75tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ifølge denne artikel, og DR dokumentaren, Skattely, gemmer de danske statsborgere mellem 100 og 150 milliarder kroner i skattely som Bahamas og Seychellerne. De får endda avancerede råd fra rådgivere, som endda opfordrer til direkte ulovlige selskabskonstruktioner.
Det har altid været kendt, at folk kunne benytte udenlandske skattely for at gemme deres penge af vejen for bl.a. den danske stat.
Ville I gøre det samme hvis I havde en mindre formue stående, eller ville i lade penge stå inden for landets grænser, så staten, og dermed medborgerne, kunne få gavn af pengene?
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/21/172522.htm
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Tak for informationen Anders.
Nu har jeg fulgt lidt med i historien om de mange penge, der fordufter fra den danske statskasse på denne måde. Dit spørgsmål er nok så relevant, men med et eller flere forskellige svar, vil der unægtelig rejse sig spørgsmålet om, hvorvidt det er etisk forsvarligt.
I forvejen er det dybt ULOVLIGT!!! Det er skattekroner, der stjæles fra os alle sammen.
Det er sikkert svært at forestille sig, at der kan dæmmes op for dette lige her og nu, al den stund, at der igennem 00´erne ikke er gjort ret meget ved inddrivelsen af den indenlandske skattegæld.
Såvel provenuet fra skattelykronerne samt fra den indenlandske skattegæld ville have pyntet ganske godt i statskassen.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ja tag en tur op af Strandvejen og andre rigmands ghettoer i landet, og se på husene og bilerne og tænk på hvor mange af dem der er 100 % "ærlige", ja de kan vist tælles på en hånd, og deres lakajer de "fine" blåjakkede advokater fanme med hvid skjorte og slips som sørger for det fornødne, jo de konservative og venstre har deres kærnevælger i disse områder, man må dog så sige at det er langt værre i andre lande, men det er jo ingen undskyldning. Ende.
tilføjet af

Mange penge i bank boksen...

Ja tag en tur op af Strandvejen og andre rigmands ghettoer i landet, og se på husene og bilerne og tænk på hvor mange af dem der er 100 % "ærlige", ja de kan vist tælles på en hånd, og deres lakajer de "fine" blåjakkede advokater fanme med hvid skjorte og slips som sørger for det fornødne, jo de konservative og venstre har deres kærnevælger i disse områder, man må dog så sige at det er langt værre i andre lande, men det er jo ingen undskyldning. Ende.


Husk så lige på alle de røde pensionister, der gemmer deres penge i bankbokse, så de kan få alle mulige og umulige tilskud.
Var der nogen der sagde solidaritet?
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ufatteligt at se misundelseskortet blive trukket frem nu - lige oveni en to år lang hetz imod kontanthjælpsmodtagerne, hvor man ellers gik helt ned i detaljen når deres budgetter blev fremlagt offentligt, og mente at folk levede på 1. klasse, hvis de røg cigaretter eller holdt hund.
- Man forventer åbenbart overordentlig høj moral, mådehold samt en ydmyg holdning af samfundets nederste! - Og bliver samtidig forarget - og kalder det at gå i små sko, når det afsløres, at samfundets bedst stillede unddrager sig deres forpligtelser!
Der er forskel på folk!
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ufatteligt at se misundelseskortet blive trukket frem nu - lige oveni en to år lang hetz imod kontanthjælpsmodtagerne, hvor man ellers gik helt ned i detaljen når deres budgetter blev fremlagt offentligt, og mente at folk levede på 1. klasse, hvis de røg cigaretter eller holdt hund.
- Man forventer åbenbart overordentlig høj moral, mådehold samt en ydmyg holdning af samfundets nederste! - Og bliver samtidig forarget - og kalder det at gå i små sko, når det afsløres, at samfundets bedst stillede unddrager sig deres forpligtelser!
Der er forskel på folk!

Jeg er meget enig. Godt formuleret 🙂 [f]
Hvorfor er det pludseligt blevet ok, at interessere sig for, om den enlige mor for 2-300 kroner for meget, mens det på samme tid er ok, at der gemmes 150 milliarder i skattely.
Desusden kan beløbet vel sagtens være langt højere end 150 tusind millioner. Det er i sagens natur svært at forudsige.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ifølge denne artikel, og DR dokumentaren, Skattely, gemmer de danske statsborgere mellem 100 og 150 milliarder kroner i skattely som Bahamas og Seychellerne. De får endda avancerede råd fra rådgivere, som endda opfordrer til direkte ulovlige selskabskonstruktioner.
Det har altid været kendt, at folk kunne benytte udenlandske skattely for at gemme deres penge af vejen for bl.a. den danske stat.
Ville I gøre det samme hvis I havde en mindre formue stående, eller ville i lade penge stå inden for landets grænser, så staten, og dermed medborgerne, kunne få gavn af pengene?
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/21/172522.htm

Eftersom at der er tale om penge, der forsøges uregistreret af myndighederne, kan beløbet være langt langt højere.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

[quote="solsystem" post=2757852]Ufatteligt at se misundelseskortet blive trukket frem nu - lige oveni en to år lang hetz imod kontanthjælpsmodtagerne, hvor man ellers gik helt ned i detaljen når deres budgetter blev fremlagt offentligt, og mente at folk levede på 1. klasse, hvis de røg cigaretter eller holdt hund.
- Man forventer åbenbart overordentlig høj moral, mådehold samt en ydmyg holdning af samfundets nederste! - Og bliver samtidig forarget - og kalder det at gå i små sko, når det afsløres, at samfundets bedst stillede unddrager sig deres forpligtelser!
Der er forskel på folk![/quote]
Jeg er meget enig. Godt formuleret 🙂 [f]
Hvorfor er det pludseligt blevet ok, at interessere sig for, om den enlige mor for 2-300 kroner for meget, mens det på samme tid er ok, at der gemmes 150 milliarder i skattely.
Desusden kan beløbet vel sagtens være langt højere end 150 tusind millioner. Det er i sagens natur svært at forudsige.
MVH
Megaprofilos


Helt enig. Det er desuden pinligt hvordan de blå smølfer fra bonderøvspartiet prøver at dække over deres gangsterboss fadbumsen nu hvor han atter engang er afsløret som den fupmager og svindler han er.
Der skal andre boller på suppen, før vi får bugt med dette uvæsen.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Flere grimme udtryk?? ... Sikke et ordforråd du har ... [(:]
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

[quote="solsystem" post=2757852]Ufatteligt at se misundelseskortet blive trukket frem nu - lige oveni en to år lang hetz imod kontanthjælpsmodtagerne, hvor man ellers gik helt ned i detaljen når deres budgetter blev fremlagt offentligt, og mente at folk levede på 1. klasse, hvis de røg cigaretter eller holdt hund.
- Man forventer åbenbart overordentlig høj moral, mådehold samt en ydmyg holdning af samfundets nederste! - Og bliver samtidig forarget - og kalder det at gå i små sko, når det afsløres, at samfundets bedst stillede unddrager sig deres forpligtelser!
Der er forskel på folk![/quote]

Jeg er meget enig. Godt formuleret 🙂 [f]
Hvorfor er det pludseligt blevet ok, at interessere sig for, om den enlige mor for 2-300 kroner for meget, mens det på samme tid er ok, at der gemmes 150 milliarder i skattely.
Desusden kan beløbet vel sagtens være langt højere end 150 tusind millioner. Det er i sagens natur svært at forudsige.
MVH
Megaprofilos


De mange milliarder i skattely ville nok ikke være der hvis skattepengene blev brugt fornuftigt i DK.
Men den side af sagen interesserer jer slet ikke, - skide være med politikerne bruger pengene med samme fornuft som Mark og Yvonn fra luksusfælden.
I syntes altså det er OK at skatteydernes indbetalinger spildes og frådses væk som man kan se af de mange links ?
Så forstår jeg også godt fornuftige mennesker flytter deres penge væk fra det vanvid, - og misundelsen lyser ud af dem der er fanget i politikernes trædemølle og ikke KAN slippe for at støtte det vanvid der fremgår af linkene.
Så pengene bringes ikke kun i "skattely", men mest i ly for idioter og politiske pamperes fråds.
- at yderligere skatteindbetalinger skulle gavne velfærd eller befolkningen er det vel kun de mest naive der tror på.
Vi interessere os ikke for om den enlige mor får 200 kr. for meget eller om pengene bringes i skattely, - men udelukkende for hvordan politikerne smider om sig med skattemidlerne.
Bring den side af sagen i orden først, - DEREFTER vil det være relevant at tage en snak med dem der bringer deres penge i sikkerhed i udlandet, - ikke før.
tilføjet af

Mange penge i bank boksen...

Du har nok ikke helt forstået alvoren i Anders Tranes indlæg.

De penge, du taler om, ar i de fleste tilfælde allerede blevet beskattet herhjemme efter gældende skattelovgivning!!!!
De mange milliarder, der er strøget ud af landet med advokathjælp og hjælp fra skatteeksperter er IKKE beskattet herhjemme. Og så mange RØDE pensionister er der ikke tale om. De har ikke penge til den slags advokatbistand og i den størrelsesorden, der er tale om.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Cool nok - Længe leve den skønne danske moral 😃
tilføjet af

Mange penge i bank boksen...

Du har nok ikke helt forstået alvoren i Anders Tranes indlæg.

De penge, du taler om, ar i de fleste tilfælde allerede blevet beskattet herhjemme efter gældende skattelovgivning!!!!
De mange milliarder, der er strøget ud af landet med advokathjælp og hjælp fra skatteeksperter er IKKE beskattet herhjemme. Og så mange RØDE pensionister er der ikke tale om. De har ikke penge til den slags advokatbistand og i den størrelsesorden, der er tale om.


Det jeg skriver er at disse pensionister får mange tusinde kroner om året, ekstra i pension og diverse tilskud, samt ældre check.
Svindel er vel svindel, uanset hvordan?
Eller mener du det er legalt?
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej Perkins
Nej, jeg synes ikke at det er i orden, at skatteydernes(herunder mine) penge, frådses væk. Der foregår unægteligt en masse skidt, det retfærdiggør bare ikke, at der skal mangle penge til de svageste danskere. Pensionister mf.
Hvorfor er det kun den "almindelige" lønmodtager, der skal betale til de svageste, altimens de stinkende rige, kan flytte tusinder af millioner i skattely?
Lad mig opstille det på en anden måde. Lad os antage, at staten får 100 kr i skat, moms og afgifter. Derefter frådser de 60kr(kald det 80kr hvis du ønsker) op på tossede ting. Så er der 40 kr tilbage til fordeling mellem de svageste.
Hvis nu de rigeste ikke flyttede pengene i skattely, men betalte det de skulle, så ville der måske være 200 kr. Der frådses stadig 60 kr op, men nu er der bare pludselig 140 kr modsat 40kr, til at hjælpe de svageste i samfundet.
Noget andet er, at vi ikke alle sammen er lige, økonomisk. Der skal være forskel, for det motiverer. Men vi er alle lige for loven, og det gælder også dem, der forsøger at bedrage skat, ved at flytte 150 milliarder i skattely.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Det er jo netop fordi 80% af skatteindtægterne frådses væk at der ikke er penge til de "svage" som du åbenbart kalder pamperne fra de mange ovenstående links.
Pengene går netop IKKE til de "svage", men til pamp, indvandring og såkaldt "integration" fordi nogle fjolser har importeret en halv million kriminelle uintegrerbare muslimer på evig forsørgelse, - det anser du åbenbart for en "samfundsopgave", - det gør vi ikke, det må være frivilligt hvem der vil bidrage til det.
Så dem der har stemt for det vanvid må nu selv betale, hvilket man må gå ud fra de gør med glæde, og dem der hellere vil se deres skatteindbetalinger brugt fornuftigt flytter selvfølgelig deres værdier og penge væk fra Danmark.
Dit regnestykke passer heller ingen steder. Får staten 100 kr, går de 80 kr. til pamp og fråds og flere indvandrere.
Får staten 200 Kr, går de 190 til pamp og fråds og indvandring, - der vil altså være 10 kr. mindre til de svageste i samfundet.
Jeg betaler heller ikke skat, jeg kører selv gennem voldsmose hver dag og smider pengene ud af vinduet.
Så sparer jeg staten for besværet med at inddrive pengene og sende dem videre.
tilføjet af

Hvad er legalt?

[quote="mopia" post=2758013]Du har nok ikke helt forstået alvoren i Anders Tranes indlæg.

De penge, du taler om, ar i de fleste tilfælde allerede blevet beskattet herhjemme efter gældende skattelovgivning!!!!
De mange milliarder, der er strøget ud af landet med advokathjælp og hjælp fra skatteeksperter er IKKE beskattet herhjemme. Og så mange RØDE pensionister er der ikke tale om. De har ikke penge til den slags advokatbistand og i den størrelsesorden, der er tale om.[/quote][/quote]

Det virker næsten, som det er legalt at snyde samfundet i skat - mens det er meget illegalt - hvis en enlig mor på kontanthjælp har en kæreste (med egen bolig et andet sted) til at overnatte et par nætter for meget.

[quote]


Det jeg skriver er at disse pensionister får mange tusinde kroner om året, ekstra i pension og diverse tilskud, samt ældre check.
Svindel er vel svindel, uanset hvordan?
Eller mener du det er legalt?
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej perkins
Jeg kalder da ikke de svage for pamperne, ud fra de ovenstående links. Den forstår jeg slet ikke. Måske mangler der et komma, eller også er formuleringen lidt uheldig.
Jeg benægter slet ikke, at der bruges mange penge, på totalt unødvendige projekter. Jeg er også klar over, at en hel del muslimer, ikke ønsker at integrere sig, og bare vil forsørges.
Men du skyder med spredhagl. Du rammer en masse uskyldige danskere, som modtager pension, enten fordi de er ekstremt syge, eller fordi de er folkepensionister.
I din forargelse over, at der er nogle der udnytter systemet, vælger du totalt at opgive Danmark og danskerne.
Hvis vi alle gemmer vores penge i skattely, hvem skal så betale til folkepensionisterne mf?
Du svarer ikke på, hvorfor det kun er den almindelige lønmodtager, som skal betale skat, altimens de ekstremt rige, sender pengene i skattely.
Mit regnestykke: Det giver ingen mening, at der skulle gå flere penge til pamp og fråds, fordi staten får flere penge. Hvis der bruges 80kr ud af 100kr på pamp og fråds, så tyder det jo på, at det er grænsen, for ellers ville der jo blive brugt 99kr ud af 100kr på pamp og fråds.
Hvad er dit alternativ? Du ønsker helt tydeligt ikke nogen stat. Jeg mindes at du ønsker direkte demokrati, men hvordan skal det fungere? Du må have et alternativ til det vi har i dag, når du er SÅ kritisk over for "systemet"
Hvem skal i dit "scenario" betale folkepension mm? Hvordan skelner man mellem en dansker på kontanthjælp og en muslim på samme?
Jeg vil gerne lige minde dig om, at du synes vi skal være med i EU, hvis jeg husker rigtigt, for du ønsker samhandlen med andre lande.
Der er ikke noget der er perfekt, og det er så uendeligt nemt, at kritisere det vi har, men hvad er alternativet?
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Hvad er omvendt?

[quote="direktionen" post=2758032][quote="mopia" post=2758013]Du har nok ikke helt forstået alvoren i Anders Tranes indlæg.

De penge, du taler om, ar i de fleste tilfælde allerede blevet beskattet herhjemme efter gældende skattelovgivning!!!!
De mange milliarder, der er strøget ud af landet med advokathjælp og hjælp fra skatteeksperter er IKKE beskattet herhjemme. Og så mange RØDE pensionister er der ikke tale om. De har ikke penge til den slags advokatbistand og i den størrelsesorden, der er tale om.[/quote][/quote]

Det virker næsten, som det er legalt at snyde samfundet i skat - mens det er meget illegalt - hvis en enlig mor på kontanthjælp har en kæreste (med egen bolig et andet sted) til at overnatte et par nætter for meget.
Nu begynder du igen med angreb, for hvor mange eksempler for omgåelsen af loven vil du have?
Du læser som fanden læser bibel, og forholder dig ikke til emnet.
Du er perfid, og skriver åbenbart for at skrive, og er imod alt og alle der er på sol debat.
Så dit indlæg må stå for egen regning.
Kan man fremover forvente at du forholder dig til emnerne, og ikke bare digter videre, på emnet?
Det skal man nok ikke regne med, fra din side.
Der er ingen grund til at svare, for profiler på sol debat kender jo dine angreb, hvilket jeg også gør.
For en god ordens skyld kan jeg ikke svare på dit spørgsmål, da dette er uden for mit indlæg, og ej heller har jeg samme indsigt, som dig, i det problem du prøver at skabe.
Skam dig................. [->]

[quote]


Det jeg skriver er at disse pensionister får mange tusinde kroner om året, ekstra i pension og diverse tilskud, samt ældre check.
Svindel er vel svindel, uanset hvordan?
Eller mener du det er legalt?[/quote]
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej Mega
I starten blev både samfund og skatter opfundet for at løse nødvendige fælles samfundsopgaver.
Det er efterhånden udvidet til alle mulige opgaver og udgifter der hverken er fælles eller nødvendige for samfundet overhovedet, men alene er financiering af mindretalsgruppers private og ofte utopiske ønsker og drømme.
Den del af samfundsomkostningerne er efterhånden blevet så store at de langt overstiger de samfundsnødvendige udgifter mange gange.
Det får så nogle til at søge andre fælleskaber og finde ud af at en international sygeforsikring der er lige så god som den danske kan fås for ca. 15.000 årlig, endda helt ned til 8.000, men så er den ikke helt så god og dækkende.
Der findes masser af internationale pensionsselskaber hvor staten ikke pludselig kan tage halvdelen i skat, som vi jo roligt kan forvente af en pensionsopsparing her i landet. Desuden kan en lille bar under palmerne, man kan leve af, etableres for 20 - 50.000 DKr. - og det er jo samtidig et noget federe "plejehjem" med fuld forplejning end nogen dansk kommune kan byde på.
Så hvad f..... er det egentlig vi går og betaler verdens højeste skatter og afgifter til ?
Nej, jeg rammer ikke en masse uskyldige danskere. Det gør dem der har taget pensionisterne og de syge som gidsler ved at stjæle deres penge og velfærd og bruge dem på pamp, fråds og indvandring og nu forlange flere penge af skatteyderne med den undskyldning at ellers er der ikke penge til velfærden for disse uskyldige danskere.
Er der noget at sige til skatteyderne ikke tror på den længere ?
Der er ingen ting der tyder på der er nogen grænse overhovedet. Hvis politikerne opdager skatteyderne er villige til at yde mere, vil de da bare sætte deres forbrug op med et nyt ministerie eller udvalg med toplønninger og frynsegoder, hvorfor skulle de dog ikke gøre det❓
Tror du selv på det ville forbedre velfærden en tøddel, f.eks. fri tandbehandlig (og et nyt gebis til fuerzzz) som vi havde tidligere?
Jeg behøver ikke "opfinde" et alternativ til det vi har i dag, det kommer helt af sig selv efterhånden som det vi har i dag bryder sammen, det sker i hastigt stigende tempo i hele europa, på mange områder samtidigt og med et rimeligt forudsigeligt resultat, resten er et spørgsmål om rettidig omhu.
Min søn regner heller ikke med der er noget der hedder pension når han når den alder, - ud over hvad han selv har sørget for, - gør du ?
Vi kan sagtens have samhandel uden EU, det var faktisk det der var formålet med EF.

Hvor meget sammenhold er der i en stat hvor folk er så splittede som det danske❓- man kan være i samfund, klub eller forening med folk der har samme interesser eller formål som en selv, men da ikke føle sig "solidariske" med nogle der vil det stik modsatte af dig og direkte modarbejder dig, - ville i ikke begge få mere ud af samarbejde om det i var enige om, og arbejde hver for sig i andre grupper der hvor i ikke er enige❓
Det er som regel sådan det udvikler sig når kunstige, opblæste og uholdbare "styresystemer" bryder sammen.
Så jeg støtter det samfund der vil betale for veje, sygehuse, skoler, børnehaver, ældrepleje o.s.v, - men IKKE det samfund der gør dette betinget af at jeg samtidig støtter og betaler til fråds, pamp, indvandring, GGGI, afrika og diverse diktatorer.
Adskild disse samfundsnødvendige og samfundsoverflødige ting og gør det frivilligt om man vil betale til alt det sidstnævnte der intet har med samfundsnødvendige opgaver at gøre.
tilføjet af

Tillykke..........

Du, anklager, har netop overgået dig selv i at afspore en debat 😃
Er det blevet dit nye formål for at pladre på [sol] ❓
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej perkins
I starten blev samfund og skatter "opfundet", for at maghaverne(de royale) kunne udbytte folket. Senere fik vi demokrati mm.
Hvis de folkevalgte magthavere ikke opfylder flertallets ønsker, så vælger folket selv en ny regering.
Men man kan selvfølgelig argumentere for, at hvis der er bred enighed i folketinget, på tværs af partierne, om at pengene kan bruges på fråds, nepotisme, og alt muligt ligegyldigt, så har vi spillet fallit.
Hvorledes vil du adskille det samfundsnødvendige og det samfundsoverflødige. Tænker du der på direkte demokrati?, for det du anser som samfundsoverflødigt, er der måske et flertal der anser som samfundsnødvendigt.
Ville du betale din skat, hvis beslutninger via direkte demokrati, går imod det du selv mener? Det er f.eks. ikke alle der mener, at der skal investeres så meget i veje.
Du spørger hvad alle skatter, moms og afgifter går til. Hvis vi lige ser bort fra fråds mm, så går de til borgerløn. Det er sådan, at vi faktisk ikke har brug for en meget stor del af arbejdsstyrken.
Da det ikke er god latin, at sige at folk får borgerløn, så opfinder man i stedet en masse tåbelige jobs i det offentlige. Sandheden er at det er borgerløn.
Du spørger mig om jeg regner med, at der er noget der hedder pension, når jeg når den alder. Ja, det tror jeg, men ikke i det omfang vi kender i dag. Det er der ikke råd til. Det bliver allerede et problem om 5-7 år.
For at være ærlig, har jeg vi her i husstanden private pensionsopsparinger.
Det jeg tror er fejlen, og som jeg giver dig ret i, er at det hele er blevet for stort. Hvis du lever i en lille landsby, og ved at Hr Jensen, er blevet syg(fysisk eller psykisk), så hjælper du ham, i fællesskab med de andre beboere i landsbyen.
Problemet er at landsbyen blev til kommuner, kommunerne blev til amter, amterne til staten, og staten til EU. Det fjerner nærheden og fællesskabsfølelsen, samt forståelsen af meget af det EU foretager sig.
Det du er modstander af er repræsentativt demokrati. Du ønsker direkte demokrati. Men så må jeg spørge igen. Accepterer du flertallets valg?
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Hold dig til emnet

Du skriver om de røde pensionister, der gemmer deres penge i bankbokse - i en tråd om at de danske statsborgere gemmer mellem 100 og 150 milliarder kroner i skattely som Bahamas og Seychellerne 😃
tilføjet af

Hold dig til emnet

Du skriver om de røde pensionister, der gemmer deres penge i bankbokse - i en tråd om at de danske statsborgere gemmer mellem 100 og 150 milliarder kroner i skattely som Bahamas og Seychellerne 😃


OG HVAD SVAREDE DU TIL DET?
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Misundelse lyser ud af alle indlæggene her, ikke andet, - kun misundelse.
I vil have folk skal blive ved at smide stadig flere penge i det bundløse hul der beskrives neden for ?
Men I vil ikke gøre en skid for at 2/3 af skatterne ryger direkte i kloakken, og i kan/vil ikke indse at det er det vanvittige cirkus der får velhavere til at flytte deres penge i ly for danske politikeres idiotiske administration.
Der er flere rigmænd der fra "skattely" donerer store beløb til betydelig mere fornuftig velfærd end at give mugabe 200 millioner om året som de danske idioter(skatteydere) gør.

Du glemmer bare en ting: at de penge, som flyttes, er statens ejendom! Så længe man vælger at bo i land, hvor der skal betales skat, er der den pligt. Kan man ikke indordne sig efter det, må man flytte til en bananstat hvor anarki og kaos råder og hvor korruptionen er meget værre.
I EU lande træffes der beslutninger, som EU borgere må rette sig efter. Sådan er demokratiet.
At være utilfreds med, hvordan pengene forvaltes, er dårlige undskyldninger. Hvis det virkelig går de rige SÅ meget på, kunne de jo gå ind i politik og forandre tingene i stedet for.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ja! Samfundet bruger mange ressourcer samt administration på at holde øje med den enlige mor, som er under mistanke for at være i et forhold. Derudover skal den enlige mor også forholde sig til, at naboerne måske også holder øje. Og der spørges om alt: hvad der foregår under dynen - til hvem hun spiser aftensmad med. Det virker faktisk lidt sekt-agtigt, den måde, folk skal slæbes ind i "den varme stol" til forhør.
Der er meget mere næstekærlighed og tilgivelse for "synder", når det gælder de rige. Det var der også blandt farisæerne og tolderne på Jesus tid.

[quote="solsystem" post=2757852]Ufatteligt at se misundelseskortet blive trukket frem nu - lige oveni en to år lang hetz imod kontanthjælpsmodtagerne, hvor man ellers gik helt ned i detaljen når deres budgetter blev fremlagt offentligt, og mente at folk levede på 1. klasse, hvis de røg cigaretter eller holdt hund.
- Man forventer åbenbart overordentlig høj moral, mådehold samt en ydmyg holdning af samfundets nederste! - Og bliver samtidig forarget - og kalder det at gå i små sko, når det afsløres, at samfundets bedst stillede unddrager sig deres forpligtelser!
Der er forskel på folk![/quote]
Jeg er meget enig. Godt formuleret 🙂 [f]
Hvorfor er det pludseligt blevet ok, at interessere sig for, om den enlige mor for 2-300 kroner for meget, mens det på samme tid er ok, at der gemmes 150 milliarder i skattely.
Desusden kan beløbet vel sagtens være langt højere end 150 tusind millioner. Det er i sagens natur svært at forudsige.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Vi kan slet ikke vælge nogen "ny" regering, det er nemlig de samme gamle travere der stiller op igen og igen, og kommer der endelig ny politikere er de skolet og afrettet af de gamle politikere, ellers kommer de slet ikke ind.
Der er heller ingen tvivl om at der er bred enighed på tværs af partierne om at skatteydernes penge kan bruges til både fråds, nepotisme og deres egen promovering via skatteyderbetalte spindoktorer en mas til en højere international stilling o.s.v.
Hvorfor skulle alle partierne ellers være så enige om bl.a. den nye offentlighedslov der netop stopper effektivt indblik i deres pamperi og sammenspisthed, deres høje lønninger og pensioner og meget andet ?
Ja, jeg har aldrig haft svært ved at acceptere flertallets beslutninger, uanset jeg ikke er enig.
Det har jeg tit gjort fordi jeg vidste det var flertallets beslutning og ikke bare nogle politikere der havde handlet, byttet og sjakret sig frem til resultatet i korridorerne og på lukkede møder, udelukkende af ovennævnte egoistiske årsager.
Når jeg tilslutter mig en gruppe følger jeg fællesskabet, - men jeg tilslutter mig ikke en hvilken som helst gruppe, og danskerne som folk, er så splittede både politisk, ideologisk og moralsk at jeg slet ikke kan se dem som een samlet gruppe med fælles interesser overhovedet, - snarere tværtimod.
Den splittelse mener jeg så i høj grad er skabt af politikerne med deres "du må tage hele pakken" politik, der efterhånden har opdelt befolkningen i to lejre, - som en eller anden romer sagde "del og hersk".
Det vi er uenige om er nok hvor stor en del af skatterne der går til borgerløn, veje, skoler o.s.v, det vi nok begge vil kalde fornuftige ting og hvor meget der går til fråds, "politiske kandestøberier", korruption i u-lande, gale diktatorer i afrika og lignende, - og her mener jeg at kunne dokumentere op mod 70%, ,- det var også ret overraskende for mig at tallet kom helt derop.
Prøv selv at tage finansloven og kryds af hvad du selv ville have stemt ja eller nej til hvis du havde haft chancen.
Selvom det kun blev 30% for mit vedkommende tror jeg en folkeafstemning ville acceptere 50% men absolut ikke det vanvittige resultat politikernes kræmmermarked efterhånden er nået frem til.
Ja det hele er blevet for stort, derfor fungere det sociale sikkerhedsnet ofte bedre i u-lande end hos os.
Deres sociale sikkerhedsnet er helt lokalt og privat, men de kender hinanden og ved hvem der har brug for hjælp og hvem der ikke har, præcis som i landsbyen og små lokalsamfund.
Staten Danmark har derimod en overordnet styring af det sociale sikkerhedsnet der intet kendskab har til borgernes daglige liv og levned og derfor heller ikke ved hvem der virkelig har brug for hjælp og hvem plattenslagerne er og resultatet er det kaos bl.a. Levakovic familien er en levende skamstøtte over.
Så ja, jeg accepterer flertallets valg, jeg tror bare ikke en døjt på at politikernes beslutninger afspejler hvad der ville have været flertallets valg, - tværtimod er jeg overbevist om politikerne vil blæse både land og befolkning et stykke til fordel for deres egne gnaveben, pensioner, tillæg og snobberi efter internationale stillinger.
Politikerne er en flok unødvendige snyltere der har omklamret både land og befolkning i en grad så de er ved at kvæle det, - og ret beset er de jo lige så overflødige som herremændene og præsterne var i middelalderen, de har bare overtaget deres plads.
Jeg har boet flere år i diktaturstater hvor jeg ville blive skudt eller forsvinde sporløst for at skrive det jeg har skrevet her, men det giver en forståelse og indblik i hvad der sker bag facaden uanset hvor meget glasur der smøres på.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

[quote="Perkins" post=2757832]Misundelse lyser ud af alle indlæggene her, ikke andet, - kun misundelse.
I vil have folk skal blive ved at smide stadig flere penge i det bundløse hul der beskrives neden for ?
Men I vil ikke gøre en skid for at 2/3 af skatterne ryger direkte i kloakken, og i kan/vil ikke indse at det er det vanvittige cirkus der får velhavere til at flytte deres penge i ly for danske politikeres idiotiske administration.
Der er flere rigmænd der fra "skattely" donerer store beløb til betydelig mere fornuftig velfærd end at give mugabe 200 millioner om året som de danske idioter(skatteydere) gør.
[/quote]
Du glemmer bare en ting: at de penge, som flyttes, er statens ejendom! Så længe man vælger at bo i land, hvor der skal betales skat, er der den pligt. Kan man ikke indordne sig efter det, må man flytte til en bananstat hvor anarki og kaos råder og hvor korruptionen er meget værre.
I EU lande træffes der beslutninger, som EU borgere må rette sig efter. Sådan er demokratiet.
At være utilfreds med, hvordan pengene forvaltes, er dårlige undskyldninger. Hvis det virkelig går de rige SÅ meget på, kunne de jo gå ind i politik og forandre tingene i stedet for.


Der tager du da helt fejl, - de penge jeg er andre flytter er VORES ejendom, og absolut ikke hverken statens, dine eller nogen andens, - hvis det var havde i jo nok selv flyttet dem.
Sagen er at vi her i Danmark efterhånden lever i en bananstat hvor kaos, nepotisme og korruption råder, - læser du aldrig aviser eller ser nyheder ?
Jeps, love og regler skal overholdes, uanset hvor vanvittige de er eller hvad❓Hvilken vej syntes du selv det går ?
Er lovene og reguleringen ved at være noget færre og færre tager højtideligt, eller er det flere og flere ?
Er hele vores samfundsorden noget der står over for at falde sammen og gå i opløsning på samme måde som vi så sovjetunionen gjorde ?
Der er jo ingen grund til at gå ind i politik og bruge flere år på at ændre noget i et land, når man alligevel lige så godt kan være aktiv og deltagende i flere lande samtidig, på samme måde som man jo godt kan være medlem af både en fodboldklub, en frimærkeklub og en svømmeklub samtidig.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Der tager du da helt fejl, - de penge jeg er andre flytter er VORES ejendom, og absolut ikke hverken statens, dine eller nogen andens, - hvis det var havde i jo nok selv flyttet dem.
Sagen er at vi her i Danmark efterhånden lever i en bananstat hvor kaos, nepotisme og korruption råder, - læser du aldrig aviser eller ser nyheder ?
Jeps, love og regler skal overholdes, uanset hvor vanvittige de er eller hvad❓Hvilken vej syntes du selv det går ?
Er lovene og reguleringen ved at være noget færre og færre tager højtideligt, eller er det flere og flere ?
Er hele vores samfundsorden noget der står over for at falde sammen og gå i opløsning på samme måde som vi så sovjetunionen gjorde ?
Der er jo ingen grund til at gå ind i politik og bruge flere år på at ændre noget i et land, når man alligevel lige så godt kan være aktiv og deltagende i flere lande samtidig, på samme måde som man jo godt kan være medlem af både en fodboldklub, en frimærkeklub og en svømmeklub samtidig.

Hvordan er de penge din ejendom, når de burde ligge i statskassen som betalt skat?
Jo jeg følger skam med i pressen - nok mere end godt er! Og jeg har da også set, hvordan politikerne - helt uden at få røde kinder - får sikret sig selv rigtigt gode kår samt pension til deres børn, - samtidig med at de prædiker krise, mådehold og høj arbejdsmoral for os andre. Og alt imens de fortsætter deres liv på første klasse, strammer de løkken om de ringest stillede og tillader at en langvarig og ondskabsfuld mediehetz kører imod dem - uden en eneste af dem, stiller sig op og kritiserer, hvad der foregår. For det virker som om, de er ligeglade.
De holder fest - men det gør du også.
tilføjet af

Hold dig til emnet, folks egne penge.

Hvad folk gør med egne penge vedkommer ikke staten og deres altid villige bødler.
Problemet er at staten ikke har moral og deres bestyre her heller ikke.
Mennesker har måske moral, men ikke som stater ønsker mht kontrol af borgere.
Med et told og skat hvor man er i tvivl om det er statens altid villige bødler er kriminelle eller ej, kan man ikke forvente andet end at borgerne forsøger at beskytte sig selv. Rigtignok har nogen bedre vilkår end andre for at opnå beskyttelse, og så.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Jo vi ville skam gerne bidrage til et fornuftigt samfund der bruger pengene på veje, skoler, hospitaler etc.
Men IKKE til et samfund der bruger pengene på kriminelle uintegrerbare muslimer, politikernes fråds, eller diktatorer som Mugabe som du åbenbart også syntes skal have 200 millioner danske skattekroner om året. Det må du gerne syntes men det bliver dine egne penge, ikke mine.
Så du bidrager åbenbart til hvad som helst, også selvom det muligvis skader andre mennesker, hvis bare politikerne siger du skal ?
Moral er noget ævl. Moral skifter med tid og sted og enhver har sin. Moral kan derfor kun bruges til at sige "jeg er god, du er ond, æv, bæv".
Selvfølgelig kan en dansk forretningsmand ikke straffes for at sælge noget billigt til et firma i et andet land.
Det er heller ikke ulovligt for et andet dansk firma at købe samme vare tilbage for den tredobblte pris fra det udenlandske firma.
Det er ikke skatteundragelse, det er forretning, og gudskelov er dansk lovgivning ikke den eneste der gælder i international forretning. Iøvrigt er den danske skattepolitik noget resten af verden griner af.
Desuden kan han jo bare flytte sit folkeregister til Luxembourg eller Monaco de par dage det tager at gennemføre transaktionen, så er fortjenesten skattepligtig i Luxembourg eller Monaco (4%) og ikke i Danmark (60-70%).
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Vi kan slet ikke vælge nogen "ny" regering, det er nemlig de samme gamle travere der stiller op igen og igen, og kommer der endelig ny politikere er de skolet og afrettet af de gamle politikere, ellers kommer de slet ikke ind.
Der er heller ingen tvivl om at der er bred enighed på tværs af partierne om at skatteydernes penge kan bruges til både fråds, nepotisme og deres egen promovering via skatteyderbetalte spindoktorer en mas til en højere international stilling o.s.v.
Hvorfor skulle alle partierne ellers være så enige om bl.a. den nye offentlighedslov der netop stopper effektivt indblik i deres pamperi og sammenspisthed, deres høje lønninger og pensioner og meget andet ?
Ja, jeg har aldrig haft svært ved at acceptere flertallets beslutninger, uanset jeg ikke er enig.
Det har jeg tit gjort fordi jeg vidste det var flertallets beslutning og ikke bare nogle politikere der havde handlet, byttet og sjakret sig frem til resultatet i korridorerne og på lukkede møder, udelukkende af ovennævnte egoistiske årsager.
Når jeg tilslutter mig en gruppe følger jeg fællesskabet, - men jeg tilslutter mig ikke en hvilken som helst gruppe, og danskerne som folk, er så splittede både politisk, ideologisk og moralsk at jeg slet ikke kan se dem som een samlet gruppe med fælles interesser overhovedet, - snarere tværtimod.
Den splittelse mener jeg så i høj grad er skabt af politikerne med deres "du må tage hele pakken" politik, der efterhånden har opdelt befolkningen i to lejre, - som en eller anden romer sagde "del og hersk".
Det vi er uenige om er nok hvor stor en del af skatterne der går til borgerløn, veje, skoler o.s.v, det vi nok begge vil kalde fornuftige ting og hvor meget der går til fråds, "politiske kandestøberier", korruption i u-lande, gale diktatorer i afrika og lignende, - og her mener jeg at kunne dokumentere op mod 70%, ,- det var også ret overraskende for mig at tallet kom helt derop.
Prøv selv at tage finansloven og kryds af hvad du selv ville have stemt ja eller nej til hvis du havde haft chancen.
Selvom det kun blev 30% for mit vedkommende tror jeg en folkeafstemning ville acceptere 50% men absolut ikke det vanvittige resultat politikernes kræmmermarked efterhånden er nået frem til.
Ja det hele er blevet for stort, derfor fungere det sociale sikkerhedsnet ofte bedre i u-lande end hos os.
Deres sociale sikkerhedsnet er helt lokalt og privat, men de kender hinanden og ved hvem der har brug for hjælp og hvem der ikke har, præcis som i landsbyen og små lokalsamfund.
Staten Danmark har derimod en overordnet styring af det sociale sikkerhedsnet der intet kendskab har til borgernes daglige liv og levned og derfor heller ikke ved hvem der virkelig har brug for hjælp og hvem plattenslagerne er og resultatet er det kaos bl.a. Levakovic familien er en levende skamstøtte over.
Så ja, jeg accepterer flertallets valg, jeg tror bare ikke en døjt på at politikernes beslutninger afspejler hvad der ville have været flertallets valg, - tværtimod er jeg overbevist om politikerne vil blæse både land og befolkning et stykke til fordel for deres egne gnaveben, pensioner, tillæg og snobberi efter internationale stillinger.
Politikerne er en flok unødvendige snyltere der har omklamret både land og befolkning i en grad så de er ved at kvæle det, - og ret beset er de jo lige så overflødige som herremændene og præsterne var i middelalderen, de har bare overtaget deres plads.
Jeg har boet flere år i diktaturstater hvor jeg ville blive skudt eller forsvinde sporløst for at skrive det jeg har skrevet her, men det giver en forståelse og indblik i hvad der sker bag facaden uanset hvor meget glasur der smøres på.

Meget nedslående læsning, hvis den er rigtig. Det er også de ting, jeg har på fornemmelsen, foregår!
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hmm jeg læste mit eget indlæg igen og her mener jeg ikke at jeg skrev noget om hvordan vores folkevalgte politikkere tog nogle valg omkring hvem der skal have hvad.
Jeg finder det interessant at:"selvfølgelig kan en dansk forretningsmand ikke straffes for at sælge noget billigt til et firma i et andet land" jeg vil nu påstå at det afhænger af omstændighederne og hvad myndighederne kan få af oplysninger.
Dernæst vil det billige salg være skattepligtigt til Danmark, blot til info.
Hvis selskabet er kontrolleret af personen (hovedaktionær) så kan han godt straffes, hvis der ikke er en god forretningsmæssig begrundelse for den billige pris (armslængdeprincippet Ligningloven § 2)og det var tilfældet i udsendelsen.
En basal folkeregisteradresse ændring til f.eks Luxembourg et par dage vil ikke flytte vores persons skattepligt fra Danmark hvis han ejer fast ejendom herhjemme, kildeskatteloven.
Skat er i høj grad blevet et spørgsmål om moral tag f.eks starbucks sagen i England, hvor de efterfølgende frivilligt indbetaler skat som de ikke iht. lovgivningen er forpligtiget til.
Hvor mit moralske standpunkt er, kan man så kun gætte på og dit gæt kan være lige så godt som naboens, men i sidste ende ja kun et gæt, da vi ikke kender hinanden 😉
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Det er slet ikke usædvanligt at importere et læs skjorter eller sokker fra Indien eller Kina og få en faktura på f.eks. 10.000 $ selvom sokkerne/skjorterne i virkeligheden kun har kostet 1.000 $. De resterende 9.000 $ indsætter firmaet så blot på din konto.
Det er en trafik der har været brugt i årevis, told og skat kender den godt og har også prøvet at gøre noget ved det, men det er jo svært at bevise. Myndigheder og firmaer de steder vil nemlig hellere holde på en god kunde end de vil give oplysninger til det danske skattevæsen, som de jo ikke tjener noget på, så for det meste får dansk told og skat slet ikke noget svar på deres forespørgsler til fremmede lande uden for EU.
Jeg så ikke den udsendelse du taler om, men har udmærket kendskab til hvordan penge kan flyttes rundt internationalt uden kontrol fra told og skat i DK. (har arbejdet med det for flere år siden)
Hvis Starbucks i England betaler skat frivilligt er det nok øremærket, lige som Mærsk gør, når de giver et operahus, eller en milliard øremærket til skoler og undervisning.
Det er slet ikke usædvanligt at meget velhavende mennesker eller store firmaer bruger store summer på velgørenhed og velfærd.
At de så tager pengene mere eller mindre skattefrit ud af Danmark først, må jo være fordi de ikke er enige i den vanvittige måde de danske politikere bruger pengene på og gerne ser deres penge bruges lidt mere fornuftigt.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hvis man hele tiden har vidst det er sådan, er der vel ikke noget nedslående i det, - det er jo bare sådan verden er.
Hvis man derimod har gået og troet på det glansbillede politikerne prøver at sætte op som kulisse, er det jo nok lidt nedslående at opdage sandheden om politik sent i tilværelsen.
Mange u-lande er så korrupte og despotiske at myndighederne ikke en gang gider sætte en kulisse op, der er alligevel ingen der tør sige noget.
Det er politikerne nødt til i danmark p.gr.a. ytringsfriheden og den frie presse, men det er jo nemt at gennemskue når man har set det for fuld fri udblæsning andre steder.
Men du har jo længe haft på fornemmelsen at det var sådan det foregik. Du skal stole på dine fornemmelser.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej perkins
Jeg er faktisk enig i meget af det du skriver. Derfor bliver mit svar lidt kortere, da der ikke er meget jeg er uenig i.
For lige kort at vende tilbage til de 150 tusinde millioner, der er gemt væk i skattely. Fordi andre kører over for rødt lys, er det ikke ens betydende med, at man selv skal gøre det. Alle skal betale skat, og det gælder også de 150 milliarder. Alle er lige for loven.
Det jeg savner er løsninger.
Jeg kan forstå at du går ind for direkte demokrati, men gør flertallet af befolkningen også det? Gider de stemme om de fleste ting?
Med repræsentativt demokrati, kommer vi nok ikke uden om, at der finder korruption sted, så spørgsmålet melder sig igen. Vil befolkningen undgå dette, og i stedet have direkte demokrati. Det glæder mig at du accepterer flertallets beslutninger.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ja der kan du bare se, vi stemmer sandsynligvis på to forskellige partier som er mere ueninge om mange ting end vi to er, derfor giver direkte demokrati et mere sandfærdigt billede af befolkningens mening.
Du kan ikke sammenligne med at køre over for rødt lys, som enhver kan se det idiotiske i.
Den måde politikerne bruger skatteydernes penge på er lige så moralsk anløben som det er at gemme pengene i skattely.
Det kommer vel nærmest ind under nødværge.
tilføjet af

Så må man flytte med pengene

Der er selvfølgelig tale om skatteunddragelse - og hvis man ikke vil bidrage til at betale for forsvaret, sundhedssystemet, infrastrukturen osv, så skal men heller ikke nyde de goder, der er i et rigt land.
Et højt serviceniveau koster selvfølgelig noget, men der er masser af fattige lande med en meget lav skat, som man kan flytte til.
Dårlige veje, ustabil EL-forsyning osv. hører selvfølgelig med discountløsningen, så det må du tage med.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Håber denne besked kommer igennem:
Jeg kommer med et svar på et senere tidspunkt. Lige nu laver SOL-debat så mange problemer for mig, at jeg ikke kan skrive noget fornuftigt. Fed skrift, skå skrift, 4-5 minutter om at loade en side osv osv osv. Så jeg svarer når der er kommet styr på SOLens problemer.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Så må man flytte med pengene

Folk vil skam gerne betale til sundhedssystemet, infrastrukturen, og alle samfundsgoderne o.s.v.
Men du vil tage samfundsgoderne fra dem fordi de ikke OGSÅ vil betale til kriminelle muslimer, politikerfråds og afrikanske diktatorer.
Tværtimod skulle alle dem der vil betale for den slags fratages alle de samfundsgoder som de stjæler pengene fra for at financiere deres indvandring af kriminelle muslimer, diktatorer og politikerpamp m.v.
Så kunne de få den "kulturberigelse" de har betalt så rigeligt for, og samtidig blive det eneste samfundsgode de skulle have ud af det.
Lad dem der vil betale til velfærd og pension få det, og lad dem der hellere vil betale for indvandrere få indvandrerne.
Det ene behøver ikke være afhængig af det andet.
tilføjet af

Jamen

Man kan jo ikke drive et samfund ud fra, at hver enkelt selv bestemmer, hvad de synes det er rimeligt at betale til.
Skulle militærnægterne så slippe for at betale militærskat?
Danskerne har selv valgt de politikere, der prioriterer pengene.
tilføjet af

Så må man flytte med pengene

Hvor har du den ide fra at lav skat nødvendigvis giver et lavt serviceniveau ?
Hvis du mener at Luxembourg, Monaco, Guernsey eller Litchenstein har dårlige veje eller ustabil elforsyning har du godt nok aldrig være der.
De har højt serviceniveau, lav kriminalitet, lav skat og ingen kriminelle muslimer på evig forsørgelse.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hvis man hele tiden har vidst det er sådan, er der vel ikke noget nedslående i det, - det er jo bare sådan verden er.
Hvis man derimod har gået og troet på det glansbillede politikerne prøver at sætte op som kulisse, er det jo nok lidt nedslående at opdage sandheden om politik sent i tilværelsen.
Mange u-lande er så korrupte og despotiske at myndighederne ikke en gang gider sætte en kulisse op, der er alligevel ingen der tør sige noget.
Det er politikerne nødt til i danmark p.gr.a. ytringsfriheden og den frie presse, men det er jo nemt at gennemskue når man har set det for fuld fri udblæsning andre steder.
Men du har jo længe haft på fornemmelsen at det var sådan det foregik. Du skal stole på dine fornemmelser.

Det har taget tid for mig at få til at synke ind. Jeg tror det har noget at gøre med, at det ligger så langt fra min verden og den måde jeg selv har lyst til at være på, at jeg ikke rigtigt kan forstå det. Jeg kan ikke begribe, at politikerne (og særligt den røde regering) kan gå til fest og give hinanden lønforhøjelser og gratis goder - VELVIDENDE at de har lavet reformer som har slået mange menneskers tilværelse i stykker (børn som gamle) og sat en hel del voksne mennesker fra hus og hjem - samtidig med at de også har stået og sagt, at reformerne var til for det bedre. Jeg FATTER ikke at de kan se sig selv i spejlet og være godt tilfredse med deres resultater og sig selv. Men det er jo nok bare mig, der er anderledes på det punkt. 🙁
tilføjet af

Så må man flytte med pengene

Hvor har du den ide fra at lav skat nødvendigvis giver et lavt serviceniveau ?
Hvis du mener at Luxembourg, Monaco, Guernsey eller Litchenstein har dårlige veje eller ustabil elforsyning har du godt nok aldrig være der.
De har højt serviceniveau, lav kriminalitet, lav skat og ingen kriminelle muslimer på evig forsørgelse.

De tre lande får mange penge ind i skat.
I Luxembourg får de mange penge ind i skat, selvom skatteprocentten er lavere, fordi de tjener betydeligt mere end danskerne.
De to øvrige lande får mange penge ind i skat, fordi de er skattely (som skjuler formuerne), og de er jo netop nogen af de lande, som beskatter danske formuer lavt.
Det er selvfølgelig en fed fidus at beskatte andre landes borgere - og her er det formuernes størrelse, der er afgørende.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

[quote="Perkins" post=2758340]Hvis man hele tiden har vidst det er sådan, er der vel ikke noget nedslående i det, - det er jo bare sådan verden er.
Hvis man derimod har gået og troet på det glansbillede politikerne prøver at sætte op som kulisse, er det jo nok lidt nedslående at opdage sandheden om politik sent i tilværelsen.
Mange u-lande er så korrupte og despotiske at myndighederne ikke en gang gider sætte en kulisse op, der er alligevel ingen der tør sige noget.
Det er politikerne nødt til i danmark p.gr.a. ytringsfriheden og den frie presse, men det er jo nemt at gennemskue når man har set det for fuld fri udblæsning andre steder.
Men du har jo længe haft på fornemmelsen at det var sådan det foregik. Du skal stole på dine fornemmelser.[/quote]
Det har taget tid for mig at få til at synke ind. Jeg tror det har noget at gøre med, at det ligger så langt fra min verden og den måde jeg selv har lyst til at være på, at jeg ikke rigtigt kan forstå det. Jeg kan ikke begribe, at politikerne (og særligt den røde regering) kan gå til fest og give hinanden lønforhøjelser og gratis goder - VELVIDENDE at de har lavet reformer som har slået mange menneskers tilværelse i stykker (børn som gamle) og sat en hel del voksne mennesker fra hus og hjem - samtidig med at de også har stået og sagt, at reformerne var til for det bedre. Jeg FATTER ikke at de kan se sig selv i spejlet og være godt tilfredse med deres resultater og sig selv. Men det er jo nok bare mig, der er anderledes på det punkt. 🙁


Den måde verden er på, og den måde man selv har lyst til at være på, vil gudskelov altid være forskellig et eller andet sted.
Det er ikke kun politikerne der er på en måde jeg ikke ønsker at være på, der er mange andre, tyveknægte f.eks. jeg kan ikke få mig selv til at stjæle, eller det der er værre.
Men det findes alt sammen ude i verden og man ved aldrig med sikkerhed hvor, så man skal ikke lukke øjnene for det.
Jeg tror ikke du er så anderledes end mange andre. De fleste danskere tror vistnok på politikernes pladder og optræden for galleriet.
Tidligere tror jeg danske politikere var ærligere end de er nu, men de rejser jo også rundt og ser hvordan det foregår andre steder i verden og de lærer hurtigt.
Uden sammenligning med Løkke, kan jeg fortælle dig at hvis f.eks. de Philippinske politikere havde en tro partisoldat de skulle give en ekstra belønning (på skatteydernes regning), ville de kigge efter et godt ben til ham.
Så ville de finde en lille organisation med et godt navn f.eks. i korea eller et lignende eksotisk sted.
Der ville man så "købe" en formandspost til ham (den slags poster og store stillinger KØBER man i asien), ved at donere f.eks. 90 millioner af skatteydernes penge. Dem ville man bare fortælle det var velgørenhed, miljø eller lignende.
Den der "donerer" mest får den højeste post eller stilling, den der donerer næst mest får næst højeste post o.s.v.
Danmark er det land der donerer mest til GGGI, og Løkke blev formand for en klub der ikke en gang anede han eksisterede før de fik "doneret" 90 millioner, præcis da den foregående formand måtte gå af på grund af korruption.
Til gengæld vil han jo miste formandsskabet, hvis hans land holder op med at "donere".
Tror du løkke beholder formandsposten i GGGI hvis Danmark stopper med at sende penge ?
Og så har man fået placeret sin gode ven på en post med masser af gratis frynsegoder, rejser og luksushoteller. Det eneste han skal gøre er at holde en tale en gang i mellem, men den har andre allerede skrevet for ham.
Sådan ville det være i et korrupt u-land, men jeg tror da ikke det er sådan i Danmark, - gør du❓😉
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

[quote="solsystem" post=2758419][quote="Perkins" post=2758340]Hvis man hele tiden har vidst det er sådan, er der vel ikke noget nedslående i det, - det er jo bare sådan verden er.
Hvis man derimod har gået og troet på det glansbillede politikerne prøver at sætte op som kulisse, er det jo nok lidt nedslående at opdage sandheden om politik sent i tilværelsen.
Mange u-lande er så korrupte og despotiske at myndighederne ikke en gang gider sætte en kulisse op, der er alligevel ingen der tør sige noget.
Det er politikerne nødt til i danmark p.gr.a. ytringsfriheden og den frie presse, men det er jo nemt at gennemskue når man har set det for fuld fri udblæsning andre steder.
Men du har jo længe haft på fornemmelsen at det var sådan det foregik. Du skal stole på dine fornemmelser.[/quote]
Det har taget tid for mig at få til at synke ind. Jeg tror det har noget at gøre med, at det ligger så langt fra min verden og den måde jeg selv har lyst til at være på, at jeg ikke rigtigt kan forstå det. Jeg kan ikke begribe, at politikerne (og særligt den røde regering) kan gå til fest og give hinanden lønforhøjelser og gratis goder - VELVIDENDE at de har lavet reformer som har slået mange menneskers tilværelse i stykker (børn som gamle) og sat en hel del voksne mennesker fra hus og hjem - samtidig med at de også har stået og sagt, at reformerne var til for det bedre. Jeg FATTER ikke at de kan se sig selv i spejlet og være godt tilfredse med deres resultater og sig selv. Men det er jo nok bare mig, der er anderledes på det punkt. 🙁[/quote]

Den måde verden er på, og den måde man selv har lyst til at være på, vil gudskelov altid være forskellig et eller andet sted.
Det er ikke kun politikerne der er på en måde jeg ikke ønsker at være på, der er mange andre, tyveknægte f.eks. jeg kan ikke få mig selv til at stjæle, eller det der er værre.
Men det findes alt sammen ude i verden og man ved aldrig med sikkerhed hvor, så man skal ikke lukke øjnene for det.
Jeg tror ikke du er så anderledes end mange andre. De fleste danskere tror vistnok på politikernes pladder og optræden for galleriet.
Tidligere tror jeg danske politikere var ærligere end de er nu, men de rejser jo også rundt og ser hvordan det foregår andre steder i verden og de lærer hurtigt.
Uden sammenligning med Løkke, kan jeg fortælle dig at hvis f.eks. de Philippinske politikere havde en tro partisoldat de skulle give en ekstra belønning (på skatteydernes regning), ville de kigge efter et godt ben til ham.
Så ville de finde en lille organisation med et godt navn f.eks. i korea eller et lignende eksotisk sted.
Der ville man så "købe" en formandspost til ham (den slags poster og store stillinger KØBER man i asien), ved at donere f.eks. 90 millioner af skatteydernes penge. Dem ville man bare fortælle det var velgørenhed, miljø eller lignende.
Den der "donerer" mest får den højeste post eller stilling, den der donerer næst mest får næst højeste post o.s.v.
Danmark er det land der donerer mest til GGGI, og Løkke blev formand for en klub der ikke en gang anede han eksisterede før de fik "doneret" 90 millioner, præcis da den foregående formand måtte gå af på grund af korruption.
Til gengæld vil han jo miste formandsskabet, hvis hans land holder op med at "donere".
Tror du løkke beholder formandsposten i GGGI hvis Danmark stopper med at sende penge ?
Og så har man fået placeret sin gode ven på en post med masser af gratis frynsegoder, rejser og luksushoteller. Det eneste han skal gøre er at holde en tale en gang i mellem, men den har andre allerede skrevet for ham.
Sådan ville det være i et korrupt u-land, men jeg tror da ikke det er sådan i Danmark, - gør du❓😉

Altså, jeg siger ingenting til det der! 😖
Men jeg har undret mig over, at Lars Løkke blev miljøforkæmper sådan lige pludselig, - når det nu ikke er Venstres mærkesag, at redde miljøet. Men det kan da godt være, at Løkke har haft interessen uden at fortælle om den.
- Jeg vidste faktisk ikke, at korruption i udlandet foregik på den måde, at politikere fik attraktive poster betalt med skattekroner (tak for infoen). Hvis de virkelig gør sådan, er det en hån imod dem, som knokler for at betale skat. - Især hvis de ryger ud af ladet, så de aldrig kommer skatteborgerne til gode.
Synes også der ryger rigtigt mange penge ned i EU for tiden....men det skal man nok heller ikke tænke så meget over...
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Løkkes formandspost i GGGI, som koster skatteyderne 90 millioner om året, kan også være "betaling" for andre ting.
f.eks. hvis regeringen har haft brug for hans støtte til et lovforslag. Så handles der i korridorerne.
Løkke stemmer for regeringens forslag, selvom han egentlig er imod, til gengæld bevilger regeringen 90 millioner til GGGI så Løkke kan blive formand der.
Det hele får så lige en gang miljø-glasur så det bliver spiseligt for skatteyderne.
Sådan foregår det i hele verden, men især asiaterne er drevne til det der både i politik og forretning.
tilføjet af

Det kunne det måske godt være

Løkkes formandspost i GGGI, som koster skatteyderne 90 millioner om året, kan også være "betaling" for andre ting.
f.eks. hvis regeringen har haft brug for hans støtte til et lovforslag. Så handles der i korridorerne.
Løkke stemmer for regeringens forslag, selvom han egentlig er imod, til gengæld bevilger regeringen 90 millioner til GGGI så Løkke kan blive formand der.
Det hele får så lige en gang miljø-glasur så det bliver spiseligt for skatteyderne.
Sådan foregår det i hele verden, men især asiaterne er drevne til det der både i politik og forretning.

Nu var det bare VK regeringen selv, som gjorde Danmark til den største bidragyder i miljøorganisationen.
tilføjet af

Så må man flytte med pengene

Det kunne Danmark så lære noget af.
Disse lande sorterer deres "indvandrere" og tager dem der gavner og er til nytte for deres samfund, - Danmark tager det stik modsatte.
Derfor er de lande rige og Danmark er fattigt, selvom de kun har en trækprocent på ca. 4% skat, og Danmark har ca.50%.
tilføjet af

Det kunne det måske godt være

Gør det nogen forskel ?
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej Mega
Det er jo helt klart at politikerne er inhabile i en afstemning om deres egne lønninger og pensioner, det er et af de spørgsmål der helt klart kun burde kunne afgøres ved folkeafstemninger.
Med hensyn til folkeafstemninger, er det til en begyndelse rigeligt med forslaget fra Danskernes parti, at indsamling af et vist antal underskrifter er nok til at et lovforslag skal til BINDENDE folkeafstemning, - ingen kan/gider alligevel samle f.eks. 50.000 underskrifter om farven på toiletpapiret, men du kan være sikker på folk godt gider både samle underskrifter og stemme i vigtige spørgsmål, derfor syntes jeg Danskernes parti er inde på noget rigtigt som jeg har savnet ved ALLE andre partier, nemlig:
--------------
1. Folkestyre
Vi vil bevare det repræsentative demokrati, men folket skal kunne kræve folkeafstemninger for at sikre, at politikerne ikke sidder befolkningen overhørig.
Vi er tilhængere af det repræsentative demokrati, hvor folket dog skal garanteres en indsigelsesret mod eventuelt magtmisbrug. Derfor skal det være muligt for borgerne at sætte spørgsmål til bindende folkeafstemning gennem underskriftindsamlinger. Ligeledes skal det på lokalt plan være muligt at indsende medborgerforslag, som politikerne skal behandle. Dette skal beskytte folket mod, at dets repræsentanter træffer beslutninger, der strider mod det danske folks interesser eller frarøver det retten til at bestemme i eget land. Endvidere skal dette bringe folkestyret tættere på borgerne, hvilket forhåbentlig vil medføre en større lyst til at engagere sig i fællesskabet og arbejde for vore fælles nationale interesser. Der skal naturligvis sikres mod systematisk misbrug af systemet, ligesom grundloven ikke kan ændres ad denne vej.
--------------
mvh
Perkins
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej perkins
Jeg er helt enig, hvad angår at det er befolkningen der skal bestemme, hvad politikerne får udbetalt. De skal ikke forhandle deres egen løn med dem selv.
Ligeledes skal det være 100% gennemskueligt, hvem der støtter de enkelte partier. Det skal ikke være sådan at man kan oprette en fond, som officielt er bidragsydere, men de regulære bidrag kommer fra anonyme personer/firmaer mm.
Vi ved begge at socialdemokraterne er godt fedtet ind i fagforeningerne, og Venstre er godt fedtet ind i olie og tobaksindustrien, erhverslivet mm.
Danskernes parti er inde på noget rigtigt. MEN problemet er, at hvis befolkningen skal indsamle x antal underskrifter, så bliver det typisk de stærkeste der får noget igennem. Hvem tager højde for de svage grupper, som ikke kan stemme? De hjemløse, de psykisk syge, de alvorligt fysisk syge osv.
Jeg synes også det er en lidt vag formulering de benytter, og får de ikke mange stemmer, så ender de bare med at sidde og pampe den, som resten af folketinget.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Netop med hensyn til hvordan det vil blive for de hjemløse, psykisk syge m.m. er jeg ikke så nervøs, - netop fordi det er Danmark.
Danskerne har en usædvanlig høj social bevidsthed set fra et internationalt synspunkt. Ikke at de er socialister, men uanset om de er blå eller røde er Danskerne et af de folkefærd i verden der er mest bevidst om vigtigheden af at tage sig af de svage grupper, og som derfor også i årevis har accepteret et skatteniveau, der fik Amerikanerne og andre til at gå på røvewn når man fortalte dem om trækprocenter på 45. De blev endnu mere forbavsede når man fortalte dem at man faktisk var tilfreds med det fordi vi fik noget for pengene.
Ak, ja, det var dengang, det er svært at føle sådan i dag, tværtimod har vi i dag både viden om og beviser på at det hele er blevet drejet en halv omgang og folket i dag i stedet bliver røvrendt af en flok magtsyge despoter der kalder sig politikere.
Jeg tror faktisk folket, specielt i Danmark, er væsentlig mere socialt bevidste på en retfærdig måde end politikerne og at folkeafstemninger derfor også let kunne blive en fordel for dem der virkelig har behov for hjælp.
tilføjet af

Det kunne Danmark så lære noget af.
Disse lande sorterer deres "indvandrere" og tager dem der gavner og er til nytte for deres samfund, - Danmark tager det stik modsatte.
Derfor er de lande rige og Danmark er fattigt, selvom de kun har en trækprocent på ca. 4% skat, og Danmark har ca.50%.

Hvordan vil du så forklare, at svenskerne klarer sig bedre end os (for ikke at nævne USA)?
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ja der kan du bare se, vi stemmer sandsynligvis på to forskellige partier som er mere ueninge om mange ting end vi to er, derfor giver direkte demokrati et mere sandfærdigt billede af befolkningens mening.
Du kan ikke sammenligne med at køre over for rødt lys, som enhver kan se det idiotiske i.
Den måde politikerne bruger skatteydernes penge på er lige så moralsk anløben som det er at gemme pengene i skattely.
Det kommer vel nærmest ind under nødværge.

Nu har jeg siddet og læst lidt i tråden, og jeg er egentlig meget enig med dig langt hen ad vejen når det kommer til den måde vores politikere (mis)bruger vores skattekroner.
Det er en grund til at jeg ser sort arbejde som en form for selvforsvar...
Men jeg tror fuldt og fast på at det er nødvendigt at betale skat til det samfund som vi lever i. Så må vi jo bare prøve at få ændret på politikernes opfattelse af hvad disse penge skal bruges til.
Hvis det er rigtgt når du skriver at du ikke betaler skat i Danmark, går jeg naturligvis ud fra at du har meldt dig helt ud af samfundet, forstået på den måde at du ikke opholder dig i landet, eller hvis du gør, så benytter du dig ikke på nogen som helst måde af ting, institutioner og goder som er skatteyderfinasierede, for du har jo valgt at du ikke vil bidrage til den slags, bl.a fordi andre nasser på pengene...
Så vi er vel meget enige om at du ikke nasser på vores skattekroner, ik' os'?
tilføjet af

Det er UDELUKKENDE fordi de har så mange arbejdsomme skatteydende indvandrere og har INTET med deres bil og våbenindustri eller der naturrigdomme og mineraler at gøre.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej perkins
Og HVORFOR har danskerne så sådan en høj social bevisthed? Det er vel ikke sådan, at man er asocial af natur, bare fordi man fødes i USA.
Kunne det tænkes, at vi med det system vi har haft, og har den dag i dag, føler at vi betaler til et fællesskab, der også tilgodeser de psykisk syge m.f.? Dem der ikke evner at stemme konstant ved direkte demokrati.
Tror du ikke også, at vi et langt stykke af vejen, også kan takke fagforeningerne for dette?
Hvad angår det med direkte demokrati, eller noget der ligner, så se blot på, hvor få mennesker der stemmer ved kommunal valg.
Du mener at folkeafstemninger kunne blive en fordel, for dem der virkelig har brug for hjælp. Så vil jeg opfordre dig til, at søge på antallet af førtidspensions-tråde, så du kan opleve hvordan, totalt åndsvage fordomme om, at de sidder dagen lang og bæller bajere på bænken, naturligvis med en slem hund, og med en masse guldkæder, trives i bedste velgående.
Folks opfattelse af "hvem der har brug for hjælp", er meget forskellig. Ofte baseret på dumme observationer i nærmiljøet. Andre gange baseret på, at de har ondt i rø... over at nogen modtager en ydelse, fordi de ikke kender årsagen.
Nej, jeg er bange for, at ulempen ved det direkte demokrati, er at tåbelige fordomme, kommer til at ligge til grund for folks stemmer, og dermed rammes de svageste.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Selvfølgelig er det nødvendigt med en offentlig indtægt for at financiere velfærd, og i danmark er det hovedsagelig skatter.
I mange år fik folket også noget for pengene, hospitaler, gode skoler, fri uddannelse til hvad som helst, god infrastruktur m.m.
Den gang var jeg lidt stolt når jeg fortalte om min trækprocent, i dag ville jeg skamme mig hvis jeg holdt samme trækprocent, - jeg er utilfreds med det er blevet sådan.
Skatter og afgifter stiger og velfærden bliver ringere og ringere og skolerne forfalder i en grad så mærsk finder det opportunt at yde nødhjælp, - hvor forsvinder pengene hen ?
At firmaer og kapital flygter til udlandet og folk køber ind i Tyskland ER en protest, det er nok en fejl ikke at indse det.
Om jeg nasser på dig❓det tror jeg ikke men det er nok svært at regne ud på kroner og øre. Jeg har indtægter uden for EU, som jeg naturligvis betaler skat af i de lande hvor de tjenes, I øjeblikket tjener jeg ingen penge i Danmark, men har gjort og kommer måske til det igen, dem er det vist svært ikke at betale skat af med det kontrolsystem DK efterhånden har.
Bliver jeg syg har jeg, på grund af mit erhverv, en international sygesikring der betaler overalt i verden og som også ville gøre det i Danmark hvis jeg ikke i forvejen var dækket af den danske sygesikring.
Så det gør jeg måske, men nok ikke mere end jeg gør på alle de andre lande jeg lejlighedsvis bor i, forhåbentlig gavner jeg også lidt.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Med hensyn til om de svage og psykisk syge skulle komme til stemmeurnerne i direkte demokrati kan jeg berolige dig.
De bliver allerede i dag både båret, slæbt og kørt til valgstederne af hjælpsomme pædagoder, plejere og samtlige partier.
Nok hovedsagelig fordi pædagoger og plejere på forhånd ved at de vil stemme der hvor de har fået at vide de skal stemme, - hvorfor skulle det ændre sig ?
Nu har jeg ikke undersøgt hvor ofte man har folkeafstemninger i Schweiz, men jeg tvivler på det er konstant.
Selvfølgelig gider folk ikke stemme ved kommunalvalgene og for den sags skyld dårlig nok ved folketingsvalgene, det ændrer jo intet alligevel bortset fra nogle ansigter på skærmen.
Ved direkte demokrati vil folk føle de selv bliver spurgt om væsentlige spørgsmål, det angår dem selv, det ville blive interessant at snakke enkeltsager i politik i stedet for bare blå/rød - sort/hvid og man ville opdage helt nye enigheder eller det modsatte på tværs af de partiskel politikerne skaber. Den politik der dirigerer folks liv ville blive noget de kun kunne takke sig selv for eller det modsatte, politik ville blive nærværende i hverdagen.
Nej jeg tror ikke fagforeningerne har skabt andet end et "tvunget" fællesskab, aldrig et reelt, se bare hvad der skete da tvangen blev ophævet.
Selvfølgelig er der mange med åndssvage fordomme om mange ting, bl.a. bumserne på bænken, hovedsagelig ved "dumme" observationer i nærmiljøet, skriver du - hvorfor skulle de observationer være "dummere" end en socialarbejder på et kontors ?
Tværtimod er observationer i nærmijøet det der får socialsystemet i u-landene til at virke bedre end vores.
Der er hjælpen udelukkende afhængig af nærmiljøet så "observationen" er temmelig konstant. De ved nøjagtig hvem der virkelig har brug for hjælp, og de får den så godt nærmiljøet nu kan. De ved også hvem plattenslagerne er og de får knap så meget.
I Danmark er det stik modsat fordi det hele administreres fra oven og ned og af folk der lever i en helt anden verden til hverdag. Dem der virkelig har brug for hjælp får ingen ting og dem der slet ikke har brug for det eller ikke burde have det bliver forgyldt, se bare Levakovic familien, - de er en levende skamstøtte over vort socialsystem. Så det kan KUN blive bedre.
tilføjet af

syntes den er svær

Selvfølgelige vil vi alle sammen gerne have mest for vores penge. Og hvis vores skattepenge skulle betales direkte, hver gang der blev brug for dem direkte, kan det godt være vi blev mere vågne, og mere politiske orienteret, og gik op i hvem og hvad vi betaler til. Forstået på den måde. Vi fik løbende girokort smidt ind af brevsprækken, som kunne lyde således:
1. Vi opkræver dig hermed 1% af din indkomst, til Finansiering af renovering af folkeskolen
2. Vi opkræver dig hermed 2% af din indkomst, til finansiering af vedligeholdelse af offentlige veje.
3. " " " 0,5 % til børnechecken
4. " " " 1% til folk på førtidspension
5. " " " 1% til omkostninger vedr. folketinget og deres ydelser
osv. osv. osv.
Skatten fungerer lidt som et dankort og plastikmønter i Kasinoet. Vi mærker ikke direkte hvor meget og hvem og hvad vi betaler til. Vi betaler bare.
Hvis så der kom en ny opkrævning, hvor der stod. Vi opkræver yderligere 2% af din indkomst pga. stigende sort arbejde i din kommune.
Så kan det godt være vi kom op på barrikaderne.
Eller et nyt giroindbetalingskort hvor der stod. Vi beklager, men vi må yderlige opkræve dig 2% af din indkomst, fordi de rige svin nede på Strandvejen har "gemt" deres penge i udlandet, og vi kan ikke få fat i dem.
Når det så er sagt, så tror jeg næppe på at vi får en check ind af døren der kunne lyde således.
Vi sender hermed en check pålydende XXXXXX da skattevæsnet har forhøjet topskatten hos XXX
eller.
Vi sender hermed en check pålydende XXXXX da vi har forhøjet afgifterne hos de selvstændige på miljøområdet.
De finder altid på noget, at få mere penge ind på, afgifter og dit og dat. Men vi får aldrig noget tilbage.
Men helt ærlig, hånden på hjertet. Hvis jeg tjente 100 Mill om året og kunne nøjes med at betale 20 Mill i skat, så ville jeg da også mene, at jeg havde bidraget med mere end rigeligt. Og jeg ville også gøre alt hvad jeg kunne, for at undgå at betale mere. Uanset om der er mange indvandrer, arbejdsløse og hvad der ellers koster samfundet penge. Det er alt sammen bare dårlige undskyldninger, for at dulme samvittigheden, og retfærdigøre unddragelsen. Dermed er det ikke sagt, at man ikke kan være gavnmild, og donere, og hjælpe de svage. Tror bare man gerne vil se og mærke hvem og hvad man bidrager til/med.
tilføjet af

Knaldgod ide safir

Det går jeg 110% ind for.
Vi opkræver dig hermed 5% af din indkomst, til Finansiering af renovering af voldsmose
Vi opkræver dig hermed 1% af din indkomst, til Finansiering af Helles flybillet
Vi opkræver dig hermed 2% af din indkomst, til renovering af asylcenter efter brand
Vi opkræver dig hermed 1% af din indkomst, til Finansiering af familien Levakovic.
osv. osv. osv.
tilføjet af

og noget helt andet

Hvorfor tror i at lønmodtager, ikke først for hele deres løn, og så bagefter betaler skatten?
Fordi hvad man først får i hænderne, vil man nødig af med igen. Så jeg vil vove at påstå, at der ville "mangle" langt flere penge i skattekassen, hvis det skulle forgå på denne måde.
Og folk som har penge i skattely i udlandet, er jo typiske selvstændige, som netop har alle deres penge i "hånden", inden der skal betales skat. Og det gør sku ondt,,, såen er det bar´. 🙁
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ifølge denne artikel, og DR dokumentaren, Skattely, gemmer de danske statsborgere mellem 100 og 150 milliarder kroner i skattely som Bahamas og Seychellerne. De får endda avancerede råd fra rådgivere, som endda opfordrer til direkte ulovlige selskabskonstruktioner.
Det har altid været kendt, at folk kunne benytte udenlandske skattely for at gemme deres penge af vejen for bl.a. den danske stat.
Ville I gøre det samme hvis I havde en mindre formue stående, eller ville i lade penge stå inden for landets grænser, så staten, og dermed medborgerne, kunne få gavn af pengene?
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/21/172522.htm

Danske skattemyndigheder får oplyst hvad hver dansker har opsparet penge og har lånt i bank og sparekasse selve aktinærer i disse slipper fra flere afgifter og skatter i dk.
Der sker forskelbehandling i al sagsbehandlinger offentligt privat land stat kommuner det skulle i sol debattører kunne tag op til debat og kræve alle ligestillet i landet.
Det gælder dansker og fremmed fra alle nationer der er repræsenteret i alle dele af dk
nu skal i overfor de folkevalgt få krævet gennemført ligestilling alle nationer i dk.
v.h. H.B.H Torshavn
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej perkins
Du insinuerer at ældre, svage og psykisk syge, kan manipuleres til at stemme det, som deres plejere mener. Det er jeg helt uenig i.
De skal muligvis ikke stemme hver måned, men jævnlige afstemninger kan også afholde mange fra at stemme. Jeg siger ikke, at det er en dårlig ting, men man skal tænke teorien om repræsentativt vs direkte demokrati ordentligt igennem.
Vi har det repræsentative demokrati, som vi selv har valgt. Der er jo flere partier der er røget ud, alene fordi befolkningen ikke mente, at de kunne indentifisere sig med dem.
Du skriver at "politik ville blive nærværende i hverdagen". Spørgsmålet er om flertallet af befolkningen ønsker det. Nøjagtig som man vælger en leder af en primitiv landsby, på samme måde vælger vi nogle ledere af Danmark.
Ang førtidspension og alle fordommene; Du spørger hvorfor observationer i nærmiljøet skulle være dummere end en socialrådgivers. Lad os tage en sclerose ramt kvinde. Hun kan være aktiv i 2 timer dagligt, resten er hun tvunget til at tilbringe i sengen. Naboerne og "nærmiljøset" ser hende KUN i de 2 timer, hvor hun passer haven, og henter børnene fra skole m.m.
Umiddelbart tolker "nærmiljøet" ikke at hun har brug for førtidspension, da de kun ser den "aktive" del af hende. Sagsbehandleren eller socialrådgiveren samt læger, psykiatere, neurologer m.f. har et indgående kendskab til hende, og ved at hun ikke kan være aktiv mere end 2 timer dagligt. DERI ligger den MEGET væsentlige forskel.
Så hvis du ikke ønsker, at disse uskyldige mennesker, bliver dømt uretfærdigt, så skal dit direkte demokrati også afspejle en primitiv landsby, hvor alle kender alle, og særdeles indgående. Ellers dømmer vi uskyldige mennesker.
PS Jeg gider ikke debattere enkeltsager. Det har intet formål.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Lække blev ikke valgt

han blev prikket til statsministervikar af Fogh uden at have vælgermæssigt mandat, så det er altså ikke rigtigt, at vi vælger vore politikere.
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Virkeligheden i dagens danmark er jo netop det du beskriver og bestemt ikke noget der "kommer" med direkte demokrati, - tværtimod.
Din stakkels sclerose ramte kvinde bliver på trods af læger og andres skøn, dømt og jaget i arbejde af kommunen, det er der MASSER af eksempler på.
Kommune til kræftramt: Spring i arbejdstøjet
Jan Hansen røg ud over kanten af sygedagpengene. I 15 måneder har han ikke fået en krone, selvom han krop er ødelagt af både slidgigt og kræft - altså lige ud over arbejdstøj fra kommunen
http://www.avisen.dk/kommune-til-kraeftramt-spring-i-arbejdstoejet_197780.aspx
---------------------------
"Min mor arbejder på et ældrecenter i Frederikshavn kommune. Der får de arbejdstøj, min mor er ikke så høj, så hun bliver nød til at lægge sine bukser og shorts op.
Det har hun også gjort med de shorts, hun har fået gennem arbejdet. Men det skulle hun ikke ha gjort, for hun fik en repremande, hvor der stod, at hun nu havde ødelagt kommunens ejendom og fik en bøde på 65 kr.
Helt til grin, har Frederikshavn kommune ikke tid til at gå op i andet end pilitesser!! "
http://dindebat.dk/job-karriere/658225-frederikshavn-kommune-til-grin.html
----------------------------
Derimod vil direkte demokrati hindre at små mindretal som f.eks. de radigale får lov at bestemme HELE politikken, som det jo er i øjeblikket.
Iøvrigt ser det ud som om både det repræsentative demokrati og samfundsstukturen er ved at gå i total opløsning, og ingen eller kun meget få gider løfte en finger for at redde det.
tilføjet af

Lække blev ikke valgt

han blev prikket til statsministervikar af Fogh uden at have vælgermæssigt mandat, så det er altså ikke rigtigt, at vi vælger vore politikere.

Går ud fra du mener Løkke.
Jeg har ikke skrevet, at vi selv vælger vores statsminister.
Men Løkke er blevet valgt ind i folketinget af befolkningen, det er pointen.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Hej perkins
Der sker unægteligt fejl i dag, når sagsbehandlere og socialrådgivere, skal træffe beslutninger. Spørgsmålet er om der kommer flere fejl, hvis vi får direkte demokrati. Selv ved direkte demokrati, kan det stadig ikke være befolkningen, der skal "stemme" om denne stakkels scleroseramte kvinde skal have ftp. Jeg tror at man altid vil kunne finde enkeltsager. Hvordan mener du at dierkte demokrati, skulle kunne forhindre de to enkeltsager du bringer på banen?
Men jeg synes sådan set, overordnet, at hvis et flertal i befolkningen ønsker direkte demokrati, så skal vi da have det.
Hvis der virkelig er opbakning/stemning for dette i befolkningen, så skal der stemmes om det.
Alternativt kan man stemme et parti ind i tinget, som har det som kerneområde.
Jeg er også modstander af, at de radigale har fået så meget magt, men det er jo bare vilkårene når man skal tælle til 90.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Ingen kan endnu vide om der kommer flere eller færre fejl bare ved at indføre flere folkeafstemninger, men jeg tror de fejl der altid kan opstå vil kunne rettes hurtigere, og jeg tror også tonen på kommunene, jobcentre o.lign vil skifte og blive væsentlig mere serviceminded.
Vi har desværre kun et parti der har det på sit program, så dem stemmer jeg naturligvis på, uanset. Men jeg mener flere partier burde være åbne for flere folkeafstemninger, i stedet for at reducere befolkningen til tilskuere til noget der lige så godt kunne være et realityshow.
Hvorfor tror du politikerne er så bange for folkeafstemninger, og har meget travlt med at begrænse offentlighedens indsigt i deres plat bag kulissen ?
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Beklager svartiden.
Hej perkins
Som du selv skriver, så ved vi endnu ikke om der sker flere eller færre fejl, såfremt vi havde direkte demokrati.
Du mener at tonen på kommunerne, jobcentrene m.m. ville blive meget bedre. Det undrer mig lidt, for selv om vi havde direkte demokrati, så ville borgerne jo ikke skulle stemme om samtlige personer ansat i alle kommuner. Jeg kan ikke få øje på, hvordan det hæver serviceniveauet?
Som jeg skrev tidligere, kan man jo stemme på et parti, der har direkte demokrati på dagsordnen. Men jeg mener samtidig, at man skal se på alt hvad partiet mener. Altså samtlige andre områder, således at man ikke blindt stemmer på et parti, alene fordi de går ind for direkte demokrati.
Politikerne og embedsmændene har ofte en meget stor viden, om de enkelte beslutninger. Det er derfor vi har repræsentativt demokrati. Vi betaler dem for, at sætte sig ind i tingene, og træffe beslutninger, der gavner Danmark på kort og lang sigt.
Det bliver netop et reality show, hvis befolkningen konstant skal stemme, nøjagtig som i Bigbrother, Paradice Horehotel m.m.
Jeg ved ikke om man kan kalde lukkede forhandlinger for "plat bag kulissen". Ofte handler det jo om, at man tilgodeser andre partier, mod at de accepterer noget andet. Sådan er det i et repræsentativt demokrati, hvor flere partier skal enes.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Snyder sig selv

Der er ingen nævneværdig beskatning af en formue i Danmark, heller ikke set i forhold til skattely. Det er en udpræget misforståelse, at det er uden omkostninger, hvis man har sine penge i Skattely. Har man kun en mindre formue, f.eks. under 90 millioner, så er det for dyrt at administrere. Bare omkostninger til flybilletter, hotel, osv. løber op i langt mere end man sparer i skat.
I det omfang man benytter skattely, så vil man også være nød til at rejse ud af landet, ellers er det meget vanskeligt at bruge pengene. For 3 - 4 millioner, kommer man ikke langt.
Det rækker jo knapt til flybilletter...... bare spørg Lars...
Det giver kun mening at søge ud i skattely, hvis man har så mange penge at man kan leve af dem, uafhængigt, resten af livet. Desuden skal man samtidigt have et ønske om, ikke at ville bo i Danmark.
Er man single, uden arvinger, så kan den løsning være interessant for den private borger, ellers ikke.
Er man single, uden arvinger, så kan man flytte ud af landet alligevel, og behøver ikke være skattepligtig i Danmark, så hvorfor overhovedet begynde at snyde med det.
Er der tale om mange penge, så giver det heller ikke mening at søge skattely. Har man en stor formue, så er den jo skabt på et grundlag som medfører at der er mulighed for at tjene endnu mere imens man forbliver i Danmark. Skatteteknisk, så fortsætter man bare hvor man slap og arbejder videre på samme vilkår som enhver anden virksomhed.
tilføjet af

Snyder sig selv


Det giver kun mening at søge ud i skattely, hvis man har så mange penge at man kan leve af dem, uafhængigt, resten af livet. Desuden skal man samtidigt have et ønske om, ikke at ville bo i Danmark.

Helt forkert. Det kan betale sig bare man har 50 eller 100.000 kr. at investere.
For de penge kan man købe en forretning, bar, systue etc. man kan leve af i flere lande uden for EU. Fortjenesten lader man blive i det land hvor de er tjent og bruger dem der.
Man behøver ikke være der selv hele året, det klarer personalet.
Man behøver heller ikke have noget ønske om ikke at ville bo i eller besøge Danmark - tværtimod.
Man tilbringer om sommeren 4-5 måneder med familien i Danmark, og resten af året (vinteren) tilbringer man under palmerne med at passe sin forretning der.
tilføjet af

Snyder sig selv

Her redegjorde du for virksomhed.
Det er fuldstændigt korrekt.
Man kan sagtens lave det nummer, både i og uden for EU.
Kommunikationsbureauer og konsulentvirksomhed, er oplagte i den sammenhæng.
Men som privat Dansk person, har man ingen nævneværdig fordel af at benytte skattely, forudsat man har en mindre formue.
tilføjet af

Snyder sig selv

Her redegjorde du for virksomhed.
Det er fuldstændigt korrekt.
Man kan sagtens lave det nummer, både i og uden for EU.
Kommunikationsbureauer og konsulentvirksomhed, er oplagte i den sammenhæng.
Men som privat Dansk person, har man ingen nævneværdig fordel af at benytte skattely, forudsat man har en mindre formue.

Selv hvis man bare har en mindre passiv konto og der stort set ingen formueskat af betydning er i Danmark i øjeblikket er det nok sikrest at anbringe sin opsparing et andet sted, f.eks. HSBC (Hongkong Shanghai Banking Corporation)
Flere politiske partier lufter jævnligt tanken om formueskat i DK.
På Cypern var der jo ikke mange der slap for at få deres formuer halveret eller mere, da det gik galt der. Det samme vil ske her den dag bankerne ikke længere kan få den ene bankpakke efter den anden til at dække deres underskud.
Desuden kan det jo have betydning for om der er 0 eller 50% i arveafgift når den tid kommer.
tilføjet af

Mange penge i bank boksen...

Uha, jeg er rød og pensionist, skal jeg så også gemme mine penge i en bankboks så der der balance i regnskabet ! 😃
tilføjet af

Så må man flytte med pengene

ja og udgifter til personlig sikkerhed, som hegn og vagter omkring sit skattely !!
tilføjet af

Op mod 150 milliarder kroner gemmes væk i skattely

Lederen i børsen er interessant læsning i relation til DR´s udsendelse
http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/64876/artikel.html
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.