7tilføjet af

3000 MINK sluppet FRI

tilføjet af

Heldigvis har Helle en løsning

når hun har vundet valget.
tilføjet af

3000 MINK sluppet FRI

Mon ikke det er pia kjærsgård eller VKO der har gjort det? eller ihvertfald nogen der sympatiserer med dem. Det tror jeg.
tilføjet af

3000 MINK sluppet FRI

Rap, rap 😉
tilføjet af

3000 MINK sluppet FRI

Er det 3000 hunmink med store unger der allerførsste gang i deres tilværelse som nyttedyr i det danske kan bevæge sig flere halve metre fremad, og er nu på musejagt/vagteljagt/agerhønsejagt❓Det er fantstisk at man kan have 8000 minkdyr i en enkel minkstald. Hvormange baller hø . . bruger de mon sådan et sted om året ?(hvis dyrene da får frisk hø af og til)
Levevis
Minken er knyttet til vand, men kan også findes under tørre forhold. Man finder derfor mink ved bredder af vandløb, søer, på småøer, i vådområder, i havne områder men også i byområder.
Minken er mindre sky over for mennesker end de hjemmehørende mårdyr, hvilket er årsagen til at vi finder den i havne- og byområder.
Mink lever i bo som kan være en hule som minken graver i bredder eller brinker, men det kan også være en hulning under trærødder eller et leje mellem sten og krat. Græs, blade og hår fra byttedyr bruges ofte til at fore boet.
Uden for parringstiden færdes hanner og hunner alene, og begge køn forsvarer et territorium mod artsfæller af samme køn. Territoriet er lineært og opregnes i km søbred/vandløb. Et territorium kan være 2-3km, og det markeres med sekret fra nogle kirtler under halen. I parringstiden hævder hannen ikke territorium, men strejfer rundt efter parringsvillige hunner.Parringen finder sted i februar-april, og et kuld på 4-6 unger fødes i april-juni. Selve fosterudviklingen tager omkring en måned, men eftersom minken har forlænget drægtighed, sætter de befrugtede æg sig først fast i livmodervæggen ca. 45 dage efter befrugtningen. Herefter udvikles de. Indtil æggene sætter sig fast i livmodervæggen har de befrugtede æg været i et hvilestadium, fritsvævende i livmoderen.
Agerhøns . .
Bestanden er gået kraftigt tilbage de sidste 50 år med et fald på ca. 100000 til 20000 par, undersøgelser viser, at nedgangen skyldes øget dødelighed blandt kyllingerne, det skyldes at pesticider dræber insekter som er kyllingernes hovedfødekilde.
tilføjet af

3000 MINK sluppet FRI

Mangler så bare lige, at få sluppet de stakkels dyr ud, som Dansk Kennel Klub bruger som boksebolde, når man til jagtprøve med sin skavank og skamavlede køter.
http://www.raevegraven.dk/
tilføjet af

3000 MINK sluppet FRI

Dit passer ikke til overskriften;)
mvh.
tilføjet af

Skide godt gået.

Det er skide godt.
Jeg ser ikke så meget på dyrene alene her i denne her omgang.
Men jeg ser det mere som et håb om at bagmændene bag minkavl mister en masse penge, det burde gøres så tit at det ikke kan betale sig at drive minkavl/minkplageri og meget andet i samme stil, tænk hvis det blev gjort så tit at det kunne betale sig at få et rbejde istedet for at drive den slags dyremishandling som erhverv.
Det er nogle af verdens laveste mennesker, hvis jeg er til en fest og jeg spørger folk hvad de laver, og de svarer minkavler, så har de osse fået tæsk før aftenen er omme, jeg kan ikke udstå sådanne psykopater.
Jeg ser aktivisterne som en slags frihedskæmpere for dyrene, og jeg hylder dem stort, og smider gerne en stor omgang økonomi i deres retning, i håb om at stoppe flere avlere.
mvh
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.