41tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

En ny meningsmåling fra YouGov giver blot 16,5 procent af stemmerne til Socialdemokraterne, der for få valg siden betegnede alt under 30 procent som en fiasko.
Lige så bemærkelsesværdigt får Dansk Folkeparti 17,8 procent af stemmerne og øger dermed føringen over S.
Desuden er SF nu lige så små som De Konservative. Begge partier står til 3,8 %.
http://meningsmalinger.dk/2013/03/10/yougov-37/
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

Og de Radikale er halvt så store som S men bestemmer det hele.
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

solsystem skrev:
Og de Radikale er halvt så store som S men bestemmer det hele.

Ja desværre [???] [sol] ligesom under Nyrup
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

Ja, tak - nu begynder det at ligne noget. (men det er desværre for sent).
Platoon
tilføjet af

Gdot elelr skdit?

Vi skal jo have noget at debattere om. Er de godt eller skidt med denne procentfordeling. Hvad mener du selv? Synes du det er godt eller skidt at der er udsigt til at vi får en ny blå regering efter næste valg, der kan sætte fuld skrue på de sociale forringelser?
tilføjet af

Gdot elelr skdit?

Jamen Lille Olrik! Naturligvis er det da godt!
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Gdot elelr skdit?

Tænk et samfundssind, de sætter din folkepension ned og du synes det er godt - Du er da virkelig et godt og selvudslettende menneske !
tilføjet af

Gdot elelr skdit?

Selvudslettende? Næ, slet ej. For den folkepension er peanuts for mig! Jeg så mange penge, at jeg da ej ved hvad jeg skal stille op med dem. Så for mig er folkepensionen udelukkende en måde hvorpå jeg kan suge en smule tilbage fra statskassen, som jeg jo har rendt og betalt til hele mit voksne liv. Det er da ret og rimeligt. Men for min skyld kunne de sådan set lukke ned for den ydelse med det samme. Mig er det sådan set ligegyldigt.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

Vi skal jo have noget at debattere om. Er de godt eller skidt med denne procentfordeling. Hvad mener du selv? Synes du det er godt eller skidt at der er udsigt til at vi får en ny blå regering efter næste valg, der kan sætte fuld skrue på de sociale forringelser?

Der kommer ikke nogen forringelser ud over dem, der bliver vedtaget under SRSF.
tilføjet af

Gdot elelr skdit?

Sætter de folkepensionen ned? Hvordan det da?
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Med Mette Fredriksens nye plan med nyttejobs for kontanthjælpsmodtagere, kommer der til at rulle hoveder blandt vej -og park-folk. Kommunerne har allerede været ude med meldinger om, at de vil spare millioner på projektet. Og hvordan vil man spare, medmindre der skal rulle hoveder? (Folk som arbejder sort som havemænd mister også indtægter)
Fyr en park -og vej-mand og sæt ham på bistandshjælp hvor han kan blive genansat i et nyttejob! 😃
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Med Mette Fredriksens nye plan med nyttejobs for kontanthjælpsmodtagere, kommer der til at rulle hoveder blandt vej -og park-folk. Kommunerne har allerede været ude med meldinger om, at de vil spare millioner på projektet. Og hvordan vil man spare, medmindre der skal rulle hoveder? (Folk som arbejder sort som havemænd mister også indtægter)
Fyr en park -og vej-mand og sæt ham på bistandshjælp hvor han kan blive genansat i et nyttejob! 😃

Det er på kant med lovgivningen idet virksomheder der indenfor 3 måneder har fyret folk ikke må få gratis arbejdskraft fra kommunen.
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

Ja men det er jo ikke så mærkeligt, da det for 99 % vedkommende er socialdemokrater alle sammen, det er delt op i 2 fraktioner pga indvandringen, det er jo som bekendt et stort parti, så i virkligheden stemmer 44,3 % på socialdemoktratiet for at undgå venstre med l Tyndskid i spidsen, og de konservative børssvindler som vedhæng, så det ser jo ikke så sort ud som nogen prøver at give det udseende af, men det ved i virkligheden de fleste også godt, hvis de gider at bruge isboksen lidt.
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

[quote="solsystem" post=2685178]Med Mette Fredriksens nye plan med nyttejobs for kontanthjælpsmodtagere, kommer der til at rulle hoveder blandt vej -og park-folk. Kommunerne har allerede været ude med meldinger om, at de vil spare millioner på projektet. Og hvordan vil man spare, medmindre der skal rulle hoveder? (Folk som arbejder sort som havemænd mister også indtægter)
Fyr en park -og vej-mand og sæt ham på bistandshjælp hvor han kan blive genansat i et nyttejob! 😃[/quote]
Det er på kant med lovgivningen idet virksomheder der indenfor 3 måneder har fyret folk ikke må få gratis arbejdskraft fra kommunen.

Tror du da ikke, at kommunerne vil blæse det en lang march? 😉 Nu er offentlighedsloven også på vej, så journalister ikke kan snage! Hu hej, de får fede tider! 😃
Lovgivning er også til for slaverne. Og kommunerne er herskerne. 😮
tilføjet af

Ønsketænkning

Man kan ikke slutte sig frem til virkeligheden ud fra den mest ekstreme meningsmåling ud af mange.
De øvrige institutters målinger er meget anderledes.
I Jyllands Posten kan man se et vægtet gennemsnit af de seneste 15 toneangivende politiske meningsmålinger, og der får DF 14,9% og Socialdemokratiet 18,8%.
http://jyllands-posten.dk/politik/meningsmaalinger/
Når det kommer til valget, får DF sikkert omkring 13% af stemmerne ligesom ved alle de tidligere valg.
tilføjet af

What's the difference?

Jeg kan ikke se den store forskel på S og DF. Begge partier har snablen dybt nede i velfærds-stemmekvægskassen uden nogen form for financiering, S nu kun fordi de bliver holdt i "stram" snor af R.
Idag ligner DF jo mere en udløber af S end det liberale parti, det var engang.
tilføjet af

Hvorfor ikke?


Der kommer ikke nogen forringelser ud over dem, der bliver vedtaget under SRSF.

Der var da messer af forringelser sidst.
Nedskæringerne af velfærdssamfundet startede allerede, mens VK havde så mange penge, at de kunne købe hele verden.
Behøver vi repetere forringelserne?
tilføjet af

De kan flytte til Sverige

Efter ti år med VK, er svenskerne meget bedre kørende end danskerne.
tilføjet af

Hvorfor ikke?

Repeter´ du bare løs.... 😉
Mht. at købe hele verden så tror jeg at "hjorten" var i sit spøgefulde hjørne under det
Interview du bestandig refererer til rundt om her på siderne... 😉
tilføjet af

Hvorfor ikke?

Repeter´ du bare løs.... 😉
Mht. at købe hele verden så tror jeg at "hjorten" var i sit spøgefulde hjørne under det
Interview du bestandig refererer til rundt om her på siderne... 😉

Under alle omstændigheder, havde staten masser af penge til alle mulige andre ting, dengang VK skar velfærden ned.
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

DF er jo meget mere rød end S, men jeg tror ikke det er fordi at S'erne flygter til DF. DF kommer til at stå nogenlunde som de plejer og de fleste flygtninge fra S, vil tage flugten til enten intetsted eller EL.
Lur mig om ikke vi får rekord mange blanke stemmer i urnen til næste valg.
tilføjet af

Ønsketænkning

Man kan ikke slutte sig frem til virkeligheden ud fra den mest ekstreme meningsmåling ud af mange.
De øvrige institutters målinger er meget anderledes.
I Jyllands Posten kan man se et vægtet gennemsnit af de seneste 15 toneangivende politiske meningsmålinger, og der får DF 14,9% og Socialdemokratiet 18,8%.
http://jyllands-posten.dk/politik/meningsmaalinger/
Når det kommer til valget, får DF sikkert omkring 13% af stemmerne ligesom ved alle de tidligere valg.

Lige præcis ved næste valg tror jeg godt at DF kunne stige en del. Den nuværende regering importerer problemer som aldrig før og det kan sagtens øge tilslutningen til DF markant.
tilføjet af

Hvorfor ikke?

[quote="debatsvinet" post=2685264]Repeter´ du bare løs.... 😉
Mht. at købe hele verden så tror jeg at "hjorten" var i sit spøgefulde hjørne under det
Interview du bestandig refererer til rundt om her på siderne... 😉[/quote]
Under alle omstændigheder, havde staten masser af penge til alle mulige andre ting, dengang VK skar velfærden ned.

Ja, der er vel ikke nogen grund til at komme ind på at du endnu en gang forsøger at manipulere med udtalelsen om "at købe verden". Den diskussion har vi vist taget et par gange før. [(:]
VK øgede faktisk velfærden markant i den forstand at de tilførte mange midler til det offentlige. Samtidig begik de den, i bagklogskabens lys, store fejl at give kommunerne alt for frie tøjler til at administrere midlerne og det var de ikke voksne nok til at administrere. Resultat: En større offentlig sektor uden reelle forbedringer overordnet set.
tilføjet af

Det var Thor Pedersen, ikke Claus Hjort

tilføjet af

De kan flytte til Sverige

Efter ti år med VK, er svenskerne meget bedre kørende end danskerne.

Jeg er enig i, at VKO havde hadegrupper (også arbejdsløse, som ikke måtte få opgraderingskurser og efteruddannelse), men jeg forstår ikke hvorfor denne her hetz imod arbejdsløse skal tage overordentlig til i styrke under en RØD regering:
http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/essay-om-over-danmarks-hetz-af-under-danmark
Altså, hvad er det der foregår????? [???] [???] [???] Jeg forstår simpelt hen ikke, hvad det er for kræfter, som ønsker de svageste jordet! Hvorfor??????
tilføjet af

Nå kan de det,

Arbejde/forsørgelse
Du skal have et arbejde - dette kan enten være i eller udenfor Sverige fx i Danmark. Man skal blot kunne
sandsynliggøre, at man vitterligt bor i Sverige og tilbringer flest af årets nætter dér. Dette behøver ikke
at være et fuldtidsjob - men du skal dog kunne dokumentere, at du kan forsørge dig selv og din ægtefælle/
samlever. Dette kan f.eks. gøres ved at fremvise de sidste 3 lønsedler eller en ansættelseskontrakt.
Reglerne gælder også for studerende, pensionister og personer med tilstrækkelig formue til at kunne
forsørge sig selv.
Migrationsverket ser ikke på, hvor meget du tjener, men hvor meget der er tilbage, efter at alle faste
udgifter er betalt. Du skal have ca. 6.000 SEK tilovers, hvis jeres husholdning består af to voksne personer
uden børn. Det er dig som dansker, der skal kunne forsørge din partner, evt. indkomst for din partner medregnes
ikke, da forsørgerbyrden efter EU-reglerne udelukkende ligger på dine skuldre. Beløbet reguleres
årligt i takt med reguleringen for svensk kontanthjælp.
Sæt dig dog ind i tingene så du ikke fyrer sådan noget fis af.
Selvfølgelig vil de ikke aftage sociale tilfælde fra Danmark.
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

😉 Og sådan fik man indført slaveriet igen. 😮
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

Hvorfor ikke?

Det følgende er nok for kompliceret til, at du kan forstå det, men du får chancen:
Efter tabet af regeringsmagten ved valget i 2015 vil Socialdemokraterne med Mette Frederiksen som ny formand rykke til venstre og føre en mere rød politik.
Statsministerpartiet Venstre vil derfor ligeledes rykke til venstre for at fastholde midtervælgerne og dermed magten.
Dermed kommer vi til at stå i den paradoksale situation, at der vil blive ført en rødere politik med færre sociale forringelser under den kommende borgerlige regering i forhold til under den nuværende SRSF-regering.
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

😉 Og sådan fik man indført slaveriet igen. 😮

Sjover... Vi har altid været slaver ....Fra vi står op tidlig morgen til vi går i seng er vi samfundets slaver ... 😕
Selv når folk er arbejdsløse er de i slaveri .... [:|]
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Javist, de fleste tror bare de selv har bestemt det 😮
😃
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

[quote="sjoveren" post=2685393]😉 Og sådan fik man indført slaveriet igen. 😮[/quote]
Sjover... Vi har altid været slaver ....Fra vi står op tidlig morgen til vi går i seng er vi samfundets slaver ... 😕
Selv når folk er arbejdsløse er de i slaveri .... [:|]

En almindelig lønmodtager har trods alt rettigheder. En slave er fuldstændig underlagt andres vilje og kontrol - uden rettigheder.
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Du mener retten til at sige nej tak❓For derefter at ende på kontanthjælp .....og blive sat til at udføre det job man sagde nej til. 😮
Det er vist så som så med de rettigheder. [???]
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Javist, de fleste tror bare de selv har bestemt det 😮
😃

Hvorfor har man så ordet "slave"?
Det kan blive meget grellere: i det antikke Rom satte man slaver til at kæmpe imod hinanden til døden. På Colloseum sad de rigeste og mest indflydelsesrige på de nedereste rækker mens de knapt så indflydelsesrige sad længere oppe. De rigeste sad nederst fordi, de kunne få blodsprøjt på sig under kampene. Åbenbart en stor ære dengang!
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Ej hold op, sjover! Firmaerne gider ikke kontanthjælpsmodtagere. Derfor annoncerer de for østeuropæisk arbejdskraft. Du snakker om som, folk selv vælger arbejde fra!
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Lidt som idag.... der er det bare bankdirektører ol. der sidder på første række [(:]
"slave" Er blot et gammelt ord for lønmodtager, når et ord får en negativ klang opfinder man et nyt [(:]
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Nå ja..... det var en fejl, en tanketorsk 😉
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder


"slave" Er blot et gammelt ord for lønmodtager, når et ord får en negativ klang opfinder man et nyt [(:]

Det er altså ikke rigtigt. En slave er "en retsløs person, som er berøvet sin frihed".
En lønmodtager er ikke en retsløs person og kan skifte arbejdsgiver. Det kan en slave ikke.
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaveri
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

Rent ordkløveri ... 😕
Man kan vel nok bruge ordet slave i moderne form uden at drage Gladiatorkampe i Collosseum for 2000 år siden ind i debatten ... 😉
Sjoveren mener jo bare at der er mange ting i dette samfund man IKKE kan sige nej til
UDEN at komme i uføre... 😖
Og SÅ er det jo at nogen føler de bare er slaver .... 😕
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder

[quote="sjoveren" post=2685422]
"slave" Er blot et gammelt ord for lønmodtager, når et ord får en negativ klang opfinder man et nyt [(:][/quote]
Det er altså ikke rigtigt. En slave er "en retsløs person, som er berøvet sin frihed".
En lønmodtager er ikke en retsløs person og kan skifte arbejdsgiver. Det kan en slave ikke.
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaveri


Som arbejdsmarkedet er i øjeblikket er der vist IKKE mange der bare skifter job!
Selv om de måske har det af Helvede til på det job ... 😖
[sub][sub]Og SÅ er det måske at de føler arbejdet som en slags slaveri[/sub][/sub]
tilføjet af

Der kommer til at rulle hoveder


Selv om de måske har det af Helvede til på det job ... 😖
Og SÅ er det måske at de føler arbejdet som en slags slaveri

Det er også derfor I skulle tage og gå over på de rødes side (ikke S og R) og kæmpe for BEDRE RETTIGHEDER for lønmodtagerne via fagforeninger i stedet for at rettigheder tages væk og folk skal straffes! Det er ikke særligt motiverende at blive straffet - folk vågner op af at få en gulerod i stedet.
tilføjet af

Ønsketænkning

[quote="anklageren" post=2685232]Man kan ikke slutte sig frem til virkeligheden ud fra den mest ekstreme meningsmåling ud af mange.
De øvrige institutters målinger er meget anderledes.
I Jyllands Posten kan man se et vægtet gennemsnit af de seneste 15 toneangivende politiske meningsmålinger, og der får DF 14,9% og Socialdemokratiet 18,8%.
http://jyllands-posten.dk/politik/meningsmaalinger/
Når det kommer til valget, får DF sikkert omkring 13% af stemmerne ligesom ved alle de tidligere valg.[/quote]
Lige præcis ved næste valg tror jeg godt at DF kunne stige en del. Den nuværende regering importerer problemer som aldrig før og det kan sagtens øge tilslutningen til DF markant.

Tildelingen af asyl er vist ikke særlig faretruende, men det er sandsynligt det kommer, fordi der er mange flere ansøgere.
Så mener du, at det lykkes at give regeringen skylden for urolighederne i Syrien m.v., selvom antallet af flygtninge stiger i hele Europa.
Det er nok muligt, selvom antallet af opholdstilladelser ellers er steget konstant siden Nyrup.
Regeringen er jo ikke dummere - end at den vedtager det upopulære i god afstand af valget,
Om halvandet år, hvor vælgerne har glemt nutiden, vil regeringen sandsynligvis vedtage noget mere populært op til valget - og hvis der ellers er kommet mere gang i økonomien til den tid, så bliver valget noget anderledes, end den ønsketænkning vi ser udfolde sig her.
tilføjet af

Ny måling: DF får 17,8 % - S nede på 16,5 %

S og SF får chokmåling og DF vinder frem.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.