5tilføjet af

140kg ødelagde min stol.

En bekendt af mig,kom forleden dag på besøg hos mig.Han dumpede ned i min stol,en formspændt bøgestol med læder sæder.Stolen nærmest røg bagover,og rævnede i stellet på grund af vægten fra manden som vejer 140 kg.Ok,det så komisk ud,da han tippede bagover.Stolen skal jeg nok overleve(får en anden og bedre stol af ham).Sagen er at manden blive federe og federe.Han nægter at spise ikke fedede mad.Han har følgesygdom af sin fedme.Sukkersyge,slidgigt i knæene,ondt i ryggen.
Jeg undre mig bare over,hvorfor han lader sig styre af usundt mad.Han har også fået fjernet det hele forneden mellem benene,følgesygdom af sin sukkersyge.Synet er også blevet dårligere hos ham,så han undgår ikke flere skavanker,tværtimod.Sidst han var indlagt havde han fået en blodprop i hjertet,og måtte have en ballon udvigelse.Ja,sådan kan det ende hos de fede mennesker som bare æder los af usundt mad.
tilføjet af

jamen, hvad..

skal vi sige?? - manden er ved sine fulde fem ved at gøre langsomt selvmord!! - persontligt ville jeg ikke have belemret mine medmennesker, venner, bekendte og familie - det er for egoistisk - et hurtigt hop ud fra Storestrømsbroen, en mørk aften og han kunne spare alle jer arme mennesker for så mange lidelser - synd og skam, en selvcentreret persom - hvis han ikke vil hjælpes hvorfor så lade jer lide også???? shame on him.
tilføjet af

Det var da godt......

...at du i det mindste får en ny stol!
Men ellers må du vel finde ud af, om han vitterlig ER ligeglad med det hele, el. om du "må" hjælpe ham......
:o)
tilføjet af

måske virker det for ham

Min kæreste ville også tabe sig, og slebte mig med til et informationsmøde hos vægtkonsulenterne.
Og det lød faktisk ret godt.
Det har åbenbart ikke noget at gøre med kaninmad.
Man må faktisk gerne spise store mængder kød, det skal bare sammensættes rigtigt.
Det er noget med at der er vildt meget stivelse i kartofler . . . og det har vi jo ellers lært skulle være så sundt.
Der var også en masse opskrifter, og så skal man endda have dessert...
Det er sgu da et argument man kan forstå, når man er lidt skeptisk ved nupo-pulver, herbalife og alt det andet "trylle-pulver" man lokker folk til at æde for at score kassen på folk der spiser forkert.
Du kan jo EVT tage med... det er kost-omlægning, ikke slankekur
tilføjet af

nyt tøj

Nyt tøj i hans størrelse kan han finde på http://www.storstil.dk/
God fornøjelse med at hjælpe din ven, han har nok brug for dig
tilføjet af

Inviter ham på middag

Hvad med at finde nogle spændende fedtfattige opskrifter på nettet, for derefter at invitere ham på middag en gang om ugen i en periode?
På den måde får han smagt på noget sund og ikke fedende mad og måske kan det overbevise ham om at det ikke er så slemt.
Det vil også være en god anledning til at fortælle ham at hans overvægt bekymrer dig fordi du er bange for at miste ham - eller hvordan du nu vil formulere det.
Du må få ham til at føle sig godt tilpas i dit selskab inden snakken falder på at tabe sig.
Det der er vigtigt er, at du ikke prædiker for ham, og at du ikke får luftet nogle fordomme overfor fede mennesker. Hvis du går igang med at hjælpe ham på vej, må du også gøre op med dig selv, om du vil bruge den tid det tager. Og om du er parat til at snakke når han har brug for det.
Kan du ikke det, skader det mere end det gavner hvis du begynder at snakke livsstilsændring med ham.
Jeg har selv været fed hele mit liv, så jeg ved hvad jeg taler om. Men det har aldrig virket motiverende på mig at andre synes det er ulækkert at være fed, eller at andre mente jeg burde tabe mig, fordi de var flove ved at vise sig sammen med mig.
Først det sidste halve år har jeg lagt madvanerne om og har tabt 16 kilo. Det der fik mig skubbet i den rigtige retning, var at jeg mistede min mand og at børnene nu pludselig kun har mig tilbage.
Held og lykke med projekt hjælp en overvægtig ven.
Hilsen Gitte
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.