15tilføjet af

160.000 i arbejde inden for 35 år !

Nillepigen
Tænk sig at LO og Hans Jensen er sådan nogle oldtidslevn..de taler om 35 år...der kan vi alle være døde eller planeten forsvundet eller alt være helt anderledes
LO kan ikke tænke nyt de lever i stenalderen ...
Der skal findes 160.000 jobs,hvordan vil de gøre det? De kan ikke finde et eneste job og 40.000 har mistet deres job inden for de sidste år...Hans Jensen skræpper bare løs men har ikke lavet en disse...hvad mener du efter at have læst denne artikel ?
Læs lige her fra politiken i dag.

160.000 skal i arbejde for at sikre velfærds­samfundet
160.000 flere skal i arbejde, hvis fremtidens velfærd skal reddes. Alternativet er skattestigninger eller fyresedler til 75.000 offentligt ansatte, mener LO.

Bedre integration, de unge skal hurtigere i gang, seniorerne blive længere på arbejdsmarkedet og alle lønmodtagere skal uddannes bedre.
Sådan vil LO sikre fremtidens velfærdssamfund.
Alternativet er fyresedler til 75.000
I alt skal 160.000 flere ekstra par hænder ud på arbejdsmarkedet inden for de næste 35 år.
Alternativet er enten at skrue skatten i vejret med fire procentpoint eller at fyre 75.000 offentligt ansatte, hvis vi skal bevare det nuværende niveau i forskellige velfærdsydelser som børnepasning, ældrepleje og andre kerneopgaver.
Sådan lyder det i LO’s velfærdsrapport 'I arbejde for velfærd', der er blevet offentliggjort i dag.
Kommission overdriver
Regeringens Velfærdskommission har regnet sig frem til, at der skal skaffes omkring 55 milliarder kroner ekstra årligt til statskassen for at sikre velfærdssamfundet, men LO mener, at kommissionen overdriver. Reelt vil det dreje sig om 20-30 millioner per år, mener LO.
Det svarer netop til at øge arbejdsstyrken med mindst 160.000 personer frem til 2040.
'Det er muligt'
Heraf skal en bedre integrationsindsats ifølge LO få 60.000 flere ud på arbejdsmarkedet,
mens længere tid på arbejdsmarkedet for unge og ældre udvider arbejdsstyrken med 30.000 personer.
Desuden kan bedre uddannelse udvide styrken med 30.000 personer,
og endelig kan andre initiativer udvide arbejdsstyrken med andre 40.000 personer, mener LO-formand Hans Jensen.
»Hvis vi er parate til at åbne arbejdspladserne for folk med anden etnisk baggrund, øge investeringerne i uddannelse, og trække os lidt senere tilbage fra arbejdsmarkedet, så kan vi faktisk løse udfordringerne. Vi kan endda sikre, at der fortsat er fem års efterløn til dem, der har været længst på arbejdsmarkedet og forbedre velfærdssamfundet yderligere«, siger Hans Jensen.
/ritzau/
tilføjet af

om 35 år?

der er jeg på vej til at blive 82. hehehehe
tilføjet af

Jeg er nok deromkring 85...

hahahahahahah...er han ikke komisk spræller...
-hvad fanden hjælper det nu..det han siger?
om 35 år er han ikke LO boss mere og verden har forandret sig til noget han ikke kan forestille sig.
Jeg håber til det bedre end det han har formået.
tilføjet af

Nillepigen har

du intet job?
Vil du ha et?
tilføjet af

Hvorfor spørger du ?

????.....
tilføjet af

ren panik

Det er ren panik, der er ingen der kan forudse udviklingen 35 år frem i tiden.
tilføjet af

nej..vel

de er så trættende at høre på..Jeg er så træt af at høre på levebrødspolitikere og fagforeninger.
man får ondt i hovedet af af høre alle dem der skræpper op om arbejde arbejde arbejde...jeg har brug for inspiration ikke bare kedeligt arbejde.
det er ligesom om de vil jage os alle tilbage til
gamle dage hvor man bare skal være glad hvis man arbejder.
tilføjet af

Det går meget stærkere

Hvis ikke fugleinfluenzaen slår en masse ihjel, så
skal Tamiflu nok tage livet af en hel del.
For det er faktisk nogle rigtig giftige piller.
Så du behøver ikke vente 35 år på et job, og
der er allerede rigeligt med penge i
pensionsfondene. Så du behøver ikke frygte
for din pension, for fjolserne med både to og
tre jobs har tjent pengene til dig. Selv
cheferne har indbetale store summer, fordi
de ikke havde lyst til at betale dem i skat.
Et er sikkert for de overlevende; Der vil
være billige ejerboliger og nemme pensionspenge.
Den enes død, den andens brød.
Livet er barsk.
tilføjet af

LO i dårligt selskab?

mon det her hælper på det lille problem:
Pressemeddelse fra Enhedslisten:
LO i dårligt selskab?
LO har i forbindelse med deres velfærdsudspil forslået, at SU-systemet skal reformeres således at man kun kan få SU i de første tre år af sin uddannelse - derefter skal den enkelte studerende selv betale.
Majbrit Berlau, uddannelsesordfører for Enhedslisten, udtaler:
- LO’s udspil for en ny SU-reform er et svigt af deres egne medlemmer. Det er jo ikke de typiske LO-medlemmer, der har råd til at finansiere deres børns uddannelse. Det har derimod de velhavende i det her samfund.
- At gennemføre de SU-reformer LO foreslår, vil øge uligheden i samfundet yderligere. De eneste der hidtil har fremsat sådan nogle forslag er DA og den liberalistiske del af det højreorienteret Danmark. Det er bekymrende, at LO er havnet i sådan et selskab.
tilføjet af

jeg græmmes over LO

Mere uddannelse spræller de ..skærer SU væk.
De arbejder for il capitale og skider på folk.
tilføjet af

Deres formand

vil nok heller ikke tale til den her:
http://www.argumentet.dk/demonstration/
;-)
tilføjet af

Hvor er LO medlemmerne ?

Hvorfor brøler de ikke op over ham ?
tilføjet af

De har deres

på det tørre?

Jeg ved ikke hvofor i alverden de ikke råber op.
Det har lige været i nyhederne på DR2.
tilføjet af

De stjæler min frihed..

Jeg overvejer at gå ind på i byen og sætte et skilt op og sælge noget til jul og sige jeg må ikke arbejde. fordi de vil sende mig i tvangsaktivering .
tilføjet af

men jeg er ikke så stærk

De ledige skulle skide på alt det de ikke må.
tilføjet af

Tror du min kommune ville

give mig lov til at arrangere en demonstration og skrive en bog om mine og andres oplevelser som leidg i det komunale tvangssystem hvis jeg spurgte om lov? *GRINER*
Den bliver udgivet på nettet som PDF fil når den er klar. Helt gratis til download for alle.
Og den er klar inden den 30. april. De lediges kampdag hehehe
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.