1tilføjet af

Guds ord er levende og virkende. (Hebr.4:12)

Den kristne menighed har hjulpet mange til at aflægge urene vaner og handlinger. Da apostelen Paulus skrev sit første brev til menigheden i Korinth, omtalte han de forandringer som nogle af de kristne dér havde gjort for at bringe deres liv i overensstemmelse med Guds normer. Nogle havde været utugtige, afgudsdyrkere, ægteskabsbrydere, homoseksuelle, tyve, drankere og så videre. „Men I er blevet vasket rene,“ sagde Paulus til dem. (1 Kor. 6:9-11) Folk som ikke kender Jehova, mangler gode, vejledende principper. De sætter deres egen kurs, eller flyder måske med strømmen i moralsk henseende, ligesom fortidens korinthere gjorde før de blev troende. (Ef. 4:14) Nøjagtig kundskab om Guds ord og hensigter kan imidlertid ændre et menneskes liv til det bedre, hvis det følger Bibelens vejledning. — Kol. 3:5-10.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Guds ord er levende og virkende. (Hebr.4:12)

Kun Jesus kan forvandle os. vi kan ikke i egen kraft !

Korsets dårskab og Guds visdom
v18 For vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft v19 – der står jo skrevet:
De vises visdom vil jeg ødelægge,
de kloges klogskab vil jeg tilintetgøre.

v20 Hvor er de vise henne, hvor er de skriftkloge, hvor er denne verdens kloge hoveder? Har Gud ikke gjort verdens visdom til dårskab?
Filip.B.3
v17 Efterlign mig, brødre, og se hen til dem, der lever efter det forbillede, I har i os. v18 For der er mange – jeg har ofte nævnt dem for jer, og nu nævner jeg dem også med gråd – der lever som fjender af Kristi kors.
v19 De ender i fortabelse, bugen er deres gud, de sætter en ære i deres skam, de tænker kun på det jordiske.
v20 Men vort borgerskab er i himlene; derfra venter vi også Herren Jesus Kristus som frelser. v21 Han skal forvandle vort fornedrede legeme og give det skikkelse som hans herliggjorte legeme med den kraft, hvormed han kan underlægge sig alt.
_________
Din broder ftg - han har ikke Jesus i sit liv :
Efes.B.4
v31 Al forbitrelse og hidsighed og vrede og råb og spot skal ligge jer fjernt, ja, al ondskab;
____________

Det er Jesus der skal forvandle os - ikke Abaddon !
____________
2.Kor.B.3
v16 »Men hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort«
v17 – »Herren« er Ånden, og hvor Herrens ånd er, dér er der frihed.
v18 Og alle vi, som med utilsløret ansigt i et spejl skuer Herrens herlighed, forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan som det sker ved den Herre, som Ånden er.

Rom.B.&
v3 Eller ved I ikke, at alle vi, som er blevet døbt til Kristus Jesus, er døbt til hans død?
v4 Vi blev altså begravet sammen med ham ved dåben til døden, for at også vi, sådan som Kristus blev oprejst fra de døde ved Faderens herlighed, skal leve et nyt liv.
v5 For er vi vokset sammen med ham ved en død, der ligner hans, skal vi også være det ved en opstandelse, der ligner hans.
v6 Vi ved, at vort gamle menneske er blevet korsfæstet sammen med ham, for at det legeme, som ligger under for synden, skulle tilintetgøres, så vi ikke mere er trælle for synden; v7 den, der er død, er jo frigjort fra synden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.