15tilføjet af

81000 mister hus og alt.

http://www.avisen.dk/81000-maa-leve-af-ingenting-efter-reform_128045.aspx
Var det nogen der sagde imperiet slår tilbage? Der er virkelig noget "Star-Wars" over det regeringen har gang i.
Lad os se hvor TRYG du føler dig på din arbejdsplads.
Danmark kan sagtens klare 81.000 hjemløse...no problem, bliver det dig?
tilføjet af

Folket stemte på vko

folket fik vko!? De har åbenbart vækket Ulla Tørnæs, af hendes koma-agtige søvn men okay
det er jo også snart tid til 4 måneders sommerferie:
http://www.avisen.dk/toernaes-lo-skraemmer-folket_128160.aspx
Hun har en dejlig måde at argumentere på: Jeg har ikke haft til at kigge på lo-s tal,
men de passer ikke😃😉
Så er den ged barberet😃 Jamen altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tilføjet af

Jeg elsker vores politikere

"Jeg har ikke haft mulighed for at se grundlaget bag beregningerne. Efter min bedste vurdering er de tal fuldstændig urealistiske"
De har en mening, selv om de ikke aner hvad det handler om.
tilføjet af

ja du rammer

hovdet på sømet. det kunne magetvel blive mig altså om 2år.for da jeg kom på arbejde i går var firmaet gået konkurs. så jeg er lige blevet ledig. og når min dagpengeperiode er brugt så kan jeg ikke få bistand for jeg har en gammel hus som jeg ikke skylde mange kroner på. og det bliver svært at finde job da jeg er ufaglært så den har jeg 2år til at skaffe mig af med.

p.s de må til at få sat nogle flere bænke op i parker m.v for dem bliver der rift om🙁[:*(]
tilføjet af

Du kunne jo blive selvstændig

Bænke opsætter :)
tilføjet af

Ja og ..

Jeg har ellers tænkt mig at købe et telt før det begynder at blive rift om dem 🙂 Det koster ikke noget at stille dem op på en rastplads... ikke endnu!
tilføjet af

overforbrug

man har nok købt noget man ikke har råd til og hvorfor skal jeg være med til at betale for det..
tilføjet af

Hvorfor skal jeg

være med til at betale for kongehuset!? Så jeg kan se rune klan trylle med skinke??
tilføjet af

Reglerne fungerer da

"Ca. 10.000 af dem har en ægtefælle med indtægt eller har selv en opsparing, hus eller anden formue, og har derfor ikke ret til kontanthjælp."
Jammen kom nu ind i kampen venner!
- Selvfølgelig skal de med ægtefælle med indtægt da ikke have kontanthjælp. Hele den økonomiske idé med giftemålet er jo netop, at man "dækker for hinanden", at man er én, og derfor får man som ægtefæller også nogle skattemæssige fordele, som ugifte ikke har.
Det er sku da rimeligt nok!
- Opsparing, hus eller formue. Ja naturligvis skal man ikke kunne få kontanthjælp, hvis man har opsparing, hus eller formue. Kontanthjælpen er det allerlaveste sikkerhedsnet. Det skal hjælpe hvis folk IKKE HAR NOGET SOM HELST SELV, OG KUN KAN OVERLEVE PÅ STATENS HJÆLP.
Vi skal sku ikke til at betale kontanthjælp til folk, for at de kan beholde sommerhuset, huset bilen eller opsparingen. Vi skal kun betale kontanthjælp til de, der ellers ikke har noget sted at bo, eller mad at putte i munden.
Har folk overhovedet INTET ansvar for eget liv og lemmer mere?
Er det virkelig så skræmmende SELV at skulle leve af sin opsparing, hvis man mister dagpengene? Eller skal staten virkelig betale, så man kan bruge opsparingen på golfkøller eller fladskærm?
tilføjet af

Finder man da først arbejdet

efter mere end 2 års ledighed?
Jeg er klar over, at nedsættelsen til 2 år er med til at stresse den ledige mere, men ...
I dag er der jo ingen der brokker over, at dagpengeperioden var 4 år. Dvs. der var faktisk ikke så mange, som efter de 4 år måtte søg kontanthjælp. Dvs. at de fleste inden 4 år har fundet et arbejde. Fint.
Men nu lyder det til, at man IKKE kan finde job INDEN udgangen af 2 år.
Dvs. at folk tror, at man finder jobbet EFTER 2 års ledighed og men FØR 4.
Men det kan jeg altså ikke få til at passe. Al forskning på området siger, at jo længere du har været væk fra arbejdsmarkedet, jo sværere bliver det at komme tilbage.
Der står INGEN steder jeg kender til, at det bliver nemmere at finde job efter 2 års ledighed.
Ja det med nedsættelsen er en stresfaktor. Om det så er godt eller skidt, kommer vist a på politisk overbevisning.
Det bliver MEGET spændende om 2 år, for da finder man jo helt konkret ud af, om de røde eller de blå for ret i deres prognoser.
tilføjet af

Der er rift om dem i Jylland

Der vil du få selskab af sigøjnere der vil sælge dig alt muligt. Så pil batterierne ud af dørklokken.😉
tilføjet af

Der rammer du nok

hovedet på sømmet. Lige min tanke.
tilføjet af

nej det gør man helst

ikke. men der er ikke noget at finde og det bekømer mig meget.hvis jeg kunne finde noget på mandag så ville jeg gøre det. men det men det er der ikke noget det tyder på jeg kan.[:*(][:*(]
tilføjet af

Det er faktisk lidt $tar-Wars

Det er rent "$tar-Wars". En gang i en galakse fjernt fjernt borte..
I 10 år havde alle fleksnisserne levet lykkeligt på rentefradragsplaneten, i troen om at alt gik godt..
Men i hemmelighed havde Darth Lars og pengeLene, opbygget skattestopsstjernen med pengene fra rentefradragsplaneten og kejserindustrien. Stor og mægtig var den, med et skattestopsskjod. Energien til skjoldet fik den fra afgiftplaneten. Den skulle endelig og en gang for alle knuse velfærdstanken.
Løkke blev født med "the force", men da han blev fristet af "the dark $", gav han efter for Leneindustriens $, og fik Piamasken på. Piamasken giver Løkke ilt, og holder ham væk fra alt fremmed. Alle skal være ens. De finder kandidaterne til at blive stormPropper hos dem der frygter alt nyt. Træningen kaldes aktivering og fremmedfrygt, ind til de bliver nogle dygtige stormPropper. Dem der ikke kan lære det, får nogle lØkkepiller. Det er dem der må ofres, for at vinde magten. Lige nu har det kostet 81.000, men altså som Darth Lars siger med Piamasken på, der skal spares, og det er de andre skyld.
Så skal Prinsesse Helle bare have frikadellerkrøller, og Villy Skywalker skal lære at flyve, uden at bruge for meget brændstof, og uden at ramme dødsstjernens skattestopsskjold. Så kan det være de radikugleskøre flyver direkte ind i stjernen af sig selv, der er jo lidt Han SOLO over dem. Villy Skywalker har duelleret med sit lyssværd mod Darth Løkke flere gange. Darth Løkke vil gerne have Villy Skywalker over til "the dark side", men Villy Skywalker bruger Jedi-mindkontrol til at modstå $$$
Slutcenen skal være, hvor Villy Skywalker tager Piamasken af Darth Løkke, og siger "Villy I am your father" "I know Lars but why??" "Villy you don´t understand the power of the dark $ide"
Man begynder at forstå hvorfor Løkke har lagt afgifter på cigaretter. Det giver problemer med at trække vejret.
tilføjet af

Stjernegodt!

Totalt klasse indlæg🙂Det er simpelthen det morsomste jeg har læst i lang tid, tak for det ;o)
tilføjet af

TAK :-)

Tak 🙂 og selv tak! Jeg er utrolig glad for, at du bringer de debatter og artikler, så vi kan se hvad der i virkeligheden sker. Så jeg tænkte, at du og andre, havde fortjent lidt humor. Det giver nye kræfter til at modstå "the dark $ide", i disse tider. "may the force be with you" 😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.