2tilføjet af

Verdens ende? Guds tusindsårsrige er kommet nær fra 1974 .

Ærede debattører og gode borgere.
Jeg er snart ved at være klar til den endelige afsløring af Jehovas Vidners Organisation.
Inden da, vil jeg give ftg og trallen og AnnaE samt de andre Jehovas Vidner lejlighed til, at tage stilling til det materiale jeg vil fremkomme med.
Da det er baseret på en afskrivning af et kapitel i deres bog, kender de til sagen. Det vil således ikke være noget nyt for dem.
Jeg vil derfor ikke lade dem uforberedte, men give dem lejlighed til at sætte sig ind i stoffet før jeg afsløre dem.
Bogen jeg taler om hedder:
”Guds Tusindsårsrige Er Kommet Nær”, og er skrevet i 1974 dette skæbneår, da Jehovas Vidner ”forudsagde”, at jorden ville ”gå under” altså ”Verdens Ende”. side 293.
Så nu må vi så se, hvad de vil sige til de afsløringer jeg vil komme med. Er Jehovas Vidner ”sande” profeter eller er de, de ”falske” profeter?
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

Stakkels Enoch.

De jødiske teologer kæmpede lige så meget imod de kristne i det første århundrede, som du gør i dag. Prøv at lægge mærke til hvad Gamaliel sagde til datidens teologer:
"Men en mand rejste sig i Sanhedrinet, en farisæer ved navn Gama′liel, en lovlærer som var agtet af hele folket, og han gav ordre til at føre mændene udenfor et øjeblik. Og han sagde til dem: „Israelitiske mænd, tag jer i agt for hvad I har i sinde at gøre med disse mennesker. For nogen tid siden stod for eksempel Teu′das frem og sagde at han var noget, og et antal mænd, omkring fire hundrede, sluttede sig til ham. Men han blev ryddet af vejen, og alle som adlød ham spredtes og blev til intet. Efter ham, i indskrivningens dage, fremstod Judas Galilæeren, og han fik folk med sig. Også den mand omkom, og alle de som adlød ham blev spredt for alle vinde. 38 Og under de nuværende omstændigheder siger jeg til jer: Hold jer fra disse mennesker og lad dem være; (for hvis denne idé eller denne virksomhed er af mennesker, vil den blive gjort til intet; men hvis den er af Gud, vil I ikke kunne gøre dem til intet;) ellers vil I måske blive fundet som nogle der kæmper mod Gud.“
(Apostelgerninger 5:34-39)
Du kan lære meget ved at læse i Bibelen, og tro på det der står skrevet.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Opblæste ftg.

I "randsager" skrifterne fordi I (Jehovas Vidner) mener i dem at have evigt liv; og det er dem, som vidner om mig. (siger Jesus).
Citat, Johannes Evangeliet kap. 5 vers 39.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ser du ftg, forskellen ligger i, at dersom Jehovas Vidner udgiver en bog, som den omtalte i 10 millioner eksemplarer så synes I det er en god ide`.
Når så årene går og jeres "profetier" viser sig, at være falske og I deved kommer til at fremstå, som "falske profeter, så synes I det ikke gør noget, når bare I finder på noget nyt, eks. en undskyldning eller en ny fortolkning af skrifterne.
I fremstår både, som falske profeter og I smæder Guds navn og derved Jesus.
Når I fordømmer samtlige i denne verden (som jeg vil påvise i mine afsløringer) så synes I det er en god ide`.
Dersom jeg kan påvise, at det er jer, der er de falske profeter og jer der fremsiger løgn så synes du det er en dårlig ide`.
Nuvel, jeg vil så sige til dig.
Jeg vil udelukkende henholde mig til hvad I har skrevet i jeres egen bog, så i stedet for at nedgøre mig (jeg skriver jo ikke andet end hvad I selv skriver) så skulle du glæde dig over denne enestående lejlighed for, at forklare og forsvare din tro (du ved ...den der ”kræver” jer til regnskab; det gør jeg”), at jeg henviser (reklamere) til jeres egne bøger og blade og benytte dig af lejligheden til at forsvare din tro.
Det gør du ikke. Du hverken forsvare eller forklare, men benytter Jehovas Vidner retorik og latterliggøre, nedgøre og undervurdere mig. Hvorfor?
Fordi du ikke ejer sandheden og du ejer ikke skam i livet. Derfor. Du skulle tage at læse i jeres egen Private Bibel i 2.Peter Brev kap. 3 og vers 3
Der står i jeres oversættelse: ” ......der vil komme folk som angriber med latterliggørelse og som vandre efter deres egne ønsker.......

Det er det du gør. Du forsøger at forsvare dig med at ”latterliggøre”, men den går bare ikke ftg.
Det jeg skriver er dybt alvorligt og jeg citere blot jeres egne bøger og blade. Det skulle du hellere tage mig lidt mere alvorlig. Det står dig frit for, at svare på mine spørgsmål og anklager, eller forsvare det du tror på.
Det gør du ikke. Du lyver i stedet for.
Glæd dig ftg, op med humøret du får snart lejlighed til at ”bevise” om jeg tager fejl.
Enoch
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.