33tilføjet af

han lovede grønne skove - og så

-- to dage efter bliver befordringsfradraget sat op, så folk bliver belønnet for at brænde fossiler af i benzinslugende motherfuckerbiler på motorvejen.
Slips, omsvøb og stiv overlæbe, tomme floskler og store armbevægelser.
Fogh, når det er værst.
tilføjet af

NU er det jo ikke alle

Som bor midt i København, og kan smutte ned i det nærmeste hul i jorden og så snuppe et transportmiddel....
Vi er jo stadig en del borgere som betaler ca. 6,5kr i afgifter mv. pr liter vi bruger...lige ned i statskassen....
Så køb du dig et par nye knopdæk til cyklen.....og bliv glad igen..he he
Men jeg mener også han er en nar..
tilføjet af

Mettemokke....

Hvordan tror du at det danske samfund ville klare sig uden os benzinslugende" på motorvejen..
Vi smider SÅ mange penge i statskassen at du ikke helt kan forestille dig det.
Hver liter brændstof giver små 6,50 kr. i kassen. Ved køb af bilen som er en standard "benzinsluger" smækker der godt 200.000 kr. i kassen, nemlig 180 % plus moms af prisen... Immervæk en sjat, ikke..?? Der ud over skal sådan en bil som jeg har, en lille varevogn på gule plader, betale næsten 9.000 kr. om æret i afgift, grøn brugerafgift... Her kommer så yderligere afgifter ved køb af olie, pærer, miljøafgiter på dæk og oliefiltre. 😮Oveni kommer P-afgifter og evt. P- bøder som jo i øjeblikket overstiger 500 kr. pr. gang.. Endelig er der afgifter og moms på forsikringer... Så, kære mokke, alt i alt betaler jeg hvad der svarer til det tilskud du evt. får som enlig mor..😃. Er du så glad..??? Den bil bringer iøvrigt den mad ud som dit barn skal have i skolen eller børnehaven eller som dine gamle forældre skal have via madordningen.... For slet ikke at tale om at det er den bil som kører dig hjem når du er skidefuld efter et værtshusbesøg....
Fald nu ned på jorden igen; Danmark kan ikke undvære bilen.... Hverken reelt eller økonomisk....😕😕😕😕😕
tilføjet af

Sådan noget godylt svineri

- ikke at hæve fradraget mere end 3,8 % efter at have brandbeskattet både vej, køretøj og brændstof. De offentlige transportmidler er steget med 20%.
- Vi er fuldstændig enige om, at han er et fjog.
tilføjet af

alternative transportmidler

til undergrundsbanen kunne f.eks være at genindføre sporvogne. I øjeblikket tales og skrives i hvert fald meget om den:
http://www.flickr.com/photos/26221197@N07/2966848083/
eller denne her, som alternativ til ministerbilen med de skudsikre ruder:
http://www.flickr.com/photos/26221197@N07/2949078840/
De middelklasseklynkende benzinslugere på bøh-landet skal nu ikke klynke så meget, da fradraget andrager 3,5 pr km, og fradraget for renterne til afdragsfrit lån til indkøb af benzinslugerne barberer skatten af i den høje ende af skalaen, så de fleste får mere ind fra skattefar end de bidrager med ved at være bøh-lands bilist 😉
tilføjet af

den bil, der kører mig hjem ..

efter værtshusbesøg ?? Jeg beklager, men jeg må ha været mere end almindeligt fuld, da jeg ikke mindes, at du har kørt mig hjem 😮
Det er spild af menneskelige og fossile ressourcer, at sidde i kø på motorvejene i timevis, og kræve alle større byer plastret til med motorveje ind i, over, under og udenom.
Alle disse middelklassebegunstigede miljøsvinende skatteregler er for dumme.
tilføjet af

Måske skulle du lige tage

og sætte dig lidt ind i skattereglerne inden du fører sådanne tåbelige påstande til torvs...
Fradraget er på 1,83 kr. for anstande mellem 24 og 100 km. Over 100 km er de kun 92 øre... altså langt fra de 3,5 kr. som du tilsyneladende tror at de er.. Og lige for at nævne, at de første 24 km er for egen regning..😕😕😕
Den sidste påstand omkrin netto provenu viser jo bare at du er helt ude i tovene.... 🙁🙁🙁
Måske skulle du melde dig til et aftenskolekursus i regning...😖😖😖
tilføjet af

Tag det roligt, mettemokke

Det befordringsfradrag er jo ikke et argument for at køre hverken mere eller mindre.
Stigningen i befordringsfradraget slår jo slet ikke til i forhold til hvor længe at danskerne venter på mototrvejene, selvom at jeg ikke forstår at de gider!
Nå, det er jo ikke alle der har det økonomiske overskud der skal til, til at bosætte sig på f.eks Frederiksberg med egen bybus ved hoveddøren.
Det er de få forundt og derfor må vi også acceptere at der er pendlere i dette land, hvor dem der har råd og muligheder kan være efter dem der ikke har fået så meget ud af den økonomiske fordeling i samfundet generelt. [:*(]
tilføjet af

Hvad???

- Har du en anden skatteminister end jeg har????? Undskyld mig, jeg har ikke observeret tidligere at du sludrede, men de satser du disker op med her, har verden desværre ikke set endnu og kommer den til det, bliver det med nuværende tempo ikke i vores tid som bilister. 😃
- Mettemokke dog!! 😮
tilføjet af

mettemokke mener vist

De såkaldte kørepenge, eller kørselsgodtgørsel om man vil. 🙂
Det er til gengæld en fornuftig forretning. 😉
tilføjet af

ok, så

her har du linket til de forgyldte fradragssatser for benzinslugerne.
Derudover har benzinslugerne jo en hær af asfalteringsmaskiner, snerydere, og hårdt belastede politifolk til at bane vejen for jer hver eneste dag (og til at passe på, at I ikke skader jer selv) så regnestykket bliver i sidste ende, at bilisterne er en godyl omkostning for samfundet.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790871&vId=0
(man har vel lov til at fremhæve de satser, der bedst understreger pointen - ik❓;-)
tilføjet af

haha, socialistiske dommer :-)

Den omkostning i arbejdstimer, det udgør for f.eks. ekstratimer for børn i institutioner og det dertil hørende korps af pædagokker, der blot venter på at farmand har siddet i sin motherfuckerbil i to timer inden han kan hente poderne i institutionen er en dinosaurregning (på alle skatteyderes regning), der ikke kan kompenseres ved de afgifter, der er på benzinen og de overmåde ekstravagante fradragsregler på skattebilletten.
tilføjet af

Nu er du jo såå klog

bevidst med din påstand om befordringsfradragets størrelse😮😃😃
Kan du komme med et kvalificeret gæt på hvad der sker hvis det bliver helt fjernet?
tilføjet af

Kære mettemokke.

Befordringsfradraget er ikke et skattefradrag, men en godtgørelse som en arbejdsgiver f.eks kan udbetale til en ansat som befordrer sig for egen regning i firmaets interesse. Jeg vil ikke skrive i bil, da man for den sags skyld ligeså godt kunne tage toget, satsen er den samme.
tilføjet af

qualified guess:

Arbejdspladserne flytter hen, hvor der er kvalificeret arbejdskraft, og medarbejderne søger at komme tættere på deres arbejdspladser med tilsvarende mindre benzin- log tidsspild.
Det kræver ganske vist også en kvalificeret ændring i boligpolitikken, som de færreste politikere har skænket en tanke i mange år.
Det vil mindske urbaniseringen at gøre det mere attraktivt at flytte arbejdspladserne ud til de udørker, hvor yngre mennesker har haft økonomiske muligheder for at bosætte sig i alle de år, hvor boliger blot har været et middel for murstensguffende stålgebisser at tilrane sig sine efterkommeres indtægter.
tilføjet af

Vi er helt enige.

😉
det er hverken i samfundets eller i den enkeltes interesse at sidde med bilen i tomgang på motorvejen dag efter dag.
Jeg mener faktisk ligesom dig at det er helt hul i hovedet. 😉
Vi er derfor sikkert også enige om at der skal en bedre infrastruktur til, på den ene eller anden måde.
For at holde regningerne nede til det offentlige i anlægsudgifter, så kunne man forestille sig at alle danskere fik spredt deres arbejdstider ud over hele døgnet, da udgiften til pædagoger på natarbejde slet ikke er i nærheden af udgifterne til disse nye anlæg. 😉
tilføjet af

Tror du virkelig selv på det??

Eller har du hørt det fra SF?
tilføjet af

Så falder værdien jo

Voldsomt på f.eks Frederiksberg og derfor falder statussen ved at bo der også. 😮
Tror du selv på at de vil finde sig i det?
tilføjet af

Der er nok en god grund til arbejdspladserne

- ikke længere ligger midt i boligkvarterene. Småindustrierne er blevet noget større og mon nogen har lyst til at have fyrværkerifabrikken som nabo?
tilføjet af

Husker

at det samme argument om betalingen af afgifter i årevis også blev brugt af rygerne som undskyldning for at de faktisk gjorde en samfundsnyttig indsats når de sad og røg sig til rygerlunger.
Ak ja.
tilføjet af

jaja, lidt sludder var det faktisk - sorry

men for befordringsgodtgørelsen er satsen reel nok, og stadig et skattefryns. Uanset hvordan du drejer det, skal jeg nok få regnestykket til at gå op med, at bilisterne er en skattemæssig og samfundsmæssig belastning for samfundet - om så jeg skal regne nybeplantning af af uddøde træer og værdien af kvadratmeter, hvorpå de frihjulsværditrukne bæster befinder sig i kørende eller stående tilstand med ;-)
tilføjet af

Det er ikke helt rigtigt søde

Kørselsgodtgørelsen kan ikke ses som "skattefryns"!
Det er ganske vist undtaget beskattelse, men det gør ikke tanken mere rigtig.
Forestil dig hvis man satte afgifterne op på usunde varer og ned på grøntsager og frugt istedet...
det er en god ide', men kan man kalde det "fryns"?
Næppe...
tilføjet af

tøflerne ud af min kommune, dommer !

jeg kan se, at du ikke har fralagt dig den kedelige vane endnu med at stikke tøflerne ind for at holde døren i min kommune, ala jehovas. Fye !
Værdien af boliger her står slet ikke mål med hvad der tilsvarende kan opnås i indtjening ved at være centralt placeret, og værdien her er som alle andre stader stærkt overvurderet og på hastig retur (som slet ikke havde været nødvendig, hvis ikke den kreative jonglering med lånetyper var blevet overdrevet).
tilføjet af

Skal vi så ikke

lade være at blande tingene sammen?
Befordringsfradag er noget alle kan få når de skal på arbejde - men som er et fradrag i den skat man betaler. Og som det er nævnt så er det afstanden og antal dage man møder på arbejde som afgør hvor stor et fradrag man får.
Derudover kan arbejdsgiveren udbetale en skattefri godtgørelse såfremt man ligger bil til transport vedrørende arbejdet. Denne godtgørelse kan gives uanset hvor få/mange km der køres.
tilføjet af

Du misforstår.

Din kommune var bare et eksempel og jeg havde da glemt alt om at du var bosat der, sorry... [l]
tilføjet af

alt forladt, smukke!

det er så i orden - meen lad det aldrig ske igen!😉
tilføjet af

Men tænk nu grønt, mette.

Placeringen af jobbene i de store byer er faktisk ikke noget problem.
Vores infrastruktur skal være bedre, men det er ikke noget stort problem.
Det store problem ligger i hvordan at alle danskere tænker og det koster vores miljø dyrt!
Hvis man pålagde virksomhederne at flytte en større del af deres beskæftigelser ud på hele døgnet, så ville vores nuværende infrastruktur blive udnyttet bedre, da flere mennesker kunne transporteres med det nuværende offentlige system.
Jobbene kunne stadig ligge i byerne, men hele fidusen kommer nu og jeg ved at du vil tænde vildt på min ide'! 😉
Hvis virksomhederne blev tvunget til at flytte tiden, så ville de kunne udnytte vores vindenergi hele natten!
Som det er idag, så supplerer man med fossil energi i dagtimerne og udnytter ikke møllerne 100% om natten!
På min måde kunne man lave den største miljøgevinst i mands minde, men det kræver selvfølgelig at pædagoger og andre kom ud med en anden holdning til arbejdstider!
tilføjet af

dem med krudt i røven

har sikkert brug for lidt påfyldning, og de politikere, der selv er omvandrende missiler har vel ikke skade af at bo op af en krudtfabrik.
Nok om krudtfabrikker. Nu taler jeg ikke om, at man skal bo klos op af en fabrik (og de fleste industrier er jo også flyttet til Kina), men det burde efterhånden være evident for virksomhederne, at det vil være lettere for dem at etablere sig i områder, hvor folk faktisk har økonomisk mulighed for at bo. Så hvis man som virksomhed ikke er direkte afhængig af strøgenes mylder, så vil det både være en mere attraktiv arbejdsplads og man ville omkostningsmæssigt kunne slippe mindre til lønudgifter end i de områder, hvor folk skal betale 4 mill for en nogenlunde anstændig bolig.
tilføjet af

Det virker som om...

At du begynder at lede lidt efter begrænsningerne istedet for at se mulighederne.
Selvfølgelig kan man have et velfungerende familieliv. Enstor del af befolkningen arbejder under disse præmisser allerede idag.

Det kræver bare en holdningsændring.
Spørgsmålet er vel ikke længere om vi har råd, men om vi har råd til at lade være 😮
smag på ideen igen og se så om ikke at du kan udvikle den yderligere, istedet for et forsøg på at indskrænke den. 😖

Du skylder både samfundet og miljøet at være åben overfor alt der kan ændre den dårligere spiral. [l]
tilføjet af

nej, det virker ikke

Og jeg er bange for, at en borgerlig regerng i årevis har boostet en politik, der har øget energiforbruget - bl.a. ved at fremme globaliseringen, der går ud på at transportere varer fire gange rundt om jorden (hvis det kan gøre det) inden den når slutdestinationen, og at øge afstanden mellem hjem og arbejde og den daglige transportvej mærkbart længere ved ikke at have en boligpolitik, der tilgodeser det hensigtsmæssige i at almindelige mennesker kan bo i rimelig afstand til det sted de arbejder.
Det er to store energislugere, hvor det ærligt talt er en flad fornemmelse at være tilskuer til, at Fogh taler grøn energipolitik, når deres egen politik har medvirket til det modsatte resultat.
Vindfrikadeller og luftkasteller er vist det han er bedst til at fremvise som resultater.
Det burde ikke være nødvendigt at lave mennesker om til muldvarper for at kompensere for den idiotiske udvikling han har været primus motor for.
tilføjet af

Jeg pendlede selv

Men det er snart år tilbage...
det som gjorde at jeg stoppede var at jeg følte at tiden stod stille på vejene.
Denne regering er kommet med mange fornuftige løsninger som desværre ikke helt har stået mål med udviklingen, men viljen og overblikket har været der.
Regeringen har afskaffet at pendlere ikke må køre i samme bil.
regeringen har projekt med det CO2 frie kulkraftværk.
Regeringen har bakket varmt op om 2.generations miljøbrændstof.
osv...
osv...
Nogle rigtig gode tiltag og hvor nogle politikere råber på flere møller, så kan den med overblikket godt se at der vil være et behov for supplement i dagtimerne med fossil energi og derfor et projekt om et CO2 frit kulværk. Logik for burhøns i en debat hvor man virkelig skal tænke sig om for ikke at skade mere end man vil gavne.


Jeg føler at du måske ikke er så stærk på nogle af de tekniske områder, men til gengæld har gejsten. [l]
Jeg vil derfor gøre en meget sjælden undtagelse, at give dig min mailadresse, hvor du kan spørge nærmere ind til ting som du ikke helt forstår, teknik og såmænd også hvor at du bedst sætter krydset næste gang. 😉

Mail følger på indlæg efter dette, men bliver slettet forholdsvis hurtigt.
tilføjet af

hvor optimistisk :-)

iiih mange tak for den generøse udlevering af en mailadresse, der følger gratis med enhver profiloprettelse. Den kunne jeg næsten ikke være foruden, og den kunne jeg næsten ikke gætte mig til.
Jeg skal også gerne lege din coach (det er så moderne), så du ved i hvilken retning du skal se til, og hvor du bør sætte dit kryds næste gang, for ikke at skade dig selv unødigt 🙂. Jeg skal også gerne advare mod at fremme en udvikling, der skal børsnotere den offentlige del af DONG, for du skulle jo nødig få frosne tæer, når putin-wanna-bees får lyst til at slukke for det varme vand som magtanvendelse.
Med omsorg og pædaggokisk snilde skal jeg nok få dig omvendt til en fornuftig, teknologisk og energirigtig tankegang. [l]
tilføjet af

mette dog...

Jeg er trods alt den eneste af os to der vil slås for at vi bruger den tilgængelige grønne energi. Også hvis det betyder at nogle opgaver må løses på skæve tidspunkter.
Alternativet er at vi skal bruge en masse unødig energi på at fremstille flere vindmøller end højst nødvendigt og det er jo et faktum at vi ikke ved hvordan at vi genindvinder møllerne efter endt livscyklus. [:*(]
Jeg vil naturligvis ikke påvirker dig til at sætte dit kryds mod din vilje, nærmere give dig indput så du er sikker på at du også vil det som du tror at du vil...

Se på mig som en tænketank, eller et orakel om du vil. 😉
tilføjet af

genanvendelse af vindmøller

et surfbrædt velegnet for tsunamier (blot ikke de økonomiske)
måske? spin bare videre - jeg er for træt til snedig silotænkning og grøn tørvetrilning nu - så god nat 😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.