6tilføjet af

Regler omkring returnering af vare.

Hvordan er det nu med det her fjernsalg og returret?
Sagen kort:
Jeg bestiller X vare telefonisk hos Y firma. Senere på aftenen finder jeg dog ud af at Z firma har samme vare væsentligt billigere en Y firma.
Jeg vælger derfor at bestille varen hos Z firma, og undlade at afhente pakken fra Y firma på posthuset, hvor den jo efter 10 dage ryger retur. Y firma reklamerer med 30 dages returret, og de obligatoriske 14 dage er jo ikke engang overskedet.
Jeg har dog ikke set nogen penge retur fra Y firma, selvom de jo har fået deres vare retur.
Jeg har betalt med betalingskort, og har ikke andet end en telefonisk af tale og en ordrebekræftelse på email. De spørger efter er returnr, som jeg ikke vidste jeg skulle have, det fremgår ingen steder af den TV-reklame jeg svarede på, og det blev heller ikke oplyst da jeg talte med dem i telefon i forbindelse med bestillingen.
Og da jeg ikke har haft varen fysisk i hånden, har jeg dermed heller ingen faktura eller lign.
Er det bare mig eller skal de ikke bare hoste op med slanterne?
tilføjet af

Regler omkring returnering af vare.

Efter 10 år med vk0--er svindel/humbug så meget fedtet ind i alt at man ikke har nogle rettigheder [ide]
tilføjet af

Regler omkring returnering af vare.

Hvordan er det nu med det her fjernsalg og returret?
Sagen kort:
Jeg bestiller X vare telefonisk hos Y firma. Senere på aftenen finder jeg dog ud af at Z firma har samme vare væsentligt billigere en Y firma.
Jeg vælger derfor at bestille varen hos Z firma, og undlade at afhente pakken fra Y firma på posthuset, hvor den jo efter 10 dage ryger retur. Y firma reklamerer med 30 dages returret, og de obligatoriske 14 dage er jo ikke engang overskedet.
Jeg har dog ikke set nogen penge retur fra Y firma, selvom de jo har fået deres vare retur.
Jeg har betalt med betalingskort, og har ikke andet end en telefonisk af tale og en ordrebekræftelse på email. De spørger efter er returnr, som jeg ikke vidste jeg skulle have, det fremgår ingen steder af den TV-reklame jeg svarede på, og det blev heller ikke oplyst da jeg talte med dem i telefon i forbindelse med bestillingen.
Og da jeg ikke har haft varen fysisk i hånden, har jeg dermed heller ingen faktura eller lign.
Er det bare mig eller skal de ikke bare hoste op med slanterne?

Retur nummeret stå nok på pakken, som du aldrig fik afhentet. 😕
tilføjet af

Regler omkring returnering af vare.

Det er muligt du er berettiget til at få dine penge tilbage, men det er godt nok ufint af dig, at du ikke ringer tilbage og annullerer ordren.
Jeg må indrømme, at når folk laver sådan et nummer, at de ikke giver besked om at varen ikke var ønsket alligevel, så mener jeg faktisk man burde hoste op med beløbet.
Det er at skide på virksomheden, og andre menneskers tid.
tilføjet af

Flere ting

Hej,
Det er en rettidig returnering af varen, når du ikke afhentede den på posthuset.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Til-virksomheder/Start-af-netbutik/Fortrydelsesretten-i-praksis
Det kommer dog an på hvor lang tid der er gået. Pakker ligger normalt på posthuset i 14 dage, inden de betegnes som ikke afhentede... Og Postdanmark reklamerer ikke med at pakken returneres øjeblikeligt efter dette.
Dermed er du ikke sikker på at de i det hele taget har modtaget pakken retur og hvornår. Så det kommer meget an på hvornår den er købt, og ankommet på posthuset. Måske har firmaet ikke engang fået den retur endnu, når du regner med 10 dage.
Sagt med andre ord...
... du bør kontakte firmaet skriftligt, og informere dem om den manglende afhentning som returnering. I samme brev beder du om debløbet tilbagebetalt. Herefter kan du vente en 30 dage og håbe på at du hører tilbage fra firmaet.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Flere ting

Jeg skrev skam også straks til dem at jeg fortrød købet, men da havde de allerede afsendt den.
Så jeg har ikke bare "ladet som ingenting" og bare håbet på at der "pr automatik" bare kom penge retur på min konto, de har hele tiden vidst at den kom retur.
De afviser såmænd heller ikke at betale, men vil altså have det hersens "returnr" som jeg i sagens natur ikke har, og ikke kan skrive på pakken, da den allerede er gået retur til firmaet jo...
tilføjet af

Flere ting

Næsten som forventet er omtalte firma vidst mere "røget en speget".
Jeg har modtaget en mail fra dem, hvori de blot bekræfter at have modtaget en pakke retur.
Herefter skriver de blot at det vil de have 199,- kr i gebyr for.
Med venlig hilsen...
Ikke et ord om resten af pengene... ?!? Må de overhovedet tage sådan et "gebyr" blot for at modtage en vare?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.