22tilføjet af

hvad gør I 1.1.06 når vi ikke må ryge i vejle amt ?

Jeg ryger ca. 20 cigaretter om dagen. Jeg nyder at ryge og har ingen planer om at holde. Da jeg er ansat i Vejle Amt, må jeg ikke ryge mens jeg er på arbejde. Jeg bliver trodsig over andre skal bestemme om jeg må ryge eller ej. Vi ryger i det fri på mit arbejde, det må vi ikke mere pr.1.1. o6. Det kan ende med en fyring. Jeg er hverken motiveret eller har lysten til at holde, hvem kan det genere at der bliver røget i det fri. Mange af vores bruger er kæderygere, de må fortsætte men personalet må ikke ryge mere. Alle der er afhængig af nikotin ved hvor svært det er at holde. Tænker på og jeg i trods vil sætte mit job på spil, jeg har faktisk ikke noget valg. Jeg ved jeg vil ryge i smug når jeg kan komme til det, jeg kender konsekvensen og den tager jeg med. Hvad tænker andre rygere i Vejle Amt om det?
tilføjet af

hvad?

må man ikke ryge ude i det fri??? Jeg kan forstå at man ikke må ryge indenfor men UDENFOR? Det er da åndssvagt. Hvad har bevæggrundene været bag den beslutning?
tilføjet af

Desværre

er det stadigt tilladt at ryge i det fri, men selvfølgelig ikke i arbejdstiden, og hvis arbejdsgiveren ikke ønsker der skal ryges på matrikel nummeret er det selvfølgelig ok.
Ryg dog derhjemme mens det stadig er tilladt, det bliver heldigvis også forbudt en dag når politikerne kommer til fornuft.
tilføjet af

er ikke ryger

men jeg er ikke fanatisk på den måde at rygere slet ikke må have lov at ryge. Det må de hjertens gerne blive ved med hvis de gider, så længe det ikke generer os der har valgt ikke at ryge. Så for min skyld kan jeg ikke se hvad problemet med rygning ude i den friske luft skulle være. Medmindre de arbejder med sprængfarlige stoffer. Gør de det?
tilføjet af

Rygestop er OK

Travlhed på arbejder,er bedst, til rygestop.Hvem glæder ikke sig til dettte
tilføjet af

Slå jer sammen

alle jer rygere på arbejdspladsen.
Hvis de så truer med at fyre en af jer,skal I stå sammen og betragte det som en kollektiv fyring.
De skal fandme ikke bestemme om du skal ryge.
tilføjet af

Nej - ryg, ryg ryg dog endelig

..men husk så selv at betale læge- og hospitalsregningen, når jeres lunger står af. Det kan ikke blive en udgiftspost for skatteborgerne
tilføjet af

Nu holder du din kæft!!!

Jeg vil vædde på jeg betaler dobbelt så meget i skat som du gør - indtil videre, plus det jeg bidrager med i form af afgifter på min "giftpinde" - så luk såret makker!!!
tilføjet af

os................

Jeg kommer også fra Vejle Amt.......Mener da kun folk som er ansat i amtet, og ikke offtenlige ansatte der rammes af rygeforbudet........
tilføjet af

HR.Thomsen

du kommer forhåbentlig også selv til at betale når du skærer dig på din skarpe tunge. du er da en narrerøv at høre på frelste narrehat.
tilføjet af

Hysteriske

fanatiker, du betaler for lidt i forhold til ikkerygernes pinsler.
I stedet for hysteriet skulle du hellere holde op, du kan med lethed dersom du vil.
tilføjet af

Dersom

du er bange for at betale for meget for sygehusophold, og at komme for langt ned på ventelisten, skal du bare holde op med at ryge, det er så let som en mis.
tilføjet af

Ha ha ha

Alle disse sundhedsfanatiske frelste ikke-rygere, er en samling svindlere og manipulatorer.
Hvis rygere ville smutte forbi kost og ernæring's trådene kan vi ved selvsyn konstatere, at de ikke er så optaget af et godt helbred, trods alt. Der er så godt som ingen aktivitet i den slags tråde. Ganske som forventet :-)

De bruger istedet tiden på at jamre over andre.
Falsknere over en kam!
tilføjet af

Tumper

Du aner ikke hvad et sygehusophold koster samfundet alligevel. Så knyt venligst, eller dokumenter dine påstande!
Fedme, som absolut ikke opnåes gennem rygning, er derimod en stigende problem for samfundet og sygehusenes kasser. Men folk skal da endelig have lov til at æde til det står ud af begge ender ??? Og helst ulækker fastfood, ikke ?
Diabetes 2 er vist også. Og du vil vel ikke påstå at den sygdom erhverves gennem rygning ?? - Eller er det den "nyeste viden" på området for "forskning"
Jeg tror anti-rygere er verdens prototyper på hemmeligt stemplede genmanipulerede objekter. De bliver den civiliserede verdens endeligt.
tilføjet af

Jeg tror ikke

du spytter så meget i skattefar's kasse alligevel.
Det kræver nemlig noget af mennesker at opnå en høj indtægt og dermed bidrage til fælleskabet's velfærd.
Med din IQ er det vist ikke tilfældet og bliver det heller aldrig.
tilføjet af

Sygehusudgifter

Du stiller mig spørgsmål om sygehusudgifter i forbindelse med rygning, og beder mig dokumentere det, samtidigt kommer du med ligeså, for dig, udokumenterede påstande om fedme og diabetes 2.
Jeg tror på påstande fra kræftens bekæmpelse og hjerteforeningen. Har selv haft 3 års jævnlig kontakt med kræftafdeling, og de fleste patienter der var rygere, selv om man ved at det faktisk er en del der holder op når de får "dommen".
Jeg ved også at fedme og diabetes 2 er et stigende problem for sygehusene, men jeg ved også at disse ikke bliver raskere selv om de ændrer adfærd, højst at sygdommen stagnerer. Men rygerne kan alle uden undtagelse stoppe fra den ene dag til den anden, og de vil få det betragteligt bedre, samtidigt som de også skåner omgivelserne.
tilføjet af

Sådan

svarer en der er rigtig hysterisk, kvit hellere nikotinen inden du går helt over gevind.
tilføjet af

Er du

for hysterisk til at læse dit eget indlæg igennem?
tilføjet af

Styr lige dit sprog

Du vinder absolut ingen sympati for din afhængighed med den tone.
Det er et faktum at rygerne koster væsentligt mere end de indbringer i afgifter på smøgerne. Hvad du så i øvrigt betaler i skat af din indkomst, har jo ikke så meget med din rygning at gøre. Der skal stadig drives skoler, veje, bistandsklienter osv.
Selvfølgelig er det OK for en arbejdsgiver at sige nej til rygning i arbejdstiden. Du kan jo bare finde dig et andet job. Og den der med at stå sammen... Tja hvis der er noget jeg ikke gør på min arbejdsplads, så er det at stille mig bag en ryger der trodser et forbud. Hvorfor i alverden skulle jeg lade mig fyre på grund af hans afhængighed?
Rygning er en dødssejler, indse det. Slip din afhængighed, og liv livet uden filter.
tilføjet af

Fede rygere

Der findes tusinder af fede mennesker der bruger rygning som slankekur. De taber sig bare aldrig. Dertil dyrker de ingen motion, det er de dels for fede til og dels har de ikke luft til bare at gå 500 m.
Dårlig undskyldning fra rygerne, at de fede koster mere. Det gør de ikke endnu. Det kommer sikkert, men ikke endnu. Der skal lige skæres en 7-8 % mere af rygerskaren først.
Og så forresten... Hvad med de fede rygere? De belaster systemer dobbelt?
tilføjet af

Vi kæmper MED dig

Jeg føler virkelig med dig. Jeg sidder i nogenlunde sammen situation. Jeg kan foreløbig kun anbefale at du melder dig ind i Danmark’s rygerforening – DARY.
http://sufra.dk/rygere
Læs også:
http://www.roeg.dk
Alle disse sundhedsfanatikere kan ikke forstå, at der igennem de sidste 10 til 12 år er blevet manipuleret med dem (man kan sige at de er blevet hjernevasket).
Jeg tror at vi skal være virkelig mange for at kunne ”gøre” noget. I Danmark’s rygerforening (DARY) håber vi på rigtigt mange medlemmer, så vi kan få udrettet noget.
tilføjet af

Rygning og diabetes

I øvrigt: Hvor svært det end måtte være at erkende for rygerne, så er det en kendsgerning, at de der rammes af diabets 2, ofte lever generelt meget usundt, og desuden også ryger. For at holde vægten nede, hvilket ikke lykkest særligt godt.
Og rygning og diabetes hører bare ikke sammen. Men det vil rygerne nok næppe høre om.
tilføjet af

www.roeg.dk

www.roeg.dk under passiv rygning står der:
"Lungekræft er den stærkeste indikator for om passiv rygning er skadelig for ikke rygere, da det er den sygdom der er stærkest associeret med aktiv rygning. Derfor er undersøgelser af om passiv rygning kan give lungekræft meget interessante for at afklare om der overhovedet er en risiko."
Jeg vil anbefale jer at få opdateret jeres viden. Der er masser af andre luftvejssygdomme man kan få af rygning såvel som passiv rygning.
For slet ikke at tale om alle dem der har astma og/eller bronkitis, høfeber, allergier osv. De lider under passiv rygning, hver evig eneste gang de bliver udsat for det. Deres sygdom forværrest, de skal øge medicinen, og i mange tilfælde bliver det også til et par dage i sengen.
Dernæst: Passiv rygning er årsag til omkring 200 årlige dødsfald herhjemme.
Fordi det ikke er relativt mange, er det så bare i orden at slå dem i hjel? Hvad med alle dem I gør syge? Er det også i orden?
Hvis I virkelig mener at det er OK at gøre andre syge, med dødelige sygdomme, hvorfor er det så ikke i orden at vi der mener noget andet, kalder jer for hensynsløse afhængige? I det mindste slår vi jer ikke ihjel med en dræbende afhængighed.
Desuden: Trafikken dræber færre og færre - snart færre end passiv rygning. I år bliver det langt under 350 døde i trafikken. Men lad os hellere koncentrere os om at få det tal langt under 200. Og lade rygerne pulse løs i fred, mends de slår sig selv og andre ihjel.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.