8tilføjet af

Det KongeligeTeater får ÅRLIGT 533 millioner kr.!!

"Hertil kommer 40 millioner kr. om året fra Københavns Kommune, 20 millioner kr. om året fra fonde og sponsorer samt en årlig ekstrabevilling på Finansloven, der sikrer teatret 18,7 millioner kr. til drift af det nye Skuespilhus, betalt af staten for 900 millioner kr".
http://www.information.dk/222321
900 millioner kroner???
Bør en kvart milliard på Det Kongelige Teater årligt ikke være mere end rigeligt?! Resten af pengene burde bruges at genoprette landets skoler og idrætsanlæg til gavn for alle borgere i modsætning til det absurde tilskud der hvert år går til en lille beskeden kulturelite, som besøger Det Kongelige Teater.
Det må give mening for alle. Royal eller ej. 😉
tilføjet af

Så forstår jeg bedre----

hvorfor der ikke er råd til at behandle de ældre ordentligt, hvorfor der ikke er råd til ordentlig behandling på sygehusene, skolerne er så elendige, vi nærmest kører på grusveje i det ganske land ect. ect. ect.
Bagefter kan vi lægge til, - - en hel masse milliarder til en bro til Tyskland, som hverken, flertallet af, danskerne, eller tyskerne er interesserede i. Ja og så har jeg ikke nævnt alle de andre emner der er så følsomme, at der næsten udbryder verbal borgerkrig, hver gang de bliver nævnt.
tilføjet af

Borgerkrig, Opråb osv.

Hmm... Verbal borgerkrig...
Jeg jeg tør næsten ikke spørge, hvilke emner du hentyder til, men er dog nysgerrig.
Skriver ikke så mange indlæg, og læser kun dem jeg finder interessante, men idag er jeg frustreret. Mest af alt frustreret over jeg ikke ved, hvordan vi, som borgere, i dette land giver udtryk for, at der bør kunne prioriteres bedre, med vores penge.
Hvad kan man gøre, og hvor kan man skrive, for at blive hørt hvor det virkelig giver resultater?
Ældreplejen bliver nævnt, sammen med vores veje, sygehuse osv. Har tænkt på læser breve, men hvem forholder sig til dette?
Hvis der bliver skrevet noget om sygeplejeskerne, SOSU, eller pædagoger, er hvilklen oftest at de ikke laver deres arbejde ordentligt, mens virkligheden er at der ikke er ressourcer til at det bliver arbejdet bliver gjort, som det burde...
tilføjet af

Føler du dig udenfor?

Du kan da bare begynde at interesserer dig for lidt kultur. Det har alle såmænd godt af, og det er netop motivet til at hælde penge i det.
tilføjet af

Hvilke emner? - -

Gå bare i gang der er nok at tage af. Men begynder du på noget med "indvandrerbyrde" f.eks. bliver du verbalt stenet langt ud af debatten. Skriv i stedet noget om "ældrebyrde" afskaffelse af efterløn og brok over hjemmehjælperne, det er populært stof.
vis du synes nogen betaler for lidt i skat eller du er utilfreds med alle de indsamlinger vi har til, ikke eksisterende, skoler i Afrika, fattighjælp dernede og ikke mindst administration af alle disse midler, så kan jeg love dig, Anonym, at du får din sag for, hvis du er så heldig at få dit indlæg på siden på det rigtige tidspunkt.
Jeg forstår din frustration, det hele er næsten ligesom at slå i en dyne. Selv ville jeg gerne om man nogen stykker, flest muligt selvfølgelig, kunne gå sammen om at lave klager til EU, jeg mener: når vi alligevel er tvangsindlagte medlemmer af skidtet og bekæmpe dem kan vi jo ikke, allensfald ikke noget der betyder noget, så kan vi ligesågodt prøve med samarbejde, og så prøve at få mest og bedst muligt ud af det.
Et sådant samarbejde må kunne vende begge veje. Ta' f. eks. vore veje, vi betaler formuer til vedligehold af dem, men intet sker, man fiser bare pengene af andre steder, lige sådan er det med hjemmehjælp og alt det andet vi betaler til det men får intet. Det må være sager for Europaparlamentet, de blander sig ofte i ting der er meget mindre (krumme agurker), så hvorfor ikke sådan noget?
Jeg håber der må blive startet noget i retning af en forbrugerorg. som er interesserede i sagerne og ikke det evindelige vrøvl om hvem vi nu skal være på nakken af denne gang.
tilføjet af

Ingen grund til at være fattig-fin "eliteborger"

Jeg har stor interesse for kultur MEN mener naturligvis også at det er det rene vanvid at tæske mere end ½ milliard af på Det Kgl. Teater.
Det kræver således en ringe sans for både samfundsøkonomi og skattekroner at være tilhænger af den årlige kæmpe bevilling til dansk teaterliv.
tilføjet af

Bilderbergers

og NWO. De kongelige galsbab er bland de 13 Illuminati blodlinier som vil udryde 90 % befolkning. Det er det de er og grunden hvorfor så mange penge og resurcer pumpes i røven på dem. http://www.whale.to/b/sp/duponts.html
tilføjet af

kongehulet skal ikke sidestilles med kultur

. De er kulturforbrugere og altmulig forbrugere(DE STØRSTE OG GRÅDIGSTE FORBRUGERE) men her stopper sammenligningen. HC Andersen skabte reel kulturværdi men ham var der ingen som spillede resurcer på. han døde i fattigdom og hvis en jødisk (ikke dansk!for danskerne passer ikke på hinanden undtagen kongehuset) ikke tog sig af ham i sine sidste dage så ville hans død være lige så elendig som alle danskernes er. At snakke om kultur ved siden af konge.. er hykleri af det værste skuffe
tilføjet af

de får fordi

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.