4tilføjet af

500 kr gratis.

Hej
Har fået det her tilbud om et lån her .
Hvis jeg låner 500 kr, og betaler tilbage inden 30 dage så skal jeg ikke betale gebyr eller renter..
Har opdaget at hvis man låner 2000 kr i 30 dage så skal man i alt betale 2500 kr igen.. så dyrt er det da ikke.
tilføjet af

500 kr gratis.

Det er ikke rigtigt, hvad du skriver.
Hvis du låner 500 kr. skal de betales tilbage indenfor 14 dage, hvis du ikke skal betale rente og gebyr, hvis du låner i 30 dage skal du betale 625 kr.
Se deres betingelser: https://www.ferratum.dk/sites/ferratum.dk/files/DK%20loan%20terms%2015.08.2011.pdf
Jeg kunne andrig drømme om, at tage lån - de er alt for dyre! 😃
Jeg vil kalde det ågerrenter - det burde forbydes. 😃 😖
---
Hej
Har fået det her tilbud om et lån her .
Hvis jeg låner 500 kr, og betaler tilbage inden 30 dage så skal jeg ikke betale gebyr eller renter..
Har opdaget at hvis man låner 2000 kr i 30 dage så skal man i alt betale 2500 kr igen.. så dyrt er det da ikke.
tilføjet af

Den direkte vej til bunden.

Alle der hopper på den slags lån burde automatisk blive registreret i RKI og ikke lukket ud før 5 år efter så de i mellemtiden kan lære at opføre sig ansvarligt.
ÅOP 1355 %.......selv rockerne er skotskternede af misundelse [:X]
tilføjet af

Den direkte vej til bunden.

jeg ved ikke hvordan muslimer låner penge, men de må ikke betale renter ifølge toraen, de hellige skrifter.
alt over 10 % er åger ifølge min opfattelse.
hvis man køber et TV på afbedrag over 4 år, så snyder man sig selv, for TV har ingen værdi efter de 4 år, altså burde prisen gå ned, når man betaler på afbedrag.
jeg har et firma hvor et brudepar skulle holde fest, men de skulle først låne ca. 150.000 kr. så det ville ende med at de skulle betale mindst 280.000 kr. tilbage, så jeg skrev til låne firmaet om jeg kunne få en del af deres fortjeneste på lånet, det kunne jeg ikke, og brudeparret kunne ikke låne pengene, så der blev ingen fest.
tilføjet af

tid er penge

Wow - surprise !
Tid er penge!
Rente er prisen på penge over tid.
Ja når du låner penge ud til andre, kunne du istedet have lånt dem ud til f.eks. aktier, obligationer, staten eller andre formål. Alle steder betaler dig for retten til at låne dine penge. Nogle garanterer endog at du får pengene igen - dvs ingen risiko.
Så ja det koster også penge (renter) at låne penge.
Jo længere tid - jo mere koster det.
Og så er der risikoen...for at du ikke kan betale pengene igen.
Nogen tager sikkerhed (f.eks. pant) så hvis du ikke kan betale, tager de din bil istedet eller tvinger dig til at sælge dit hus. Du vælger nogengange selv om du vil give pant, og det er jo billigere - pga risikoen for at udlåner taber penge på dig er mindre.
Nogle låner penge ud til dig på dit glatte ansigt :-) dvs uden nogen form for sikkerhed andet end dit gode ord ... for at du 'selvfølgelig' betaler tilbage.
Der er viljen til at betale tilbage - og der er evnen. Begge kan kikse ;-)
Og ja dem som låner ud tager sig rigtig godt betalt. For risikoen er meget høj. Det er nemlig oftest kun de dårligste låntagere, som låner dér hvor prisen er højest... de gode låntagere kan sagtens få billigere lån andre steder.
Så jo det er dyrt at låne penge når man er fattig.
Men hvis du synes det er for dyrt - så lad dog være !
Der er jo ingen der tvinger dig til at låne de dyre penge - ligesom der ikke er nogen der tvinger dig til at betale overpriser i Irma, 7 eleven, Føtex osv - når den samme vare kan fås langt billigere i Netto, Fakta osv.
Så lad være med at køre had på de dyre lån og dyre forretninger - bare gør dine indkøb andre steder.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.