7tilføjet af

Politik med eftertanke 100 år efter

Theodore Roosevelt's ideas on Immigrants and being an AMERICAN in 1907.
"In the first place, we should insist that if the immigrant who comes here in good faith becomes an American and assimilates himself to us, he shall be treated on an exact equality with everyone else, for it is an outrage to discriminate against any such man because of creed, or birthplace, or origin. But this is predicated upon the person's becoming in every facet an American, and nothing but an American...There can be no divided allegiance here. Any man who says he is an American, but something else also, isn't an American at all. We have room for but one flag, the American flag... We have room for but one language here, and that is the English language... and we have room for but one sole loyalty and that is a loyalty to the American people."
Theodore Roosevelt 1907
tilføjet af

USA came a long way since ,o)

Slavery, var ikke helt væk da han skrev hans ideas.
KKK, elskede in the south.
Og indianer blev ikke betragtede som mennesker, jeg mener de orgiginal indfødte !!!!!!!
Fordi, jeg føler mig lidt N-Amerikan, og fordi jeg læser en lidt ironisk tone, vil jeg gerne skrive.
Idag, lever et rigtigt multi etnisk samfund, faktisk de eneste ægte multi etniske samfund i verden rimeligt fredeligt med hinanden.
Der er mange problemer, der er også etniske problemer. Men man arbejder på at få løst de problemer.
Den førte politik, giver stof til eftertanke, det har du ret ind.
Men hvis man kan klare et multi etnisk samfund i USA, så kan vi muligt klare det her.
Vi skal bare bruge eftertanke.
Og som start, "" Give room""
Amen
vh
Tom
tilføjet af

Make'

tilføjet af

Getting your . tror jeg ,o)

If I remember correct, its a sidekick from Cliff Richards band.
Correct me if I am wrong.
Men, Space, er ordet vi/mange ikke forstår.
Jeg er villigt at skamme mig, hvis jeg nu fik dit (meaning) korrekt!!!!
Ellers skal du bare slette mit svar.
Jeg har lavet så!! mange fejl, Et mere gør ingen forskel ,o))
Sov godt
Tom
tilføjet af

Der er

Masser af plads til alle ik'
;-)
tilføjet af

The...

Shadåws ik'
;-)
tilføjet af

Lebensraum

Er det ikke hvad udansk fjolseparti inderst inde ønsker?
http://da.wikipedia.org/wiki/Lebensraum
tilføjet af

Er det

Så forbudt at være Dansker i Danmark ?
ATS.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.