11tilføjet af

11/9 Samme hvis det var sket i andet land?

Hejsa. Jeg blev inspireret af et andet indlæg, og kom til at tænke over.
Ville den 11 sep. være en ligeså sørgelig dag, hvis det var sket et andet sted end USA? Jeg mener, selvfølgelig ville det blive huske, men med ligeså stor gru?
Eller er det bare fordi Bush er "den store leder"?
Hvad er jeres mening?
mvh. Line
tilføjet af

Det mener jeg da bestemt det ville

Vi husker jo alle terrorern på Bali, i Madrid og senest i London. Det er samme uhyggelige scener, vi ser hver gang.
9/11 er nok bedst husket fordi det trods alt var her flest mennesker omkom, men der er sandelig da også mange familier og venner, der har mistet pårørende de andre steder.
tilføjet af

hvad med

terroren i Irak, Kenya, Rusland osv. Husker du også dem?
tilføjet af

Hej Line

Tror såmænd ikke der sker noget her i landet.
Smil til verden, og den smiler igen
tilføjet af

det har jeg oss tænkt rigtig meget på!

det er nemlig også noget jeg har stillet spørgsmål ved!.. men jeg har oss tænkt på noget helt andet! bliver der nogensinde mindet om alle de ting USA har gjort mod verden?.. næhh ikk mere end at man hører om det i folkeskolen.. TIL GRIN!
tilføjet af

hmm hva så med:

kan du så huske Egypten?.. men bali, madrid og london, og Egypten for den sags skyld.. det er jo også steder der kommer din/min verden tæt på!.. det er gør alt fattigdommen i afrika jo ikk (tænk over det) så selvfølgelig sys du at der er forfærdeligt..
tilføjet af

Fattigdommen i Afrika

har ikke en skid med terror at gøre. Nu har de vestlige lande i flere årtier sendt milliarder og atter milliader af kroner til Afrika, men de kunne lide så godt have smidt pengene i et sort hul, for det hjælper jo ikke en skid alligevel. Gud ved, hvor alle pengene er blevet af?
tilføjet af

Ja mon ikke?

Det kan jo være en ret så spændende oplevelse at gå i teateret i Moskva :-)
tilføjet af

Utænkeligt...

Det er illusorisk at tænke over at det kunne have ramt et andet land. Det eneste der giver mening ER at det ramte USA.
Det er USA de har en høne at plukke med. Idet USA gør sig til hele verdens politimand, så må de også regne med at det er dem der bliver stået ned på.
Så det er et akademisk spørgsmål at diskutere et andet land end USA som angrebspunkt for islamisk aggression.
Fandango
tilføjet af

Kan man spøge med det?

Spøger vi omkring angrebet 9/11. Eller er russiske liv bare ikke helt så værdifulde som amerikanske?
Jøsses mand!!
Fandango
tilføjet af

til gengæld

har vestlige lande suget alle former for naturressourcer ud af Afrika samt ødelagt deres landbrug.
tilføjet af

11/9 i følge en ærkebiskop

Ærkebiskop: 11/9-terror Guds værk
12-09-05
Al Qaedas terrorangreb på USA 11. sep­tember 2001 var Guds værk i form af en lektion "til de magtfulde på Jord". Det siger den græsk-ortodokse kirkes overhoved.
Terrorangrebet "vil gå over i moderne historie som en ulykkelig dag," sagde ærkebiskop Christodoulos Paraskevaides i sin gudstjeneste på årsdagen.
"Ingen fornuftig person kan støtte ter­rorhandlinger", men terroren "terrori­serede selv de magtfulde på Jord, de som troede, at de kunne anvende deres styrke på de magtesløses bekostning ... Men Gud uddeler lektioner for at belære mennesker," lød det fra ærkebiskoppen.
Overhovedet for den græsk-ortodokse kirke blev mødt med en storm af protester, da han allerede i 2001 sagde, at han kunne se "guddommelig vrede" bag terrorangrebet på World Trade Center
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.