0tilføjet af

er jorden kun 6000 år gammel?

nu er der dem, der mener at slægt række følgen fra jesus, til adam, er gældene, som en måle tråd, for hvor gammel jorden er. men nu er er bare to forskellige slægts led.
og den ene er ikke ligedan som den anden.
v35  søn af Serug, søn af Re'u, søn af Peleg, søn af Eber, søn af Shela, v36  søn af Kenan, søn af Arpakshad, søn af Sem, søn af Noa, søn af Lemek, luk 3:35
v12  Da Arpakshad havde levet 35 år, fik han Shela. v13  Efter at Arpakshad havde fået Shela, levede han i 403 år og fik sønner og døtre. 1mos 11:12
men som bibelen, også siger:
v9  Men tåbelige diskussioner og stamtavler og kiv og strid om loven skal du holde dig fra, for den slags er unyttigt og meningsløst. Tit 3:9
så skal man holde sig fra disse tåbelige diskutioner.
og aligevellet er de med i bibelen.
men prøv at skrive din egen slægt historie op efter hovedt.
uden at kikke i slægs arkiver, eller sådan noget.
jamen hvordan vil den så se ud.
jo jeg kan huske min fars navn i hvertifallet.
også min farfars navn. men min oldefars navn, kan jeg ikke, da jeg aldrig rigtigt fik oplevet ham. men jeg ved han var der, jeg ved også at han ikke var en hund eller en strus.
han var et menneske. og da ordet menneske, betyder adam, på hebraisk, så vil min slægt historie hedde: adam, sigval, tom, sveland. jeg ved også hvor gammel de forskellige var, da de fik hinanden.
men det betyder ikke at verden ikke er ældre, end min egen hukommelse går tilbage i tiden. og at jorden ikke er ældre 😉
der findes mange tåbelige forklarings modeller ude i verden. jeg syndes man skal tage de mest fornuftige i stedet for de mest latterlige man kan finde, bare fordi, man kan lide den sandhed bedre end andre ting. at have sin egen opfattelse af tingene ;)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.