91tilføjet af

Sidste runde i SAS Ligaen: Sæsonen 2006/2007 (Byd!)

Vi er nu nået til den sidste spillerunde i sæsonen 2006/2007, samtlige kampe afvikles på søndag hvilket egentlig er passende især for den der ligger som en klar nummer 1, nemlig RosaLilje. Hun kan sin fejre triumfen på egen fødselsdag, kan man så ønske sig mere, ~…nej vel?
Mit syn på denne sæson: - En noget turbulent en af slagsen med mislyde og virvar i spillertrupperne, trænere der forsvandt og nye måtte hurtigt tage over, alenlange skadeslister, Vejle der først vilje nu viser vilje til sejr når enden er nær? Viborg der blev nr. 4 sidste sæson som roder rundt på afgrundes rand, Brøndby ikke overraskende stærkeste hjemmehold men udebane og specielt i Jylland? Esbjergs forfærdelige efterår, FCK var eneste hold med stabilitet men formåede de at vinde ”The Double”? - Denne sæson går ikke over i mine historiebøger som en jeg husker, eller vil huske.
Hvem tager jeg så hatten af for? - Det gør jeg for OB:
- Den mentale styrke kom hurtigt på plads efter Bruce Rioch pludselig forsvandt i nattens mørke, god indsats i UEFA cuppen, fysikken er stadig i top til trods for de har spillet flest kampe af samtlige klubber i Superligaen. Indtil videre vinder af Landspokalturneringen som de vandt på udebane over de elles så stabile og formstærke FCK. I skrevne stund stadig kandidat til en medalje i Danmarksmesterskabet - det er ganske enkelt fremragende og flot gået!
Det var så lidt morgenskriveri, - men vi skal jo til det efter min mening eneste seriøse her på SOL’s fodbolddebat, nemlig tipningen, ~…alle er velkomne!
*FB*
PS: Hvem der tæller op ved jeg ikke, men tak til den som gør det
tilføjet af

Brøndby IF -><- AC Horsens

Brøndby IF -><- AC Horsens
Kamp 1
tilføjet af

Esbjerg fB -><- FC Midtjylland

Esbjerg fB -><- FC Midtjylland
Kamp 2
tilføjet af

Randers FC -><- Silkeborg IF

Randers FC -><- Silkeborg IF
Kamp 3
tilføjet af

Vejle BK -><- FC København

Vejle BK -><- FC København
Kamp 4
tilføjet af

Viborg FF -><- FC Nordsjælland

Viborg FF -><- FC Nordsjælland
Kamp 5
tilføjet af

AaB -><- OB

AaB -><- OB
Kamp 6
tilføjet af

Venter til efter TORSDAG !

..jeg vil lige se/høre hvordan de ter sig rundt omkrig på banerne, jeg skulle nødig sætte mine surt opsparede "pinde" på spil :)
Jeg tæller de sidste 2 omgange, så har Mus47 og jeg, taget en næsten ligelig tørn..
Der er kommet "en-sort -spejder" - hvor herligt, der er også et par gamle pilekviste til dig, hvis du skulle gøre dig fortjent til dem - og, hvis du lover at komme igen til næste år (sommeren 2007) - så er talrullen nul-stillet, og vi står alle sammen lige - det skal blive spændenede med lidt konkurrence ;)
Vh...Lilje
tilføjet af

Forbeholder mig også betænkningstid ;o)

Der er jo i den grad spænding i toppen AaB, FCM, OB ligger næsten lige hvad angår point før kampene i morgen.
tilføjet af

Dit view på denne sæson er en fodboldekspert værdig

Flot gået fede. Jeg er også helt med på dit valg som årets hold eller hvad man nu skal kalde det. Her i Nordsjælland har skaderne i den grad være en katastrofe, men de har alligevel klaret det flot. Men dit BIF hold og FCK er det endnu ikke lykkedes os at slå, men dag kommer det er kun et spørgsmål om tid.
tilføjet af

Flot *FB*

Smukt og seriøst formuleret sammendrag af sæsonen.... Især labber jeg jo din omtale af OB i mig... (kan vel ikke undre nogen... *grin*) Men når det er sagt så kan jeg altså godt li' at du vurderer det hele uden at give (ret meget) udtryk for, hvor fa'n, du selv er fan.... Fair og uden fanatisme... Sådan skal DET være... Må jeg osse lige ønske Rosalilje tillykke med sin suveræne sejr... Jeg var jo ikke med helt fra begyndelsen, så jeg er da meget godt tilfreds med min 6.plads... eller blir det en 5.plads??... *GG* Næste sæson vil jeg kæmpe oppe i... nå nej.... kæmpe OM sejren med/mod Rosalilje... Og mht sidste tipsrunde venter osse jeg lige til efter kampene torsdag.... mancph
tilføjet af

Kære FB!

Rosalilje og jeg har fået masser af roser og pæne ord, for at have overtaget tælleriet de sidste par måneder, så nu FB, er det din tur til at modtage en kæmpestor buket roser for dit arbejde her i tipsklubben. Uge efter uge har du lavet opstillingen, så det har været let for os andre at være med. Tak for det!
Jeg er først kommet med i klubben da forårssæsonen startede, så jeg er endnu ret grøn. Alle tog så pænt imod os nye, det var herligt! Det har været sjovt at være med og jeg vender frygtelig tilbage, når den nye sæson starter - også selv om Vejle (mit hold!) ikke er med.
Nå, men FB, det var de roser, vi kom fra. Dem har du fortjent - så VÆRS`GO! (du kan godt forstille dig dem, ikke?)
Mange hilsner mus47
tilføjet af

Mødtes også i sidste runde i fjor.

Da vandt Horsens 4-1, men det var på hjemmebane.
Nu vinder Royalligavinderne. Måske med samme cifre?
tilføjet af

Godt gammel ishockeybrag.

Men nu er det fodbold, og FCM har mest at spille for; så mon ikke et 2-tal.
tilføjet af

Slaget om Gudenåen.

Udmundingen vinder over søgennemløbet.
tilføjet af

Pokaltaberne i Jylland.

Det er flere år siden at de overvandt det kompleks, så Brøndby kæmper med i skrivende stund. Så 2.
tilføjet af

Brixtoftes drenge har resigneret.

De når alligevel ikke medaljer i denne sæson, og derfor går det dem ligesom i Silkeborg. Et kæmpe X.
tilføjet af

Sølvkampen

Taberen får sandsynligvis end ikke bronze (en legeríng). Uha den er svær. Måske driller de hinanden så meget, at det ender lige: X.
tilføjet af

Fodboldekspert eller ej

Takker jeg da for roserne.
*FB* - med ønsket om en god dag
tilføjet af

Smukt og seriøst formuleret er dit svar da også, men

at en voksen mand som dig skriver "Op i Lilje" finder jeg lidt småklamt/perverst. (Respekter venligst min mening om den slags)
- Men takker da for roserne.
*FB* - med ønsket om en god dag
tilføjet af

Kære Mus47

For det første takker jeg for roserne dine, de holder sig godt og er så fine.
Naturligvis bør vi alle tage pænt imod de nye profiler i tipsklubben, og behandle dem men den respekt de fortjener. Det er jo det eneste seriøse under SOL's "Fodbold" og men stor succes, så hvis vi ikke alle evner at være søde overfor hinanden er stedet ilde stedt. Endvidere er det ganske rart alle i tipsklubben, at der sommetider kommer rosende ord fra ikke-tippere. - Alt-i-alt et hyggeligt sted.
*FB* - med ønsket om en god dag
tilføjet af

Still going strong

God udlægning af denne sæson, Fede
Personligt har jeg (selvfølgelig) været megaskuffet over EFB - der skal renses ud i truppen og man kunne passende starte med træneren !
FCM synes jeg også kan fremhæves - okay de har haft nogle svingende kampe her i foråret, men jeg er imponeret over deres vilje til at komme igen, og det belønnes forhåbentlig på søndag med en sølvmedalje !
Godt du er stabil i dit arbejde FB og agerer toveholder i dette scenario.
Jeg er ked af jeg måtte trække mig ud af optællingen før tid, men det hele begyndte simpelthen bare at blive for meget for mig for hurtigt - og så må man jo prioritere.
Men Don Fish er tilbage med fiskepinde når den nye sæson starter en eller anden dato i det solrige og varme juli; blot vi får styr på en 12. mand til optælling hvis undertegnede er forhindret af den eller anden grund.
Held og lykke til alle med den sidste runde - og STORT tillykke til Liljen med den gule trøje; det har jo lagt i kortene i lang tid (FOR lang tid) du skulle rende med den....Men vent du bare, søde Lilje ;O)
tilføjet af

læs lige igen FB

Undskyld mig, men dine ord finder du IKKE i min formulering... måden, som jeg skriver på, kaldes "humoristisk leg med ord", som ALTID kan blive og blir misforstået af dem , som har DEN tankegang... det manglende ord efter "oppe" i er TOPPEN... (der står netop IKKE "op" men oppe) hvorefter jeg vender tilbage til (dysten) med/mod Lilje.... Jeg har ingenlunde svært ved at respektere din mening... men du må til gengæld referere min tekst rigtigt.. KH mancph
tilføjet af

jeg er 12.manden, hvis jeg kan bruges....

Jeg har meddelt tidligere at jeg er klar til at gøre en indsats fra næste sæson... Det står jeg ved.... KH mancph.... (p.s. jeg havde kun et forbehold... det var at de pinde, som jeg uddeler, ikke kaldes noget med fisk... Grin)
tilføjet af

Du er sandelig mere end velkommen

Måske du bør udveksle mailadresse med EfB (alias Don Fish) i tilfælde af travlhed m.v.
- Tusind tak *mancph*, rart at se min butik går godt og folk stadig viser interesse!
*FB*
tilføjet af

Du kan uddele "Skumfiduser"

Eller skildpasser fra TOMS?
- Lad os endelig uddele andre ting end de efterhånden berømte fiskepinde.
*FB*
tilføjet af

Bliver der brug for en 13. "mand"...

- melder jeg mig frivilligt til dette - altså reserve for reserven.
Tillykke med dit holds flotte sejer i dag! Mit hold, altså VB, klarede det jo også godt. Men desværre for sent...
mus47
tilføjet af

Bliver der brug for en " 14. mand" :))))

...eller kvinde, så er jeg her også...Vejle vandt i dag, og du Mus47 er sikkert meget glad her til aften🙂

Vh Lilje
tilføjet af

Den er go´nok .....

..tror jeg nok
1 tal
tilføjet af

FCM ....

..får et 2 tal - og jeg håber de bliver sølvvindere :)
tilføjet af

Satser på...

..uafgjort
x her.
tilføjet af

Nu ikke mere slendrian ...

..med FCK - tag jer lige sammen va´;)
2 tal
tilføjet af

Har fået respekt....

..for Viborg - især efter i dag :)
1 tal
tilføjet af

Aab - tror jeg...

..derfor 1 tal
tilføjet af

Jo, bestemt.

Jeg er glad for Vejles sejr. - Men, men, men det er for sent nu - Vejle er ude af SAS-ligaen for denne gang. Desværre!
mus47
tilføjet af

BIF

nå... jeg har en fornemmelse af at BIF slutter med en sejr.... mancph
tilføjet af

FCM

EfB kan ikke igen.... desværre tror jeg FCM vinder... mancph
tilføjet af

uafgjort

ja netop slaget om åen.... men så heller ike mere.... mancph
tilføjet af

FCK

de flopper ikke igen.... slutter som det de er...mestrene! mancph
tilføjet af

FCNordsj.

slutter med FCN-sejr.... mancph
tilføjet af

bronzekampen

det blev altså ikke sølvet....men bronzen den her kamp handler om.... jeg håber på OB....(til alles overraskelse)GG*... ja jeg TROR osse på det.... 2-tal i Aalborg.... mancph
tilføjet af

hov hov...

jeg mente da ikke, at jeg skal FORAN jer to skønne kvinder.... jeg rykker bare ned som nr. 14.... mancph
tilføjet af

Hjemme kan de med ude nej :-/

Ganske enkelt flovt Brøndby! Bud i denne kamp er en hjemmesejt til Brøndby går nemlig ud fra de ikke vil slutte sæsonen af med et nederlag og slet ikke hjemme!
tilføjet af

EfB kan man ikke rigtigt regne med

man aner ikke hvor man har dem henne, men under dem en hjemmesejr så mit bud her er Esbjerg!
tilføjet af

Sikker hjemmesejr

længere er den ikke så Randers som vinder.
tilføjet af

Vejle slutter af med maner

Kom så vejle bank de løver ;o)))
tilføjet af

Sikkert 2 tal

Altså FCN her.
tilføjet af

Kampen om bronze

Under OB endnu et trofæ så har OB som vinder.
tilføjet af

BIF

BIF 2 - 1 ACH
tilføjet af

FCM

EfB 0 - 2 FCM
tilføjet af

SIF

RFC 0 - 1 SIF
tilføjet af

FCK

VB 0 - 3 FCK
tilføjet af

FCN

VFF 1 - 3 FCN
tilføjet af

AaB

AaB 1 - 0 OB
tilføjet af

Horsens vinder overraskende

Det skal gøre ondt for at blive supeligaflot igen.
*FB*
tilføjet af

Stensikker EfB sejr

bare vent.
*FB*
tilføjet af

Den vinder

Randers FC, for Don Olsen fortjener som årets træner en ordentlig gave af de lyseblå drenge inden skiftet til OB.
*FB*
tilføjet af

Blæret at Vejle vinder deres sidste kamp over mestrene

Satser vildt som når jeg går på jagt, hvis jeg ellers havde en bøsse i hånden C",)
*FB*
tilføjet af

En smal FCN sejr

Viborg spillede overraskende godt i Odense.
*FB*
tilføjet af

AaB tabte sølvet

De taber også denne kamp, så OB er mit bud på vinderen af denne match.
*FB*
tilføjet af

Jeg kunne godt unde

Brøndby at vinde denne sidste kamp. - 1
tilføjet af

Desværre Esbjerg..

det magter I ikke! - 2
tilføjet af

Silkeborg

har ikke spillet så tosset endda i deres sidste kampe, så 2
tilføjet af

Når Esbjerg kan...

så kan Vejle også. Så pas på FCK, vi kommer efter jer.... 1
tilføjet af

FCN

...tror jeg nok - 2
tilføjet af

Hvor er det svært

at bestemme sig. Jeg har jo Fck.dk liggende lige i hælende, så her må ikke laves for mange fejltrin... Hmm, tænker lige lidt mere... Aab (måske) 1
tilføjet af

Brøndby er stærke hjemme

De slutter denne sæson af med tre point.
tilføjet af

Sidst vandt Esbjerg med 4-2

Lige så overbevisende bliver deres sejr nok ikke denne gang, men Esbjerg vinder.
tilføjet af

Vi skal flere år tilbage for at finde en vunden kamp

Ellers har de to mandskaber spillet uafgjort hver gang. Tror dog at her kommer en hjemmesejr til Randers FC.
tilføjet af

Bund mod top

Alt kan ske og tager derfor en forsigtig Vejlesejr ;o)
tilføjet af

Nordsjælland er stærke hjemme

Levner derfor ikke Viborggenserne mange chancer og tror de igen får en ordentlig øretæve af Nordsjælland.
tilføjet af

De har begge 58 point

Vinderen får bronzen! Så et meget åbent opgør er i vente og de to hold matcher hinanden temmelig godt i det de ofte spiller uafgjort. Tror dog OB igen vinder i Aalborg.
BUD: OB
tilføjet af

Brøndby IF

1 tal her
tilføjet af

FC Midtjylland

og 2 tal her
tilføjet af

Randers FC - Silkeborg IF

uafgjort - x
tilføjet af

BIF taber

ikke ;o))) De vinder!!
tilføjet af

Midtjylland fik sølv så tillykke med det

Kampen her ender uafgjort
tilføjet af

FC København

selvfølgelig 2 tal :-)
tilføjet af

Viborg FF - FC Nordsjælland

spiller lige op
x
tilføjet af

Bummelum bom bom

Straks meget sværere. Tager en uafgjort!
tilføjet af

FC København taber de

Nej!
tilføjet af

AaB

sidste tips i denne omgang.
1 tal
tilføjet af

Glemte lige mit bud

FCK vinder
tilføjet af

Ikke grine af Viborg

Selvom Nordsjælland vinder denne kamp.
tilføjet af

Hvem er stærkest på selve dagen

Man kan vel kun tippe efter hvilket af de to hold man bedst kan li. I det tilfælde er jeg mere til de stribede fra OB end de stribede fra AaB, så mit bud er OB!!
tilføjet af

Finale !!!

Tak til Fedebritt som har stået for samtlige tipsindlæg TAK
Også tak til de tre optællere,EFB-rosalilje og mus47.
Ønsket om en go pinse.
mvh Flemming Østergaard, blandt venner og ikke mindst fjender *Don Ø
tilføjet af

Hvis du rykker ned til 14. mand....

....så rykker jeg ned til 15. mand....jeg står ikke i kø for at være tæller :)
Jeg vil træde til i krisesituationer som nu, hvor Efb blev forhindret, - jeg kan ikke med bånd der binder, jeg bliver sååå nervøs af det :)
Vh Lilje
tilføjet af

Ikke trække i land, manchp

Bordet fanger... Du har meldt dig som 12. mand. Jeg har det rigtigt fint med at være 13. "mand" og skal selvfølgelig nok træde til, hvis både Efb og du er forhindrede en weekend.
mus47
tilføjet af

jeg trækker da ikke i land.... *griner*

se mit svar ovenover til rosalilje... knus mancph
tilføjet af

jeg står/stod heller ikke i kø... *G*

Kære rosalilje.... noget lignende som det du udtrykker, havde jeg forestillet mig "reserve"... Jeg håber så sandelig på EfB flest mulige gange, selvom han uddeler den esbjergensiske udgave af pinde... (jag kan ikke fordrage fisk...) GG ---- men som jeg skriver til mus47 trækker jeg skam ike i land.... knus mancph
tilføjet af

mvh Flemming Østergaard, blandt venner og ikke mindst fjender *Don Ø?

Kært barn har jo rigtig mange navne, men du finder vidst aldrig betegnelsen Don Ø blandt de såkaldte fjender, og slet ikke når man ved manden selv fandt på navnet C",)
*FB*
tilføjet af

Don hvem?

"Sic" er velnok det mest benyttede øgenavn i landet for ikke-FCK fans.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.