25tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

af børn, og hele familier.
den måde jehovas vidners lære er bygget op og det evige press om at nu ender denne verden snart. føre til mord af hele familier eller af afvigende børn, af deres fanatiske fædre der tror fuldt ud på sektens lære.
fædrene tror de hjælper børnede ud af denne onde verden, der er styret af satan, og hjælper dem ind i den nye verden. en løsning man har hørt om alt for tit, for familier der møder modgang som skilmisser, økonomiske problemmer og så videre.
der er en bedre forklarring her af det.
http://www.silentlambs.org/JWmurder.htm
for en måned siden førte denne forståelses til et familie mord.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2540809/Jehovahs-Witness-couple-young-children-shot-dead-two-story-home-grandmother-grim-murder-suicide.html#i
er det noget vi har hørt om i danmark?
hvad siger jehovas vidner til denne fortolkning af deres lære?
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

af børn, og hele familier.
den måde jehovas vidners lære er bygget op og det evige press om at nu ender denne verden snart. føre til mord af hele familier eller af afvigende børn, af deres fanatiske fædre der tror fuldt ud på sektens lære.
fædrene tror de hjælper børnede ud af denne onde verden, der er styret af satan, og hjælper dem ind i den nye verden. en løsning man har hørt om alt for tit, for familier der møder modgang som skilmisser, økonomiske problemmer og så videre.
der er en bedre forklarring her af det.
http://www.silentlambs.org/JWmurder.htm
for en måned siden førte denne forståelses til et familie mord.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2540809/Jehovahs-Witness-couple-young-children-shot-dead-two-story-home-grandmother-grim-murder-suicide.html#i
er det noget vi har hørt om i danmark?
hvad siger jehovas vidner til denne fortolkning af deres lære?


Jehovas Vidner begår selvmord 5 til 10 gange over gennemsnittet

http://www.culthelp.info/index.php?id=1824&option=com_content&task=view
Kan vi bare forhindre at et menneske går i fælden, ved at deltage her på sol [sol] har vi gjort en god gerning.
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Lyjse.
Kan du henvise til en seriøs videnskabelig rapport ?
Ja eller nej.
Er der tale om en ny historie på linie med din løgnehistorie om vagttårnsselskabet blev opløst ved dom i 1918.
Som du aldrig har dokumenteret, selvom du påstår du kan dokumentere alt.
Du er en løgnhals Lyjse.

[quote="sveland" post=2792732]af børn, og hele familier.
den måde jehovas vidners lære er bygget op og det evige press om at nu ender denne verden snart. føre til mord af hele familier eller af afvigende børn, af deres fanatiske fædre der tror fuldt ud på sektens lære.
fædrene tror de hjælper børnede ud af denne onde verden, der er styret af satan, og hjælper dem ind i den nye verden. en løsning man har hørt om alt for tit, for familier der møder modgang som skilmisser, økonomiske problemmer og så videre.
der er en bedre forklarring her af det.
http://www.silentlambs.org/JWmurder.htm
for en måned siden førte denne forståelses til et familie mord.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2540809/Jehovahs-Witness-couple-young-children-shot-dead-two-story-home-grandmother-grim-murder-suicide.html#i
er det noget vi har hørt om i danmark?
hvad siger jehovas vidner til denne fortolkning af deres lære?[/quote]

Jehovas Vidner begår selvmord 5 til 10 gange over gennemsnittet

http://www.culthelp.info/index.php?id=1824&option=com_content&task=view
Kan vi bare forhindre at et menneske går i fælden, ved at deltage her på sol [sol] har vi gjort en god gerning.
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

http://www.seanet.com/~raines/mental.html

En videnskabelig litteratur gennemgang har konstateret, at antallet af psykisk sygdom blandt Jehovas Vidner er betydeligt over gennemsnittet
[/quote]
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1174772&ei=HgguTeLZCoaUOrvZlcgK&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1174772%26hl%3Dda%26sa%3DG%26biw%3D1276%26bih%3D627%26prmd%3Divns

[quote]. Desuden er tilhængere af sekten tre gange mere tilbøjelige til at blive diagnosticeret som lidende af skizofreni og næsten fire gange mere sandsynligt fra paranoid skizofreni end resten af ​​befolkningen.
Disse resultater tyder på, at det at være medlem af Jehovas Vidner tro kan være en risikofaktor disponerer for en skizofren sygdom.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php&ei=QzX-Tv3YPMmVswag0eDfDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php%26hl%3Dda%26biw%3D1463%26bih%3D709%26prmd%3Dimvns

Ifølge Cult Awareness og Information Center og andre rapporter, har Jehovas Vidner selvmord med en hastighed langt over (5-10 gange større) den almindelige befolkning.


http://www.dailymail.co.uk/news/article-1061766/Two-Jehovahs-Witnesses-murdered-13-people-mission-God-cleanse-world-sinners.html
To Jehovas Vidners myrdede 13 mennesker på mission fra Gud for at rense verden af ​​syndere..
http://www.watchtowernews.org/familymurders.htm
Fanatiske Jehovas Vidne Eunice Spry, 62, mente de to piger og en dreng blev besat af Djævelen og ønskede at "rense" dem.
Hun slog dem med pinde og metalstænger, tvang dem til at drikke blegemiddel og spise deres eget opkast og afføring, og sultet dem nøgen i et aflåst rum i en måned.
Hun sparkede også dem, skubbede pinde ned deres struber, kvalte dem, tvang deres hænder på en varm komfur og gned deres ansigter med sandpapir, en domstol blev fortalt.
_______________

Mord i Guds Navn: Sønnen siger, at han dræbte forældre ifølge Jehovas kommando

_______
et Jehovas Vidne, mente, at hans datter, Gloria ville genopstå tre dage efter han gentagne gange kastet en kniv i halsen
_________
De døde omfattede de mennesker i hans liv, der var tættest på ham: hans søster, Lauralee Dobyns Sipe, 37, hendes mand, Dwayne S. Sipe, 38, der gik med sit mellemnavn, Shannon, med nære venner og familiemedlemmer, og sin søsters 15-årige datter, Morgan Leigh Dobyns og 4-årige søn, Joshua T. Sipe. Myndighederne siger Speight også dræbt fire bekendte: Ronald "Bo" Scruggs II, 16, og Emily A. Quarles, 15, begge venner af Morgans, og Jonathan L. og Karen Quarles, begge 43, Emilys forældre.
___________
En mand, der myrdede mor til hans 13 børn ved at stikke hende 17 gange gjorde det for at redde hende fra synd,
Justice Peter Blaxell sagde Pickett der er et Jehovas Vidne fortsatte med at retfærdiggøre drab ved at sige at han reddede hans tidligere hustru fra synd.
________
Jarka myrdede sin kone, Isabelle, og at drabet var for økonomisk vinding, en konstatering, der gjorde ham berettiget til prøveløsladelse.
Anklageren beskrev Jarka som en mand så forelsket med sin øvre middelklasse livsstil og position inden for hans menighed af Jehovas Vidner, at han var villig til at ofre livet for hans kærlige hustru til at vedligeholde det.
__________
Eugena Smith forventet "logrer tunger til at flagre med glæde", efter at de læste brevet skrev hun at hun ville forlade Jehovas Vidner kirke.
Det kommer fra et udkast til den missive fem-side, læste højt for en retssag jury på onsdag og rettet til vagttårn Bibelselskab Jehovas Vidner.
Det blev fundet af efterforskere liggende blandt en bunke tøj på gulvet i Eugena Smiths soveværelse, kort efter 33-årige St. Thomas kvinde blev fundet myrdet i hendes 9 Balaclava St. hjem i juni, 2007.
__________
Mand kvæler kone, kalder præst til at bekende WWL, LA - 19 Jan, 2009 Ortega er medlem af en lokal Jehovas Vidne menighed, oplyser politiet.
________

Google-oversat
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Sveland !
Jeg har læst artiklen i Daily Mail som du linker til. I artiklen står der intet om motivet til drabet. Der står heller intet om et efterladt brev eller lignende som kunne kaste lys over tragedien. Den kvinde der kendte familien, står fuldstændig uforstående overfor, hvorfor det er sket.
Det sker desværre fra tid til anden i USA, i Danmark og mange andre steder at en familiefar slår kone og børn ihjel og derefter begår selvmord. Årsagen er at manden har betydelige psykiske problemer, det kan være personlighedsafvigelse eller depression.
Men jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan konkludere at handlingen hænger sammen med familiens religion. Det er der intet holdepunkt for i artiklen.
af børn, og hele familier.
den måde jehovas vidners lære er bygget op og det evige press om at nu ender denne verden snart. føre til mord af hele familier eller af afvigende børn, af deres fanatiske fædre der tror fuldt ud på sektens lære.
fædrene tror de hjælper børnede ud af denne onde verden, der er styret af satan, og hjælper dem ind i den nye verden. en løsning man har hørt om alt for tit, for familier der møder modgang som skilmisser, økonomiske problemmer og så videre.
der er en bedre forklarring her af det.
http://www.silentlambs.org/JWmurder.htm
for en måned siden førte denne forståelses til et familie mord.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2540809/Jehovahs-Witness-couple-young-children-shot-dead-two-story-home-grandmother-grim-murder-suicide.html#i
er det noget vi har hørt om i danmark?
hvad siger jehovas vidner til denne fortolkning af deres lære?
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Du kom ikke med nogen seriøs henvisning.
Det er det sædvanlige med dig.

Der skal nok være nogen der får en psykisk lidelse ud af de 7,500.000 Jehovas vidner der findes. Det ville være mærkeligt andet.

Statens Institut for folkesundhed skriver:
Om danske forhold 2010
http://www.si-folkesundhed.dk/upload/susy_2010_3_2_specifikke_sygdomme_og_lidelser.pdf
Vedvarende psykisk sygdom 3,1 0,6 3,7 164
ialt 164.000 personer. i Danmark
Hvilket trossamfund er de medlem af fru Lyjse ?
Med det obskure indlæg du kommer med, kunne man få visse tanker om dig.

http://www.seanet.com/~raines/mental.html
[quote]
En videnskabelig litteratur gennemgang har konstateret, at antallet af psykisk sygdom blandt Jehovas Vidner er betydeligt over gennemsnittet
[/quote]
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1174772&ei=HgguTeLZCoaUOrvZlcgK&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1174772%26hl%3Dda%26sa%3DG%26biw%3D1276%26bih%3D627%26prmd%3Divns

[quote]. Desuden er tilhængere af sekten tre gange mere tilbøjelige til at blive diagnosticeret som lidende af skizofreni og næsten fire gange mere sandsynligt fra paranoid skizofreni end resten af ​​befolkningen.
Disse resultater tyder på, at det at være medlem af Jehovas Vidner tro kan være en risikofaktor disponerer for en skizofren sygdom.[/quote]
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php&ei=QzX-Tv3YPMmVswag0eDfDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php%26hl%3Dda%26biw%3D1463%26bih%3D709%26prmd%3Dimvns

Ifølge Cult Awareness og Information Center og andre rapporter, har Jehovas Vidner selvmord med en hastighed langt over (5-10 gange større) den almindelige befolkning.


http://www.dailymail.co.uk/news/article-1061766/Two-Jehovahs-Witnesses-murdered-13-people-mission-God-cleanse-world-sinners.html
To Jehovas Vidners myrdede 13 mennesker på mission fra Gud for at rense verden af ​​syndere..
http://www.watchtowernews.org/familymurders.htm
Fanatiske Jehovas Vidne Eunice Spry, 62, mente de to piger og en dreng blev besat af Djævelen og ønskede at "rense" dem.
Hun slog dem med pinde og metalstænger, tvang dem til at drikke blegemiddel og spise deres eget opkast og afføring, og sultet dem nøgen i et aflåst rum i en måned.
Hun sparkede også dem, skubbede pinde ned deres struber, kvalte dem, tvang deres hænder på en varm komfur og gned deres ansigter med sandpapir, en domstol blev fortalt.
_______________

Mord i Guds Navn: Sønnen siger, at han dræbte forældre ifølge Jehovas kommando

_______
et Jehovas Vidne, mente, at hans datter, Gloria ville genopstå tre dage efter han gentagne gange kastet en kniv i halsen
_________
De døde omfattede de mennesker i hans liv, der var tættest på ham: hans søster, Lauralee Dobyns Sipe, 37, hendes mand, Dwayne S. Sipe, 38, der gik med sit mellemnavn, Shannon, med nære venner og familiemedlemmer, og sin søsters 15-årige datter, Morgan Leigh Dobyns og 4-årige søn, Joshua T. Sipe. Myndighederne siger Speight også dræbt fire bekendte: Ronald "Bo" Scruggs II, 16, og Emily A. Quarles, 15, begge venner af Morgans, og Jonathan L. og Karen Quarles, begge 43, Emilys forældre.
___________
En mand, der myrdede mor til hans 13 børn ved at stikke hende 17 gange gjorde det for at redde hende fra synd,
Justice Peter Blaxell sagde Pickett der er et Jehovas Vidne fortsatte med at retfærdiggøre drab ved at sige at han reddede hans tidligere hustru fra synd.
________
Jarka myrdede sin kone, Isabelle, og at drabet var for økonomisk vinding, en konstatering, der gjorde ham berettiget til prøveløsladelse.
Anklageren beskrev Jarka som en mand så forelsket med sin øvre middelklasse livsstil og position inden for hans menighed af Jehovas Vidner, at han var villig til at ofre livet for hans kærlige hustru til at vedligeholde det.
__________
Eugena Smith forventet "logrer tunger til at flagre med glæde", efter at de læste brevet skrev hun at hun ville forlade Jehovas Vidner kirke.
Det kommer fra et udkast til den missive fem-side, læste højt for en retssag jury på onsdag og rettet til vagttårn Bibelselskab Jehovas Vidner.
Det blev fundet af efterforskere liggende blandt en bunke tøj på gulvet i Eugena Smiths soveværelse, kort efter 33-årige St. Thomas kvinde blev fundet myrdet i hendes 9 Balaclava St. hjem i juni, 2007.
__________
Mand kvæler kone, kalder præst til at bekende WWL, LA - 19 Jan, 2009 Ortega er medlem af en lokal Jehovas Vidne menighed, oplyser politiet.
________

Google-oversat
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Sveland !
Jeg har læst artiklen i Daily Mail som du linker til. I artiklen står der intet om motivet til drabet. Der står heller intet om et efterladt brev eller lignende som kunne kaste lys over tragedien. Den kvinde der kendte familien, står fuldstændig uforstående overfor, hvorfor det er sket.
Det sker desværre fra tid til anden i USA, i Danmark og mange andre steder at en familiefar slår kone og børn ihjel og derefter begår selvmord. Årsagen er at manden har betydelige psykiske problemer, det kan være personlighedsafvigelse eller depression.
Men jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan konkludere at handlingen hænger sammen med familiens religion. Det er der intet holdepunkt for i artiklen.

Andreid,
Jeg er enig med dig i, at der ikke er grundlag for de nævnte konklusioner ud fra de foreliggende oplysninger.
Beklageligvis er der en udtalt tendens til at drage ubegrundede og forhastede konklusioner i sager som den omtalte når det gælder Jehovas Vidner. Der er kun at afvente en eventuel fremlæggelse af oplysninger om baggrunden for denne tragedie.
/sbrh
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Der er mange årsager til selvmord i verden, men sammenlignet med antallet af jehovas vidner, og resten af verden, så ligger Jehovas Vidner er betydeligt over gennemsnittet.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php&ei=QzX-Tv3YPMmVswag0eDfDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php%26hl%3Dda%26biw%3D1463%26bih%3D709%26prmd%3Dimvns
Historien om Vagttårnet afslører kilderne til psykiske problemer
tilføjet af

Årsagen til tragedien er stadig ukendt.

Jeg fandt denne opfølgende artikel om sagen, som fortæller at der forsat ikke er fundet nogen forklaring på tragedien.

OUR INVESTIGATION OF SOUTH CAROLINA FAMILY DEAD IN MURDER SUICIDE, STILL A MYSTERY
February 11th, 2014 AT2W Staff
Uddrag:
“In our investigation of this case: We took a look at his Facebook page and it appears innocent enough. He owns a motorcycle and posted a short video of him riding on a hot day last November. There’s a photo of him and his wife posted on Nov. 18th seated at a restaurant where he is kissing her on the cheek and he stated:“I can honestly say I’ll die for you !!!!!!!” This is ironically stated according to the circumstances. News reports suggested that sources have said Sheddrick had a darker side but we could not find evidence this at this time.”
og
“We could not find a Facebook page for his wife Kia Von Miller or anything else for that matter. We do know that reports say she was a stay at home mom and they both have ties to New York. On thing we did notice from one of their family photos (pictured above) was that the wife Kia looks happy but we could not help but see the very dark bags under her eyes for a 28 year old woman. The under the eye bags may suggest extreme worry or a medical condition. We are not stating this as a fact but there could have been some issues we are not aware of.”

/sbrh
tilføjet af

Årsagen til tragedien er stadig ukendt.

ups.. lader til jeg var lidt for hurtigt, regnede med at de havde tjekkede data efter inden hos silentlambs.
sorry.
Jeg fandt denne opfølgende artikel om sagen, som fortæller at der forsat ikke er fundet nogen forklaring på tragedien.

[quote]OUR INVESTIGATION OF SOUTH CAROLINA FAMILY DEAD IN MURDER SUICIDE, STILL A MYSTERY
February 11th, 2014 AT2W Staff
Uddrag:
“In our investigation of this case: We took a look at his Facebook page and it appears innocent enough. He owns a motorcycle and posted a short video of him riding on a hot day last November. There’s a photo of him and his wife posted on Nov. 18th seated at a restaurant where he is kissing her on the cheek and he stated:“I can honestly say I’ll die for you !!!!!!!” This is ironically stated according to the circumstances. News reports suggested that sources have said Sheddrick had a darker side but we could not find evidence this at this time.”
og
“We could not find a Facebook page for his wife Kia Von Miller or anything else for that matter. We do know that reports say she was a stay at home mom and they both have ties to New York. On thing we did notice from one of their family photos (pictured above) was that the wife Kia looks happy but we could not help but see the very dark bags under her eyes for a 28 year old woman. The under the eye bags may suggest extreme worry or a medical condition. We are not stating this as a fact but there could have been some issues we are not aware of.”[/quote]
/sbrh
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Mon ikke der er en undersøgelse der viser, dem der hader Jehovas vidner lyver 5-10 gange mere end andre. Der er i hvert fald en klar tendens her på sol.
Det er en dybt subjektiv betragtning, men pyt, den slags synes ikke at røre ved noget.
Den såkaldte undersøgelse du viste fra Australien omfattende kun 50 Jehovas vidner, og de skulle åbenbart have begået selvmord i flæg. Den sidste henvisning her er lige så useriøs, som du har for vane. Med vagttårnsselskabet du lyver om, blev opløst i 1918 ved dom.
Synes du ikke der er på tide du tilstår din løgn.
Jehovas vidner ryger ikke, men begår åbenbart selvmord.
I Danmark dør ca. 14.000 hvert år som følge af rygning. Det kan man så tænke over.

Der er mange årsager til selvmord i verden, men sammenlignet med antallet af jehovas vidner, og resten af verden, så ligger Jehovas Vidner er betydeligt over gennemsnittet.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php&ei=QzX-Tv3YPMmVswag0eDfDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php%26hl%3Dda%26biw%3D1463%26bih%3D709%26prmd%3Dimvns
Historien om Vagttårnet afslører kilderne til psykiske problemer
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Jeg kan se at linket ikke rammer, men at man skal klikke videre i teksten til
"andre rapporter"
Citat:
Svenske psykiater Dr. Rylander undersøgt en prøve af militærnægtere fængslet i Sverige. Af de 135 tilfældigt udvalgte sager, var 126 var Jehovas Vidner.
Af disse 126 Rylander diagnosticeret 51 som neurotisk, 42 psykotisk, 32 som mentalt retarderede, og 5, som hjerneskadede (vis overlapning eksisterer, fordi nogle tilfælde var i to eller flere kategorier).
[7] Diagnosen blev foretaget udelukkende på grundlag af adfærd, der var klart patologisk, såsom irrationel paranoia eller alvorlig langsigtet depression, og ikke adfærd, der førte fra følgende Vagttårnet doktrin som ikke-socialt engagement med den ikke-Jehovas Vidner.
Rylander også konkluderede forsøgspersonernes medicinske journaler og hans interviews, at deres patologisk tilstand var ikke ualmindelig tydelig før konvertering, men at Vagttårnets 'indflydelse var ofte til skade for mental sundhed, undertiden så alvorligt.
Citat slut
Så kan du læse om Den første amerikanske undersøgelse
Niveauet af Witness psykose i hans prøve var omkring sytten gange højere end for befolkningen som helhed.
Citat slut

Schweiziske psykiater Janner
Hans forskning afslørede en kæmpestor 10,4 procent af Jehovas Vidner havde tidligere straffedomme, hvoraf cirka halvdelen var for sædelighedsforbrydelser, for det meste pædofili og ekshibitionisme.
Resten af ​​de kriminelle forbindelser var for mindre ejendom eller persons handlinger.
Han sammenligner ikke den psykiske sygdom på Jehovas Vidner til befolkningen som helhed, men konkluderede, at blandt Jehovas Vidner var langt højere end blandt ikke Jehovas Vidner.
Vagttårnet indflydelse ofte ikke var positiv, og der var ingen tegn på, at den havde i det lange løb hjalp dem, der havde følelsesmæssige problemer, når de tiltrådte. Beviser blev fundet, selv om, at Vagttårnet havde en negativ effekt på mange, uanset deres justering niveau, når de blev involveret.
Citat slut
Spencers Forskning
Spencer konkluderede, at antallet af alvorlig psykisk sygdom blandt denne gruppe var tre gange højere end for ikke-Vidner, og diagnosen paranoid skizofreni var fuldt fire gange højere.
Citat slut
Andre Research Studies
- han skønnede, at "psykisk sygdom på JW er er cirka 10 til 16 gange højere end satsen for den almindelige ikke jehovas vidner.
__________
Desuden en tysk undersøgelse af Elmer Koppl [25] også kom til lignende konklusioner, som gjorde en undersøgelse af den norske psykolog, Kjell Totland [26] Brug Oakland County Court optegnelser 1965-1973 konkluderede Bergman, der ikke kun er den psykiske sygdom sats over gennemsnittet, men selvmord og kriminalitet er også høj, især aggressive forbrydelser mod personer [27] Dette er omfanget af offentliggjorte empiriske undersøgelser om mental sundhed af Jehovas Vidner, et område, hvor der findes et behov for mere forskning.
Citat slut
Læs selv videre..

Mon ikke der er en undersøgelse der viser, dem der hader Jehovas vidner lyver 5-10 gange mere end andre. Der er i hvert fald en klar tendens her på sol.
Det er en dybt subjektiv betragtning, men pyt, den slags synes ikke at røre ved noget.
Den såkaldte undersøgelse du viste fra Australien omfattende kun 50 Jehovas vidner, og de skulle åbenbart have begået selvmord i flæg. Den sidste henvisning her er lige så useriøs, som du har for vane. Med vagttårnsselskabet du lyver om, blev opløst i 1918 ved dom.
Synes du ikke der er på tide du tilstår din løgn.
Jehovas vidner ryger ikke, men begår åbenbart selvmord.
I Danmark dør ca. 14.000 hvert år som følge af rygning. Det kan man så tænke over.

[quote="lyjse" post=2792799]Der er mange årsager til selvmord i verden, men sammenlignet med antallet af jehovas vidner, og resten af verden, så ligger Jehovas Vidner er betydeligt over gennemsnittet.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php&ei=QzX-Tv3YPMmVswag0eDfDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://gothamist.com/2011/12/29/jehovahs_witness_jumps_to_death_in.php%26hl%3Dda%26biw%3D1463%26bih%3D709%26prmd%3Dimvns
Historien om Vagttårnet afslører kilderne til psykiske problemer[/quote]
tilføjet af

så fordi i ikke ryger

er det okay at jeres sekt presser folk til at begå selvmord.
nah.. den må du længere ud på landet med sukkeligsuk, du vinder ihvertifallet ikke stemmer hos mig, for den bemærkning.
jeres problem, er jo jeres blinde loyalitet til sekten, den ødelægger jer.
tilføjet af

"Scheitle & Adamczyk (2010)

Jehovas vidner sammenlignes med sekter som :
Hare Krishna, den Rajneesh Bevægelse og The Family (tidligere Guds børn )
http://www.jwfacts.com/watchtower/mental-issues.php
Oprindelig Engelsk tekst:
"In general, scientific research of socialisation practices in religious movements is still in its infancy. Although specific data from Jehovah's Witnesses are lacking, results from similarly controversial religious movements such as Hare Krishna, the Rajneesh Movement and The Family (the former Children of God) indicate that child-rearing practices in these groups have no adverse effects on the child's general well-being (Lilliston & Shepherd 1994; Palmer & Hardman 1999)."
Google-oversat :

"Scheitle & Adamczyk (2010) undersøgte de sundhedsmæssige virkninger af at forlade en religion, og skelnede mellem lave udgifter og høje omkostninger religion, herunder specifikt Jehovas Vidner i sidstnævnte kategori.
High-cost religion blev defineret som" teologisk, socialt og kulturelt eksklusive "(p.325).
Afslutte en high-cost religion indebærer" anspændt eller afhuggede familieforhold, tab af selv-identitet, social isolation, og den personlige stress, der ledsager disse problemer "(s. 327).
Den Forfatterne påpeger også, at på grund af de unikke kulturelle træk høje omkostninger religiøse organisationer som Jehovas Vidner, at mange, der forlader organisationen ikke tilslutte sig en anden religiøs organisation, og derfor er mindre tilbøjelige til at opnå fordelene ved social støtte og fællesskab fra en alternativ organisation.
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Du skriver, men henviser ikke.


Svenske psykiater Dr. Rylander undersøgt en prøve af militærnægtere fængslet i Sverige. Af de 135 tilfældigt udvalgte sager, var 126 var Jehovas Vidner.
Af disse 126 Rylander diagnosticeret 51 som neurotisk, 42 psykotisk, 32 som mentalt retarderede, og 5, som hjerneskadede (vis overlapning eksisterer, fordi nogle tilfælde var i to eller flere kategorier).

130 sygdomstilfælde med 126 personer. Hvis det skal være en målestok for dine betragtninger er samtlige 22.000 svenske Jehovas vidner psykiske patienter.
De mandlige i hvert fald.
Hvor sandsynligt synes du selv det lyder at svenskerne fængsler mentalt retarderede og hjerneskadede for ikke at ville være soldater ?
Det vil sige 100% af de Jehovas vidner var lige til kolbøtte fabrikken, og de blev sat i fængsel.
Jeg tror du lyver Lyjse.
[img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/lol-045.gif[/img]
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord


Jehovas Vidner begår selvmord 5 til 10 gange over gennemsnittet

http://www.culthelp.info/index.php?id=1824&option=com_content&task=view
Kan vi bare forhindre at et menneske går i fælden, ved at deltage her på sol [sol] har vi gjort en god gerning.[/quote]
Nu er der ukritisk blevet henvist til den pågældende artikel et utal af gange - og den hverken beviser eller dokumenterer det der påstås!!
Udsagnet "Jehovas Vidner begår selvmord 5 til 10 gange over gennemsnittet" som fremgår som overskrift til selv artiklen fremstår som en kendsgerning.
Fakta er, at der i artiklen ikke er belæg for den fremførte påstand, hvilket i øvrigt fremgår allerede i begyndelsen af artiklen.

[quote]Some experts have estimated the rate of suicides associated with the society to be five to ten times the rate of the general population.[/quote]
"Nogle eksperter har anslået at selvmordraten ligger på 5-10 gange over den man ser i den almindelige befolkning." (min understregning)
Endvidere, der er intet i den pågældende artikel der tilnærmelses peger i retning af nogen form for dokumentation i forbindelse med den fremførte antagelse.

[quote]The exact number of suicides is impossible to obtain for a variety of reasons.[/quote]
Som der skrives: "Det er umuligt at fastslå det nøjagtige antal af selvmord af forskellige grunde."

[quote]Secular intuitions such as hospitals and police departments do not keep track of the religious organizations of the deceased.

Det er i Danmark, som i USA (som artiklen referer til): "Sekulære institutioner som hospitaler og politiet foretager ikke optegnelser over afdødes religiøse tilhørsforhold."
Der er dog indikationer på en overhyppighed blandt Jehovas Vidner, hvad angår områder som fx PTSD, skizofreni, paranoid skizofreni, akut skizofreniform psykose og selvmord, men det er forbundet med uhyre store vanskeligheder at fastslå dette som kendsgerninger. Der findes en række studier, som understøtter dette, men håndfaste og validerebare data foreligger ikke.
/sbrh
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Jeg har lagt flere link.
Men jeg kan da også benytte dette link :
http://somet.dk/religion/jv_endnuetoffer.htm
I et debatindlæg her i Politiken i maj 1992 stillede jeg spørgsmålet, Hvor mange lig skal der på bordet? inden vi begynder at interessere os for de til tider katastrofale og tragiske følger der opstår i kølvandet på Jehovas Vidner?

Spørgsmålet er stadigt dræbende aktuelt; selv har jeg for ganske kort tid siden mistet endnu en af mine venner, som begik selvmord, fordi følgerne ved at forlade Jehovas Vidner, også i hans tilfælde var for umenneskelige og mere end han kunne klare.
Hver gang jeg møder en tragedie som denne, hører jeg ofte samtidig spørgsmål som, om det ikke kunne tænkes, at det skyldes andre problemer, eller sat på spidsen, om det ikke er det at være troende, at tro på Gud, der er det egentlige problem, fordi det at tro er et udtryk for svaghed, et tryghedsbehov?!
Til det første vil jeg svare, at der selvfølgelig kan være andre grunde til, end selve det at de forlader Jehovas Vidner, at nogle vælger at begå selvmord, fordi problemerne bliver uoverskuelige og håbløsheden altopslugende. Men desværre er mange i alt for høj grad tilbøjelige til at vælge dette svar, frem for at gå ind i problemet, for at søge efter den virkelighed som gemmer sig bag de utallige selvmord og selvmordsforsøg blandt både nuværende og tidligere medlemmer af Jehovas Vidner.

Min markering
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Lyjse, hvis du endelig vil citere, så gør det med forstand og ikke i blinde, som det sker her.!!!!
Jeg taler i artiklen ganske rigtigt om "utallige selvmord og selvmordsforsøg" - men det siger i sig selv INTET om hyppighed i forhold til en generel forekomst selvmord og selvmordsforsøg i almindelighed.
HVAD der her refereres til er årsagen til eller baggrunden for disse selvmord og selvmordsforsøg - en problematisering af, at mange (ikke i mængde, men forholdsmæssigt af nævnte gruppe) vælger selvmord som en løsning.
/sbrh

Jeg har lagt flere link.
Men jeg kan da også benytte dette link :
http://somet.dk/religion/jv_endnuetoffer.htm
[quote]I et debatindlæg her i Politiken i maj 1992 stillede jeg spørgsmålet, Hvor mange lig skal der på bordet? inden vi begynder at interessere os for de til tider katastrofale og tragiske følger der opstår i kølvandet på Jehovas Vidner?

Spørgsmålet er stadigt dræbende aktuelt; selv har jeg for ganske kort tid siden mistet endnu en af mine venner, som begik selvmord, fordi følgerne ved at forlade Jehovas Vidner, også i hans tilfælde var for umenneskelige og mere end han kunne klare.
Hver gang jeg møder en tragedie som denne, hører jeg ofte samtidig spørgsmål som, om det ikke kunne tænkes, at det skyldes andre problemer, eller sat på spidsen, om det ikke er det at være troende, at tro på Gud, der er det egentlige problem, fordi det at tro er et udtryk for svaghed, et tryghedsbehov?!
Til det første vil jeg svare, at der selvfølgelig kan være andre grunde til, end selve det at de forlader Jehovas Vidner, at nogle vælger at begå selvmord, fordi problemerne bliver uoverskuelige og håbløsheden altopslugende. Men desværre er mange i alt for høj grad tilbøjelige til at vælge dette svar, frem for at gå ind i problemet, for at søge efter den virkelighed som gemmer sig bag de utallige selvmord og selvmordsforsøg blandt både nuværende og tidligere medlemmer af Jehovas Vidner.
[/quote]
Min markering
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Det må du meget undskylde..

Endnu et offer på troens alter

af Søren Bo Rødgaard Henriksen © 1994

I et debatindlæg her i Politiken i maj 1992 stillede jeg spørgsmålet, Hvor mange lig skal der på bordet? inden vi begynder at interessere os for de til tider katastrofale og tragiske følger der opstår i kølvandet på Jehovas Vidner?
Spørgsmålet er stadigt dræbende aktuelt; selv har jeg for ganske kort tid siden mistet endnu en af mine venner, som begik selvmord, fordi følgerne ved at forlade Jehovas Vidner, også i hans tilfælde var for umenneskelige og mere end han kunne klare.
Hver gang jeg møder en tragedie som denne, hører jeg ofte samtidig spørgsmål som, om det ikke kunne tænkes, at det skyldes andre problemer, eller sat på spidsen, om det ikke er det at være troende, at tro på Gud, der er det egentlige problem, fordi det at tro er et udtryk for svaghed, et tryghedsbehov?!
Til det første vil jeg svare, at der selvfølgelig kan være andre grunde til, end selve det at de forlader Jehovas Vidner, at nogle vælger at begå selvmord, fordi problemerne bliver uoverskuelige og håbløsheden altopslugende. Men desværre er mange i alt for høj grad tilbøjelige til at vælge dette svar, frem for at gå ind i problemet, for at søge efter den virkelighed som gemmer sig bag de utallige selvmord og selvmordsforsøg blandt både nuværende og tidligere medlemmer af Jehovas Vidner.
Hvad det andet spørgsmål angår, om det er det at være religiøs, der er årsagen, må det afvises. De som søger sådanne svar er som regel enten bange for at skulle blive mødt af deres egen religiøsitet, eller søger at undgå at skulle beskæftige med tro, fordi det kræver at de selv skal tage stilling til nogle grundlæggende eksistentielle spørgsmål.
Endelig har vi så den gruppe, der siger, at det må være et menneskes frie valg, at kunne vælge den tro som han/hun ønsker, at det er en frihed under ansvar som vi ikke må forholde os kritisk til. Denne frihed skal der grundlæggende heller ikke pilles ved. Desværre sker det, at der er mennesker som bruger retten til denne valgfrihed, som et skjul for en ligegyldighed over for tragedier, som det at der er mennesker der vælger at begå selvmord fordi livet gør for ondt, en uvilje mod at skulle beskæftige sig med spørgsmål, der rører ved deres eget livssyn, fordre en meningstilkendegivelse, stiller krav om, at de tør have en mening og stå ved den!
På trods af den megen lidelse og tragedie jeg har oplevet og stadig møder i forbindelse med Jehovas Vidner, er jeg dog stadig tilhænger af fuld religionsfrihed. - Men det må vække til eftertanke, når man i kølvandet på en sekt, der lover paradis, guld og grønne skove, møder det ene tilfælde af selvmord efter det andet. I langt de fleste tilfælde bliver disse tragedier, fortiet, så det hverken bliver kendt inden for eller uden for sekten. Alle tror der er tale om engangstilfælde. Og gid det var så.
Når et uforholdsmæssigt stort antal mennesker, både blandt aktive og frafaldne Jehovas Vidner, psykisk går i opløsning, må det være et almindelig medmenneskelig ansvar, at tage sådanne problemer alvorligt, frem for at vende det blinde øje til.
Men, hvad er det der er galt hos Jehovas Vidner? Er det fordi, de mennesker der bliver indfanget af Jehovas Vidners lære er psykisk dårligere udrustet end andre eller er mere svagelige? Nej! Problemet er, at der i sekten har udviklet sig et miljø, hvor tro og religiøsitet ikke længere er en levende kraft i det enkeltes menneskes liv, men blevet et systems undertrykkelsesmiddel.
Med apostlen Paulus som forbillede, fortæller Vidnerne, at den ukendte gud som grækerne havde bygget et alter for, er den Jehova-gud, som de forkynder. Men i stedet for at skabe et Jehova-alter, hvor det er mennesker der bringer ofre til deres gud, har sekten skabt et troens alter, hvor det er mennesker der ofres, først psykisk og for manges vedkomne siden også fysisk.
Hvis vi bliver ved med at lukke øjnene for de tragedier som disse ofre afstedkommer, har vi et medansvar. Vi hverken kan eller skal forbyde mennesker, at vælge Jehovas Vidners tro, som svaret på deres spørgsmål om en mening med livet, men vi kan oplyse dem om de konsekvenser, som et sådant valg kan få. Når sekten selv gør alt for at benægte og fortrænge denne virkelighed, så må vi andre hjælpe med at få medaljens bagside frem i lyset.
Problemet bliver heller ikke mindre af, at hverken psykiatere, psykologer eller andre behandlere er uddannet til at tage sig af problemer af denne art. Når de endelig møder en der har været eller er i kontakt med sekten, møder de ofte en virkelighed, der ikke blot er dem fremmed, men til tider også for grusom til at de tør tro den virkelighed som de bliver præsenteret for.
Tiden må være inde til, at man, ikke kun i behandlerkredse, men også hos de sociale myndigheder, begynder at tale sammen om de problemer i forbindelse med Jehovas Vidner, som man har kendskab til. Det må være på tide at dette troens alter bliver bragt op fra mørket og ud i lyset, så dets sande væsen kan ses!
Citat slut
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Det må du meget undskylde..

Endnu et offer på troens alter[/quote]
Lyjse, lad os nu fastholde fokus på, HVAD det var jeg kommenterede.

Det jeg kommenterede på var:

[quote="lyjse"]Jehovas Vidner begår selvmord 5 til 10 gange over gennemsnittet
http://www.culthelp.info/index.php?id=1824&option=com_content&task=view[/quote]
Jeg skrev som reaktion på denne henvisning:

[quote]Nu er der ukritisk blevet henvist til den pågældende artikel et utal af gange - og den hverken beviser eller dokumenterer det der påstås!!
Udsagnet "Jehovas Vidner begår selvmord 5 til 10 gange over gennemsnittet" som fremgår som overskrift til selv artiklen fremstår som en kendsgerning.
Fakta er, at der i artiklen ikke er belæg for den fremførte påstand, hvilket i øvrigt fremgår allerede i begyndelsen af artiklen. [/quote]
Jeg afslutter min kommentar med følgende:
[quote]Der er dog indikationer på en overhyppighed blandt Jehovas Vidner, hvad angår områder som fx PTSD, skizofreni, paranoid skizofreni, akut skizofreniform psykose og selvmord, men det er forbundet med uhyre store vanskeligheder at fastslå dette som kendsgerninger. Der findes en række studier, som understøtter dette, men håndfaste og validerebare data foreligger ikke.[/quote]
Og så er der ikke mere i dette. OMFANGET af selvmord og/eller selvmordsforsøg, hvorvidt det er højere eller lavere har vi ikke data der kan fastslå.

Efterfølgende vælger du så at kommenter med et uddrag fra en artikel jeg har skrevet (http://somet.dk/religion/jv_endnuetoffer.htm), der handler om den generelle holdning til disse problemer - ikke om et omfang i forhold til samfundet i almindelighed.
Som jeg skrev i mit svar:
[quote]Jeg taler i artiklen ganske rigtigt om "utallige selvmord og selvmordsforsøg" - men det siger i sig selv INTET om hyppighed i forhold til en generel forekomst selvmord og selvmordsforsøg i almindelighed.
HVAD der her refereres til er årsagen til eller baggrunden for disse selvmord og selvmordsforsøg - en problematisering af, at mange (ikke i mængde, men forholdsmæssigt af nævnte gruppe) vælger selvmord som en løsning.

At du nu vælger at indsætte artiklen i sin fulde ordlyd ændrer intet i forhold til ovenstående.
/sbrh
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Jeg mener at Sveland har fat i et troværdigt article.
først, de hele foregår i et meget lille by called Richland, men mest overbevisende er at konen, Erin erklærer at,,,, she is læving the past behind and starting a new life,,, hvor hun direkte derefter bliver myrdet plus hendes børn.
Jeg kan ikke bevise at Jesus er født eller myrdet, men jeg tvivler ikke.
quote="sbrh" post=2792789]
Sveland !
Jeg har læst artiklen i Daily Mail som du linker til. I artiklen står der intet om motivet til drabet. Der står heller intet om et efterladt brev eller lignende som kunne kaste lys over tragedien. Den kvinde der kendte familien, står fuldstændig uforstående overfor, hvorfor det er sket.
Det sker desværre fra tid til anden i USA, i Danmark og mange andre steder at en familiefar slår kone og børn ihjel og derefter begår selvmord. Årsagen er at manden har betydelige psykiske problemer, det kan være personlighedsafvigelse eller depression.
Men jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan konkludere at handlingen hænger sammen med familiens religion. Det er der intet holdepunkt for i artiklen.
[/quote]
Andreid,
Jeg er enig med dig i, at der ikke er grundlag for de nævnte konklusioner ud fra de foreliggende oplysninger.
Beklageligvis er der en udtalt tendens til at drage ubegrundede og forhastede konklusioner i sager som den omtalte når det gælder Jehovas Vidner. Der er kun at afvente en eventuel fremlæggelse af oplysninger om baggrunden for denne tragedie.
/sbrh
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Hej Drago,
Det er ikke artiklen jeg anfægter, men de konklusioner man søger at udlede på baggrund af artiklen. Artiklen i sig selv er ganske sober.
/sbrh
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Sverige har da aldrig tvunget nogen der er så syge til at forrette værnepligt, så hvordan kan de så være militærnægtere.
Det hænger ikke rigtig sammen.
tilføjet af

når jvs lære går galt og føre til medlidenhedsmord

Det er jeg glad for du gør 🙂
Drago

Hej Drago,
Det er ikke artiklen jeg anfægter, men de konklusioner man søger at udlede på baggrund af artiklen. Artiklen i sig selv er ganske sober.
/sbrh
tilføjet af

Årsagen til tragedien er stadig ukendt.

Hej sveland.
Jeg var inde på dette for nogen tid siden:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2789270-omfattende-kritik-af-den-katolske-kirke-fra-fn/2789576
Jeg drog ikke nogen endelig konklusion, men jeg kan se, at Kia Von Miller har kræft:
[img] http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1582535.1389927366!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_635/millers17n-10-web.jpg[/img]
At være Jehovas Vidner og tro, at Paradiset ligge ”lige rundt om hjørnet”, forventer man jo en anden tilgang til livet.
At myrde hele sin familie er altså ikke ”normalt” og selv om Jehovas Vidner her på debatten vil bedømme manden Sheddrick Byron Miller, 38, and his wife Kia Von Miller, 28;
”normale” og ”trofaste Jehovas Videnr”, så er der heller ikke belæg for det.
og 2 dejlige uskyldige børn, drengen Kyler 3 år gammel og pigen Syrai 1 år gammel.
_______________________________________________________________
Sagen:
”The bodies of Sheddrick Byron Miller, 38, and his wife Kia Von Miller, 28, were discovered with their two young children, age 3 and 1, in the family's Riverwalk home after Sheddrick Miller's mother hadn't heard from them for a few days”.
_________________________________________________________
Min kommentar:
Jeg kan ikke sige mere om denne tragedie end I, men jeg kan sige følgende:
Jehovas Vidner er én stor flok hyklere. De begræder denne tragedie, det gør vi andre også og i den verden vi lever i er dette ikke noget usædvenligt, desværre, men når det kommer til Jehovas Vidner så er I sgu nogle forbendede hyklere.
I har så mange kommentarer til denne tragiske sag, men I hylder mord og selvmord når I mener ”bare det sker i ”den gode sags tjeneste”".
Når små børn bliver nægtet livreddende blodtransfussion så er det mord og når I selv nægter livreddende blodtransfussion, er det selvmord.
De reklamerer også for det: [img]http://www.jwfacts.com/images/awake-1994-May-22-cover-blood.gif[/img]
http://www.jwfacts.com/watchtower/blood-transfusions.php

Platoon
tilføjet af

Årsagen til tragedien er stadig ukendt.

ja du har ret Platoon at på nogle måder forherliger de mord på børn, eller selvmord, når det drejer sig om ældre mennesker.
hvordan folk kan tro at body goverment i jehovas vidner er guds talerør, er mig en myte.
vi får nok ikke et svar hvis vi spørger jehovas vidner.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.