2tilføjet af

Hjælp med erhvervsøkonomi

Hej alle derude.
Jeg har problemer med erhvervsøkonomi, der omhandler kasserapport.
jeg skal indsætte " Check modtaget fra Inventarkompagniet vedrørende tidligere leveret kontorstol"
Dekort på kontorstol 1.800
+moms 450
Ialt 2.250
Hvordan skal man sætte det ind i en kasserapport, gerne detaljeret svar!
Kun seriøse henvendelser!

Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe🙂
P.s. det er til min eksamen
tilføjet af

I bedste Gokle-stil....

Mener du kassevogn?
Det er jo trods alt en bilgruppe du har smidt dit indlæg i 😉
tilføjet af

Hjælp med erhvervsøkonomi

Naturligvis vil jeg hjælpe :-)
Du skal bogføre følgende posteringer:
Kredit "Kontorudstyr" 1.800 kr.
Kredit "Købsmoms" 450 kr.
Debet "Kreditorer" 2.250 kr.
Og så lidt forklaring: Du skal kreditere "Kontorudstyr", idet købet (udgiften) i sin tid er blevet debeteret denne konto, og krediteringen således reducere udgiften.
Ligeledes skal "Købsmoms" krediteres idet købsprisen reduceres og det oprindelige køb er momsen ligeledes blevet deberetet "Købsmoms".
Endeligt skal modposten på 2.250 reducere virksomhedens gæld til sine kreditorer.
Håber det giver lidt mening og du kommer godt gennem din eksamen - held og lykke .-)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.