17tilføjet af

Hvorfor er årstallet 607 f.v.t. så vigtigt ?

Det er det fordi det peger frem på det tidspunkt da Jesus Kristus skulle begynde at styre i himmelen, tidspunktet for Guds riges oprettelse.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor er årstallet 607 f.v.t. så vigtigt ?

Det er det fordi det peger frem på det tidspunkt da Jesus Kristus skulle begynde at styre i himmelen, tidspunktet for Guds riges oprettelse.
Med venlig hilsen, ftg.

Er der nogen steder man kan se hele beregningen så selv en mindrebegavet som mig kan forstå det.
Jeg kunne godt finde på at lave et computerptogram til at beregne det efter.
tilføjet af

Du er bestemt ikke mindrebegavet, Bjarne,

men det kræver studium at forstå Bibelen. Den profeti du skal have fat i, er profetien om de syv tider. Profetien findes i Daniels bog, kapitel 4. Som en hjælp til at forstå profetierne i Daniels bog har Jehovas Vidner udgivet bogen: Giv agt på Daniels profeti. Bogen er gratis og kan fås ved henvendelse til Jehovas Vidner.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du er bestemt ikke mindrebegavet, Bjarne,

men det kræver studium at forstå Bibelen. Den profeti du skal have fat i, er profetien om de syv tider. Profetien findes i Daniels bog, kapitel 4.
Som en hjælp til at forstå profetierne i Daniels bog har Jehovas Vidner udgivet bogen: Giv agt på Daniels profeti. Bogen er gratis og kan fås ved henvendelse til Jehovas Vidner.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor er årstallet 607 f.v.t. så vigtigt ?

Nu mener jeg ikke der skete så meget lige præcist i år 607 fvt. i bibelsk kontekst,men der skete til gengæld spændende begivenheder sted 20 år senere.
Chronology
Table based on Rainer Albertz, "Israel in exile: the history and literature of the sixth century BCE", p.xxi. Alternative dates are possible.

Year Event
609 BCE Death of Josiah
609–598 BCE Reign of Jehoiakim (succeeded Jehoahaz, who replaced Josiah but reigned only 3 months)
598/7 BCE Reign of Jehoiachin (reigned 3 months). Siege and fall of Jerusalem.
First deportation, 16 March 597
597 BCE Zedekiah made king of Judah by Nebuchadnezzar II of Babylon
594 BCE Anti-Babylonian conspiracy
588 BCE Siege and fall of Jerusalem.
Second deportation July/August 587
583 BCE Gedaliah the Babylonian-appointed governor of Yehud Province assassinated.
Many Jews flee to Egypt and a possible third deportation to Babylon
562 BCE Release of Jehoiachin after 37 years in a Babylonian prison.[1] He remains in Babylon
538 BCE Persians conquer Babylon (October)
538 BCE Decree of Cyrus allows Jews to return to Jerusalem
520–515 BCE Return by many Jews to Yehud under Zerubbabel and Joshua the High Priest.
Foundations of Second Temple laid

http://en.wikipedia.org/wiki/Babylonian_captivity
tilføjet af

Hvorfor er årstallet 607 f.v.t. så vigtigt ?

Hvordan (metoden) har man med 100% sikkerhed beregnet året 587 fvt. ?
tilføjet af

Vi kritiseres fordi vi benytter Bibelens kronologi

men Bibelens kronologi er både nøjagtig og præcis. Det har den vist sig at være.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi kritiseres fordi vi benytter Bibelens kronologi

men Bibelens kronologi er både nøjagtig og præcis.

Det har den altid vist sig at være.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor er årstallet 607 f.v.t. så vigtigt ?

Hvordan (metoden) har man med 100% sikkerhed beregnet året 587 fvt. ?

Man er i tvivl om det er 587 fvt. eller sommeren 586 fvt.
Men bla. bruger man hvad de selv har skrevet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Babylonian_Chronicles
Derudover brugte man små tabletter ved handel, hvor det blev beskrevet hvilket år den siddende konge regerede blev påtegnet. Der er fundet tusindvis af disse tabletter, hvorfor kronologien i den tids samfund er rigeligt dokumenteret.
Men du kan jo prøve at gå igennem henvisningerne i artikelen, så viser de den nøjagtige dokumentation for hver tidsangivelse.

mvh
Billen
tilføjet af

så vis dog årstallet i BIBELEN

kan du det ftg ?
eller er det stadig ordskvalder som bjarne kalder sådan noget
tilføjet af

Hvorfor en sådan vrede?

Hvis du interesserer dig for årstal og for bibelhistorie vil du sikkert selv gøre en indsats for at finde ud af det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor en sådan vrede? hvad mener du

det er bare vanskeligt at nå ind til dig, når jeg har spurgt dig tolv gange kan jeg kun gå ud fra at du er døv så er jeg nødt til at tale højere
hvis du ikke forstår spørgsmålet så indrøm det dog i stedet for at flytte fokus
men til emnet : jeg prøver jo at dygtiggøre mig ved at spørge de jehovas vidner der hele tiden praler med at man bare kan spørge Jer men hvorfor svarer du så ikke
tilføjet af

Hvorfor skulle vi prale ?

Enhver kan lære at forstå Bibelen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor er årstallet 607 f.v.t. så vigtigt ?

Tja, mit bud er, at årstallet 607 fvt er vigtigt for jer, fordi I er en sekt der går op i ligegyldige ting.
Forøvrigt tager I fejl - Jerusalem faldt ikke i år 607 fvt, men i år 587 fvt, som både Bibelen og ethvert seriøst leksikon viser. Så alle jeres absurde beregninger tager ovenikøbet udgangspunkt i et forkert årstal.
Og så vidste vi, at I er en rigtig sekt (med tak for lån til "Prinsessen på ærten")
tilføjet af

Nej, det har betydning fordi det peger frem

på Guds rige.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor skulle vi prale ? skriver ftg

se det forstår jeg heller ikke, du har altså ikke meget at prale af
så vis dog det årstal i BIBELEN, ( det er ikke vrede ) det er bare fordi du tror nok selv på at det står i bibelen så mangler du bare at vise det
tilføjet af

Nej, det har betydning fordi det peger frem

nå er det blevet ændret , nyt lys ?
tilføjet af

I snyder med tallene

Ja, ja, først var det dage efter 607, men så lavede I det belejligt om til år, så det passede ind i religionsbutikkens produkt.
Men ok, tror man på noget, så betyder mellemregninger vel intet, huh?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.