26tilføjet af

Dette kildrer ikke -

i folks ører, men det er det Bibelen fortæller os.
Apost.G.24
v14 Men det bekender jeg for dig, at jeg følger Vejen, som de kalder for et parti, og sådan tjener jeg vore fædres Gud, idet jeg tror på alt, hvad der står skrevet i loven og profeterne, v15 og har det samme håb til Gud som de: at der skal komme en opstandelse af både retfærdige og uretfærdige.
2.Tim.B.4
v3 For der vil komme en tid, da folk ikke vil finde sig i den sunde lære, men skaffe sig lærere i massevis efter deres eget hoved, fordi det kildrer deres ører.

1.Peters.B.4
v5 men de skal stå til regnskab over for ham, der er rede til at dømme levende og døde.
Heb.B.9
v27 Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes, v28 sådan er Kristus ofret én gang for at bære manges synder og vil anden gang komme til syne, ikke for syndens skyld, men for at frelse dem, som venter på ham.
2:Kor.B.5
v10 For vi skal alle fremstilles for Kristi domstol, for at enhver kan få igen for det, han har gjort her i livet, hvad enten det er godt eller ondt.
Matt.16
v27 For Menneskesønnen skal komme i sin faders herlighed sammen med sine engle, og da vil han gengælde enhver efter hans gerninger.

Matt.25

Verdensdommen
v31 Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone.
v32 Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene;
v33 fårene skal han stille ved sin højre side og bukkene ved sin venstre.
v34 Da skal kongen sige til dem ved sin højre side: Kom, I som er min faders velsignede, og tag det rige i arv, som er bestemt for jer, siden verden blev grundlagt. [sun]
v41 Da skal han også sige til dem ved sin venstre side: Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild, som er bestemt for Djævelen og hans engle.
v45 Da skal han svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig!
v46 Og de skal gå bort til evig straf, men de retfærdige til evigt liv.«

Johs.12
v48 Den, der forkaster mig og ikke tager imod mine ord, har mødt sin dommer:
Det ord, jeg har talt, det skal dømme ham på den yderste dag.
2.Tim.B.4
v1 Jeg indskærper dig for Guds ansigt og for Kristus Jesus, der skal dømme levende og døde, så sandt som [f] han kommer synligt [f] og opretter sit rige

Johs.5
v28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer, da alle de, der er i gravene, skal høre hans røst v29 og gå ud af dem – de, der har øvet det gode, for at opstå til liv, men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.
Judas.B.1
»Se, Herren kommer omgivet af sine titusinder af hellige v15 for at holde dom over alle og straffe enhver sjæl for alle de ugudelige gerninger, de har begået, og for alle de hårde ord, disse ugudelige syndere har talt imod ham.«
Apost.G.10
v42 Og han befalede os at prædike for folket og vidne om, at det er ham, Gud har bestemt til at være dommer over levende og døde.

1Peter.B.4
v5 men de skal stå til regnskab over for ham, der er rede til at dømme levende og døde.
Åb.14
De tre engles domsforkyndelse
v6 Jeg så endnu en engel flyve midt oppe under himlen; den havde et evigt evangelium at forkynde for dem, der bor på jorden, og for alle folkeslag og stammer, tungemål og folk, v7 og englen sagde med høj røst:
Frygt Gud og giv ham ære,
for timen er kommet, da han dømmer.
Matt.10
v28 Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede.

Åb.21
[f] Den nye himmel og den nye jord [f]
v1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere. v2 Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom. v3 Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige:
[l] [sun] Nu er Guds bolig hos menneskene [sun] [l] ,
han vil bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
v4 Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og døden skal ikke være mere,
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet.

v5 Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt!« Og han sagde: »Skriv! For disse ord er troværdige og sande.« v6 Og han sagde til mig: »Det er sket. Jeg er Alfa og Omega, begyndelsen og enden. Den, der tørster, vil jeg give af kilden med livets vand for intet. v7 Den, der sejrer, skal arve dette, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min søn.

v8 Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen,
der brænder med ild og svovl; det er den anden død.
«

_____________
"Den yderste dag" - kommer efter tusindårsriget.
Dette indlæg er ikke en trussel - det er en oplysning til dem, der kalder sig kristne.
Til dem, der gerne vil tilhøre Jesus Kristus, vores Frelser og Gud - og gerne vil leve evigt sammen med ham [l]
Tag imod det - eller lad være - (med at tro på Bibelen ) det er op til enhver og sin egen samvittighed, eller sin manglende tro.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Der kom et svar :
Du taler i tåger.
Mener du den anden død foregår på den måde, nogen engle smider folk ind i en ildovn?
Hvad er et fortabelseslegeme og hvor i biblen kan man finde det?
Hvis ikke du kan forklare det klart og tydeligt, betyder det Jehovas vidner har ret i det vi skriver, som for eksempel ildsøen skal forstås symbolsk.
Og du nok burde afholde dig fra at angribe vor tro.

2.Tim.B.4
v3 For der vil komme en tid, da folk ikke vil finde sig i den sunde lære, men skaffe sig lærere i massevis efter deres eget hoved, fordi det kildrer deres ører.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Jeg er benovet!
Men hvad betyder det? Kan du ikke lige kommentere og forklare skriftstederne et efter et 🙂
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Og det fortsættes.
og de vil vende ørerne bort fra sandheden og vende sig til usande historier. Videre i
(Titus 1:14) og ikke agte på jødiske fabler og bud givet af mennesker som vender sig bort fra sandheden.
Du fabulerer om udødelige sjæle der skal iføres fortabelseslegemer og dømmes til til ophold i en sø af ild, du ikke ved hvad er eller hvor er.
Tager jeg fejl må du gerne forklare hvad et fortabelseslegeme er, hvad ildsøen er, og hvor den befinder sig. I din bibel står ved verdens ende, og det er en ovn?
Tja...
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Jeg er benovet!
Men hvad betyder det? Kan du ikke lige kommentere og forklare skriftstederne et efter et 🙂

Kan jeg sige det bedre end Bibelen 😮 - nej det kan jeg ikke - det er Guds ord.

Apost.G.24
der skal komme en opstandelse af både retfærdige og uretfærdige.
Matt.25

Verdensdommen

v31 Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone.
v32 Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene;
2.Tim.B.4
v1 Jeg indskærper dig for Guds ansigt og for Kristus Jesus, der skal dømme levende og døde, så sandt som [f] han kommer synligt [f] og opretter sit rige.
Johs.5
v28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer, da alle de, der er i gravene, skal høre hans røst v29 og gå ud af dem
de, der har øvet det gode, for at opstå til liv, men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.
__________
Forklar hvordan du forstår det ?
tilføjet af

Din egen biblen :

Jv-biblen :
Apost.G.24
15 og jeg har håb til Gud, et håb som disse også selv nærer, at der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige.
Johs.5
28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst 29 og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse, de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.
2.Tim.B.4
1 Jeg pålægger dig højtideligt over for Gud og Kristus Jesus, som skal dømme levende og døde, og ved [f] hans tydelige fremtræden [f] og hans rige
____________
For en ordens skyld : Mine markeringer.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Kol.B.2
Livet i Kristus
v6 Når I nu har taget imod Kristus Jesus, Herren, så lev i ham, v7 rodfæstede i ham, opbyggede i ham, grundfæstede i troen, som I har lært det, overstrømmende i jeres tak.
v8 Se til, at ingen fanger jer med filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Sagt med andre ord.
Du har ikke den ringeste anelse om hvad skriftstederne betyder.
Alligevel prøver du at gøre dig klog på Jehovas vidners tro.
2. Timoteus 2,24
En Herrens træl bør ikke strides med nogen, men bør være mild imod alle, egnet til at undervise, 25 og med mildhed belærer dem som ikke er gunstigt stemt, idet Gud måske vil give dem sindsændring, så de kunne få nøjagtig kundskab om sandheden 26 og blive ædru igen og komme ud af Djævelens snare, fanget levende som de er af ham til at gøre hans vilje.
Bed om Gud vil irettesætte dig, så du kan få gavn af det. Få kundskab om biblen, så du kan forklare betydningen og komme ud af djævelens snare og ikke længere gå hans ærinde.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Så hvis man tror på Bibelen, så er man blevet forført af Djævelen 😃 😖 [???]
Den vender imod dig selv, det er Bibelen jeg har citeret.
Du vil meget gerne há, at jeg bruger mine egne ord, for så havde du kunnet smide dit svar i ansigtet på mig, men det kan du ikke nu - da det er Bibelen ren - og uden omsvøb - jeg citerer.
Men hvorfor er jehovas vidner så bange for Djævelen... er han ikke fuldstændig lige gyldig for jer - I tror jo ikke nogen skal dømmes, så når I dør, er det slut, ingen djævel her.
Og hvorfor har I så mange menneskebud - det må man ikke og det må man ikke o.s.v. - lev dog livet, og dø - I har jo ingen problemer - "I skal jo ikke dømmes."
I er bedraget - ikke engang din egen biblen, kan du tro på [???]
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Citat.
Biblen har jeg citeret.
Hvor har du citeret biblen for at skrive om fortabelselegemer.
Du har citeret biblen for at skrive om ildsøen. Jeg har citeret din bibel for den anden død er engle der kaster nogen ind i en ildovn.
Du accepterer dermed bogstaveligt at den anden død er en ildovn?
Hvis du ved hvad biblen skriftsteder betyder, hvorfor så ikke forklare det.
Jesus udlagde skriften, Paulus udlagde skriften. Philip udlagde skriften for hofmanden.
Apostelgerninger 8,30
Filip løb hen ved siden af og hørte ham læse højt af profeten Esajas, og han sagde: „Forstår du egentlig det du læser?“ 31 Han sagde: „Hvordan skulle jeg dog kunne det når ingen vejleder mig?“ Og han anmodede indtrængende Filip om at komme op og sætte sig hos ham. 32 Det afsnit i Skriften som han læste højt var dette: „Som et får blev han ført til slagtning, og som et lam der er stumt over for den der klipper det, således åbner han ikke sin mund. 33 Under hans ydmygelse blev dommen taget bort fra ham. Hvem vil fortælle i detaljer om hans herkomst? For hans liv tages bort fra jorden.“
34 Som svar sagde eunukken til Filip: „Jeg beder dig, om hvem siger profeten dette? Om sig selv eller om en anden?“ 35 Filip åbnede sin mund, og idet han begyndte med dette skriftsted forkyndte han den gode nyhed om Jesus for ham.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Alle kan citere biblen.
Men at forstå hvad det betyder kræver mere. I det mindste må man kunne forklare sin tro, og meningen med skriftstedet.
Det kan ikke alle. Alligevel mener de at kunne fortælle Jehovas vidner hvad vi tror.
Der narer de ikke bare sig selv, men muligvis også andre.
Når Jehovas vidner forkynder, nøjes vi ikke bare med at recitere bibelvers efter bibelvers.
Det ville ikke hjælpe nogen til at forstå. Derfor undersøger vi skriften.
Når biblen siger der vil komme en opstandelse af retfærdige og uretfærdige. Hvad betyder det så. Det kan Jehovas vidner selvfølgelig svare på.Det gjorde jeg igår.
Hvis biblen skriver (og det gør den) at Guds rige er som en skat der er begravet i en mark, er det indlysende det skal forstås symbolsk. Når den anden død siges at være en ildovn, er det naturligvis symbolsk. Alt andet er at gøre grin med biblen - men det er måske også meningen for nogen.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Alle kan citere biblen.
Men at forstå hvad det betyder kræver mere. I det mindste må man kunne forklare sin tro, og meningen med skriftstedet.
Det kan ikke alle. Alligevel mener de at kunne fortælle Jehovas vidner hvad vi tror.
Der narer de ikke bare sig selv, men muligvis også andre.
Når Jehovas vidner forkynder, nøjes vi ikke bare med at recitere bibelvers efter bibelvers.
Det ville ikke hjælpe nogen til at forstå. Derfor undersøger vi skriften.
Når biblen siger der vil komme en opstandelse af retfærdige og uretfærdige. Hvad betyder det så. Det kan Jehovas vidner selvfølgelig svare på.Det gjorde jeg igår.
Hvis biblen skriver (og det gør den) at Guds rige er som en skat der er begravet i en mark, er det indlysende det skal forstås symbolsk. Når den anden død siges at være en ildovn, er det naturligvis symbolsk. Alt andet er at gøre grin med biblen - men det er måske også meningen for nogen.[/quote]
Ja men dog - så FORTÆL - FORTÆL - hvordan du forstår din egen biblen 🙂 :
Jeg glæder mig - og når du har klaret disse få eks. så tager vi hele trådstart !

[quote="lyjse" post=2543282]Jv-biblen :
Apost.G.24
15 og jeg har håb til Gud, et håb som disse også selv nærer, at der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige.
Johs.5
28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst 29 og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse, de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.
2.Tim.B.4
1 Jeg pålægger dig højtideligt over for Gud og Kristus Jesus, som skal dømme levende og døde, og ved [f] hans tydelige fremtræden [f] og hans rige
____________
For en ordens skyld : Mine markeringer.
tilføjet af

Kolasis: Evig straf eller evig afskærlse?

Jeg er benovet!
Men hvad betyder det? Kan du ikke lige kommentere og forklare skriftstederne et efter et 🙂

Mat. 25:41-46 (Da92)
v41 Da skal han også sige til dem ved sin venstre side: Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild, som er bestemt for Djævelen og hans engle. v42 For jeg var sulten, og I gav mig ikke noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig ikke noget at drikke, v43 jeg var fremmed, og I tog ikke imod mig, jeg var nøgen, og I gav mig ikke tøj, jeg var syg og i fængsel, og I så ikke til mig. v44 Da skal også de sige til ham: Herre, hvornår så vi dig sulten eller tørstig eller fremmed eller nøgen eller syg eller i fængsel, uden at vi hjalp dig? v45 Da skal han svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig! v46 Og de skal gå bort til evig straf, men de retfærdige til evigt liv.«
Måske er det værd først at bemærke, at der står "den evige ild" i vers 41. I vers 46 hedder den samme dom "til evig straf". Så det er "den evige ild" = "evig straf".
Hvis vi læser i Jehovas Vidners bibel er der midlertidigt en "lille" ændring af et ord i vers 46:
Mat. 25:46 (NVO)
46 Og disse skal gå bort til evig afskærelse, men de retfærdige til evigt liv
Ordet "straf" er blever udskiftet med ordet "afskærelse". 2 ord, der i oversættelsen betyder 2 vidt forskellige ting. Ordet der oversættes fra er "kolasis", der betyder:
2851. kolasis kol'-as-is from 2849; penal infliction:--punishment, torment
http://www.eliyah.com/cgi-bin/strongs.cgi?file=greeklexicon&isindex=kolasis
Altså, en stadig smertende straf (f.eks. tortur). (Eternal torment)
Så hvorfor har Vagttårnsselskabet valgt at ændre på ordene i bibelen fra "evig straf" (i form af smerte) til "evig afskærelse" (fra hvad?)

mvh
Billen
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

[quote="sand kristen" post=2543313]Alle kan citere biblen.
Men at forstå hvad det betyder kræver mere. I det mindste må man kunne forklare sin tro, og meningen med skriftstedet.
Det kan ikke alle. Alligevel mener de at kunne fortælle Jehovas vidner hvad vi tror.
Der narer de ikke bare sig selv, men muligvis også andre.
Når Jehovas vidner forkynder, nøjes vi ikke bare med at recitere bibelvers efter bibelvers.
Det ville ikke hjælpe nogen til at forstå. Derfor undersøger vi skriften.
Når biblen siger der vil komme en opstandelse af retfærdige og uretfærdige. Hvad betyder det så. Det kan Jehovas vidner selvfølgelig svare på.Det gjorde jeg igår.
Hvis biblen skriver (og det gør den) at Guds rige er som en skat der er begravet i en mark, er det indlysende det skal forstås symbolsk. Når den anden død siges at være en ildovn, er det naturligvis symbolsk. Alt andet er at gøre grin med biblen - men det er måske også meningen for nogen.[/quote]
Ja men dog - så FORTÆL - FORTÆL - hvordan du forstår din egen biblen 🙂 :
Jeg glæder mig - og når du har klaret disse få eks. så tager vi hele trådstart !

[quote="lyjse" post=2543282]Jv-biblen :
Apost.G.24
15 og jeg har håb til Gud, et håb som disse også selv nærer, at der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige.
Johs.5
28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst 29 og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse, de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.
2.Tim.B.4
1 Jeg pålægger dig højtideligt over for Gud og Kristus Jesus, som skal dømme levende og døde, og ved [f] hans tydelige fremtræden [f] og hans rige
____________
For en ordens skyld : Mine markeringer.[/quote]

Jeg skal gerne forklare.
Der er tale om de samme i de tre vers.
Jehovas vidner tror vi fødes og vi dør.
Så sker miraklet som det fortælles i Johannes 3,16
For Gud elskede verden så meget at han gav sin enestefødte søn, for at enhver som tror på ham, ikke skal gå til grunde men have evigt liv. 17 Gud har nemlig ikke sendt sin søn til verden for at han skal dømme verden, men for at verden skal frelses gennem ham.Det vigtigste er at forstå er Jesus er frelseren.
men vi vi læser i Johannes 5,30
Jeg kan slet intet gøre af mig selv; sådan som jeg hører, dømmer jeg; og den dom jeg fælder er retfærdig, for jeg søger ikke min egen vilje, men hans vilje som har sendt mig.
Jesus´dom er dybest set fra de love Gud har forordnet, og Jehova har overgivet til jesus at gøre hans vilje. Derfor er det i praksis Jesus der dømmer. de Gud sletter af livets bog, som det siges. Det er symbolsk Gud har naturligvis ikke skrevet noget ned i en bogstavelig livets bog. Det håber jeg Lyjse forstår.
Vi ved at den der dør den første død, er frikendt for synd.
Nu kommer vi til det.
Der sker en opstandelse til liv af de der har fortjent det.
De er frikendt for synd, men synder de igen er de uretfærdige og vil bliver dømt til den anden død. De dør for altid. INGEN bliver dømt to gange for samme forseelse.
De der ikke synder i løbet af de tusind år er de retfærdige, og de går fra at være døde i Guds øjne, man kan godt kalde det i åndelig forstand, til at arve evigt liv.
Da døden tilintetgøres.
Jehovas vidner tror ikke på sjælene farer frem og tilbage mellem et todelt dødsrige, himlen og en ildsø eller hvad skrønerne fortæller.
Vi fødes.
Vi dør.
Og af jorden skal vi igen opstå, nogen til liv der varer ved, andre til liv der ikke varer ved.
Det kan lade sig gøre på grund af det offer Jesus bragte for alle mennesker.
Hvis man vil høre meget mere om det er det meget let at få et bibelkursus hos jehovas vidner.
Nu forventer jeg at du Lyjse også kommer med DIN forklaring af skriftstederne.
Det må være rimeligt.
tilføjet af

Kolasis: Evig straf eller evig afskærlse? og andre

[???]
. . . underligheder i NWT.
Hvilket har fostret følgende ide hos mig:
Kan JW'Organisationen ikke finde på en måde at omskrive/og/eller forfalske en
tekst finder man bare på et/og eller flere ord der kan gøre sætningen unik. Jeg synes
ofte man ser underlig formulerede sætninger, hvor man spekulerer på »Hvad gik der mon galt«?
Eksempler:
Johannes 1
→ vers 5
Da92
Og lyset skinner i mørket, og mørket greb det ikke.
NWT
Og lyset skinner i mørket, og mørket har ikke overvældet det.
******* samme ordskift som du peger på.
→ vers 15
Da92
Johannes vidner om ham og råber: »Det var om ham, jeg sagde: Han,
som kommer efter mig, har været der forud for mig, for han var til før mig.«
NWT
(Johannes vidnede om ham, ja, han ligefrem råbte og sagde — det var ham der
sagde [det]: „Den der kommer efter mig, er rykket frem foran mig, for han var til før mig.“)
******* Hvorfor klammer?
I Filipperne 2:9 lavede jeg engang en "optælling":
Da92
Derfor har Gud højt ophøjet ham og skænket ham navnet over alle navne,
NWT
Netop derfor ophøjede Gud ham også til en højere stilling og gav ham i sin godhed navnet som er over ethvert [andet] navn,
Filipperbrevet 2:9 NWT
Netop*[sup]1[/sup]) derfor ophøjede Gud ham også til en højere stilling*[sup]2[/sup])
og gav ham i sin godhed*[sup]3[/sup]) navnet som er*[sup]4[/sup]) over ethvert [andet]*[sup]5[/sup]) navn,
******
→ Re.*) = Det understregede Er der ikke belæg for i De Hellige Skrifter!
→ Re.*[sup]1[/sup]) - Der er ikke belæg for "NETOP" i De Hellige Skrifter!
→ Re.*[sup]2[/sup]) - Der er ikke belæg for "stilling" i De Hellige Skrifter!
→ Re.*[sup]3[/sup]) - Der er ikke belæg for "i sin godhed" i De Hellige Skrifter!
→ Re.*[sup]4[/sup]) - Der er ikke belæg for "som er" i De Hellige Skrifter!
→ Re.*[sup]5[/sup]) - Der er ikke belæg for "[andet]" i De Hellige Skrifter!

Det er lige hvad jeg kan huske nu, men det er ofte jeg har
tænkt over hvad i alverden alle de underlige formuleringer skal til for.
jalmar

[/quote]
[quote="Billen" post=2543360][quote="sand kristen" post=2543250]Jeg er benovet!
Men hvad betyder det? Kan du ikke lige kommentere og forklare skriftstederne et efter et 🙂[/quote]
Mat. 25:41-46 (Da92)
v41 Da skal han også sige til dem ved sin venstre side: Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild, som er bestemt for Djævelen og hans engle. v42 For jeg var sulten, og I gav mig ikke noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig ikke noget at drikke, v43 jeg var fremmed, og I tog ikke imod mig, jeg var nøgen, og I gav mig ikke tøj, jeg var syg og i fængsel, og I så ikke til mig. v44 Da skal også de sige til ham: Herre, hvornår så vi dig sulten eller tørstig eller fremmed eller nøgen eller syg eller i fængsel, uden at vi hjalp dig? v45 Da skal han svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig! v46 Og de skal gå bort til evig straf, men de retfærdige til evigt liv.«
Måske er det værd først at bemærke, at der står "den evige ild" i vers 41. I vers 46 hedder den samme dom "til evig straf". Så det er "den evige ild" = "evig straf".
Hvis vi læser i Jehovas Vidners bibel er der midlertidigt en "lille" ændring af et ord i vers 46:
Mat. 25:46 (NVO)
46 Og disse skal gå bort til evig afskærelse, men de retfærdige til evigt liv
Ordet "straf" er blever udskiftet med ordet "afskærelse". 2 ord, der i oversættelsen betyder 2 vidt forskellige ting. Ordet der oversættes fra er "kolasis", der betyder:
2851. kolasis kol'-as-is from 2849; penal infliction:--punishment, torment
http://www.eliyah.com/cgi-bin/strongs.cgi?file=greeklexicon&isindex=kolasis
Altså, en stadig smertende straf (f.eks. tortur). (Eternal torment)
Så hvorfor har Vagttårnsselskabet valgt at ændre på ordene i bibelen fra "evig straf" (i form af smerte) til "evig afskærelse" (fra hvad?)

mvh
Billen
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Øh... [???]
Det var da ikke svar, på de skriftsteder jeg lagde til dig, du sidder og kasserer din egen biblen nu !!
Om igen ! 🙂
Jv-biblen :
Apost.G.24
15 og jeg har håb til Gud, et håb som disse også selv nærer, at der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige.
Johs.5
28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst 29 og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse, de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.

2.Tim.B.4
1 Jeg pålægger dig højtideligt over for Gud og Kristus Jesus, som skal dømme levende og døde, og ved [f] hans tydelige fremtræden [f] og hans rige
____________
For en ordens skyld : Mine markeringer.
tilføjet af

Forklaring :

Der skal komme en opstandelse af både retfærdige og uretfærdige.
det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes,de skal stå til regnskab over for ham, der er rede til at dømme levende og døde.
vi skal alle fremstilles for Kristi domstol, for at enhver kan få igen for det, han har gjort her i livet, hvad enten det er godt eller ondt.
Menneskesønnen skal komme i sin faders herlighed sammen med sine engle, og da vil han gengælde enhver efter hans gerninger.
Jesus vil - når han kommer igen, efter tusindårsriget - skille fårene fra bukkene ( det betyder os mennesker - Jesus kalder sig selv for den gode hyrde )
Den der forkaster Jesus og ikke tager imod hans ord - har mødt sin dommer:
Det ord, han har talt, det skal dømme ham på den yderste dag.
Jesus vil komme synligt, og dømme levende og døde - for den time kommer, da alle de, der er i gravene, skal høre hans røst v29 og gå ud af dem – de, der har øvet det gode, for at opstå til liv, men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.
Alle der hører Jesus til, vil bo sammen med ham, på den nye jord.
De som ikke hører ham til, vil blive dømt til ilden.
Hvis jeg skal forklare, hvad jeg tror, om "ildsøen" - "ovnen" - ild / svovl, så tænker jeg på.... hvor længe tager det, at brænde en afdød... på et krematorium ...❓
Åb.2
v11 Den, der har øre, skal høre, hvad Ånden siger til menighederne.
Den, der sejrer, skal ikke skades af den anden død.
Åb.20
v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen. Det er den anden død,
ildsøen.
Åb.21
v8 Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen, der brænder med ild og svovl; det er den anden død
Bortrykkelsen = den første opstandelse.
Åb.20

v6 Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over, men de skal være Guds og Kristi præster og være konger med ham i de tusind år.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Øh... [???]
Det var da ikke svar, på de skriftsteder jeg lagde til dig, du sidder og kasserer din egen biblen nu !!
Om igen ! 🙂
Jv-biblen :
Apost.G.24
15 og jeg har håb til Gud, et håb som disse også selv nærer, at der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige.
Johs.5
28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst 29 og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse, de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.
2.Tim.B.4
1 Jeg pålægger dig højtideligt over for Gud og Kristus Jesus, som skal dømme levende og døde, og ved [f] hans tydelige fremtræden [f] og hans rige
For en ordens skyld : Mine markeringer.

Var det ikke svar, på dit spørgsmål: "Ja men dog - såFORTÆL FORTÆL - hvordan du forstår din egen bibel." 😃
Jeg har klart og tydeligt med mine egne ord forklaret Jehovas vidners tro ud fra de tre skriftsteder.
Du skriver sikkert sådan fordi du ikke er istand til at forstå det. Du vil heller ikke acceptere det er korrekt, derfor skriver du det vrøvl du gør, og vil have jeg skal gentage mig selv.
Selvfølgelig vil jeg ikke det.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Det var selvfølgelig skriftstederne fra din egen bibel jeg viste dig, du skulle forklare.
Så tager vi kun dette ene :

Jv-biblen :
Apost.G.24
15 og jeg har håb til Gud, et håb som disse også selv nærer, at der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige.
Citat slut
Tror du på din egen biblen ?
Ja eller nej
tilføjet af

Forklaring :

Du siger de døde kommer frem for at få dom for deres gerninger i livet efter de tusind år er gået.
Det modsiges af biblen, og er iøvrigt i misforhold til Guds forordninger.
Romerbrevet 6,7 siger:
For den der er død er blevet frikendt fra sin synd.
"Dommen" lyder på frifindelse, da straffen (døden) er afsonet. Derfor er det ulogisk at de samme kommer frem og dømmes til døden endnu engang, for samme forseelse. Intet, absolut intet i biblen underbygger den tanke.
Er det fordi du er så hidsig at du mener "så kan de lære det kan det" Jeg er ret sikker på du mener Jehovas vidner allesammen er reserveret plads i din anden død, som din bibel beskriver som en ildovn.
Forklar venligst hvorfor din bibel siger den anden død er en ildovn?
Du forklarer heller intet om, det i biblen ikke forekomne "fortabelseslegeme"
Hvor finder du det i biblen? Jeg har set efter og kan ikke finde noget om det.
Du forklarer heller ikke noget om dine udødelige sjæle der farer rundt mellem himmel og helvede, og det du kalder "Abrahams skød" som jeg forstår er dødsriget på første klasse.
Nå men til sagen. Din tese holder ikke.
Esajas 65,20 siger om tusindårsriget:
Derfra skal der ikke mere være noget spædbarn der kun bliver nogle få dage, eller en gammel mand som ikke fuldender sine dages tal; for den der dør hundrede år gammel er en dreng; og den der rammes af en forbandelse når han er hundrede år gammel, er en synder. 21 Og de skal bygge huse og bo der; og de skal plante vingårde og spise deres frugt. 22 De vil ikke bygge for at en anden skal bo der; de vil ikke plante for at en anden skal spise. For som træets dage skal mit folks dage blive; og mine udvalgte vil bruge deres hænders værk fuldt ud. 23 De skal ikke slide til ingen nytte, og de skal ikke føde børn til pludselig rædsel; for de er et afkom bestående af Jehovas velsignede, og deres efterkommere er hos dem. 24 Og før de kalder, svarer jeg; mens de endnu taler, hører jeg.
Paradiset er på jorden, for man har nok ikke vingårde i himlen. 😃
Vi ser der er tale om de, der viser sig at være uretfærdige, risikerer ikke at leve mere end 100 år, fordi de dømmes af Jesus og mister livet.
Din mission er ikke kristendom, men noget andet.
2. Korinther 11,13
Sådanne mennesker er nemlig falske apostle, svigefulde arbejdere, der giver sig ud for at være Kristi apostle. 14 Og intet under, for Satan selv giver sig ud for at være en lysets engel. 15 Det er derfor intet stort om hans tjenere også giver sig ud for at være retfærdigheds tjenere. Men deres endeligt vil komme til at svare til deres gerninger.
og konsekvensen:
Mattæus 7,21
Ikke enhver som siger til mig: ’Herre, Herre,’ vil komme ind i himlenes rige, men kun den der gør min himmelske Faders vilje. 22 Mange vil sige til mig på den dag: ’Herre, Herre, har vi ikke profeteret i dit navn, og uddrevet dæmoner i dit navn, og gjort mange kraftige gerninger i dit navn?’ 23 Og alligevel vil jeg da erklære over for dem: Jeg har aldrig kendt jer! Fjern jer fra mig, I som øver lovløshed.
Gud kan man ikke narre Lyjse. Det er heller ikke nemt med Jehovas vidner. Så drop det.
tilføjet af

Du glemte :

Ja eller nej ?
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2543241-dette-kildrer-ikke-/2543597
😕
__________________________________
Dig :
"Du siger de døde kommer frem for at få dom for deres gerninger i livet efter de tusind år er gået.
Det modsiges af biblen, og er iøvrigt i misforhold til Guds forordninger."
Svar :
Nu har jeg faktisk citeret Bibelen - for jeg ved ikke - hvilken gang - endda din egen !!
At syndens løn er døden - ja - den anden død. men hvis vi hører Kristus til, er vi også døde fra synden, selvom vi er spillevende 🙂
Rom.B.6
Hvordan skulle vi, som er døde fra synden, stadig kunne leve i den? v3 Eller ved I ikke, at alle vi, som er blevet døbt til Kristus Jesus, er døbt til hans død? v4 Vi blev altså begravet sammen med ham ved dåben til døden,
_________
Der skal komme en opstandelse af både retfærdige og uretfærdige.
For vi skal alle fremstilles for Kristi domstol.
Citat Bibelen
____________
Det er verdensdommen, hvor Jesus vil skille "fårene fra bukkene" på den yderste dag.

Johs.12
v48 Den, der forkaster mig og ikke tager imod mine ord, har mødt sin dommer:
Det ord, jeg har talt, det skal dømme ham på den yderste dag.
______________
Men verdensdommen kommer først efter tusindårstiget = den yderste dag.

Tusindårsriget
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for Basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
___________
Det sker når Jesus kommer igen, og henter sine børn hjem, levende som døde - også kaldet bortrykkelsen.
____________
Matt.24
Sådan skal også Menneskesønnens komme være. v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.

Johs.Åb.20
De tusind år:
v1 Og jeg så en engel stige ned fra himlen med nøglen til afgrunden og en stor lænke i hånden.
v2 Englen greb dragen, den gamle slange, som er Djævelen og Satan, og bandt ham for tusind år
v3 og styrtede ham i afgrunden og satte lås og segl for ham, for at han ikke mere skal forføre folkeslagene, før de tusind år er omme.
Derefter skal han slippes løs en kort tid.
___________
Jorden vil blive forvandlet :
Der findes hverken ondskab eller ødelæggelse men folk dør som gamle.
Og EFTER de tusind år :

Den endelige sejr i krigen mod Djævelen

v7 Når de tusind år er omme, skal Satan slippes løs fra sit fængsel
v8 og gå ud og forføre folkeslagene i alle de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til krig, talrige som havets sand.
v10 Og Djævelen, som forførte dem, blev styrtet i søen af ild og svovl, hvor også dyret og den falske profet er, og de skal pines dag og nat i evighedernes evigheder.
Åb.20
Livets bog og den endelige dom

v11 Og jeg så en stor hvid trone og ham, der sad på den. For hans ansigt måtte både jord og himmel flygte, og der var ingen plads til dem.
v12 Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.
v13 Og havet gav sine døde tilbage, og døden og dødsriget sine døde, og de blev dømt, enhver efter sine gerninger.
v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen. Det er den anden død, ildsøen. v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.
____________
EFTER Tusindårsriget står der Åb.21

Den nye himmel og den nye jord:
v1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere.
v2 Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom. v3 Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige:

Nu er Guds bolig hos menneskene,
han vil bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
v4 Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og døden skal ikke være mere,
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Det var selvfølgelig skriftstederne fra din egen bibel jeg viste dig, du skulle forklare.
Så tager vi kun dette ene :
Jv-biblen :
Apost.G.24
15 og jeg har håb til Gud, et håb som disse også selv nærer, at der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige.
Citat slut
Tror du på din egen biblen ?
Ja eller nej

Det var dog et ubegavet spørgsmål. Selvfølgelig tror jeg på min egen bibel. Hvad mere er, jeg ved hvad det betyder.
Det har jeg forklaret, men du mener måske ikke et svar er svar, før jeg følger de forvirrede modstridende tanker du kommer med.
jesus siger de der er i mindegravene vil komme frem til liv. Kan du følge med?
Det sker lige efter Harmagedon da Guds rige begynder, da kommer de døde frem.
Der er da ingen som helst mening i, de retfærdige ikke får lov at leve i tusindårsriget, men skal vente til den yderste dag.
Du vælger at overse Esajas hvor der står nogen måske ikke lever til de er mere end 100år, og Esajas kalder det for en dreng. Den uretfærdige der for eksempel fraskriver Gud og Jesus og vælger at tro på overtroen om Gud den almægtige ikke er den suverænt eneste Gud, men siger Gud er tre og kunne dø, de er uretfærdige og færdige.Men de kommer frem sammen med de retfærdige.
Kan du følge med. Sikkert ikke
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Så din biblen er ubegavet [???]
Hvornår er den yderste dag efter din opfattelse ?
Dig :
"Der er da ingen som helst mening i, de retfærdige ikke får lov at leve i tusindårsriget, men skal vente til den yderste dag."

Svar :
Det må du tage en snak med jehova om - du må fortælle ham, at dit vagttårnsstudie ikke mener det samme - som han gør 😖
Nu har du jo, fået det hele galt i halsen, for "de retfærdige" kommer jo med Jesus i skyerne ved bortrykkelsen - både levende og døde.
De "ikke retfærdige" skal ikke opstå til dom, før efter tusindårsiget !

Johs.12
v48 Den, der forkaster mig og ikke tager imod mine ord, har mødt sin dommer:
Det ord, jeg har talt, det skal dømme ham på den yderste dag.

Åb.20
v5 De andre døde kom ikke til live, før de tusind år var omme. Det er den første opstandelse.
v6 Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over, men de skal være Guds og Kristi præster og være konger med ham i de tusind år.
______________
Din egen jv-biblen :
Åb.20

5 (De øvrige af de døde blev ikke levende førend de tusind år var til ende.)
Dette er den første opstandelse. 6 Lykkelig og hellig er enhver som har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen myndighed over, men de skal være Guds og Messias’ præster og skal herske som konger sammen med ham i de tusind år.
___________
Er det ved at gå op for dig, at det vagttårnskursus er helt til rotterne❓ 😃
tilføjet af

Hvorfor flygter du igen ?

Hvad er et fortabelseslegeme?
Vi har flere gange hørt om det, men det er simpelt hen ikke muligt at få svar på, hvor det står forklaret i biblen.
Hvad betyder det, når der i folkekirkens bibel står den anden død er en ildovn.
Mattæus 13,49
Således skal det gå ved verdens ende: Englene skal gå ud og skille de onde fra de retfærdige v50 og kaste dem i ovnen med ild. Dér skal der være gråd og tænderskæren.
Hvor ligger verdens ende. Kan det tænkes at være det sydligste af Sydamerika det kaldes nemlig ildlandet´ 😃

Du spotter Guds ord - din ånd er ikke fra Gud.
Dette er en lignelse - hvor Jesus fortæller om verdensdommen i billeder.
Matt.13
v36 Da lod Jesus skarerne gå og gik hjem. Og hans disciple kom og bad ham: »Forklar os lignelsen om ukrudtet på marken.«
v37 Han svarede: »Den, der sår den gode sæd, er Menneskesønnen, v38 marken er verden, og den gode sæd er Rigets børn.
Men ukrudtet er den Ondes børn, v39 og fjenden, der såede det, er Djævelen.
Høsten er verdens ende, og høstfolkene er engle. v40 Ligesom altså ukrudtet tages fra og brændes i ild, således skal det også gå ved verdens ende:
v41 Menneskesønnen skal sende sine engle, og fra hans rige skal de tage alt det væk, som fører til frafald, og alle dem, der begår lovbrud, v42 og kaste dem i ovnen med ild. Dér skal der være gråd og tænderskæren.
v43 Da skal de retfærdige skinne som solen i deres faders rige.

#Den, der har ører, skal høre!#

_____________
Det fortabte opstandne legeme
Johs.5
v28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer, da alle de, der er i gravene, skal høre hans røst v29 og gå ud af dem – de, der har øvet det gode, for at opstå til liv, men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.
____________
"Opstå til dom"
Dermed fortabelse.
Er du stadigvæk i tvivl - så læs denne tråd igen, og lad være med at flygte.
tilføjet af

Hvorfor flygter du igen ?

Det vil sige du langt om længe indrømmer Jesus lignelser skal forstås symbolsk.
Hvad så med Jesus lignelse her:
Lukas 16,19
Skal den ikke også forstås symbolsk?
Men der var en rig mand, og han plejede at klæde sig i purpur og linned og levede hver dag i glæde og pragt. 20 Men en tigger ved navn La′zarus plejede at blive lagt ved hans port, fuld af sår, 21 og han havde et stærkt ønske om at blive mættet med det der faldt fra den rige mands bord. Ja, hundene kom endog og slikkede hans sår. 22 Til sin tid døde tiggeren, og han blev af englene ført hen til [pladsen op mod] Abrahams bryst.
Også den rige mand døde og blev begravet. 23 Og i Ha′des slog han sine øjne op idet han var i pine, og han så Abraham langt borte og La′zarus [på pladsen] op mod hans bryst. 24 Så kaldte han og sagde: ’Fader Abraham, vis mig barmhjertighed og send La′zarus for at han kan dyppe spidsen af sin finger i vand og køle min tunge, for jeg martres i denne flammende ild.’ 25 Men Abraham sagde: ’Barn, husk at du fuldt ud har fået dit gode i din levetid, og La′zarus tilsvarende det dårlige. Men nu trøstes han her og du martres. 26 Og foruden alt dette er der sat en stor kløft mellem os og jer, så at de der ønsker at gå herfra over til jer, ikke kan det, og man kan heller ikke komme derfra over til os.’ 27 Så sagde han: ’I så fald anmoder jeg dig, fader, om at sende ham til min faders hus — 28 jeg har nemlig fem brødre — for at han kan aflægge et grundigt vidnesbyrd for dem, så de ikke også skal komme til dette pinested.’ 29 Men Abraham sagde: ’De har Moses og Profeterne; lad dem høre efter dem.’ 30 Så sagde han: ’Nej, fader Abraham, men hvis nogen fra de døde går til dem, vil de ændre sind.’ 31 Men han sagde til ham: ’Hvis de ikke hører efter Moses og Profeterne, vil de heller ikke blive overbevist, selv om nogen opstår fra de døde.
tilføjet af

Hvorfor begynder du nu. at skrive -

om noget andet 😮 [???] du har rigeligt at svare på, men du kan jo IKKE !!
Så begynder du på at snakke om en anden lignelse.
Selvom lignelsen er i billeder, er meningen jo sandheden - Jesus siger ikke noget, der ikke giver mening !
Han forklarer det bare, så vi bedre kan forstå, hvad han mener.
Derfor kunne han også havde kaldt Lazarus for Philip - det er ikke navnet - men en beskrivelse af livet efter døden - hvor vores sjæle kan komme 2 forskellige steder.
Du tror vel ikke, Jesus sidder og fortæller eventyr 😖 - nej - han fortæller os det, så vi bedre kan forstå det.
tilføjet af

Dette kildrer ikke -

Det var en imponerende opvisning af skriftsteder.
Kan du også forklare hvad de betyder?
Da vi må formode det ikke er tilfældet, hvilken værdi har det så, at kunne remse op.
Hvornår er man kristen. Når man bliver døbt 3 måneder gammel, eller når man forstår budskabet.
I din lange remse stod:
"Der vil blive en opstandelse af retfærdige og uretfærdige"
Hvem er de uretfærdige, når biblen siger i Romerne 6,7
"For den der er død er blevet frikendt fra sin synd"
Så er de døde ikke længere skyldige!
Kan du forklare det?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.