4tilføjet af

Toftegaard Biler

Toftegaard biler i holbæk formåede ikke at lave vores bremser og bilen måtte omsynes 2 gange + den ene gang jeg kørte til syn (altså var vi i synshallen 3 gange) for at finde ud af hvad der overhovedet var i vejen med bilen, da vi anden gang kom tilbage til værkstedet med bilen, spurgte vi om der nu også var bremse belægninfg nok på bremserne, så vi ikke igen efter kort tid skulle have bremser mm. skilt ad, til dette blev der svaret ja der er nok på. nu 1½ måned efter er klodserne foran slidt så langt ned at de kun er 1000-2000 km tilbage. det har vi forelagt direktøren, og sagt at vi selvfølgelig gerne vil betale for bremseklodserne, men at vi ikke fandt det nødvendigt at skulle betale for arbejdsløn, når vi lige har forespurgt om der skulle nye klodser på inden for det næste stykke tid. Efter en parlementeren i 45 min frem og tilbage og de ikke ville hører på hvad jeg sagde, sagde jeg at jeg ville gå til ekstra bladet. Se det fik direktøren op af stolen, han gik hen til døren og åbnede den og smed mig ud, og sagde at jeg truede ham med ekstra bladet og jeg skulle gå lige nu. Det gjorde jeg så. og har nu fået en ekstra regning på 6500,- og en påtegning fra Hyundai om at håndbremsen stadig hang med næsten 75% og at der nu både skulle skiftes bagger klodser skiver fordi de ikke har lavet/informeret mig som de burde have gjort. Det har jeg så forelagt dem, og fik så bare beskeden at det kunne og ville de ikke forholde tig til, jeg måtte jo have kørt råddent eller med håndbremsen trukket, for det var ikke deres skyld
tilføjet af

Tag kontakt til

Allerførst vil jeg sige at du burde IKKE have skrevet under som "Toftegaard Biler" da du jo ikke er forhandleren men kunden, du kunne have skrevet "Jeg hader Toftegaard Biler", eller noget helt andet.
Jeg kan kun give dig ret i at det er for ringe at et mærkeværksted ikke formår at lave en så simpel ting som bremserne på en bil, men desværre er der mange som har den slags oplevelser med mærkeværkstederne, det virker nogen gange som om at de famler i blinde, og prøver sig frem med udskiftning af diverse dele uden at det hjælper på andet end deres omsætning. (har før hørt dårligt om Toftegaard Biler)
Som det er idag kan man bruge små værksteder til service på sin bil og stadig bevare garantien, de små værksteder er langt mere afhængige af at kunderne er tilfredse og kommer tilbage.
Men videre til selve sagen: du bør hurtigst muligt tage kontakt til importøren af Hyundai, deres adresse og telefonnummer bør stå i dit servicehæfte, fortæl dem om den ringe service du har fået hos Toftegaard Biler, fortæl dem helt nøjagtigt havd der er sket i sagen, husk alt også hvis du har dummet dig en smule overfor værkstedet, hvis du ikke fortæller alt og det kommer frem senere at du fortiede noget, virker du pludselig som en meget utroværdig person, og så vil du have svært ved at komme igennem med dine krav.
Du bør også kontakte forbrugerrådet, hør vilke rettigheder/muligheder du har som kunde, en ting er helt sikkert hvis du anker regningen kan Toftegaard Biler true dig alt det de vil med inkasso, så længe ankesagen kører kan de ikke indbringe sagen for inkasso, sådan er loven.
Hvis du er medlem af FDM kan du overlade sagen til dem, mange forhandlere bryder sig ikke om at blive kontaktet af FDM, de kunne i sidste ende risikere at man kan læse om sagen i FDM's blad Motor.
tilføjet af

Toftegaard biler

Hej. Jeg prøver at forholde mig nøgternt til tingene, og kuyn fortælle om min oplevelse.
Nu er det bare sådan at Toftegaard biler desværre har fået deres penge :-( og sådan at jeg har oplyst Hyundai om hele forløbet, og de har så norteret på min ekstra regning på 6.495 kr. hvad Toftegaard biler burde have set efter i den her sammmenhæng, og hvad de burde have lavet. Det har jeg så forelagt Toftegaard biler, som siger at det har de intet med at gøre, og at hyundai jo taler mig efter munden fordi de nu har fingerene nede i min lomme. og at grunden til at der ikke er noget bremser bakker og klodser på er jo fordi jeg må have kørt råddent, eller med håndbremsen trukket. jeg syntes bare det er forfærdeligt at et sådanne firma i den grad har udsat sikkerheden, for at jeg er i live idag, og et sådanne værksted bør ikke stå at sige en måned før at der jo er massere af belæøgning på klodser og bakker, når man beder dem om at lave det så man ikke skal ned om 14 dage og have skiftet bremser. Samtidig havde de ikke udluftet koblingen, og der var stadigvæk luft i systemet efter de havde sat nye bremse rør på, og faktisk havde den ned 2 gange for at få udluftet systemet. FOR FANDEN MAND det er sku vores liv de sidder og leger med, virker bremserne ikke eller trækker bilen skævt når jeg laver en nød opbremsning, så dør man!
tilføjet af

Toftegaard biler i holbæk

Jeg sad lige og søgte lidt på nettet, har selv været hos Toftegaard biler i holbæk på deres værksted på et tidspunkt, Og det var bestemt heller ikke nogen god oplevelse, blev mødt af en meget ubehagelig værkfører, som sagde at bilen jo måtte være gået i stykker fordi vi selv havde hældt en forkert olie på bilen, problemet er blot at vi tilfældigvis fandt en seddel hvorpå der stod hvilken olie de havde fyldt på sidst, men man skal godt nnok have øjne og ører åbne hvis man tør at gå ind på det værksted igen. Det er som om værkføren har fået at vide at uanset hvad der sker så er det ikke deres skyld, og benægt indtil det modsatte bevises, og tro faktisk at de har heldet med sig mange gange, for man er jo ikke selv mekanikker, så når man kører bilen derned, ja så regner man jo med at få en bil tilbage der også virker når man får den tilbage. men det er ikke tilfældet her, og kan kun, give den utilfredse kunde ret, det dog vel nok en dårlig behandling, og en dårlig mekanikker
tilføjet af

toftegaard biler

Toftegaard biler er et lille værksted, OG kan kun give alle ret, man har ikke meget at gører dernede, værkføren benægter alt, vi har været ude for at bilen var til service og de skulle tjekke lygter osv. og da vi startede bilen var der ikke lys i den ene pærer, da vi klagede fik vi at vide, at det jo måtte være sket lige nu, og selvfølgelig kan man intet bevise, men vi måtte betale for pæren, og de skulle i hvertfald ikke sætte den i, og VI SÆTTER ALDRIG BENENE DER IGEN, TAK TOFTEGAARD BILER.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.