17tilføjet af

Mit motionscenter snyder mig

Hej med jer. Jeg har en konflikt med mit motionscenter, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med :-) Altså i form af nogle gode råd :-)
Jeg er en pige på 20 år, som i et stykke tid har trænet i et rigtig godt motionscenter ved navn Nautilus. Det er en meget lille kæde, men stedet var vildt godt og hyggeligt.
Det blev desværre solgt til et andet firma der hedder Fit in fitness. De kører lidt samme koncept som Nautilus, der er ikke så meget der er lavet om, bortset fra at det er 50 kr billigere. Jeg synes ikke det er billigt da nogle af goderne er taget væk, men jeg bor jo lige overfor nærmest, så jeg ville gerne være der et år til.
Jeg har bundet mig for et år og har egentlig ikke fortrudt det, da jeg ikke ser nogle bedre alternativer. Jeg kan godt lide det er et mindre center.
Nå men mit problem er, at de bliver ved med at trække mig for det gamle abonnements pris. Jeg betalte tidligere 350 kr for et medlemsskab, men den nye pris er 299. En af månederne trak de mig oven i købet dobbelt og jeg har flere gange været nede for at få penge tilbage og for at få dem til at lave mit abonnement rigtigt.
Siden november.
I januar kan jeg så se, at selvom jeg har været nede og tale med dem, har de trukket mig 350 kr igen. Jeg skal ned og have de penge igen. Men da jeg var inde på min netbank, kunne jeg se, at de vil trække mig for 649 kr her i februar måned. WHAT? Jeg har jo betalt alt og de skylder mig stadig 50 kr. fra januar og nu trækker de dobbelt? Jeg var inde og se på den betalingsspecifikation fra Danske Bank og jeg kan se at de udfor de 350 kr. har skrevet udestående gæld. De fatter jeg ingenting af og jeg blev så skidesur over at jeg IGEN skal ned og tale med dem.
Jeg har været meget tålmodig og da chefen herself selv gik ind og lavede abonnementet rigtigt for nogle uger siden, regnede jeg med at det var i orden. Men det kan jeg jo så se at det tydeligvis ikke er.
Jeg er så træt og sur over det nu og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er ikke inde i sådan noget, men jeg ved bare at jeg har betalt alt det jeg skulle og at de skylder mig 50 kr. Jeg tror jeg går ind og sletter den forestående betaling på 649 kr. indtil de får styr på deres pengesager. Kan man ikke gå ind og gøre det?
Hvor svært kan det være at ændre et abonnement og hvad synes I jeg skal gøre hvis de stadig fortsætter med det der? Jeg kan jo ikke melde mig ud før i november. (ja så har man lært det, man skal satme ikke stole på sådan nogle. Jeg er bare så glad for resten af centret).
Jeg håber I har nogle gode råd til mig, for lige nu er jeg skidesur :-(
tilføjet af

Ja motionscentre snyder så vandet driver af dem

Men dit tilfælde er da helt hen i vejret. Jeg var blevet SÅ rasende hvis det var mig. Hvad helvede er det for nogle amatører du er rendt ind i. Så svært kan det sgu da ikke være at gå ind og rette i et abonnement.
Ej jeg er virkelig rasende på dine vegne. Hold kæft hvor er det tarveligt. Og ja, nu har du jo så lært at man ikke skal binde sig for så lang tid. Men det er jo altid let at være bagklog og det er en skam når du ellers er glad for centret.
Jeg gik selv i det lille Nautilus center i Ballerup og var rigtig glad for det. Men så flyttede jeg til Kbh og meldte mig ind i Fitness.Dk. Med studierabat er det ok. Man får i princippet ret meget for pengene, hvis man altså benytter sig af de tilbud. Men overvejer dog at skifte til Fitnessworld.
Jeg synes bare det er lidt pest eller kolera med de kæder. Overvejer næsten bare at melde mig helt ud, men kan jo godt lide at komme der og få lavet noget styrketræning.
Nå men tilbage til dit problem. Jeg ved ikke hvad du kan gøre andet end at gå ind og slette den betaling (og det STRAKS) og så få lavet udskrift af dine betalinger, skriv et brev omkring din situation hvor du gerne må skrive surt eller aflever de papirer til vedkommende personligt.
Jeg håber virkelig for dig at det lykkes og jeg skal da huske navnet på det center. Som et man ikke skal melde sig ind i :-)
Pøj pøj med det hele
tilføjet af

Ja Nautilus er en god kæde

selvom den desværre kun består af den i Ballerup tror jeg. De små gode kæder kan desværre ikke løbe rundt med de store pengeslugere omkring sig :-( Men Fit in Fitness har ihvertfald ikke fortjent at løbe rundt, hvis de bare trækker kunderne for en masse penge. En af mine venner meldte sig ud, han var så træt af den service.
Jeg har været inde og afvise betalingen og sidder lidt og godter mig over det :-D Jeg er på SU jeg har skam ikke i sinde hver måned at betale en 50 for meget eller 350 for meget. De må være åndssvage.
Jeg går ned og afleverer de papirer med en forklaring til. Så kan jeg aflevere det til chefen
tilføjet af

Du kan håbe at Dulkis kommer forbi

Dulkis herinde er god til sådan nogle ting, hun kan sikkert give dig nogle gode råd.
Det lyder da helt absurd, hvad er det for nogle amatører du har med at gøre? Det kan sgu da ikke være så svært at gå ind og rette. Den kan jo smutte en enkelt eller to gange, men sgu ikke en gang om måneden. Og så skal DU have besværet.
Jeg kan godt forstå at du er MØGsur. Jeg synes du skal lave en udskrift af dine betalinger, som du skriver, og så skal du høre hvornår chefen er der, så du kan tale med ham/hende.
Jeg er helt målløs over så amatøragtige de lyder. Jeg skal da aldig sætte mine ben i det center, hvis de skulle udvide engang
tilføjet af

Hold da op nogle tåber

De er da for dumme til at drive noget som helst. Hvor kommer de fra? Et hjem for svagtbegavede?
Ja det var lidt ondt sagt men altså - de lyder sgu ikke så skarpe.
Jeg har ikke nogle andre råd til dig end dem som de andre er kommet med. Jeg håber virkelig det lykkes for det.
Og godt at du har været inde og afvise betalingen. Det skal man altså skynde sig at gøre.
Held og lykke med Knold og Tot centret
tilføjet af

Drop betalingsservice

hvis de ikke vil acceptere det er det fordi det er et svindler sted. Hvis du skal være tilmeldet betalingsservice, kan du bede banken om at holde betalingerne tilbage, og så bede dem betale det beløb du siger.
tilføjet af

Er det ikke ulovligt med de bindinger?

Jeg mener da at det er ulovligt at de motionscentre beder folk om at binde sig i så og så lang tid. Er der nogen der kan be- eller afkræfte det? Men det er jo i dit tilfælde så tegn på, at de RIGTIG gerne vil snyde deres kunder. Fed attitude. Jeg håber at det center lukker, så kan de da lære det.
Og for din skyld håber jeg da, at der kommer et nyt center der er godt, men det er nok desværre ikke ret sandsynligt
tilføjet af

Det mener jeg faktisk ikke

Jeg mener at man må binde kunderne i op til 12 mdr. Men ret mig hvis jeg tager fejl
tilføjet af

Du skal jo selv afmelde PBS-aftalen

(den gamle!) og så bede om at få et girokort med så du kan oprette en ny betalingsaftale med det nye beløb i din netbank. Det er da sådan set ikke dit motionscenters fejl!!!
tilføjet af

Hvad er det for noget vrøvl?

Selvfølgelig er det ikke kunden der står med ansvaret for at give pbs og banken besked når prisen ændrer sig, men den virksomhed som vælger at ændrer prisen!!
Ellers kunne man som kunde diverse stedet jo ikke lave andet end at rende i banken hele tiden!!
tilføjet af

Er det et amøbecenter du går i?

Jeg føler med dig og håber at de snarligst får orden i tingene. De gør det måske ikke for at snyde dig, men er nok bare sløsede. Men det er jo heller ikke til at arbejde med, når man skal være efter dem hver måned. Det holder jo ikke. Du er i din fulde ret til at være vred! Jeg synes også du skal lave udskrift på dine betalinger og så gå ned og bede om at tale med chefen
tilføjet af

Jo det er da ved GUD deres fejl og ikke pigens

Hun har lavet en aftale og underskrevet en kontrakt med det motionscenter og det er da ved GUD ikke hendes skyld at de¨åbenbart ikke har styr på deres pengesager. Man kan altså godt få det til at fungere andre steder, så hvorfor skulle det pludselig være et problem nu???? I øvrigt mener jeg da også udfra hendes indlæg at hun allerede HAR fået chefen til at ændre beløbet til det rigtige i forhold til hvad kontrakten lyder på!
Hun kan jo ikke bruge resten af sin abonnementtid på at rende i banken og tjekke at motionscentret nu også har krævet det rigtige beløb. Det er sgu da ikke en børnhave hun har meldt sig ind i (eller er det?)
Jeg tror heller ikke at man kan ændre sin pbsaftale til girokortaftale uden at skulle betale et gebyr. Men jeg er ikke helt sikker. Faktisk burde det center betale hende noget kompensation for at det er HENDE der har besværet som kunde.
tilføjet af

men den gamle aftale er jo afmeldt.

Det er vel det der er hendes problem, at de ikke akn finde ud af, at kræve det rigtige beløb. Hun betaler for det gmale abonnement, som hun har prøvet at få dem til at rette op på adskillige gange, men der sker ikke. I stedet kræver de dobbeltbeløb. Det er simpelthen ikke hendes skyld, der må være noget du helt har misforstået i det indlæg. Jeg tror lige du må læse det igen
tilføjet af

Må sige det samme som de andre

Selvom det ikke er dig der bør have besværet, så er det desværre sådan tit. Du må ned og vise beviser på dine betalinger og tale med chefen, som desværre heller ikke virker så skarp. Jeg håber sgu det lykkes for dig. Man bliver da helt irriteret på dine vegne
tilføjet af

Er det Gøgh og Gokke der driver det sted?

Det er da røvhamrende irriterende at det skal være sådan. Altså det er jo det mest simple at regne ud, at de skylder dig penge og at de ikke skal trække dig over det dobbelte. Er det bare et fuskerfirma du er havnet i? Det lyder lidt sådan.
Håber snarest du får afklaring på det problem, for det er sgu ikke i orden at det er dem der har kvajet sig adskillige gange, men at det er dig der skal have al besværet.

Godt du har afvist betaling på din netbank. Det er supervigtig at gøre det. De penge har de skam ikke fortjent. De skylder dig dem nærmere som kompensation.
Ihh jeg bliver så HIDSIG over sådan nogle typer, det kan mit temperament absolut ikke rumme...GRRRR
tilføjet af

Lovpligtig aftale?

I virkeligheden er det vel meget enkelt kommer jeg til at tænke på. Hvis de ikke overholder deres del af aftalen, så kan du melde dem og så ophører dit medlemsskab. Såvel som du skal holde din del af aftalen, så skal de også overholde deres del og det har de ikke gjort, så juridisk er det dig der står stærkest her!
Pøj pøj med det
tilføjet af

Har et svar

Jeg synes ikke du skal melde dig ind mere hvis de snyder så meget 😃
tilføjet af

Har et svar

Jeg synes ikke du skal melde dig ind mere hvis de snyder så meget 😃😉😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😉😉😉🙂🙂🙂🙂😃😕
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.