7tilføjet af

777 bøder til cyklisterne

men intet hjælper på den type trafikanter.
Hvad skal vi og politiet, lovgivningen gøre ved tumperne.
Hvorfor er denne befolkningsgruppe fredet i klasse A, når de er til så stor fare som de er ?
http://www.bt.dk/article/20070716/krimi/707160311/
tilføjet af

Og hvor mange blev kørt ihjel af en cykelist sidste år?

Ved da godt der var et tilfælde i Kbh hvor en blev puffet ud foran en bil af en anden cykelist for nogle år siden i kbh, men ellers er det vel begrænset hvor mange folk der dræbes og kvæstes af cykelister.. det går vel oftest ud over dem selv når de tosser rundt i trafikken.. og fredet? De får vel bøder som bilister som vi kan se
tilføjet af

Held i uheld, jeg fik stjålet min cykel

i denne her tid. Kører kronisk overfor rødt og laver mærkelige manøvrer uden sikkerhedssele på cyklen😉Når jeg får min nye cykel, så er kampagnen forhåbentlig overstået. Men altså hvor stort et problem er det egentlig at cyklister kører som død og helvede? Det er vel begrænset, hvor stor skade de forvolder på sig selv og andre i forhold til, hvad en bil kan udrette?
tilføjet af

De kører sig selv ihjel

Der er mange cyklister som kommer svært til skade hvert, og mange må lade livet fordi de kører råddent og med hovedet under armen.
De er til fare for sig selv og andre.
tilføjet af

Bløde (i bolden) trafikanter

Jrg tror ikke der kan blive en god debat omkring dette. Problemet er jo at denne type trafikanter ikke bruger hjernen til noget, kan kun se to meter udover forhjulet og har totalt mistet hørelesen. Her mener jeg alle dem som kører uden lys - på fortov - mod ensretningen - over for rødt lys, især ved cyklistsignaler - i gågader - på kørebanen selvom der er cyklesti - undlader at give tegn - i fodgængerfelt - snakker i mobilen - osv.
Som lovgivningen er idag får bilisten altid skylden når en cykelist rammer en bil, næsten uanset hvor tåbeligt cyklen har kørt. Det er som om at de benytter af dette, men jeg ved dog ikke hvad de vil bruge det til når de ligger under baghjulet på en lastbil.
Lovgivningen skal laves om så cyklisterne selv skal tage ansvar for deres handlinger. Politiet har næppe mandskab til at gøre noget. Der kunne oprettes et cyklistpoliti som standser alle lovovertrædere, giver bøder der kan mærkes, evt. inddrager cyklen i en uge eller to, og ikke udlevere den igen før der er bestået en prøve i færselsloven.
Her kan man tale om BLØDE trafikanter.
tilføjet af

Jamen, det er jo helt galt

som sædvanligt.
Hvis vi tager problemet fra begyndelsen, nemlig cyklister contra kørende med registrerede motorkøretøjer, så har registrerede køretøjer altid en lovpligtig ansvarsforsikring, lige så såre, der er en nummerplade på køretøjet!
Dette er et fint princip, som udgangspunkt.
Tillige har Motorcykler, biler af enhvert art og traktorer med nummerplader det, der så flot hedder omvendt culpa. D.v.s. kort,
at føreren af det registrerede køretøj, skal bevise, at han/hun ikke kunne undgå at ..... ulykken! I prikkerne kunne der stå, at påkøre, at overse sin vigepligt o.s.v. og derfor ... ulykken.
Det betyder på kort dansk, at den svage part er sikret en erstatning ved invaliditet/død!
Sådan har vi valgt at sikre os i dette samfund.
Det er osse som udgangspunkt rigtigt godt.
Problemet kommer så, når den anden part stort set med vilje udsætter sig for frivillig skade på sig selv.
Betalingen falder naturligvis ved kasse 1, og det er ósse godt!
Når skaden er sket, kan man netop ikke bevise, at den kunne være undgået.
Men den tilbageværende smerte hos billister, ved at måske have dræbt et menneske i traffikken, er der ingen der tager sig af.
Det glemmer cyklisterne fuldstændig.
Buler og selvrisiko hænger den uskyldige billist osse på.
Cyklisten er i en ulykke med et registreret køretøj, den langt stærkeste part, når ulykken er sket.
Det kan de så ikke bruge til ret meget 3 alen under jorden.
At cyklisterne ikke bruger samme færseldslov, som andre traffikkanter, burde samfundet slå rigtig rigtig hårdt ned på.
Det er ganske enkelt for nemt, at sende regningen viddere til forsikring og samfund for disse kamikazepil(idi)oter!
tilføjet af

der kommer en dag

hvor cyklister alle har en pistol så er vi ligeværdige
tilføjet af

Er det ?.

Lastbilchauffører får store bøder, og klip i kørekort hvis spejlene ikke står after "Regimets" foreskrifter...... selv om "fejljusteringen skyldes en gren fra træer som kommune, og grundejere ikke har vedligeholdt !......... men systemet er sgu da forhåbenlig ved at vågne op nu hvor de Rådne dødsforagtende cyklister endelig bliver afsløret.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.