beløb andre render med.
[/quote]
Der er jo mange arbejdsløse - især indvandrere - der sagtens kunne arbejde, men hellere vil leve på overførselsindkomst. Du skulle læse følgende:
Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Det er bare ved det, at al jeres hetz imod arbejdsløse, har ramt de danskere, som IKKE er ligeglade med at være arbejdsløse og som ønsker at være en del af fællesskabet. Det er dem, I har ramt med jeres fordømmelser, fordi det er dem, der har fulgt med i, hvad der foregår! Dem der ikke gider være med, er alligevel ligeglade, selvom jeg faktisk ikke engang ved, hvem de er (kender ikke nogen).
Indvandrere: jeg tror der er sket det med hans forældregeneration, at de er blevet pacificeret af kommunen - og så har de opgivet ævred - fordi de aldrig blev indlemmet på arbejdsmarkedet (kunne ikke sproget godt nok). Min teori. Det er en nærliggende tanke, fordi kommunerne bestemmer næsten alt i folks liv.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Du har helt ret i at bulen på Christiansborg burde ryddes, - men der skal aldeles IKKE sættes nogle andre ind. Tværtimod.
Det eneste der kan redde landet fra kaos og opløsning er folkeafstemninger der trods alt kan efterleves med god samvittighed fordi vi så ved at det er det flertallet vil.
Det "repræsentative demokrati" som jo i virkeligheden blot er Politiker-pampernes diktatur og skalten og vralten som de selv vil uden at befolkningen kan gøre en skid, vil der være færre og færre der respekterer og tager højtideligt.
Det burde være noget der hørte fortiden til.

Jeg prøver en gang til. Det er fuldstændig ligemeget om navnet er Thorning, Løkke, Ellemann eller hvad som helst, og det er fuldstændig ligegyldigt hvem du stemmer på, for du får den samme gang øregas som sidste gang og de kære danskere derude hopper i med det samme, for derefter at finde ud af at det hele var løgn og latin fra ende til anden og derefter at overvære at alle vores såkaldte "politikere" ha ha, aldrig har sagt det de gik til valg på. Det eneste der kan få lille Danmark på skinner for alvor igen, er at vi rydder bulen ovre på Christiansborg og får sat nogle helt andre ind, det kan i hvert tilfælde ikke gå værre end som det ser ud nu om dage. Ydermere skal man lave den regel at en politiker højst kan køre en periode og så er det yt og ind men en ny mand/kvinde, så slipper vi også for taburetklammerne.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Nej, det er ikke i orden [!] [!] [!]
Giv Thorning en enkeltbillet til Sibirien. 😃
tilføjet af

Dovne arbejdsløse


Indvandrere: jeg tror der er sket det med hans forældregeneration, at de er blevet pacificeret af kommunen - og så har de opgivet ævred - fordi de aldrig blev indlemmet på arbejdsmarkedet (kunne ikke sproget godt nok). Min teori. Det er en nærliggende tanke, fordi kommunerne bestemmer næsten alt i folks liv.

Indvandrerne er først og fremmest blevet pacificeret pga. rød blok i Folketinget, ikke kommunerne. Det er de røde partier, der siden 80'erne har bevirket, at det ikke kan betale sig at arbejde for indvandrerne.
Thorning-regeringen har fulgt den røde tradition på området ved at fjerne starthjælpen og kontanthjælpsloftet.
tilføjet af

kongehusets venner

Prøv og tænk på hvem kongehusets venner er? Det er de rigeste. Og de rigeste er stinkende rige. Faktisk bliver de rigere for hvert år der går - og i sammenligning er kongehuset faktisk fattige. Jeg tror, når regeringen giver kongehuset lønforhøjelser, så er det for at kunne matche dem med de rigeste, som praktisk talt vælter sig i penge:
http://www.youtube.com/watch?v=uWSxzjyMNpU

Man kan også få en fornemmelse for, hvordan tankegangen hos de store pengedrenge er, når man hører dette interview med Claus Riskær: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-72002024:tv-qvortrup-fik-t%C3%A6ndt-op-under-risk%C3%A6r.html
100 millioner er ingenting (og Riskær er ikke blandt de store fisk, så han er ikke blandt dem, der har mange flere penge)! De store har milliarder at lege med. Og 5000 kr. er 5 kr for dem. 5000 rækker sikkert ikke engang til en flaske mellemklassevin.
Jeg tror ikke de rigeste sætter sig ret meget ind i, hvordan det er at mangle og jeg tror også de er temmelig ligeglade. Den solidaritet, du efterlyser, eksisterer ganske enkelt ikke.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Jo det er ganske bestemt fuldstændig ligegyldigt hvem man stemmer på i dagens Danmark, for de har allesammen, jeg gentager, ALLESAMMEN spillet fallit i årevis, og det værste er, at de fortsætter med at spille fallit. I dag er det sådan at man f.eks. ikke kan kende forskel på Venstre, Socialdemokraterne og SF, politiken er ens uanset om den kommer fra højre eller venstre og deres programmer dur bare ikke, vi er nødt til at se i øjnene at hvis landet skal ordentlig på fode igen, så hjælper det ikke at stemme på gamle oldnordiske partier mere, der skal noget helt andet til. Hvis vi f.eks. havde valg imorgen så ville jeg overhovedet ikke ane hvem jeg skulle stemme på. Og iøvrigt er der ingen af dem der har deres meningers mod, og tør at gøre det de sagde de ville før valget. Så kære danske politikere, "i er nogle drønnerter der fylder os almindelige danskere med lort og lagkage og i skulle skamme jer langt ned i helvedet".
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Nej, det er ikke i orden [!] [!] [!]
Giv Thorning en enkeltbillet til Sibirien. 😃

Det kolde Sibirien ville ganske rigtigt være et passende sted for Helle Thorning, da hun jo har udnævnt sig selv til isdronning.
Det bliver dog nok en enkeltbillet til Bruxelles i stedet.
tilføjet af

I orden? Thorning bruger 200.000 kr. pr. flyrejse

Det er simpelthen noget sludder, du kommer med der.
tilføjet af

Er det inkl. brændstof?

Når Løkke kan - kan Helle vel også
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.