20tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

I 1970 var der 330.000 inddsatte i amerikanske fængsler - i dag er der 2.3 millioner. Hovedsageligt narkorelateret.
Har det hjulpet? Næh..
Vi har samme udvikling i good old Denmark bare i mindre omfang.
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Det er rigtigt, at det ikke har hjulpet på antallet af forbrydelser - MEEEEN de blå i USA foretrækker at bruge pengene på fængsler i stedet for på hospitaler til de fattige - så får de deres hævntørst tilfredsstillet.
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.

Hvad skulle den fordel bestå i, når antallet af forbrydelser ikke er gået ned?
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Så fortsætter man da bare med at spærre dem inde til det stopper, hvad ellers ❓ 😖
Vi har haft den diskussion før, og jeg rokker mig ikke en brøkdel af en millimeter, om så tråden kommer op på over tusinde indlæg og varer over 5 år.

[quote="fruppe" post=2744306]Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.[/quote]
Hvad skulle den fordel bestå i, når antallet af forbrydelser ikke er gået ned?
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Vil hellere bruge pengende på mormor sygehuse skoler osv istedet for en som ryg lidt tjald og evt solgte til sin kammerat.
Gør det dog lovligt og brug pengende på behandling til de afhængige
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Og hvad er så dit bud på en løsning?

I 1970 var der 330.000 inddsatte i amerikanske fængsler - i dag er der 2.3 millioner. Hovedsageligt narkorelateret.
Har det hjulpet? Næh..
Vi har samme udvikling i good old Denmark bare i mindre omfang.
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Det er noget der hedder et retssamfund og en retsbevidsthed. Den giver du køb på anklager!
Sæt bøderne for besiddelse af blot 1/2 gram af et eller andet til 5000,00kr. og lad det fordoble hver gang du bliver taget. Betaler du ikke så er det arbejdelejr, til din gæld til samfundet er afbetalt!
Problemet er dig og dine blødsødne holdninger. Jeg er helt enig med frupsen!


[quote="fruppe" post=2744306]Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.[/quote]
Hvad skulle den fordel bestå i, når antallet af forbrydelser ikke er gået ned?
tilføjet af

Forskellen mellem rig og fattig er øget

I 1970 var der 330.000 inddsatte i amerikanske fængsler - i dag er der 2.3 millioner. Hovedsageligt narkorelateret.
Har det hjulpet? Næh..
Vi har samme udvikling i good old Denmark bare i mindre omfang.

Nu er befolkningstallet nok også vokset i mellemtiden, så det skal man lige huske.
Men jeg tolker det, som et udtryk for, at forskellen mellem rig og meget fattig, er steget voldsomt.
Man kan så vælge at gribe problemet an ved roden, eller man kan proppe alle i fængsel.
Det er derfor vi skal værne om den velfærd vi har i Danmark. Der skal være plads til at folk kan blive rige, men ikke ultrarige. På den måde sikrer vi også et mere sikkert samfund, for såvel fattig som rig.
Derfor skal man ikke som LA, forsøge at gøre folk så fattige, at de er tvunget ud i kriminalitet.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

Det er noget der hedder et retssamfund og en retsbevidsthed. Den giver du køb på anklager!
Sæt bøderne for besiddelse af blot 1/2 gram af et eller andet til 5000,00kr. og lad det fordoble hver gang du bliver taget. Betaler du ikke så er det arbejdelejr, til din gæld til samfundet er afbetalt!
Problemet er dig og dine blødsødne holdninger. Jeg er helt enig med frupsen!

Ja, jo! Men lad os lige få at vide hvad vitsen skulle være med alle jeres strengere straffe, når kriminaliteten stiger?
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

[quote="NihauX52" post=2744473]Det er noget der hedder et retssamfund og en retsbevidsthed. Den giver du køb på anklager!
Sæt bøderne for besiddelse af blot 1/2 gram af et eller andet til 5000,00kr. og lad det fordoble hver gang du bliver taget. Betaler du ikke så er det arbejdelejr, til din gæld til samfundet er afbetalt!
Problemet er dig og dine blødsødne holdninger. Jeg er helt enig med frupsen![/quote]
Ja, jo! Men lad os lige få at vide hvad vitsen skulle være med alle jeres strengere straffe, når kriminaliteten stiger?


Du har helt ret, det skal være straffrit at være kriminel, og skydevåben skal være lovlige ❓
Og så..................... ❓
tilføjet af

I 1970 var der 330.000 indsatte

[quote="fruppe" post=2744306]Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.[/quote]
Hvad skulle den fordel bestå i, når antallet af forbrydelser ikke er gået ned?


Ja undgå straf til alle der melder sig selv, efter de har skudt eller røvet en anden person [!]
tilføjet af

Hospitaler eller fængsler

Jeg synes, at straffene skulle ligge på det niveau, som giver mindst kriminalitet.
Hvis det ikke giver mindre kriminalitet, som det har været tilfældet i USA - selvom USA nu er det land i verden med flest fængslede borgere - så kunne man lige så godt bygge sygehuse for pengene i USA - som fængsler.
I vil bruge andres penge til at skabe et hårdt samfund - koste hvad det vil.
[color=red][size=18pt]Ingen kvaler - naboen betaler[/size][/color]

[quote="wizcarlo" post=2744675][quote="NihauX52" post=2744473]Det er noget der hedder et retssamfund og en retsbevidsthed. Den giver du køb på anklager!
Sæt bøderne for besiddelse af blot 1/2 gram af et eller andet til 5000,00kr. og lad det fordoble hver gang du bliver taget. Betaler du ikke så er det arbejdelejr, til din gæld til samfundet er afbetalt!
Problemet er dig og dine blødsødne holdninger. Jeg er helt enig med frupsen![/quote]
Ja, jo! Men lad os lige få at vide hvad vitsen skulle være med alle jeres strengere straffe, når kriminaliteten stiger?[/quote]

Du har helt ret, det skal være straffrit at være kriminel, og skydevåben skal være lovlige ❓
Og så..................... ❓
tilføjet af

Hvor du dog vrøvler

[quote="anklageren" post=2744308][quote="fruppe" post=2744306]Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.[/quote]
Hvad skulle den fordel bestå i, når antallet af forbrydelser ikke er gået ned?[/quote]

Ja undgå straf til alle der melder sig selv, efter de har skudt eller røvet en anden person [!]

Der er ikke nogen, som går ind for at afskaffe straf!
tilføjet af

Som du kan være sjov...

[quote="Break 17" post=2744679][quote="anklageren" post=2744308][quote="fruppe" post=2744306]Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.[/quote]
Hvad skulle den fordel bestå i, når antallet af forbrydelser ikke er gået ned?[/quote]

Ja undgå straf til alle der melder sig selv, efter de har skudt eller røvet en anden person [!][/quote]
Der er ikke nogen, som går ind for at afskaffe straf!


Hvad er det så du skriver?
Men jeg kan forstå alle på sol debat, der kan læse indenad, vrøvler eller er dumme, undtagen jer ❓
tilføjet af

Dårekister eller Grønland

Som du da kan føre dig frem........
Den ene dag vil du det ene, den anden noget andet?
Men så vender du, i, det lige om, og siger at andre vil bruge jeres penge, på kriminelle, og fængsler?
Sikke noget loxx at lukke ud, du kunne jo lige så godt skrive lige ud, at kriminelle ikke skal straffes.
Hvad vil du ellers gøre ved dem?
Det kan vel ikke være så svært for jer at fortælle - eller er det for meget?
Men fingrene i mine lommer, har i svært ved at slippe [!] [->]
tilføjet af

Tror du fængsler er gratis?

Op gennem 00'erne strammede VK(O) straffene uden at bygge nye fængsler, og det medførte at man måtte lukke nogen andre fanger ud før tid - for at skaffe plads til de ekstra afsonere.
Man skulle ellers ikke tro, at det kunne komme bag på nogen normal begavede mennesker, at en stramning af straffene krævede flere fængselspladser.
En enkelt plads i et lukket fængsel koster 1895 kr. i døgnet - eller 691.675 kroner om året, så lad være med at tro, at det er gratis at skærpe straffene.
Synes du ikke selv, at det virker sært at påstå, at jeg er modstander af straf, fordi jeg giver giver udtryk for, at straffene ikke bør skærpes - med mindre det medfører mindre kriminalitet?

Som du da kan føre dig frem........
Den ene dag vil du det ene, den anden noget andet?
Men så vender du, i, det lige om, og siger at andre vil bruge jeres penge, på kriminelle, og fængsler?
Sikke noget loxx at lukke ud, du kunne jo lige så godt skrive lige ud, at kriminelle ikke skal straffes.
Hvad vil du ellers gøre ved dem?
Det kan vel ikke være så svært for jer at fortælle - eller er det for meget?
Men fingrene i mine lommer, har i svært ved at slippe [!] [->]
tilføjet af

Tror du fængsler er gratis?

Vaneforbryderne gør ingen skade når de er låst inde.

Op gennem 00'erne strammede VK(O) straffene uden at bygge nye fængsler, og det medførte at man måtte lukke nogen andre fanger ud før tid - for at skaffe plads til de ekstra afsonere.
Man skulle ellers ikke tro, at det kunne komme bag på nogen normal begavede mennesker, at en stramning af straffene krævede flere fængselspladser.
En enkelt plads i et lukket fængsel koster 1895 kr. i døgnet - eller 691.675 kroner om året, så lad være med at tro, at det er gratis at skærpe straffene.
Synes du ikke selv, at det virker sært at påstå, at jeg er modstander af straf, fordi jeg giver giver udtryk for, at straffene ikke bør skærpes - med mindre det medfører mindre kriminalitet?

[quote="Break 17" post=2744691]Som du da kan føre dig frem........
Den ene dag vil du det ene, den anden noget andet?
Men så vender du, i, det lige om, og siger at andre vil bruge jeres penge, på kriminelle, og fængsler?
Sikke noget loxx at lukke ud, du kunne jo lige så godt skrive lige ud, at kriminelle ikke skal straffes.
Hvad vil du ellers gøre ved dem?
Det kan vel ikke være så svært for jer at fortælle - eller er det for meget?
Men fingrene i mine lommer, har i svært ved at slippe [!] [->][/quote]
tilføjet af

Selvfølgelig gør de ikke det

Desværre er de nok mere forhærdede, når de kommer ud igen, og nogen bliver vaneforbrydere af at komme i fængsel, så det er ikke så simpelt.
Det taler for hårdere straffe, at kriminaliteten er faldet støt under VK(O), men på den anden side, så er det også sandt, som der står i oplægget, at der i 1970 var 330.000 indsatte i amerikanske fængsler - i dag er der 2.3 millioner.
Har det hjulpet? Næh..
Jeg er ikke sikker på tallene, men de lyder rigtige, og da der er tale om en meget lang periode, så er tendensen også mere sikker.
Hvis det medfører mindre kriminalitet, er jeg med på hårdere straffe, men kriminologer er ikke sikre på, at det virker mere forbyggende - og det er meget dyrt at holde 2 millioner mere indespærret, som man gør i USA - også omsat til danske forhold.

Vaneforbryderne gør ingen skade når de er låst inde.

[quote="anklageren" post=2744765]Op gennem 00'erne strammede VK(O) straffene uden at bygge nye fængsler, og det medførte at man måtte lukke nogen andre fanger ud før tid - for at skaffe plads til de ekstra afsonere.
Man skulle ellers ikke tro, at det kunne komme bag på nogen normal begavede mennesker, at en stramning af straffene krævede flere fængselspladser.
En enkelt plads i et lukket fængsel koster 1895 kr. i døgnet - eller 691.675 kroner om året, så lad være med at tro, at det er gratis at skærpe straffene.
Synes du ikke selv, at det virker sært at påstå, at jeg er modstander af straf, fordi jeg giver giver udtryk for, at straffene ikke bør skærpes - med mindre det medfører mindre kriminalitet?
[quote="Break 17" post=2744691]Som du da kan føre dig frem........
Den ene dag vil du det ene, den anden noget andet?
Men så vender du, i, det lige om, og siger at andre vil bruge jeres penge, på kriminelle, og fængsler?
Sikke noget loxx at lukke ud, du kunne jo lige så godt skrive lige ud, at kriminelle ikke skal straffes.
Hvad vil du ellers gøre ved dem?
Det kan vel ikke være så svært for jer at fortælle - eller er det for meget?
Men fingrene i mine lommer, har i svært ved at slippe [!] [->][/quote][/quote]
tilføjet af

Det kan du også

[quote="anklageren" post=2744687][quote="Break 17" post=2744679][quote="anklageren" post=2744308][quote="fruppe" post=2744306]Det er da kun en fordel at taberne bliver spærret inde.[/quote]
Hvad skulle den fordel bestå i, når antallet af forbrydelser ikke er gået ned?[/quote]

Ja undgå straf til alle der melder sig selv, efter de har skudt eller røvet en anden person [!][/quote]
Der er ikke nogen, som går ind for at afskaffe straf![/quote]

Hvad er det så du skriver?
Men jeg kan forstå alle på sol debat, der kan læse indenad, vrøvler eller er dumme, undtagen jer ❓[/quote]


Ingen har skrevet noget om at afskaffe straf - eller at straf ikke virker forebyggende.
Det er ret tydeligt for de fleste, at den der har skrevet oplægget er fortaler for, at man skulle have beholdt de straffe i USA, som man havde i 1970'erne - og de var dengang på linje med dem, vi har i Danmark - og at det er dumt at gå i USA's fodspor, fordi det ikke har virket.
tilføjet af

Danmark er godt på vej til det samme.

Man ser aldrig politiet, når man ser dem, så får man en bøde, skal man bruge polities hjælp, så får man en Tlf: svare/maskine at tale med, politiet bruger privatbiler så man ikke kan kende dem, man ved ikke hvem der er politiet og hvem der er bøller.
Regeringen ser helere at folk kommer i fængslet end at bruge noget på forebygning af kriminalitet, så selvfølgeligt ender vi med mange flere kriminel.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.