8tilføjet af

100 kr i licensforhøjelse

Det radikale venstre vil hæve licensen med 100 kr om året, for at redde (D)DR´s økonomi!
Det er jo ikke noget nyt at venstrefløjen gerne hæver skatter/afgifter/moms, så hvorfor ikke også licensen...
Hvis der er noget venstrefløjen er god til, så er det at bruge penge... jo flere jo bedre. -Det betyder ikke noget, for vi har råd til det mener De Radikale!!!

Jo jo, der er vist ingen tvivl om hvilken vej økonomien går, hvis der kommer et regeringsskifte.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=890648
tilføjet af

Andres penge.

Har altid været det Venstrefløjen elsker at bruge !........ når det drejer sig om at forsørge sig selv, kniber det mange gange lidt mere.
tilføjet af

For en måned siden kunne en 50´er gøre det.

- men det er måske for at have lidt at file på til dårlige tider.
De ka glemme det ka de!! Der skal ikke komme mange pip mere, før licensindbetalingerne helt standser herfra. Så kan de få ulejligheden med at vride mig gennem hele møllen.
- Men du har måske tænkt dig bare at betale?
tilføjet af

Nej nej,

jeg betaler slet ikke licens i forvejen... men har ondt af den der gør!
tilføjet af

nasser

så er det jo godt for dig at der er andre der gider betale for sådan en fu..... nasser som dig !!!!!!!!!!!!!!!!
tilføjet af

Fnis

- hvorfor i alverden interesserer det dig så, om den stiger 100 kroner?
tilføjet af

Af principielle grunde

lige som jeg interessere mig for så mange andre ting, jeg heller ikke er direkte påvirket af.
tilføjet af

Interessant at det er sporten

der skal skæres ned på.
Alle er klar over at det koster både en bondegård og det hvide ud af øjnene at få senderettighederne til de store sportsbegivenheder.
Der var en panel diskussion på P1 her i weekenden, hvor der blev sammenlignet priser på forskellige udsendelsestyper.

Gennemsnitlig timepris på en større sportsbegivenhed ligger på 200000 per time. Der stod to hundrede tusinde. Om OL er med i det, skal jeg ikke kunne sige....
Det lyder af meget. men så gav de også prisen på Bamse og Kylling. Den ligger på 750000 per time. Ja der stod syv hundrede og halvtreds tusinde per time.
Kom ikke og sig vi ikke ofrer noget på børnene ;-)

Man kan så stille sig selv spørgsmålet: Hvorfor er det lige sporten der skal skæres ned på?
Er det fordi det er det bedste pressions middel overfor politikerne, for at få dem til at øge licensen, fordi der, af en af mig ukendt grund, er flere der ser sport end Bamse og Kylling?
Jeg glæder mig allerede til et DR renset for en stor del af sport, og mindre underholdende underholdningsprogrammer.
Af en eller anden grund begrænser fantasien hos DR og TV2s sportsjournalister sig til håndbold og fodbold, og så lige et par afstikkere til golf og motorsport, hvis der skulle være en dansker med.
tilføjet af

Venstreorienterede radikale ??

.... det er vist noget nyt. Især i det økonomiske partiprogram vil du se at de radikale IKKE er et venstreorienteret parti.
Uanset hvad fatter jeg ikke at der fra politisk hold ikke bare kommer et krav om at sælge den mega dyre koncertsal fra. Man skulle mene at koncertsalsvirksomhed ligesom ligger lidt udenfor kerneydelserne på en public-service tv og radio virksomhed. Men måske passer det alt sammen de borgerlige meget godt - endelig at få skovlen under DR, så de kan spare sig selv ihjel.
1-2-3
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.