26tilføjet af

Danmark år 2009 uden DF

Hvordan tror soldebattørene at Danmark ville have set ud idag - uden et støtteparti som DF ( 2001 - 2009 )
Folketinget kunne godt tænke sig Jeres mening og helst med den brede pensel, dvs. ikke kun om udlændingepolitiken.
🙂
tilføjet af

Vi ville formodentlig.......

.....have endnu større koncentrationer af utilpassede fremmede, der med den tidligere meningselites velsignelse ville have afsondret sig fra resten af samfundet i små selvstyrende enklaver, og opnået en hel del særhensyn både i lovgivningen og i retspraksis. Jeg skyder på, at muslimske æresbegreber ville have udgjort formildende omstændigheder i straffesager f.eks. Vi ville sikkert også forlængst have haft brægende minareter spredt i visse dele af landet til stor gene for den oprindelige befolkning der ikke har forståelse for denne skinhellige invasion af privatsfæren.
tilføjet af

så vil dk hedde

så vil dk hedde MuhamedDanmark
DF for evigt!!!!
tilføjet af

Danmark ville have været et rart sted

De ældre ville have haft det klart bedre. Idag ligger de, takket være Pia K og hendes kompaner, i deres eget lort. Pia ville hellere give de rige skattelettelser end hjælpe de ældre.
Idag har DF delt samfundet op i "os og dem". Det har de gjort ved hjælp af løgne, hvad enkelte fra det stærk højreorienterede nationalistiske parti DF også har måttet bøde i retten for.

Uden DF kunne vi have løst problemer. Med DF skabes problemer.
tilføjet af

Jeg tror der ville

Være mindre had mod de kulturradikale, nydanskere og "kultureliten". DF er fordummende og kræver mere og mere straf, det en forkert vej.
tilføjet af

et sted

med glade mennesker der kunne acceptere hindanden som var økonomisk velfungerende hvor de bredeste skuldre gjorde deres pligt og ikke kun passede deres ego.
et land uden DF's skamfulde opførsel og skandaler
tilføjet af

Ok.

Det vil så sige, at under Nyrup fantes der ikke een ble, der burde skiftes?
De lokale byråd bestemmer , hvor meget der skal bruges på plejensektoren. Som tidl. plejehjemsarbejdere blev der faktisk skåret ind til benet, og det er ti år siden, endda under en soc.dem. borgmester, mens DF var støtteparti.
Kan man så sige, at det er DF´s skyld?
tilføjet af

DF gør det ikke alene

Det kræver 90 mandater.
Skulle VK samarbejde med R?
Hvordan ville det så se ud?
tilføjet af

Mange breder deres skulder

Men var der altid glade mennesker, som var mindre egotripper før 2001?
tilføjet af

Vi havde været mange flere...

Over 7 millioner og derfor!
Mange flere arbejdsløse..
Mange flere boligløse...
Mange flere fattige...
Mange flere socialt udsatte...
Og jeg ved godt at dette IKKE er en flygtningedebat, men en helhedsdebat.
Derfor er flygtningene også en del af denne helhed!
Nogle i DK syntes at Danmark tager for mange flygtninge, men der er faktisk kun kommet 2400 asylansøgere det sidste år...
DF opstod af den politiske aske i en tid hvor der kom 3.000 asylansøgere OM MÅNEDEN og tallet stigende (1986)!
Og det er dette faktum som gør at man simpelt kan fremskrive befolkningstallet til over 7.000.000 mennesker, eller knapt 2 millioner flere borgere end vi er idag, naturligvis til samme antal jobs og "goder"...

Nu ved vi så hvordan at det IKKE gik, men jeg syntes at dem som begræder dette skylder at forklare hvordan at Danmark kunne have løst en så stor folketilskrivning og opretholdt det samfund som vi har idag...
tilføjet af

danmark ville være dejligt

for du må ikke glemme at folk på overførselsindkomster jo også betaler skat.
selvom de ikke betaler så meget så var der kommet milliarder ind fra disse mennesker i skat og dem kunne vi så have brugt på at hjælpe de gamle.
DF forstår ikke at jo flere vi er, jo flere kommer der på overførselsindkomster og jo flere skatter kommer der ind.
så DF har kun skabt problemer.
tilføjet af

Nej de ville ej...

Næ du hvem tror du der begyndte de store besparelser i det offentlige. Det gjorde S sammen med de Radikale og det ved jeg fordi jeg var dybt involveret med at kæmpe imod. Men at Kommunerne ikke prioterer anderledes end de gør, det er ikke DFs skyld, for der hvor der er problemer det er i de Kommuner, som har S ledede Borgmestre.
Jeg håber ikke vi får en rød regering, for jeg vil blive så fattig at jeg ikke ved om jeg kan blive boende i min lejede lejlighed.
Til jer, der tror at I bliver rigere med en rød regering, nej det gør I ikke. Næ stem DF jo flere mandater jo bedre for os sammen.
Så slipper vi også for SF, som er et kommunist parti og Ole Sonn er dybt involveret i grove ting, som jeg håber vil komme frem i medierne.
Uha da de kommunister jeg græmmes.
tilføjet af

Forkert.

Jeg vil sku stadig være her og have noget mod visse befolkningsgrupper. 😃
tilføjet af

nej du, det ville være værre...

Nej det er ikke DFs skyld at danskerne ønsker de kriminelle indvandrere ud, næ men det er DF, som gør noget ved det.
De er noget klogere end du er kloge Åge. For at sige andre er dumme eller at det gør folk dummere, fortæller mig at netop du ikke er så klog endda. For var du så afholdte du fra at debattere med netop det tema.
tilføjet af

Forklaring

Som i en anden tråd jeg har kommenteret...
fatter ikek det emd overførselsindkomster....
et let eksempel... ja de betaler skat, men hvordan kan det her give et overskud i statskassen:
10 kr ind og 4 kr ud i skat.... (enkelt regnestk for nemhedens skyld)
Ja så køber de goder osv, men det vil aldrig kunne opretholde et sundhedssystem fx, som de jo også vil bruge lige så meget som os andre... i mine øjne vil det sku da altid give et minus.
tilføjet af

JUHU uden DF

Vi havde turde være mere humanistiske i samfundet !
tilføjet af

DF er IKKE hadefulde.

Næ vi ville få et land med en massiv indvandring, med en masse kriminelle elementer, som ville slå flere og af os danskere ihjel og landet veil blive et fattigt land.
Danskerne vil blive utroelige ulykkelige.
Moskeer overalt i DK, som ejes af de muslimske lande, på den måde vil Islam være den førende religion, de vil så tvinge oss andre til at adlyde netop deres kultur, det er deres mål, som mange af selv siger og sagde i 80 erne, at vi bare kunne vente til de bestemte, hvilket de dengang sagde ville være om ca 25 år. Men Pia Kjærsgård kom da heldigvis i vejen for dem. 🙂
tilføjet af

du er jo Dfer

det er jo åbenlyst for alle andre at denne forretning kun kan give overskud.
og kan du ikke forstå det så kan jeg ikke hjælpe dig da du nok ikke forstår det alligevel.
tilføjet af

Jo der skal være arbejdsledige...

det styrker konkurrence evnen. Men EU har altid betalt et betalt, til dækning af arbejdsledige. Men må melde pas om de stadig gør det.
Næ DK bliver fattigere jo flere der er på overførselsindkomster. Men det der koster kassen er alle de indvandrere, som kommer, de koster mange millioner pr. person. De dræner kassen.
tilføjet af

det er noget forfærdeligt sludder...

Hvem kæmpede for de studerende til sidste finanslov, det gjorde DF, hverken v eller k ville give mere su eller give flere penge til dem over 25 som ikke havde råd til uddannelse, det træder i kraft i 2010.
Df sørger også for pensionisterne, så alt Willys løgn kan I godt glemme den mand siger noget forskelligt hver gang, han har igen ændret kurs i forhold til a kasserne, vi borgere skal ikke kunne trække så meget fra. Så der lægger de sig i halen på regeringen. Næ de røde sejler rundt og lyver Helle lyver også. Hvis ellers nogen af jer, kan regne så gå ind og regn på jeres egen sitiuation, hvis de røde for magten.
Så bliver i fattigere. meget endda. renterne vil nemlig også begynde at stige afgift på afgift, jo det berører os alle specielt os der ikke har så meget.🙂
tilføjet af

Hej igen.

Tak for svar. Det første svar er jo total ubrugeligt, og minder mest om en udtale fra en støtter til de netop udsmidte afviste asylansøgere.
Typiske kendetegn: Intetsigende argumentation og mindre begavede udtagelser.
Til svar to... tak ja jeg kan virkelig ikke se det, om der er tilskud eller ej, så vil det da give minus på et tidspunkt. Det jo ikke fordi danmark er til hvid chokolade mod mørk, det handler sku da om hvorvidt vi stadig sikre vores velfærdssystem.
Og det handler i den grad om kassebeholdning!
Jeg hader virkelig når folk ikke kan debattere politik, og det kan de ikke når de ikke kan argumentere for, hvordan de kan få deres forslag til at hænge sammen med velfærden vi har i dag og den danske statskasse.
Det jo let at sige: jeg vil ha en bil.. men jeg tvivler sku på i vil betale den for mig.
På samme måde kan vi ikke tage i mod et utal af flygtninge der ikke direkte kan bidrage til vores velfærds system.
Det er da beklageligt og sørgeligt at de kommer fra vilkår hvor de ikke er uddannet til at kan komme i arbejde. Men det er ikke vores problem at løse det, og vi har heller ikke ressourcerne! Så må de sku brænde flag ved porten for EU parlamentet! Ikke her!
tilføjet af

Husker du slet ikke

alle de forringelser, socialdemokraterne sammen med de radikale gennemføre, da Danmarks statsminister hed Poul Nyrup Rasmussen?
Hvad med forringelsen af dagpenge og boligstøtte?
Eller forkortelse af dagpengeperioden, halvering af dagpenge for unge under 25 år, og introduktionsydelse for udlændinge?
Eller nedlæggelsen af tusindvis af plejehjemspladser, lukningen af kommunehospitalet, indførelsen af den forhadte "dødepakke," pinsepakken, ekstraskat for kronisk syge og pensionister på 600 kr. i egenbetaling for livsnødvendig medicin, tyveriet af Den sociale Pensionsfond, Combus skandalen o.s.v. osv. osv.?

Alt sammen akkompagneret af et hav af grønne afgifter.

Under SR blev der aldrig råd til lønforhøjelser for de svageste, tværtimod! Man indførte tvangsaktivering på bistandsmodtagere, og folkepensionen fik ikke det økonomiske løft som de var blevet blev lovet, man suspenderede endog dyrtidsportionerne -Socialdemokratiet & Venner var verdensmestre i statskleptomani.
tilføjet af

Uden DF ville de islamiske ekspansionister

have følt sig endnu stærkere
og så er det jo umuligt at sige hvad der var sket,
men heldigvis er det jo kun en Utopi og DF er her heldigvis
og bliver stærkere og stærkere så længe der er brug for dem,
derefter forsvinder de ligesom alle andre partier som er på vej ud.
tilføjet af

Alle nasserøvene

med snablerne i de offentlige kasser ville klappe i deres små uproduktive hænder!
tilføjet af

hvor er du skarp

men altså ikke skarp nok til at se at det var ironi.
tilføjet af

UAEU

Å umæ 5 kolonne.
tilføjet af

ALTSÅ...

... vi kan nok begge blive enige i at her er så mange idioter på debatten at nogle vil mene det seriøst :0)
Bare se de andre kommentare... folk er sku ikke for kloge.
😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.