22tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Evalu skrev:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2792198-harmagedon-hvad-hvordan-hvorledes-og-hvor-laenge/2792561

- ifølge Vagttårnet 15/2 2013, så begyndte "Herrens dag" i 1914, da Jehova, ifølge Vagttårnet, stillede sine fødder på Oliebjerget, så det revnede:

http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2013124
citat:
" I indledningen til Zakarias, kapitel 14, omtales „en dag som tilhører Jehova“. (Læs Zakarias 14:1, 2). Hvad er det for en dag? Det er „Herrens dag“, der begyndte i 1914 da det messianske rige blev oprettet i himmelen og „verdensherredømmet“ blev „vor Herres og hans Messias’“."
citat slut
citat:
"10 Da det symbolske bjerg revner så den ene halvdel flytter sig mod nord og den anden mod syd, bliver Jehovas fødder stående på begge bjerge. Mellem Jehovas fødder opstår der „en meget stor dal“. Denne symbolske dal skildrer den beskyttelse Jehovas universelle suverænitet og hans søns messianske rige yder. Jehova vil aldrig tillade at der bliver sat en stopper for den rene tilbedelse. Hvornår revnede Oliebjerget? Det skete da det messianske rige blev oprettet ved udløbet af nationernes fastsatte tider i 1914."
citat slut

************************************************************************
Jeg vil gerne have en henvisning til et skriftsted, der kan dokumentere at jehovas vidner har ret i den påstand !
De påstår det er symbolsk..
derimod, hvis vi går videre til vers 12 i Zakarias 14 - mener jehovas vidner, det er bogstaveligt..
Fra Paradise Lost til Paradis Regained (bog) 1958
" Kristi engle skal slå alle modstandere af Guds rige og hans Rige vidner med en frygtelig ødelæggelse.
En kødædende pest vil ødelægge mange. Siger Jehova: Deres kød skal rådne mens de stadig er på deres fødder...[/quote]
[quote]Spist op, vil blive tunger dem, der hånede og lo ved varsling af Armageddon! Ædt op vil være øjnene på dem, der nægtede at se tegn på endens tid! Ædt op bliver kødet af dem, der ikke ville lære, at den levende og sande Gud er opkaldt Jehova! Spist op, mens de står på deres fødder!

Google-oversat
Men er det begrundelsen.. "hånede og lo ved varsling af Armageddon" 😕

v12 Med denne plage vil Herren ramme alle de folkeslag, der fører krig imod Jerusalem..
Det handler om:
v3 Herren vil rykke ud til angreb på disse folkeslag,
som når han angriber på kampens dag.
Altså dem der angriber Israel.

Zak.B.2
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Dit grundlæggende problem er du ikke forstår biblen.
Du har heller ikke lyst til at lære den at kende.
Herrens dag er ikke det samme som domsdagen/Harmegedon.
Det fremgår alt sammen af din bibel, men den fornægter du gang på gang -
ikke sandt.
Jeg kan da godt vise dig hvad der står i din egen bibel Mattæus 24:3-
Men jeg tvivler på du får noget ud af det. Men OK - du kan jo forklare hvad det betyder.
Mens han sad på Oliebjerget, kom hans disciple, da de var alene, hen til ham og sagde: »Sig os, hvornår dette skal ske, og hvad der er tegnet på dit komme og verdens ende?« v4 Jesus sagde til dem: »Se til, at ingen fører jer vild! v5 For der skal komme mange i mit navn og sige: Jeg er Kristus! og de skal føre mange vild. v6 I skal høre krigslarm og rygter om krig. Se til, at I ikke lader jer skræmme! For det skal ske, men det er endnu ikke enden. v7 For folk skal rejse sig imod folk, og land imod land, og sted efter sted skal der komme hungersnød og jordskælv. v8 Alt dette er begyndelsen på veerne. v9 Da skal de udsætte jer for trængsler og slå jer ihjel, og I skal hades af alle folkeslag på grund af mit navn. v10 Da skal mange falde fra, og de skal udlevere hinanden og hade hinanden. v11 Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild. v12 Og fordi lovløsheden tager overhånd, skal kærligheden blive kold hos de fleste. v13 Men den, der holder ud til enden, skal frelses. v14 Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

Evalu skrev:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2792198-harmagedon-hvad-hvordan-hvorledes-og-hvor-laenge/2792561

- ifølge Vagttårnet 15/2 2013, så begyndte "Herrens dag" i 1914, da Jehova, ifølge Vagttårnet, stillede sine fødder på Oliebjerget, så det revnede:

http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2013124
citat:
" I indledningen til Zakarias, kapitel 14, omtales „en dag som tilhører Jehova“. (Læs Zakarias 14:1, 2). Hvad er det for en dag? Det er „Herrens dag“, der begyndte i 1914 da det messianske rige blev oprettet i himmelen og „verdensherredømmet“ blev „vor Herres og hans Messias’“."
citat slut
citat:
"10 Da det symbolske bjerg revner så den ene halvdel flytter sig mod nord og den anden mod syd, bliver Jehovas fødder stående på begge bjerge. Mellem Jehovas fødder opstår der „en meget stor dal“. Denne symbolske dal skildrer den beskyttelse Jehovas universelle suverænitet og hans søns messianske rige yder. Jehova vil aldrig tillade at der bliver sat en stopper for den rene tilbedelse. Hvornår revnede Oliebjerget? Det skete da det messianske rige blev oprettet ved udløbet af nationernes fastsatte tider i 1914."
citat slut

************************************************************************
Jeg vil gerne have en henvisning til et skriftsted, der kan dokumentere at jehovas vidner har ret i den påstand !
De påstår det er symbolsk..
derimod, hvis vi går videre til vers 12 i Zakarias 14 - mener jehovas vidner, det er bogstaveligt..
Fra Paradise Lost til Paradis Regained (bog) 1958
[quote]" Kristi engle skal slå alle modstandere af Guds rige og hans Rige vidner med en frygtelig ødelæggelse.
En kødædende pest vil ødelægge mange. Siger Jehova: Deres kød skal rådne mens de stadig er på deres fødder...[/quote]
[quote]Spist op, vil blive tunger dem, der hånede og lo ved varsling af Armageddon! Ædt op vil være øjnene på dem, der nægtede at se tegn på endens tid! Ædt op bliver kødet af dem, der ikke ville lære, at den levende og sande Gud er opkaldt Jehova! Spist op, mens de står på deres fødder![/quote]
Google-oversat
Men er det begrundelsen.. "hånede og lo ved varsling af Armageddon" 😕

v12 Med denne plage vil Herren ramme alle de folkeslag, der fører krig imod Jerusalem..
Det handler om:
v3 Herren vil rykke ud til angreb på disse folkeslag,
som når han angriber på kampens dag.
Altså dem der angriber Israel.

Zak.B.2
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Det var ikke svar på mit spørgsmål, jeg gentager gerne :
"Jeg vil gerne have en henvisning til et skriftsted, der kan dokumentere at jehovas vidner har ret i den påstand !"
Det er jehovas vidner der påstår, at det drejer sig om dem der hånede og lo ved varsling af Armageddon - "deres kød skal rådne mens de stadig er på deres fødder.."
Det er ikke begrundelsen "sk" [!]
Bibelen siger, det er dem der fører krig imod Jerusalem.
Jeg ved da godt, hvad der står i Matt.24
Der står INTET om 1914 [!]

v21 For da skal der være en stor trængselstid, som der ikke har været magen til fra verdens begyndelse indtil nu og heller aldrig vil komme.
v22 Og hvis de dage ikke afkortedes, blev intet menneske frelst; men for de udvalgtes skyld vil de dage blive afkortet.
(Er trængslen forbi ?) NEJ !

v29 Men straks efter trængslen i de dage skal solen formørkes og månen ikke skinne og stjernerne falde ned fra himlen og himlens kræfter rystes.
v30 Og da skal Menneskesønnens tegn komme til syne på himlen, og da skal alle jordens folkestammer jamre, og de skal se Menneskesønnen komme på himlens skyer med magt og megen herlighed. v31 Og han skal sende sine engle ud med høj basunklang, og de skal samle hans udvalgte fra de fire verdenshjørner, fra den ene ende af himlen til den anden.
Bevis det er sket "sk" !
Det kan du ikke !


Dit grundlæggende problem er du ikke forstår biblen.
Du har heller ikke lyst til at lære den at kende.
Herrens dag er ikke det samme som domsdagen/Harmegedon.
Det fremgår alt sammen af din bibel, men den fornægter du gang på gang -
ikke sandt.
Jeg kan da godt vise dig hvad der står i din egen bibel Mattæus 24:3-
Men jeg tvivler på du får noget ud af det. Men OK - du kan jo forklare hvad det betyder.
Mens han sad på Oliebjerget, kom hans disciple, da de var alene, hen til ham og sagde: »Sig os, hvornår dette skal ske, og hvad der er tegnet på dit komme og verdens ende?« v4 Jesus sagde til dem: »Se til, at ingen fører jer vild! v5 For der skal komme mange i mit navn og sige: Jeg er Kristus! og de skal føre mange vild. v6 I skal høre krigslarm og rygter om krig. Se til, at I ikke lader jer skræmme! For det skal ske, men det er endnu ikke enden. v7 For folk skal rejse sig imod folk, og land imod land, og sted efter sted skal der komme hungersnød og jordskælv. v8 Alt dette er begyndelsen på veerne. v9 Da skal de udsætte jer for trængsler og slå jer ihjel, og I skal hades af alle folkeslag på grund af mit navn. v10 Da skal mange falde fra, og de skal udlevere hinanden og hade hinanden. v11 Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild. v12 Og fordi lovløsheden tager overhånd, skal kærligheden blive kold hos de fleste. v13 Men den, der holder ud til enden, skal frelses. v14 Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

[quote="lyjse" post=2792783]Evalu skrev:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2792198-harmagedon-hvad-hvordan-hvorledes-og-hvor-laenge/2792561

- ifølge Vagttårnet 15/2 2013, så begyndte "Herrens dag" i 1914, da Jehova, ifølge Vagttårnet, stillede sine fødder på Oliebjerget, så det revnede:

http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2013124
citat:
" I indledningen til Zakarias, kapitel 14, omtales „en dag som tilhører Jehova“. (Læs Zakarias 14:1, 2). Hvad er det for en dag? Det er „Herrens dag“, der begyndte i 1914 da det messianske rige blev oprettet i himmelen og „verdensherredømmet“ blev „vor Herres og hans Messias’“."
citat slut
citat:
"10 Da det symbolske bjerg revner så den ene halvdel flytter sig mod nord og den anden mod syd, bliver Jehovas fødder stående på begge bjerge. Mellem Jehovas fødder opstår der „en meget stor dal“. Denne symbolske dal skildrer den beskyttelse Jehovas universelle suverænitet og hans søns messianske rige yder. Jehova vil aldrig tillade at der bliver sat en stopper for den rene tilbedelse. Hvornår revnede Oliebjerget? Det skete da det messianske rige blev oprettet ved udløbet af nationernes fastsatte tider i 1914."
citat slut

************************************************************************
Jeg vil gerne have en henvisning til et skriftsted, der kan dokumentere at jehovas vidner har ret i den påstand !
De påstår det er symbolsk..
derimod, hvis vi går videre til vers 12 i Zakarias 14 - mener jehovas vidner, det er bogstaveligt..
Fra Paradise Lost til Paradis Regained (bog) 1958
[quote]" Kristi engle skal slå alle modstandere af Guds rige og hans Rige vidner med en frygtelig ødelæggelse.
En kødædende pest vil ødelægge mange. Siger Jehova: Deres kød skal rådne mens de stadig er på deres fødder...[/quote]
[quote]Spist op, vil blive tunger dem, der hånede og lo ved varsling af Armageddon! Ædt op vil være øjnene på dem, der nægtede at se tegn på endens tid! Ædt op bliver kødet af dem, der ikke ville lære, at den levende og sande Gud er opkaldt Jehova! Spist op, mens de står på deres fødder![/quote]
Google-oversat
Men er det begrundelsen.. "hånede og lo ved varsling af Armageddon" 😕

v12 Med denne plage vil Herren ramme alle de folkeslag, der fører krig imod Jerusalem..
Det handler om:
v3 Herren vil rykke ud til angreb på disse folkeslag,
som når han angriber på kampens dag.
Altså dem der angriber Israel.

Zak.B.2
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.[/quote]
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Jesu himmelfart
v9 Da han havde sagt dette, blev han løftet op, mens de så på det, og en sky tog ham bort fra deres øjne.
v10 Som de nu stirrede mod himlen, mens han fór bort, se, da stod der to mænd i hvide klæder hos dem. v11 De sagde: »Hvorfor står I og ser op mod himlen, galilæere?
Den Jesus, som er blevet taget fra jer op til himlen, skal komme igen på samme måde, som I har set ham fare op til himlen.« Apost.G.1

v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!« Matt.23
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Jesu himmelfart
v9 Da han havde sagt dette, blev han løftet op, mens de så på det, og en sky tog ham bort fra deres øjne.
v10 Som de nu stirrede mod himlen, mens han fór bort, se, da stod der to mænd i hvide klæder hos dem. v11 De sagde: »Hvorfor står I og ser op mod himlen, galilæere?
Den Jesus, som er blevet taget fra jer op til himlen, skal komme igen på samme måde, som I har set ham fare op til himlen.« Apost.G.1

v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!« Matt.23

Nu bemærkede jeg lige, at jv skriver :
"Jehovas fødder stående på begge bjerge. Mellem Jehovas fødder opstår der „en meget stor dal“."
Det var i første "øjekast" helt naturligt for mig, da Jesus er Gud.
Men jeg kan forstå, at jv også tror, Jesus er Jehova..
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Nå, du vil se årstallet 1914 i biblen. Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men prøv af kigge efter der hvor der står Jesus blev født den 24 december 😃
Hvordan tror du man er kommet frem til de forskellige årstal ?
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Nej, jeg vil ikke se årstal, men jeg vil se beviser på, at "Herrens dag" var i 1914 !
Og jeg fornægter ikke Bibelen - gør du ?
Dommedag kommer først efter tusndårsriget - så du har ret i, at "Herrens dag" ikke er dommedag.
Hvad siger Bibelen om Herrens dag" - se nu godt efter :

v10 Men Herrens dag vil komme som en tyv, og da vil himlene forgå med et brag, og elementerne vil brænde op, og jorden og alt det menneskeskabte på den vil vise sig som det, det er. 2.Peters.B.3
( så trøst dig med, at jv ikke skal ud at rydde op )
Tusindårsriget kommer jo, efter Herrens dag:
v17 Nu skaber jeg en ny himmel
og en ny jord;
det, der skete tidligere, skal ikke længere huskes,
og ingen skal tænke på det.

v20 Der er ikke længere børn,
der dør som spæde,
eller gamle, der ikke lever
deres tid til ende.
Ung er den, der dør som hundredårig,
og den, der ikke når de hundrede, er forbandet. Esajas.B.65

Herrens dag / bortrykkelsen af dem der tilhører Jesus Kristus :

v1 Om tider og timer har I ikke brug for, brødre, at der skrives til jer. v2 For I ved selv ganske nøje, at Herrens dag kommer som en tyv om natten. 1.Thes.B.5


Om de afdøde troende og Herrens komme
v13 Brødre, vi vil ikke, at I skal være uvidende om dem, der sover hen, for at I ikke skal sørge som de andre, der ikke har noget håb. v14 For så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod, vil Gud også ved Jesus føre de hensovede sammen med ham.
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord. 1.Thes.B.4
_____________
Som du må kunne forstå, så er Herrens dag ikke kommet !
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Nej, jeg vil ikke se årstal, men jeg vil se beviser på, at "Herrens dag" var i 1914 !

Kristus skulle komme tilbage USYNLIG i endetiden FØR Harmagedon. Han skulle jo "herske midt iblant sine fiender for at skilde fårene fra gjetene". Hvordan kan han herske midt iblant sine fjender efter Harmagedon? Da er der jo ingen fjender tilbage at herske over, Lyjse.
Ordet der oversettes med "komme" i dette tilfældet er det græske parousia, der kan oversætes "unsynligt nærværende."
Noget andet er der med det græske ordet "elton" der også oversettes til "komme". For eksempel skal Kristus erklære nogen til at være den tro og kloge træl og sette dem over alt han ejer når han kommer (elton). Her betyder det i forbindelse med Harmagedon, for det er jo netop da han "elton"-kommer. Og ikke nu.
Nu er det parousia der gjælder. Trods at der findes nogen i Brooklyn der mener at de allerede er udnevnt til tro og kloge så er ikke det ret. Ja. der findes nogle få der er tro og kloge, men de er IKKE udnævnede endnu og kan følgelig ikke kalde seg dette. Tiden vil vise hvem der er en klog træld.
Ingen der sier at det er op til den enkeltes samvitighed at inta blod i sin krop er tro eller kloge. De rammes af Bibelens dommer: "Om du ikke advarer den ugudelige mod hans ugudelige ferd, skal han dø, men hans blod vil jeg kreve av din hånd."
Heller ingen der samtyker i at kvinder taler i menighedene er tro eller kloge. Tvert i mod har som Bibelen profeterer "nogen sat seg øverst der skal settes nederst", og ulve er kommet ind i bland jer. De har ikke bryllupsklær (salvelse), og skal kastes udenfor der de gnidser sine tender og gråder før de tas væk fra livet.
De af de salvede der har ladt seg bedrage af disse men angrer vil få "nogle slag og mange slag". Når den del af trælden der overlever Harmagedon i sin menneskelige krop blir forflyttede til den "helige gave" udenfor Jerusalem for at modtage de nye bøger til menneskene som "Zadoks søner", vil de tidligere illojale af de salvede måtte trælde for dem med "vann- og vedbæring" i førti år. Når de har fuldføret sin strafeperiode kan de sammen med de lojale Zadoks søner rykkes op til brylupet i himmelen. Da den adamittiske død jo er væk i tusindårsriget, vil alle de resterende salvede måtte dø for Jehovas hånd - eller "rykkes op" som der står.
tilføjet af

„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????

Slave skrev:
Kristus skulle komme tilbage USYNLIG i endetiden FØR Harmagedon. Han skulle jo "herske midt iblant sine fiender for at skilde fårene fra gjetene". Hvordan kan han herske midt iblant sine fjender efter Harmagedon? Da er der jo ingen fjender tilbage at herske over, Lyjse.

"Fårene fra bukkene".. det er først efter tusindårsriget.

Den endelige sejr i krigen mod Djævelen Johs.Åb.20
v7 Når de tusind år er omme, skal Satan slippes løs fra sit fængsel ..

Livets bog og den endelige dom
v11 Og jeg så en stor hvid trone og ham, der sad på den. For hans ansigt måtte både jord og himmel flygte, og der var ingen plads til dem.
v12 Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.
v13 Og havet gav sine døde tilbage, og døden og dødsriget sine døde, og de blev dømt, enhver efter sine gerninger. v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen. Det er den anden død, ildsøen.
v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.
Verdensdommen
v31 Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone. v32 Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene; v33 fårene skal han stille ved sin højre side og bukkene ved sin venstre.
v34 Da skal kongen sige til dem ved sin højre side: Kom, I som er min faders velsignede, og tag det rige i arv, som er bestemt for jer, siden verden blev grundlagt.
v35 For jeg var sulten, og I gav mig noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig noget at drikke, jeg var fremmed, og I tog imod mig, v36 jeg var nøgen, og I gav mig tøj, jeg var syg, og I tog jer af mig, jeg var i fængsel, og I besøgte mig.
v37 Da skal de retfærdige sige: Herre, hvornår så vi dig sulten og gav dig noget at spise, eller tørstig og gav dig noget at drikke? v38 Hvornår så vi dig som en fremmed og tog imod dig eller så dig nøgen og gav dig tøj? v39 Hvornår så vi dig syg eller i fængsel og besøgte dig? v40 Og kongen vil svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig. v41 Da skal han også sige til dem ved sin venstre side: Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild, som er bestemt for Djævelen og hans engle. v42 For jeg var sulten, og I gav mig ikke noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig ikke noget at drikke, v43 jeg var fremmed, og I tog ikke imod mig, jeg var nøgen, og I gav mig ikke tøj, jeg var syg og i fængsel, og I så ikke til mig.
v44 Da skal også de sige til ham: Herre, hvornår så vi dig sulten eller tørstig eller fremmed eller nøgen eller syg eller i fængsel, uden at vi hjalp dig?
v45 Da skal han svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig! v46 Og de skal gå bort til evig straf, men de retfærdige til evigt liv.« Matt.25
Du mener vel ikke, dette skete i 1914 [???]
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?

Nej, jeg vil ikke se årstal, men jeg vil se beviser på, at "Herrens dag" var i 1914 !
Og jeg fornægter ikke Bibelen - gør du ?
Dommedag kommer først efter tusndårsriget - så du har ret i, at "Herrens dag" ikke er dommedag.
Hvad siger Bibelen om Herrens dag" - se nu godt efter :

v10 Men Herrens dag vil komme som en tyv, og da vil himlene forgå med et brag, og elementerne vil brænde op, og jorden og alt det menneskeskabte på den vil vise sig som det, det er. 2.Peters.B.3
( så trøst dig med, at jv ikke skal ud at rydde op )
Tusindårsriget kommer jo, efter Herrens dag:
v17 Nu skaber jeg en ny himmel
og en ny jord;
det, der skete tidligere, skal ikke længere huskes,
og ingen skal tænke på det.

v20 Der er ikke længere børn,
der dør som spæde,
eller gamle, der ikke lever
deres tid til ende.
Ung er den, der dør som hundredårig,
og den, der ikke når de hundrede, er forbandet. Esajas.B.65

Herrens dag / bortrykkelsen af dem der tilhører Jesus Kristus :

v1 Om tider og timer har I ikke brug for, brødre, at der skrives til jer. v2 For I ved selv ganske nøje, at Herrens dag kommer som en tyv om natten. 1.Thes.B.5


Om de afdøde troende og Herrens komme
v13 Brødre, vi vil ikke, at I skal være uvidende om dem, der sover hen, for at I ikke skal sørge som de andre, der ikke har noget håb. v14 For så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod, vil Gud også ved Jesus føre de hensovede sammen med ham.
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord. 1.Thes.B.4
_____________
Som du må kunne forstå, så er Herrens dag ikke kommet !


Jeg vil også gerne se et skrifsted, hvor der skulle stå :
"Kristus skal "herske midt iblant sine fiender for at skilde fårene fra gjetene".
Bog / kapitel / vers ❓
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?



Jeg vil også gerne se et skrifsted, hvor der skulle stå :
"Kristus skal "herske midt iblant sine fiender for at skilde fårene fra gjetene".
Bog / kapitel / vers ❓


Hjælper dette. Der står ganske vist ikke Kristus, men hvem er det ellers.
salme 110:2
hersk midt blandt dine fjender!
Mattæus 25:32
Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene.
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?

[quote="lyjse" post=2793039]

Jeg vil også gerne se et skrifsted, hvor der skulle stå :
"Kristus skal "herske midt iblant sine fiender for at skilde fårene fra gjetene".
Bog / kapitel / vers ❓[/quote]

Hjælper dette. Der står ganske vist ikke Kristus, men hvem er det ellers.
salme 110:2
hersk midt blandt dine fjender!
Mattæus 25:32
Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene.

Salme.110
v2 Dit magtfulde scepter rækker Herren fra Zion,
hersk midt blandt dine fjender!

Ellers ingen kommentarer 😕
Det er ikke skriftsteder der bekræfter den påstand, at Jesus først begyndte at herske efter 1914 !
Var der slet ingen der havde al magt, i himmel og på jord, før efter 1914 ?
Jesus sagde ellers i Missionsbefalingen, at han havde al magt, i himmel og på jord, og at han ville være med os alle dage indtil verdens ende... Matt.28
Fårene fra bukkene, er først efter tusindårsriget :
Verdensdommen
v31 Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone.
v32 Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene; v33 fårene skal han stille ved sin højre side og bukkene ved sin venstre.
I kan ikke, få jeres lære til at passe med Bibelen [!] [!]
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?

Du spurgte efter hvor det stod. Det har jeg vist dig, men du virker ikke glad for det.
I øvrigt er jeg kun delvist enig med den norske afviger.
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?

Fårene fra bukkene, er først efter tusindårsriget :

Hej Lyjse,
Jeg er blevet nysgerrig på, hvad du tror/tænker i forbindelse med overstående, og kunne derfor godt tænke mig om du ville udfolde dine tanker herom.
Herunder lidt om, hvad sker der umiddelbart forud for oprettelen af tusindårsriget?
Hvad er tusindårsriget for dig, i himmelen eller på jorden?
Adskillelsen af fårene fra bukkene, hvor mener du der sker efter og ikke før?
Hvad indebærer adskillelsen af fårene fra bukkene?
I første omgang er det for mig ikke afgørende og du understøtter dine tanker med skriftsteder fra Bibelen eller ikke, det væsentlige er hvilke tanker du gør dig, som jeg er nysgerrig på.
/sbrh
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?

I øvrigt er jeg kun delvist enig med den norske afviger.

Hvorfor skrive "afviger"? Det er da nedgørende om noget. Havde det ikke være mere befordrende med anvendelse af nick (Slave) eller 'den norske debattør'?
/sbrh
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?

[quote="lyjse" post=2793049]Fårene fra bukkene, er først efter tusindårsriget :[/quote]
Hej Lyjse,
Jeg er blevet nysgerrig på, hvad du tror/tænker i forbindelse med overstående, og kunne derfor godt tænke mig om du ville udfolde dine tanker herom.
Herunder lidt om, hvad sker der umiddelbart forud for oprettelen af tusindårsriget?
Hvad er tusindårsriget for dig, i himmelen eller på jorden?
Adskillelsen af fårene fra bukkene, hvor mener du der sker efter og ikke før?
Hvad indebærer adskillelsen af fårene fra bukkene?
I første omgang er det for mig ikke afgørende og du understøtter dine tanker med skriftsteder fra Bibelen eller ikke, det væsentlige er hvilke tanker du gør dig, som jeg er nysgerrig på.
/sbrh


Hej sbrh
Jeg vil gerne lægge nærmere forklaring, jeg har indlæg i flere tråde, om det emne, jeg husker ikke, om de også ligger i denne tråd... men jeg vil svare senere på dagen, da jeg er på vej "ud af døren" 🙂
tilføjet af

Hvor blev svaret af ?

[quote="sand kristen" post=2793063]I øvrigt er jeg kun delvist enig med den norske afviger.[/quote]
Hvorfor skrive "afviger"? Det er da nedgørende om noget. Havde det ikke være mere befordrende med anvendelse af nick (Slave) eller 'den norske debattør'?
/sbrh


Hvad har du nu mod det udtryk.
Du bruges selv betegnelsen "religiøs afviger" 😉
tilføjet af

Mit svar :

[quote="lyjse" post=2793049]Fårene fra bukkene, er først efter tusindårsriget :[/quote]
Hej Lyjse,
Jeg er blevet nysgerrig på, hvad du tror/tænker i forbindelse med overstående, og kunne derfor godt tænke mig om du ville udfolde dine tanker herom.
Herunder lidt om, hvad sker der umiddelbart forud for oprettelen af tusindårsriget?
Hvad er tusindårsriget for dig, i himmelen eller på jorden?
Adskillelsen af fårene fra bukkene, hvor mener du der sker efter og ikke før?
Hvad indebærer adskillelsen af fårene fra bukkene?
I første omgang er det for mig ikke afgørende og du understøtter dine tanker med skriftsteder fra Bibelen eller ikke, det væsentlige er hvilke tanker du gør dig, som jeg er nysgerrig på.
/sbrh

Hej igen 🙂
Før tusindårsriget / tegnene på Jesu genkomst, f.eks. vil jøderne vende tilbage til Israel.

( Jeg fører dem tilbage til dette land. Jer. 24,6)

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=24546
4000 immigreret til Israel i år
Alene i 2012 er 4000 immigreret til Israel fra USA, Canada og Storbrittanien.
-----------------
http://udfordringen.dk/2010/11/nu-gar-det-pany-opad-for-immigrationen-til-israel/
Nu går det påny opad for immigrationen til Israel

11. november, 45, 2010 Richard Oestermann
-------------------
Andre tegn er at naturkatastroferne vil blive værre, og flere..
Der vil blive en trængsel - nogen steder i verden, er der allerede stor trængsel, men det vil brede sig.
Så kommer bortrykkelsen, hvor Jesus kommer i skyerne, og henter dem, der tilhører ham - levende som døde - det er den første opstandelse og dem har den anden død, ingen magt over.
De som lever, men ikke tilhører Jesus, vil gå ind i tusindårsriget, og først dø som gamle.
v20 Der er ikke længere børn,
der dør som spæde,
eller gamle, der ikke lever
deres tid til ende.
Ung er den, der dør som hundredårig,
og den, der ikke når de hundrede, er forbandet. Esajas.65
De døde, som ikke tilhører Jesus, vil først opstå til dom, efter tusindårsriget - sammen med dem, der er døde i tusindårsriget Johs.Åb. 7-15
Adskillelsen af fårene fra bukkene vil altså først ske efter tusindårsriget, hvor nogen vil få den anden død.
__________
Tusindårsriget er på den nye jord, som kommer, efter bortrykkelsen til himlen.
Altså vil dem der lever i Kristus og dem der er døde i Kristus, være i himlen, sammen med Jesus - de andre vil være på jorden, i tusindårsriget.
Efter tusindårsriget og verdensdommen, vil himmel og jord ikke være adskilt, men Gud vil bo iblandt os.

Nu er Guds bolig hos menneskene,
han vil bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
v4 Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og døden skal ikke være mere,
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet. Johs.Åb.21
-------------------------------------------------------------------
Hvis du ønsker det, vil jeg gerne lægge flere skriftsteder, som bekræfter det jeg har skrevet.
tilføjet af

Mit svar :

Hej Lyjse,
Tak for dit svar. For min egen forståelses skyld har jeg prøvet at sætte din beskrivelse op i punkter - og forhåbentlig rigtig forstået:
1) Jesus kommer igen
2) Tegn på Jesu genkomset
2.1) Jøderne vender tilbage til Israel
2.2) Naturkatastrofer der bliver værre og flere..
2.3) Der vil blive en trængsel, nogen steder i verden, er der allerede stor trængsel, men det vil brede sig.
3) Jesus kommer i skyerne
4) Bortrykkelsen
4.1) Jesus henter dem, der tilhører ham - levende som døde - det er den første opstandelse og dem har den anden død, ingen magt over.
4.2) De som lever, men ikke tilhører Jesus, vil gå ind i tusindårsriget, og først dø som gamle.
5) Tusindårsriget begynder
6) Den nye jord
7) Tusindårsriger slutter, dommen begynder
7.1) De som døde inden bortrykkelsen og som ikke tilhører Jesus, opstår til dom.
7.2) De der er døde i tusindårsriget, opstår til dom.
8) Adskillelsen af fårene fra bukkene, hvor nogen vil få den anden død.
9) Efter tusindårsriget og verdensdommen, vil himmel og jord ikke være adskilt, men Gud vil bo iblandt os.


Lige nu er der to ting du gerne må uddybe vedr. 9):
A) Hvad betyder det, at "Gud vil bo iblandt os"?
B) Betyder det, at der blandt de frelse vil være en mindre del, der frelses til evigt himmelsk liv med Jesus, samt at hovedparten af menneskeslægten (dvs de frelste), er blevet frelst til evigt liv på jorden?
/sbrh
tilføjet af

Mit svar :

Hej Lyjse,
Tak for dit svar. For min egen forståelses skyld har jeg prøvet at sætte din beskrivelse op i punkter - og forhåbentlig rigtig forstået:
1) Jesus kommer igen
2) Tegn på Jesu genkomset
2.1) Jøderne vender tilbage til Israel
2.2) Naturkatastrofer der bliver værre og flere..
2.3) Der vil blive en trængsel, nogen steder i verden, er der allerede stor trængsel, men det vil brede sig.
3) Jesus kommer i skyerne
4) Bortrykkelsen
4.1) Jesus henter dem, der tilhører ham - levende som døde - det er den første opstandelse og dem har den anden død, ingen magt over.
4.2) De som lever, men ikke tilhører Jesus, vil gå ind i tusindårsriget, og først dø som gamle.
5) Tusindårsriget begynder
6) Den nye jord
7) Tusindårsriger slutter, dommen begynder
7.1) De som døde inden bortrykkelsen og som ikke tilhører Jesus, opstår til dom.
7.2) De der er døde i tusindårsriget, opstår til dom.
8) Adskillelsen af fårene fra bukkene, hvor nogen vil få den anden død.
9) Efter tusindårsriget og verdensdommen, vil himmel og jord ikke være adskilt, men Gud vil bo iblandt os.


Lige nu er der to ting du gerne må uddybe vedr. 9):
A) Hvad betyder det, at "Gud vil bo iblandt os"?
B) Betyder det, at der blandt de frelse vil være en mindre del, der frelses til evigt himmelsk liv med Jesus, samt at hovedparten af menneskeslægten (dvs de frelste), er blevet frelst til evigt liv på jorden?
/sbrh
tilføjet af

Om igen - jeg ved ikke hvad der skete ..

Hej Lyjse,
Tak for dit svar. For min egen forståelses skyld har jeg prøvet at sætte din beskrivelse op i punkter - og forhåbentlig rigtig forstået:
1) Jesus kommer igen
2) Tegn på Jesu genkomset
2.1) Jøderne vender tilbage til Israel
2.2) Naturkatastrofer der bliver værre og flere..
2.3) Der vil blive en trængsel, nogen steder i verden, er der allerede stor trængsel, men det vil brede sig.
3) Jesus kommer i skyerne
4) Bortrykkelsen
4.1) Jesus henter dem, der tilhører ham - levende som døde - det er den første opstandelse og dem har den anden død, ingen magt over.
4.2) De som lever, men ikke tilhører Jesus, vil gå ind i tusindårsriget, og først dø som gamle.
5) Tusindårsriget begynder
6) Den nye jord
7) Tusindårsriger slutter, dommen begynder
7.1) De som døde inden bortrykkelsen og som ikke tilhører Jesus, opstår til dom.
7.2) De der er døde i tusindårsriget, opstår til dom.
8) Adskillelsen af fårene fra bukkene, hvor nogen vil få den anden død.
9) Efter tusindårsriget og verdensdommen, vil himmel og jord ikke være adskilt, men Gud vil bo iblandt os.


Lige nu er der to ting du gerne må uddybe vedr. 9):
A) Hvad betyder det, at "Gud vil bo iblandt os"?
B) Betyder det, at der blandt de frelse vil være en mindre del, der frelses til evigt himmelsk liv med Jesus, samt at hovedparten af menneskeslægten (dvs de frelste), er blevet frelst til evigt liv på jorden?
/sbrh[/quote]
Jeg glemte lige, at Satan jo er bundet i de tusind år, og derfor er der jo intet ondt i tusindårsriget.
[quote]7) Tusindårsriger slutter, dommen begynder[/quote]
Ja - Satan slippes løs en kort tid, for derefter at blive kastet i ildsøen Johs.Åb.20:10
og så kommer dommen i vers 11.
[quote]A) Hvad betyder det, at "Gud vil bo iblandt os"?[/quote]
I dag er Jesus tilstede ved Helligånden, men når alt er fuldført, og der ikke længere er brug for Guds tre funktioner, vil der kun være Gud i Jesu himmelske legeme, da Gud er Ånd, forestiller jeg mig, at som Jesus også siger, er Faderen i ham.
v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!« Matt.23
Vi vil kunne se Gud - ellers kan han jo ikke gå rundt og "tørre hver tåre af deres øjne"..
[quote]B) Betyder det, at der blandt de frelse vil være en mindre del, der frelses til evigt himmelsk liv med Jesus, samt at hovedparten af menneskeslægten (dvs de frelste), er blevet frelst til evigt liv på jorden?


Jeg tror jo, at de som bliver frelst ved dommen - "de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger"... de kommer med på den nye himmel / jord hvor Gud vil bo iblandt os.
Jeg forestiller mig ikke himmel og jord adskilt - til den tid.
tilføjet af

Om igen - jeg ved ikke hvad der skete ..

Hej lyjse,
Tak for dine svar 🙂
/sbrh
tilføjet af

Jeg har åbnet en ny tråd - men -

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2794575-for-under-en-time-siden-skrev-/2794575?limitstart=0&limit=450
denne tråd er ikke blevet så lang, så "sk" og bjarne - ftg, I er meget velkomne til, at svare i denne tråd.
"sk" tog selv emnet op igen her :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2793358-sandheden-om-sandheden/2794563
Men det bliver så rodet, at blande dåben med oliebjerget.. 😖
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.