3tilføjet af

rejsebrev cambodia 7

Hej for sidste gang.
Vi skal lige gøre Phnom Penh færdig. Dene gang ville vi gerne besøge kongepaladset. Det har altid været lukket p.g.af statsbesøg, det var det ogsaa første gang vi gik forbi, men vi prøvede igen dagen efter. Porten var aaben, billetter blev købt men saa var Ullas aermer for korte, saa pengene tilbage og saa har vi en undskyldning for at komme tilbage igen. Sidste aar aabnede der et stormagasin i Phnom Penh med en rulletrappe, den har de vænnet sig til nu, men de har faaet et nyt problem, butikstyveri. Vi ved ikke hvordan de straffer dem, men de bliver fotograferet med det de har taget og bliver hængt op i butikken, der bliver ogsaa skrevet navn adresse og alder. Der var et billede af en tysker med en pakke skinke, maaske skal vi sælge ideen til Føtex. Alt i alt havde vi nogle dejlige dage i Phnom Penh og det bliver ikke sidste gang vi tager dertil. Vi fik en bus direkte til Bangkok. Igen en god bus og vi kørte over Battambang, rigtig god vej. Det var kun det sidste stykke før grænsen at vi kørte paa rigtig daarlig støvet vej. Turen tog kun 14 timer, saa det var hurtigt. Her i Bangkok har vi shoppet, spist og festet. Igaar var vi først paa weekendmarkedet med Niels, det var lidt varmt, men aftenen tilbragte vi sammen med Tik og Lin i deres lejlighed, det var lidt koldt, saa nu er vi klar til københavn.
Der er tre ting vi har lært ved denne rejse. 1. ikke nikke goddag til folk der bærer ting paa hovedet. 2. ikke vinke til folk der hænger udenpaa bussen i en arm og har en kylling i den anden. 3. ikke sige, see you til blinde tiggere.
Det har som altid varet en dejlig ferie herude og der er ingen af os der har lyst til at tage hjem nu, men flyveren gaar i aften. Hvis vi skal sige noget negativt er det de faa svar vi har faaet paa vores mails. Et stort tak til jer der har sendt svar til os.

Kim og Ulla
tilføjet af

Cambodia

Jamen jeg kender da godt til jeres tilfælde. Man er derude og se en masse, men folk derhjemme er lidt lade. Det synes til tider som om, at de ikke rigtigt er interesserede. Sådan er det nu engang...
Jeg har færdes væk fra Europa i godt 2,5 år, og kender til det. Jeg har også været i Cambodia og Bkk... Det er glimrende steder hver på sin vis. Cambodia og Pnomh Penh er fantastiske. Jeg elsker folkene Cambodia. Hvis du kommer hjem i en stiv brandert og har smidt din nøgle væk siger de blot:"sorry, sorry..." Det er jo glimrende... Der er lidt for sig og altså lidt for venlige og coole...
I Thailan og Bkk. er snakken selvfølgelig en anden. men alligevel må jeg sige, at jeg er imponeret over så venlige storby-mennesker. Selv i en by som Bkk. er det ikke svært at møde helt nede på jorden thai-er, der blot er venlige... Det kunne vi godt lære lidt af...
Jamen det hele er lidt langt væk. Jeg har østpå mange gange, men I må da gerne skrive for at genopvække mine rejseoplevelser. Mvh,
Jesper.
tilføjet af

tak jesper

næste gang vi rejser skriver vi igen, det bliver nok borno, der har vi aldrig været, men vi må se hvad der sker derude kim

Det var meget spændende at følge jer

Bare der var mange flere af jeres slags.
Det har været utroligt spændende og lærerigt at følge jer.
Tusind tak for en god oplevelse
the old baker
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.