19tilføjet af

Romerb. 10:9 og 13 - + JV's jehova!

´

Det essentielle er slet ikke det anonym Jv (2) peger på, men SKRIFTSTYKKET ROM 10:9-13
►► FOR HVEM OMTALES HERRE [LORD] I 10:9 .... OG HVEM OMTALES SÅ SOM [LORD] I 10:13 ◄◄

At JW/WTS derudover gør hvad de´kan for at lægge afstand til DEN KRISTNE GRUNDSKRIFT gennem diverse mere eller mindre heldige om-fortolkninger er så en anden sag, -
SOM det også kan ses i nedenstående Rom.10:9
► EN ting var måske værd at tænke over samtidig med nedenstående, nemlig ApG.4:11,12 - ► JESUS ◄
der er IKKE angivet et eneste andet navn, ved hvilke frelse er mulig - Men hvad skriver JW/WTS jehova?

SOM ANGIVET, DET ESSENTIELLE I DENNE SAG DREJER
SIG OM JW/WTS's INDSÆTTELSE AF BETEGNELSEN jehova i ROM.10:13
Nedenstående er det NESTLÉ-ALANDS /KJV STRONGS VERSION 8og nedenunder JW/WTS's)!
► ►....... Rom.10:13 ....... KJV
For whosoever shall call upon the name of → the Lord ← shall be saved

►....... Rom.10:13 ....... NWT ◄
For “everyone who calls on the name of ► Jehovah ◄ will be saved.” ◄►

Blive frelst ved navnet "jehova"??
(Men der er jo IKKE angivet andet navn end JESUS til frelse? - se ApG.4:11,12 )

Hvis man ønsker at se hvad andre har skrevet re.: ROM.10:13 ses de efter ROM.10:9
☺ ****** ☺ ****** ☺ ****** ☺
Romerbr.10:9 / Da92
"For hvis du med din mund bekender, at Jesus er HERRE,
og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses. "

En JV'er anonym Jv (2) skriver så følgende VRØVL:
→ Tanken der gøres gældende her er at der i den oprindelige græske tekst står "kyrios" der betyder herre.(man vil havde det betyder Gud) Argumentet er, det betyder det! Ja bare ikke alle steder. ←
► .(man vil havde det betyder Gud) ◄ - "Hvor forstås dog lidt/intet af NT's ide-grundlag!"

Samme JV'er tilføjer følgende:
► Man vil gerne, at Herre skal være lig med Gud. ◄ "OG igen ... Intet fattes!"
Det skriver man bare ikke i oversættelsen - underligt ikke. ←→ "Og NEJ, det ikke underligt!"

I NWT (Jv biblen) står der:
For hvis du offentligt bekender det ’ord i din egen mund’, at Jesus er Herre, og tror i dit hjerte at Gud oprejste ham fra de døde, vil du blive frelst.

SAMMENLIGN INDHOLD OG IDE MELLEM "NWT" = OVENSTÅENDE MED NEDENSTÅENDE.
Denne Translitteration/tolkning siges at være den optimale p.t.:
► NESTLÉ-ALAND /STRONGS KJV:
That if thou shalt confess with thy mouth the → Lord Jesus ←, and shalt believe in thine heart that God hath raised him from the dead, thou shalt be saved.
Enhver kan jo så se de forskelle der er. - Og bemærk så lige → LORD JESUS ← !
☺ ****** ☺ ****** ☺ ****** ☺
....... Rom 10:9-13 ....... KJV /Nestlé-Aland
v9 That if thou shalt confess with thy mouth the Lord Jesus, and shalt
believe in thine heart that God hath raised him from the dead, thou shalt be saved.
v10 For with the heart man believeth unto righteousness; and with the mouth confession
is made unto salvation.
v11 For the scripture saith, Whosoever believeth on him shall not be ashamed.
v12 For there is no difference between the Jew and the Greek: for the same Lord
over all is rich unto all that call upon him.
► v13 For whosoever shall call upon the name of the Lord shall be saved. ◄

►► MEN PROBLEMET ER IKKE SÅ MEGET ROM.10:9 SOM DET ER FORTSÆTTELSEN OG ROM 10:13 ◄◄
Det man som JV'er behændigt undgår i ROMERBREVET 10:9, er de efterfølgende vers især ROM.10:13
►....... Rom.10:13 ....... NWT ◄
For “everyone who calls on the name of Jehovah will be saved.”

Med venlig hilsen
jalmar
P.S.
▼ - NEDENSTÅENDE ER ET BREDT UDSNIT AF FORSKELLIGE BIBELERS ROM 10:13
New American Standard Bible (©1995)
for "WHOEVER WILL CALL ON THE NAME OF THE LORD WILL BE SAVED."
King James Bible
For whosoever shall call upon the name of the Lord shall be saved.
American King James Version
For whoever shall call on the name of the Lord shall be saved.
American Standard Version
for, Whosoever shall call upon the name of the Lord shall be saved.
Douay-Rheims Bible
For whosoever shall call upon the name of the Lord, shall be saved.
Darby Bible Translation
For every one whosoever, who shall call on the name of the Lord, shall be saved.
English Revised Version
for, Whosoever shall call upon the name of the Lord shall be saved.
Webster's Bible Translation
For whoever shall call upon the name of the Lord shall be saved.
World English Bible
For, "Whoever will call on the name of the Lord will be saved."
For whosoever shall call upon the name of the Lord shall be saved.
tilføjet af

Mere bibel forståeelse

Mon ikke det her fra biblen er svar nok.
Det vil jeg mene
1 Timoteus 1:1
Fra Paulus, Kristi Jesu apostel efter befaling fra Gud, vor frelser, og Kristus Jesus, vort håb.
tilføjet af

Et eneste spørgsmål?

1 Timoteus 1:1
Fra Paulus, Kristi Jesu apostel efter befaling fra Gud, vor frelser, og Kristus Jesus, vort håb.
Jeg spørger:
Ved hvis navn er der givet frelse? Det eneste navn, ikke blot på jorden men i hele universet?
Enkelt, det må være let for dig at svare på.
Mvh
Manjana
tilføjet af

Samme spørgsmål - sandsynligvis samme "svar"

´

... Og egentlig kan det jo ikke være anerledes.

Problemet ligger efter min mening i den manglende respekt for KRISTNE og andre Troende.
Hvis man Tror på BIBELENS ORD, er spørgsmålet hvem der er KRISTEN klart besvaret i
samme spørgsmål - Det kan kun være dem der TROR på indholdet i Rom 10:9-13 - ApG.4:11,12
Romerbrevet 10:9:
"For hvis du med din mund bekender, at Jesus er → HERRE, ←
og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses. "
Romerbrevet 10:13:
for »enhver, som påkalder → HERRENSs ← navn [Jesus], skal frelses«.
Apostlenes Gerninger 4:11,12:
Jesus er den sten, som blev vraget af jer bygmestre, men som er blevet hovedhjørnesten. v12 Og der er ikke frelse i nogen anden, ja, der er ikke givet mennesker noget andet navn under himlen, som vi kan blive frelst ved.«

Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

Gud giver frelsen

Johannes 3:16
For Gud elskede verden så meget at han gav sin enestefødte søn, for at enhver som tror på ham, ikke skal gå til grunde men have evigt liv. 17 Gud har nemlig ikke sendt sin søn til verden for at han skal dømme verden, men for at verden skal frelses gennem ham. 18 Den som tror på ham, skal ikke dømmes. Den der ikke tror, er allerede blevet dømt, fordi han ikke har fået tro på Guds enestefødte søns navn. 19 Og dette er grundlaget for dommen, at lyset er kommet til verden og menneskene har elsket mørket mere end lyset, for deres gerninger har været onde. 20 For den som øver det der er slet, hader lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gerninger ikke skal blive afsløret. 21 Men den som gør det der er sandt, kommer til lyset, for at det kan blive kendt at hans gerninger er gjort i harmoni med Gud.“
tilføjet af

Samt,

manglende respekt for de Hellige skrifter og for Jesus.
Romerbr.10:9 / Da92
"For hvis du med din mund bekender, at Jesus er HERRE,
og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses. "
Apostlenes Gerninger 4:11,12:
Jesus er den sten, som blev vraget af jer bygmestre, men som er blevet hovedhjørnesten. v12 Og der er ikke frelse i nogen anden, ja, der er ikke givet mennesker noget andet navn under himlen, som vi kan blive frelst ved.«
Det er da så tydeligt at det ikke kan misforstås. Og alligevel kan A-JV2 kun komme med et så sølle svar. Tænk at JV har sat navnet Jehova i et så vigtigt et skriftsted. 🙁
De forholder virkelig mennesker i at lære [l]Jesus[l]at kende.
Mange hilsner 🙂[f][s]
Manjana
tilføjet af

Frelseren

17 Gud har nemlig ikke sendt sin søn til verden for at han skal dømme verden, men for at verden skal [l][s]frelses[s] gennem ham[l].
tilføjet af

Nej for du og JW/WTS afviser jo n NT's grundskrift ....

´

☻ ... anonym Jv (2) skrev til spørgsmålet hvem der er frelser ▼:
1 Timoteus 1:1 - NWT/Da92
Fra Paulus, Kristi Jesu apostel efter befaling fra Gud, vor frelser, og Kristus Jesus, vort håb.

☺ .... SVAR ▼ ▲
1 Timoteus 1:1 - NWT/GB-USA
Paul, an apostle of Christ Jesus under command of God our Savior and of Christ Jesus, our hope,

► Hvis vi nu tager ApG.4:11,12 ad notam i forbindelse med ovenstående så er JV vist lidt selvmodsigende 😉

For så skriver anonym Jv (2) faktisk det samme som KRISTNE Føler og TROR PÅ:
Fra Paulus, Kristi Jesu apostel efter befaling fra ► Gud, vor frelser Kristus Jesus ◄, vort håb.


Ovenstående set i lyset af, der jo KUN er et navn ved hvilke FRELSE er mulig, NEMLIG JESUS KRISTUS! ▼
Iflg. Apostlenes gerninger 4:11,12:
Jesus er den sten, som blev vraget af jer bygmestre, men som er blevet hovedhjørnesten. v12 Og der er ikke frelse i nogen anden, ja, der er ikke givet mennesker noget andet navn under himlen, som vi kan blive frelst ved.«

► JW/WTS-SEKTEN ER DERFOR NØDT TIL AT ÆNDRE SKRIFTET FOR AT UNDGÅ PINLIGE SPØRGSMÅL ▼
Som det ses af nedenstående, for der findes ikke et eneste fragment af NT m/GUDSNAVNET!

... Prøv at se disse 7 Skrifter -
ALLE Da92 indeholder ordet:
► I GRUNDSKRIFTET står der "KURIOS" -
På: ENGELSK LORD (m/stort L) - På DANSK "HERREN" (m/stort H)!

MEN I NWT ▼
► I GRUNDSKRIFTET står der KUN "KURIOS"
MEN - I den "ENGELSKE NWT" er 4 oversat til LORD (med stort L) 0g 3 X KURIOS er oversat til "jehova"?

Der står skrevet:
Markus Evg. 5 ...... Da92
Men det afslog han og sagde til ham: »Gå hjem til dine egne, og fortæl
dem om alt det, Herren har gjort mod dig, og at han har forbarmet sig over dig.«
Markus Evg. 5 ...... NWT
However, he did not let him, but said to him: “Go home to your relatives, and
report to them all the things Jehovah has done for you and the mercy he had on you.”
****** ****** ******
Markus Evg. 16 ...... Da92
Da Herren Jesus havde talt til dem,
blev han taget op til himlen, og han satte sig ved Guds højre hånd.
Markus Evg. 16 ...... NWT
So, then, the Lord Jesus, after having spoken to them,
was taken up to heaven and sat down at the right hand of God.
****** ****** ******
Lukas Evg. 4 ...... Da92
Men Jesus svarede ham: »Der er sagt: ›Du må ikke udæske Herren din Gud.‹«
Lukas Evg. 4 ...... NWT
In answer Jesus said to him:
“It is said, ‘You must not put Jehovah your God to the test.’”
****** ****** ******
Johannes Evg.21 ...... Da92
Den discipel, Jesus elskede, sagde til Peter: »Det er Herren.« Da Simon Peter hørte,
at det var Herren, bandt han tøjet om sig – han var ellers nøgen – og sprang ud i vandet.
Johannes Evg.21 ...... NWT
Therefore that disciple whom Jesus used to love said to Peter: “It is the Lord!” Hence Simon Peter, upon hearing that it was the Lord, girded about himself his top garment, for he was naked, and plunged into the sea.
****** ****** ******
Johannes Evg.21 ...... Da92
Jesus sagde til dem: »Kom og spis!«
Ingen af disciplene turde spørge ham: »Hvem er du?« For de vidste, at det var Herren.
Johannes Evg.21 ...... NWT
Jesus said to them: “Come, take YOUR breakfast.” Not one of the disciples had the courage to inquire of him: “Who are you?” because they knew it was the Lord.
****** ****** ******
Apostlenes Gerninger 1 ...... Da92
Derfor bør en af de mænd, som var sammen med os hele tiden, mens Herren Jesus gik ind og ud hos os.
Apostlenes Gerninger 1 ...... NWT
It is therefore necessary that of the men that assembled
with us during all the time in which the Lord Jesus went in and out among us,
****** ****** ******
Romerbrevet 10 ...... Da92
for »enhver, som påkalder Herrens navn, skal frelses«.
Romerbrevet 10 ...... NWT
For “everyone who calls on the name of Jehovah will be saved.”

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Mere bibel forståeelse.

Der står skrevet:
citat.
GRUNDSKRIFTET står der KUN "KURIOS"
MEN - I den "ENGELSKE NWT" er 4 oversat til LORD (med stort L) 0g 3 X KURIOS er oversat til "jehova"?

Der står skrevet:
Markus Evg. 5 ...... Da92
Men det afslog han og sagde til ham: »Gå hjem til dine egne, og fortæl
dem om alt det, Herren har gjort mod dig, og at han har forbarmet sig over dig.«
Markus Evg. 5 ...... NWT
However, he did not let him, but said to him: “Go home to your relatives, and
report to them all the things Jehovah has done for you and the mercy he had on you.”

ja ja ja

I lukas 1:24-25 står der i
Da92
Og efter disse dage blev hans hustru Elisabeth gravid, og hun lod sig ikke se i fem måneder, men tænkte: v25
»Det har [s] Herren [s] gjort mod mig i de dage, da han tog sig af mig og fjernede min vanære blandt mennesker.«
NWT
Efter disse dage blev hans hustru Elisabet gravid; og hun holdt sig afsondret i fem måneder, idet hun sagde:
25 „Således har [s] Jehova [s] handlet med mig i disse dage hvor han har vist mig sin opmærksomhed for at tage min skændsel blandt mennesker bort.“
Her ser vi næsten samme tekst.
fra Markus kap 5 Da92
"Herren har gjort mod dig
Og Lukas kap 1 Da92
Herren gjort mod mig
Så iflg Jalmar, er det altså forkert vi skriver "Jehova" istedet for Herren i Lukas 1:25.
Det må være sådan det skal forsås, hvis da ikke Jalmar citerer det et eller andet sted fra. Og ønsker at løbe fra sit standpunkt. Man kan aldrig vide.
Godt.
Grunden til vi skriver Jehova og ikke Herren/Jesus.
(Det er forkert siger Jalmar, at skrive jehova)
Det er fordi det ER Jehova der er tale om. Elisabet er gravid og skal føde Johannes døberen.
Jesus er slet ikke født på dette her tidspunkt.
Så det kan af gode grunde ikke være ham - vel.
Så Logikken Jalmar forsøger at bruge, holder ingen steder.
Som sædvanlig.
Det var det.
Nu vil Jalmar fortælle mig hvorfor det er forkert, er jeg ret sikker på.
tilføjet af

Jesus Kristus

var stadig i himlen som Ordet, hos Faderen. Det var inden han kom til Jorden som Jesus Kristus som menneske.
tilføjet af

Lyset -

Kan du finde [s]LYSET[s] Ajv 2 ?
Johs.3
v16 For således elskede Gud verden, at han gav sin [s]Enbårne søn[s],
*******
( Husk :[s]Den Enbårne, som SELV er Gud [s] )
*******
for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
v17 For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham.
v18 Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn.
v19 Og dette er dommen, at [s]lyset er kommet til verden[s], og menneskene elskede mørket frem for [s]lyset[s], fordi deres gerninger var onde.
********
( Husk : v9[s][s] Lyset, det sande lys, som oplyser ethvert menneske, var ved at komme til verden.
v10 Han VAR i verden, og verden var blevet til ved HAM, og verden kendte ham ikke.[s][s])
*********
v20 For enhver, som øver ondt, hader lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gerninger ikke skal afsløres. v21 Men den, der gør sandheden, kommer til lyset, for at det skal blive åbenbart, at hans gerninger er gjort i Gud.«


Jesus er : Ordet
v1 I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. v2 Han var i begyndelsen hos Gud. v3 Alt blev til ved ham, og uden ham blev intet til af det, som er. v4 I ham var liv, og livet var menneskers lys. v5 Og lyset skinner i mørket, og mørket greb det ikke.
v6 Der kom et menneske, udsendt af Gud, hans navn var Johannes. v7 Han kom for at aflægge vidnesbyrd, han skulle vidne om lyset, for at alle skulle komme til tro ved ham. v8 Selv var han ikke lyset, men han skulle vidne om lyset.
v9[s][s] Lyset, det sande lys, som oplyser ethvert menneske, var ved at komme til verden.
v10 Han VAR i verden, og verden var blevet til ved HAM, og verden kendte ham ikke.[s][s]
v11 Han kom til sit eget, og hans egne tog ikke imod ham. v12 Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn; v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.
v14 Og Ordet blev kød og tog bolig iblandt os, og vi så hans herlighed, en herlighed, som den Enbårne har den fra Faderen, fuld af nåde og sandhed.
v15 Johannes vidner om ham og råber: »Det var om ham, jeg sagde: Han, som kommer efter mig, har været der forud for mig, for han var til før mig.« v16 Af hans fylde har vi alle modtaget, og det nåde over nåde; v17 for loven blev givet ved Moses, nåden og sandheden kom ved Jesus Kristus.
v18 Ingen har nogen sinde set [s]Gud; den Enbårne, som SELV er Gud[s], og som er i Faderens favn, han er blevet hans tolk.
*******************

Johannes vidnede om [s]Jesus vores Frelser og Gud,[s] ham som skulle komme til verden, og som ingen på DET tidspunkt havde set.
Derfor:
Ingen har nogen sinde set [s]Gud; den Enbårne, som SELV er Gud[s]
************
PRØV Ajv 2 - at forstå - bed om at Helligånden må komme til dig, og lyse for dig [s]
tilføjet af

Helligånden

der står følgende i Johannes 1:18
"Ingen har nogen sinde set Gud; Den Enbårne, som selv er Gud, og som er i Faderens favn, han er blevet hans tolk."

Ingen har set Gud, men mange har set jesus.
Altså kan det ikke være en og samme person.
Den enbårne (jesus) han er blevet tolk for Gud.
Jesus kaldes også "ordet", for han er Guds talsmand på jorden.
Brug af ordet "Gud" betyder overhovedet ikke der er tale om Gud den almægtige, skaberen.
Det fremgår helt tydeligt af
2. Korintherbrev 4:4
"for dem, der ikke tror; deres tanker har denne verdens gud blindet, så de ikke ser lyset, der stråler fra evangeliet om Kristi herlighed, Kristus, som er Guds billede."
"denne verdens gud" er satan
Han blinder folk osv.
Hvorfor nogen vedblivende undsiger biblen, og den kristne tro, og absolut vil forvanske betydningen, kan nok give stof til eftertanke.
Hvad er formålet ?
Guds helligånd forklarer jo alting,
men selvfølgelig kun til de der har ånden.
tilføjet af

ånden-

ja du har ånden Ajv 2 - der er mange ånder, men kun een [s]HELLIGÅND[s]
du har taget imod en forkert ånd - læg mærke til, du skriver selv ånd med lille forbogstav - sådan skal det også være, for det er ikke Ånden fra Gud du har.

Du har så evig ret "denne verdens gud er Satan", og han har forført jehovas vidner - meget langt væk fra Jesus Kristus.[:*(]
Johannes vidnede om Jesus som skulle komme - han var hans tolk.
på det tidspunkt, havde ingen set [s]Jesus som selv er Gud[s] - DET STÅR DER !
Johs.14
v8 Filip sagde til ham: »Herre, vis os Faderen, og det er nok for os.«
v9 Jesus sagde til ham: »Så lang tid har jeg været hos jer, og du kender mig IKKE, Filip?
[s][s] Den, der har set mig, har set Faderen;[s] hvordan kan du så sige: Vis os Faderen?
********
Ja HVORDAN kan du tvivle Ajv 2 .... jo Satan har blændet dine øjne - du KENDER IKKE Jesus.
Jeg har deltaget på fora for New Age tilhængere - tænk ..ALDRIG har jeg mødt nogen på min vej, der har været SÅ LANGT væk fra Jesus som jehovas vidner - det er SÅ uhyggeligt hvad Satan kan gøre ved mennesker - ja jeg har ikke ord..[:*(]
tilføjet af

De der besøger

os i vor rigssal siger noget andet.
Dem jeg har talt med, siger de oplever det mere positivt, end hvad de har fået fortalt.
Måske derfor har i så stor modstand imod folk, selv finder ud af hvad der er sandt.
Den 9. april mindes vi alle at Jesus døde for vor skyld. Der kommer mange gæster den aften. De oplever havd Guds hellige ånd virkeligt betyder. Det kan jeg garantere.
Der er ingen trussel om et brændende helvede eller anden overtro. Men glæden ved at lære den sande tro at kende, at Gud sendte sin søn for at frelse verden ved ham.
Jeg opfordrer altid til, man søger så mange informationer som muligt.
Troen er ikke alles siger biblen, men for nogen er det.De får klar besked, og ser i biblen hvad der står, også gerne i Da92 for min skyld. Men i vil ikke have nogen ser vores bibel.
Hvorfor har i skjult Guds navn, selv i det gamle testamente undtagen få steder, hvor det er for åbentlyst. Ja hvorfor.
Og hvorfor fastholder i stædigt at titlen "Gud" automatisk betyder jesus er Gud.
Det gør det som bekendt ikke, hvilket Jehovas vidner ikke er ene om at mene.
Der er millioner andre.
Det som i nødtvunget må erkende.
Vi fortæller hvem der er Jesus, og hvem der er Gud.
Der lægges ikke slør over hvad biblen virkeligt lærer.
I Johannes 17:3 siger Jesus. Dette betyder evigt liv at de lærer dig at kende DEN ENESTE sande gud, og den du har udsendt, Jesus kristus.
Derfor ønsker VI ikke at skjule det der er så vigtigt at forstå.
tilføjet af

Var det et svar ???

på hvad jeg har citeret DIREKTE fra BIBELEN ??😮
Vil du INDRØMME at SÅDAN står der - eller har du revet bladene ud Ajv 2 ?
Det du gør i stedet for at kommentere - det er at lægge..
sådan lidt reklame for rigssalen - sådan lidt et forsøg på, at trøste og overbevise dig selv om, at hvad der står - det ser du bort fra, det er farligt, det har vagttårnsselskabet ikke fortalt dig uha !
Jeg husker engang jeg lå syg, og vidnerne kom til vores hjem - min mand forsøgte at forhindre dem - men de skubbede bare til ham, og vadede direkte ind i soveværelset hvor jeg lå - JO 😃 de ville da lige prale af et aviscitat hvor der stod, at jehovas vidners børn, var så velopdragne ved deres stævne 😃
Man vil så gerne være pæn udadtil, så folk kan rose jehovas vidner - I havde sikkert selv skrevet artiklen ..men hvad der gemmer sig BAG facaden, det er SÅ råddent !!🙁
Guds Hellige Ånd kan ikke være i rigssalen - af gode grunde, da I ikke har taget imod Helligånden - MEN Satan kan meget - han kan efterligne og han kan vise sig som en lysende engel - men han er en løgner og en bedrager.
En af nådegaverne er at kunne BEDØMME ånder.
Men jehovas vidner vil jo ikke tage imod Guds nådegaver...
tilføjet af

Påkald

Jalmar
Det virkelige problem er, du manipulerer med biblen.
Det er plat og svindel.
Du kan ikke dække dig ind under du kun anser Guds ord for ligegyldigt og kun tjener et kulturelt formål.
Den går ikke.
Du skriver om at påkalde Jehovas navn, eller som du vil have Herrens navn, for det skal være Jesus.
Men nu kan alle se hvad biblen skriver om at påkalde.
Hvem bliver påkaldt.

Joel 2:32
Da92 her er det kap 3 vers 5
Og enhver, som påkalder Herrens navn,skal frelses.

Men hvad står der så i grunteksten

יואל 2:32 Hebrew OT: BHS (Consonants Only)
והיה כל אשר־יקרא בשם יהוה ימלט כי בהר־ציון ובירושלם תהיה פליטה כאשר אמר יהוה ובשרידים אשר יהוה קרא׃
e her er
and·he-becomes
לֹ
kl
everyone
ר אֲ ֶ
ashr
who
־
-
יִקְרָא
iqra
he-shall-call
ֵ ְ
b·shm
in·name-of
יְהוָה
ieue
Yahweh
לֵט 4 יִ ָ
imlt
he-shall-nescape
יִ
ki
that
And it shall come to
pass, [that] whosoever shall
call on the name of the
LORD shall be delivered:
for in mount Zion and in
Jerusalem shall be
deliverance, as the LORD
hath said, and in the
remnant whom the LORD
shall call.
32
הַר ְ
b·er
in·mountain-of
־
-

צִ
tziun
Zion
לִַ ָ  בִיר 
u·b·irushlm
and·in·Jerusalem
הְיֶה ִ
theie
she-shall-become
פְלֵיטָה
phlite
deliverance
ר אֲ ֶ ַ
k·ashr
as·which
אָמַר
amr
he-says
יְהוָה
ieue
Yahweh
רִידִי < בַ ְ 
u·b·shridim
and·in·the·survivors
ר אֲ ֶ
ashr
whom
יְהוָה
ieue
Yahweh
קֹרֵא
qra
calling
tilføjet af

Tilføjelse

Læg mærke til at Guds navn står skrevet med tetragrammet på hebraisk.
Undskyld jeg ikke redigerede, men forståelsen er tydelig nok.
tilføjet af

Du kender Ordene, du ved godt hvad de betyder ...

´

... Men når de bliver sat sammen mister du ideen -

DU overser fuldstændig meningen i hvad det er jeg skriver ...
sagt på en anden måde:
Du misser totalt pointen ... i mit Indlæg -
Jeg skrev så det ikke kunne misforstås:
►► FOR HVEM OMTALES HERRE [LORD] I 10:9 .... OG HVEM OMTALES SÅ SOM [LORD] I 10:13 ◄◄
Og skrev:
→ SOM ANGIVET, DET ESSENTIELLE I DENNE SAG DREJER
→ SIG OM JW/WTS's INDSÆTTELSE AF BETEGNELSEN jehova i ROM.10:13
► HVILKET VAR SVAR PÅ nedenstående hån mod Kristendommen fra dig:

En JV'er anonym Jv (2) skriver så følgende VRØVL:
→ Tanken der gøres gældende her er at der i den oprindelige græske tekst står "kyrios" der betyder herre.(man vil havde det betyder Gud) Argumentet er, det betyder det! Ja bare ikke alle steder. ←

og jeg fortsatte:
►► MEN PROBLEMET ER IKKE SÅ MEGET ROM.10:9 SOM DET ER FORTSÆTTELSEN OG ROM 10:13 ◄◄

Jeg synes det virker temmelig absurd, når der tydeligvis står JESUS er HERREN og kun ET navn giver FRELSEN = JESUS - at man så pludselig ► sætter "jehova" ind som FRELSER ◄ -
Dette også set i lyset af, at der IKKE eksisterer et eneste lille fragment AF NT der indeholder GUDSNAVNET!

HVAD er DIT svar ☻ ... anonym Jv (2) et par andre forslag hvor der også står KYRIOS/LORD
► RIGTIGT Men der eksisterer stadig ikke et eneste fragment med antydning af GUDSNAVNET i NT!

Noget andet er:
Jeg har studeret Ordsprogene nærmere -
Jeg har læst generelt/løst og fast (skimmet) hvad der står skrevet ...(af 4.740 Indlæg)
Re.: Ordspr.kap.8+9
JV står skarpere end andre på en JESUS PROFETI - men I er tilsyneladende ikke alene om at mene at der gemmer sig en Messiansk Profeti i Kap.8 + 10 - MEN tilsyneladende går den mere på det generelle i VISDOMMEN - i at Troen på GUD som givende og kulminerende i MESSIAS - der "giver" os den "endelige" indsigt - Problemet man ikke må tildsidesætte er jo bare, at Bogen hører under Kethuvim som sidste del af TaNaKh, og for dem ses den som en understreger af behovet for både guddommelig visdom og menneskelig sund fornuft under alle livets forhold.
Bogens oprindelige formål var et middel til opdragelse af unge mennesker til et gudfrygtigt liv.
I dette perspektiv berøres en lang række praktiske forhold som f.eks. gudsforhold, medmenneskelige forhold, sociale forhold, børneopdragelse, ægteskab m.v..

Og mit spørgsmål er så igen. HVORFOR skulle en så vigtig Profeti gemme sig i et værk 'der egentlig er ment som en datidens "EMMA GAD BOG", Ikke alene det, men Profetien
er så godt gemt, at man på det nærmeste skal være fanatiker for at overse de fakta der taler imod!

Det er noget vagt men det er også mere en fornemmelse
jeg har end noget jeg kan vise og sige se her DU havde ret.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Du er en PLATUGLE anonym Jv (2) - Det er Rom 10:13

´

... Vi debatterer - at det er sætninger PAULUS har Kopieret fra JOEL 2:32 -
Ændrer da ikke ved indholdet af ROMERBREVET 10:9-13 -
Vil du så også påstå at resten af ROM. kap.10 er forkert fordi det ikke svarer
til JOEL kapitel 2 - OG RESTEN AF ROMERBREVET DUR IKKE - DET SVARER JO IKKE TIL JOEL !

jalmar
tilføjet af

DU kan da ikke tage et Gammel Testamentligt skriift

´

... til indtægt for et NY TESTAMENTLIGT -
GT indeholder som bekendt Tetragrammaton'et næsten 7000 gange -
NT - Indeholder kun GUDSNAVNET, hvor emsige forfattere har digtet det ind
på mere eller mindre velegnede steder, hovedsagelig for at "Hyppe egne kartofler"!

Som JW/WTS har gjort det i bl.a. Rom.10:13 - SOM DU SKULLE PRØVE AT LÆSE u/jehova!
GUD står nævnt med GUD hvor GUD optrædder i 10:9-13 - JESUS ER HERRE -
hvor HERRE står - Ellers ville det jo være tåbeligt at skrive JESUS ER HERRE
En anden ting DU ikke tænker over er, HVIS NAVN SKAL MAN ANRÅBE TIL FRELSE -
Hvis det ikke er JESUS det eneste navn der er frelse ved ifølge DET NY TESTAMENTE!

Med venlig hilsen
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.