3tilføjet af

S.510 endte alligevel fornuftigt...

Well, jeg modtog denne email fra en bekendt i USA i går..:
Dette loed saa nuts, at jeg maatte Google S510. Jeg kan forstaa, at ideen I lovforslaget er at forhindre at produkter, som er sundhedsfarlige, saettes I omloeb. Vi kan vel alle have en interesse I, at der er en vis control med de produkter, vi koeber I Brugsen. Uden at gennemlaese hele loven, saa fik jeg foelgende indtryk ganske kort.
1. Selvfoelgelig kan du dyrke dine egne tomater I din baghave.
2. De foerste lovforslag indholdt restriktioner, at der skulle en
godkendelse til, hvis du oenskede at saelge dine egne produkter fra baghaven
f.eks. paa Farmes Marked. Dette er selvfoelgelig helt bananas, hvorfor disse
restriktioner blev taget ud af loven inden vedtagelsen.
3. Resultatet blev, at smaa farms/private dyrkere med en omsaetning paa
$ 500.000 dvs smaa 3 mio kr. blev undtaget for registrering dvs din baghave
er ogsaa undtaget.
4. Dette betyder saa, at du saavel som disse smaa farms stadig kan bringe produkter til farmers Marked eller torvedag, som vi kalder det, som de altid har gjort dvs uden nogen control/registrering. Farmers marked er iovrigt meget populaert herovre. Vi har et farmers Marked gennem hele sommeren, hvor du kan koebe alt I groensager etc. samt super Maple Syrup og Honning I en kvalitet, som du ikke finder I de locale butikker.
Kast et blik paa Google News for the S510 Bill paa eMaxHealth - iflg. Artiklen blev den skrevet 4 timer efter lovforslaget blev vedtaget.
Senate Passes The S.510 Bill to Strengthen Food Safety (eMaxHealth):
http://www.emaxhealth.com/1506/senate-passes-s510-bill-strengthen-food-safety
tilføjet af

Lyder bedre

Men set i lyset af de enorme erstatninger som kreative advokater overthere kræver kunne det måske være en fordel for småavlerne at tegne en produktansvarsforsikring.......hvis indtjeningen kan bære det.
tilføjet af

Bravo!!!

Så har du da ikke kedet dig SÅ længe😉
tilføjet af

Kloge mennesker keder sig aldrig

:)🙂:)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.