8tilføjet af

Fuck.. 24/7

Hej..
Den klassiske;
Udadtil, pæn, smilende, veluddannet og godt lønnet job..
Det mig! Og alligevel er jeg røget på kokain, jeg prøvede det, jeg ville væk, jeg kunne ikke klare smerten i hjertet længere eller savnet til min x som gik fra mig.. Jeg var ligeglad så jeg prøvede det..
Jeg har nu prøvet det mange gange og jeg har de sidste dage ikke kunne tænke på andet end hvornår jeg kan tage den næste streg..! Det er langt ude, jeg ved det! Men jeg kan ikke slippe det!
jeg ryger joints for at komme væk også.. Vågnede i nat og det eneste jeg tænke på var, hvornår jeg kunne tage i byen, tage streger høre høj musik og bare være LIGEGLAD og ikke have ondt..
Jeg passer mit arbejde, men når jeg har fi har jeg bare lyst til at komme 'væk'.. Jeg har det som om jeg lever et dobbeltliv, og jeg har ingen jeg kan fortælle det.
Jeg er helt sikkert på et sidespor - spørgsmålet er bare nu hvad jeg kan gøre..
Jeg +25, kvinde og på mit livs værste kurs lige nu..
tilføjet af

Søde Missi - Søg hjælp NU

Lov mig, at du søger hjælp - Ring til kommunnen og sig du har behov for vejledning pga misbrug.
Lov mig at du gør det og held og lykke!!!!!!!!!!!
Kh
Flemming O
tilføjet af

Tak

Hej Flemming
Tak for dit svar. Du har ret, jeg ved det godt inderst inde! jeg vil ikke have at nogen skal vide det, altså at det kommet til 'at stå' nogen steder. Jeg er flov over det og ved godt jeg er dér, hvor jeg skal få mit hjerte hele på anden vis. Jeg aner ikke hvor jeg kan dele min frustration - derfor endte jeg lige her på sol.

Tak for din svar - det er værdsat.
tilføjet af

pas på med behandling

Du vil blive stemplet som misbruger, og det vil forfølge dig resten af livet.
tilføjet af

mulig hjælp

Start med at tage kontakt til din egen læge.
Hvad der skal være din vej ud af misbruget skal du sammen med din læge finde ud af, det kan være der skal så voldsomme midler i brug at du skal ha hjælp fra kommunen, men det kan også ende med bare at du skal nogen at snakke med. Hvad end det bliver til, så starter det med din læge.
Der efter, skal du nok kigge på din tilværelse, ikke hvad du laver som arbejde, men din fritid, det kan være at indføre en ting som at cykle en tur om aften kan hjælpe, det er så forskelligt fra person til person. Desuden skal du nok kigge på din daglige kost, en ændring i din kostvaner så du får de rette mængder vitaminer kan også være en stor hjælp.
Uden at kende din situation, så vil de 3 ovenstående punkter være den bedste vej frem.
Håber det lykkes for dig :)
tilføjet af

Kære Missi.

Jeg er virkelig ker af at hører at du er havnet i den situation, for jeg har også været der. Jeg havde dog ikke så svært ved at stoppe med stofferne, men hashen forfølger mig stadig den dag idag, og der er snart gået et år siden jeg tilstod min afhængighed og prøvede at stoppe.
Det er utrolig hårdt, og det kræver ekstremt mange kræfter, da det hele foregår oppe i hovedet.
Først vil jeg sige at det er de "tilstår", er et rigtig godt tegn. Det er starten, men så må du ikke fortvivle hvis tankerne svinger lidt mellem dit valg, for tit skal man ofte helt ned at ramme bunden før man kan se at det er noget rigtig skidt, og virkelig forstår vigtigtheden i at stoppe.
Men uanset om det går galt, så slip ikke modet.
Hvis du mærker ordenligt efter vil du jo helst stoppe.
Ellers ville du ikke skrive det her. (:
Nå, men efter min mening, bliver du nød til at opsøge nogen der kan hjælpe dig, (selvom jeg ved at det kan være utrolig svært, da man ofte står med følelsen af at "mit problem er jo ikke sååå slemt.." , men tro mig, hvis det er et problem for dig, så er det stort nok!). Men gå til lægen, hør hvad han kan gøre for at hjælpe dig.
Det kan være du bliver henvist til et center i kommunen - Det kan være fint nok. så kan man komme i dagbehandling i form af grupper med andre misbruger.
Jeg kender nogle stykker hvor dette har hjulpet.
& lige med hensyntil det med at det bliver offentligt gjort, så er det sådan at du kan få 3 samtaler som anonym, hvor du fortæller om din situation og de fortæller om hvad de kan tilbyde - her får de kun dit fornavn.
Derefter, hvis du skal starte i behandling, kommer du ind i deres base i kommunen, hvilket betyder at hvis fx abejdsgivere -indenfor kommunen - går ind og kigger, kan de se du er i behandling.
Men tænk på at de kan se du gør noget ved det, hvilket kræver en hvis styrke, så det behøver ikke være negativt. (:
Jeg selv tog på Højskole i den anden ende af landet. Jeg skulle bare væk.
& det har hjulpet mig. blandt andet fordi jeg fik utrolig god støtte fra skolen, og de få elever som vidste det. Jeg ryger stadig en gang i mellem, men det er slet ikke på hverdagsbasis som engang. - måske en gang hver anden uge.
Men husk. Vi er forskellige, og der er forskellige måder at komme af med vores afhængigheder på, men find en og betro dig til, så du ikke render rundt med dine tanker alene. Du må også meget gerne få min mail, så vi kan skrive om det.
Jeg håber det kan hjælpe lidt.
& tilsidst:
Jeg havde en ven: afhængig af alt hvad der kunne komme op i næsen. Han kom i behandling for et år siden. Nu bor han i egen lejlighed og startede på uddannelse her efter nytår, og har været clean i et år.
Det kan godt lade sig gøre.
Alt Held Fremover.
& endelig bare skriv ! (:
tilføjet af

mail

Kære Drømmepige
Tusinde tak for dit svar.
Det lyder som om du har været hvor jeg er lige nu.. Du får min mail, tror du har en del viden jeg gerne vil have :)
missstewardess@live.dk
Tak
tilføjet af

Jeps

dobbeltmoralen lever rigtig godt i Danmark.
"Du må ikke ryge hash, det er farligt. Men tag da lige de her lykkepiller, de er maaaaaajet bedre"
tilføjet af

Let hjælp

Du er på et sidespor
Du bør søge hjælp
Du bliver ikke stemplet som noget som helst
Du kan selv tage ansvar for dit liv
Jeg har skrevet om hvordan jeg kom ud af den situation du er i her:
http://stoffri.wordpress.com/vejen-ud-af-et-misbrug/
Ring til din kommune - snak med misbrugscentret - de er altid røv søde - og lets face it - du har intet at miste .... :)
Skriv hvis du har brug for det nytlivnu@live.dk
Kærligst
Frimar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.