7tilføjet af

økonomi i 2009

f. 13. juli 1946 kl. 19.15 i Århus
kan du se hvad der sker i den kommende tid og helst i de næste 1-2 måneder i en meget alvorlig sag med økonomi som hovedemne
tilføjet af

av min tand

det ser ud til at du har mange udgifter resten af 2008, og at du ikke sådan kan komme ud af din dårlige økonomi, det ser dog noget bedre ud i løbet af 2009, men pas nu på ikke at skifte job, det vil ikke være til din fordel. Hvis du forsøger ikke at leve over evne, vil alt se meget lysere ud.
tilføjet af

hahaha

Kære scorpio, Faktisk handler det slet ikke om dårlig økonomi, men kun om økonomi, og da jeg er pensionist, bliver det jo nok lidt vanskeligt at skifte job, og til det sidste du siger om at leve over evne, ja så tror jeg, det gælder alle, både rige og fattige !
Et udmærket forsøg, men rigtig morsomhed kræver nu også lidt viden, og det er også en god ting at kunne skrive sit navn rigtigt
tilføjet af

Svar til Julius

Kære Julius,
Det er som om en gammel, problematisk sag nærmer sig sin afslutning og man kan sige, at du er grudigt træt af det hele. Lige nu har dog du heldet med dig og det skal du prøve at udnytte.
Din økonomiske situation har også gennemgået en skift for nylig og tiden er ikke længere til at ekspandere, nu skal der tænkes fornuftigt og spares. Det ser ikke håbløst ud, men der skal enormt meget disciplin til. Jeg ved ikke, om du har nogle penge hos andre eller om andre har nogle penge hos dig – i hvert fald skal der forhandles.
Hvis du skal indgå nogle økonomiske aftaler med andre, så husk, at deres økonomi ikke er meget værd i øjeblikket. Du kan også forvente nogle overraskelser og afbrudte forhandlinger. Men der er vilje til stede – og det skal du tage som udgangspunkt og udnytte.
Din økonomi bliver stille og roligt mere stabil, men tingene tager tid og situationen kræver meget tålmodighed.
Held og lykke,
Bedste hilsener,
Martina
tilføjet af

1000 tak !

Nu skal du historien- kort !
Vi satte vor hus til salg og solgte i løbet af en uge for 4 mill. kr,det var held nr. 1. Mens vi ventede på at sagen skulle gå i orden,så pengene kunne udbetales, fandt vi drømmelejligheden og gik i banken for at låne 2 mill. kr. til en mellemfinansiering Banken skulle ha' be det ene og det andet papir, men det ville sipelthen tage for lang tid, for der sku' skrives under på lejlighedskøbet, r der var andre interesserede. Derfor lånte vi de 2 mill. kr. af den ejendomsmægler som var ved at sælge vores hus for os, hun har et finansieringssselskab også. Det var held nr. 2.
Men køber hængte sig få dage efter,og hans stakkels kone var blevet enlig mord 1½ barn. Hun medunderskriver men hendes løn kunne slet ikke bære et hus til den pris, så vi frigjorde hende fra købet i den tro, at det nok alligevel snart vlle blive solgt igen.
Dette skete i slutningen af april og begndelsen af maj, og vi kan stadig ikke sælge huset, og gælden på 2 mill. kr. vokser støt.
Der står ikke gæld af den størrelse på min løn, for jeg er i mellemtiden blevet invalide-pensionist, i fovejen hørte vi slet til i de store lønningers lag, men var kommet der fordi vi bl.a. havde solgt en lejlighed med stor fortjeneste og fordi vi er sparsommelige
(min kone er f. 18jan. 1943).
Vores migheder for at komme ud af gælden er meget små, og det kann lade sig gøre med et gen-salg af huset.
Endnu en gang mange tak for gode svar.
Julius
tilføjet af

undskyld

de mange fejl skyldes, at bogstaverne falder ud
tilføjet af

Til Julius

Kære Julius,
Det gør mig virkelig ondt at høre din historie.
Jeg håber, at alt ordner sig og krydser fingre for Jer!
Rigtig god Jul,
Venlige hilsener,
Martina
tilføjet af

tak skal du ha'

tak for din medfølelse, og jeg ønsker en rigtig god jul til dig dine kære
endnu en gange tak for dit svar.
Resultatet af mødet blev, at vi nu skal flytte tilbage og sælge den dejlige lejlighed, med mindre der i sidste øjeblik kommer en køber til huset.
Det ville under normale forhold uden krise være solgt næsten før det blev sat til sal.
De huse på Sydstranden i Dragør er meget eftertragtede, og det er nu sat ned til 3.2 mill. kr fra de oprindeligt 4 mill. kr, så det kunne jo være ....
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.