14tilføjet af

231.195 aktive CVere på jobnet

De aktive CVere må være arbejdsløshedstallet i DK all. incl.
Da vi ved, at CV et skal aktiveres indenfor en periode på 1 uge , så må det være de arbejdsløse, løntilskudsjobbere, mennesker, der arbejdsprøves, kontanthjælpsmodtagere.
En ansat vil aldrig lægge sit CV på jobnet.
tilføjet af

Og folk der er kommet i job.

Pladder!
Både folk i job har deres CV på nettet, og folk der ikke har fået slettet dem efter de er kommet i arbejde.
Har selv haft et CV på jobnet for længere tid siden, mens jeg var i job, og efter at have foretaget jobskifte, der fik jeg aldrig slettet det. Tror måske det ligger der endnu?!
At gå ud fra de tal du nævner, er da ren pladder!
Men den der vil narres, bliver narret....
tilføjet af

De bliver slettet, hvis de ikke nyaktiveres

Nej dit ligger der ikke mere, da du ikke har nyaktiveret det-
tilføjet af

500 jobs i kbh

og 500 jobs i kbh...hahahahahahaha..åååh
tilføjet af

Ikke korrekt

Ja... desværre kan man ikke rigtig stole på jobnet.
De har så lidt styr på sagerne, at du ikke kan bruge deres tal til noget som helst.
Det er lidt li'som når nogle bruger jobnet til at sige, hvor mange ledige jobs der er. Det er der jo heller ingen der tro på.
At en ansat aldrig vil lægge et cv på jobnet er jo bare dit udokumenterede postulat, så det vil jeg undlade at kommenterer.
Sidst men ikke mindst, mangler vi jo lige en definition på, hvad en arbejdsløs er.
Alt efter hvilken politisk agenda man har, ser antallet af arbejdsløse meget forskelligt ud.
Oppositionen vil til enhver tid bruge en definition, som fremmer deres synspunkter. Dvs. en definition, som medtager flere ende den den sidden regering vil bruge.
Jeg tror, du vil få meget svært ved at overbevise nogen om din definition af ordet arbejdsløshed: altså at fordi man har et aktivt cv på jobnet, så er man arbejdsløs.
tilføjet af

Fjerner folk det igen når de får job?

sikkert langt fra altid.
tilføjet af

Du tager fejl

Det er det mest reele tal overhovedet i DK.
Regeringen prøver at skjule hvor alvorlig situationen i DK er.
tilføjet af

Det fjernes når det ikke reaktiveres

Sådan er det.
tilføjet af

VKO snyder os!

Der er over 300 tusind snyltere i dette land, og mange af dem stemmer desværre DF[:*(]
tilføjet af

Hvis der ikke er arbejde

kan de ikke kaldes snyltere i deres eget land.
tilføjet af

For dig er det det mest reelle

da det fremmer dit synspunkt.
Det er jeg helt enig i.
Men man kan nu engang ikke blive enige om hvad fisken vejer, hvis man ikke er enig om måle-enheden.
Alle er enige om, at arbejdsløsheden stiger.
Men hvilke målemetode skal man tage udgangspunkt i?
Og hvis man synes, at den stiger meget, er det jo altid i forhold til hvad?
Og er en stigning på fx. 70% i et område meget? Det kommer vel an på området, og hvor mange der egentlig bor der. Der skal jo ikke mere en 1 arbejdsløs mere til, for at procenten vokser eksplosivt, hvis der kun bor 4 mennesker i et område.
Ligegyldig hvilken én man bruger, gælder det bare om, at man er enige om måleenheden.
Og som sagt tror jeg ikke, at der er nogle seriøse politikere, der ville bruge antallet af CV'er på jobnet som en korrekt opmåling af antallet af arbejdsløse i DK.
Men hvis du vil, så er du mere end velkommen.
Og husk nu, at selv om arbejdsløsheden stiger, så er vi stadig på et meget lavt niveau i forhold til bare for 3-4 år siden. Og der talte ingen om krise.
tilføjet af

Jeg er i arbejde OG har mit cv på jobnet

Jeg vil nemlig gerne have et job tættere på min bopæl - og så er det jo altid interessant at vide hvad der rører sig i branchen, så derfor har mit cv været på jobnet de sidste 2½ år!
tilføjet af

nej, det gør ikke!

Jeg har ikke aktveret mit i 2½ år
tilføjet af

Det fjernes automatisk

Da jeg fik arbejde efter en ledighedsperiode og afmeldte mig som ledig via jobnet, blev mit CV slettet. Det var ikke noget jeg aktivt gjorde, det fremgik tydeligt af informationerne vedr. afmedling som ledig at mit CV blev slettet med det samme. Det var ikke mit indtryk, at jeg kunne bevare mit CV aktivt. Og hvorfor skulle jeg? Det er danmarks dårligste job-database.
Bajo
tilføjet af

du tager fejl

Folk der er i job men søger nyt job kan og vil lægge deres cv ind på jobnet.
Så tallene er ikke udtryk for den samlede ledighed i DK men for hvor mange der søger nyt job
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.