7tilføjet af

Mistet flybagage - what to do?

Godaften.
Jeg har et spørgsmål I måske kan hjælpe mig med.
Mine forældre rejste med Air France til Portugal i mandags.
Da de kom til Portugal kunne de ikke få deres bagage fordi den var blevet væk.
Det er irriterende men det er jo hvad der kan ske desværre.
Det irriterende er så at de ENDNU ikke har fået den. Min mor er sikker på at de aldrig får de kufferter at se igen, men er der nogen af jer der ved hvad oddsene er og hvad grundene kan være til bagagen endnu ikke er nået frem til dem?
Jeg var der da de tjekkede ind og så de fik sat bagagestrimlerne ordentlig på plus at de havde markeret deres kufferter med et lille bånd samt deres navn og adresse. Dvs den sag er i orden.
Er der nogen der har erfaring med mistet bagage og ved hvor lang tid der normalt går før man får den at se igen. Jeg kan nemlig næsten ikke forestille mig hvordan den kan være blevet helt væk når der nu er bagtags på og det hele.
Håber I kan hjælpe :0)

Har også prøvet det

Hejsa
Ja det kan være nok så irriterende at miste sin baggage!! Både uvisheden, men også det praktiske i det..
For en del år siden, tog jeg til England med SAS til jul. Jeg skulle besøge min kæreste der var et år i udlandet og vi havde bestemt at holde jul og nytår derovre.
Jeg fløj afsted fra Kastrup d. 20 og mistede ligeledes min store kuffert. Det var en rædsel!! Mit tøj, mine gaver, familiens gaver, kontaktlinser og toiletgrej.. og så lige op til jul! Ok, jeg havde da min pung/penge og lidt småting i håndbagagen, men intet der kunne bruges til noget.
Jeg udfyldte en blanket og talte med personalet i lufthavnen og kunne kun tage afsted med min kæreste. Skuffet, sur, irriteret og ked.
Der gik 3 dage, hvor jeg 3-4 gange dagligt ringede til lufthavnen, før en taxi bankede på døren med min kuffert. Hurra! Julen var reddet.
Jeg var meget nervøs i mellemtiden. Selvfølgelig, men det endte heldigvis godt.
Efter dén gang har jeg fløjet en del, men jeg har aldrig mistet baggagen igen.
Nå, bottomline er, for mig tog det ca. 3½ dag at få baggagen igen, men det er langt fra alle der er så heldige. Min baggage var endt i Singapore(!!!), men det lykkedes at få den til London efter et stop i Kastrup på vejen tilbage.
Held og lykke med situationen.

Mange tak for dit svar

Bagagen må blive scannet forkert eller blive smidt over i en forkert bunke ved en fejl, I don´t know.
Er rigtig glad for at du fik din kuffert med gaverne igen, blev helt ked da jeg læste det første stykke af indlægget, men glad for det endte godt :)
Jeg siger til mine forældre at de må væbne sig med tålmodighed, selvom det er svært og s¨håber vi at den snart når frem :0)
Mange tak for dit svar :)
Hilsen Bennet

Den kan være langt væk

hvis den er kommet med en flyver der måske skulle om på den anden side af vor moder jord, og først der finder man ud af at der er noget der er helt galt, så sender de den retur, men ikke til Frankrig, men til den adresse der står på kufferten, derfor er det meget vigtigt, at man ALTID har sit navn på den.
For nogle år siden kørte jeg lufthavnskørsel til Billund, det var dengang COMBUS køte det,og der fik vi så den bagage med bussen hjem til de forskellige der nu havde været uheldig at miste bagagen, og det var faktisk ret tit, men i forhold til alle de mennesker der flyver hver dag, er det jo så lidt at det dårlig er værd at nævne, men jeg vil da' ikke bryde mig om at stå på feriemålet, og kun ha' varm og svedigt tøj.
Men det skal nok dukke op.

Godt de så har navn på

vi var meget omhyggelige med kufferterne, at de var mærket ordentligt med navn osv.
Glad for dit indlæg, det giver mig håb om, at deres bagage nok skal komme frem :0)
Jeg ville personligt også blive ret bitter hvis jeg havde mistet min bagage. Hvor nitte at nå til sit feriemål og så ikke have noget :-(

ak ja

af mine sidste 4 rejser indenfor 2½ år har min bagage været forsinket 3 gange, først i usa 2-3 dage, så i tyrkiet 4 dage af en uges ferie..!? - tyverieksperten.dk ville ikke hente bagagen i lufthavnen da den endelig ankom fordi det var søndag, så fik den sent mandag... grrrr
og nu er min kuffert så ikke kommet med hjem fra milano med SAS i tirsdags.. flyet holdt pænt og ventede på at der blev losset på. kaptajnen meddelte at vi manglede 55stk bagage og at vi ventede på de blev losset.. så vi blev 40min forsinket ca. da han endelig annoncerede at vi nu havde alt ombord... yeah right!
da vi landede i kastrup manglede vi 2 stk bagage og der var adskillige andre der også manglede deres... pisse dårlig service..
forsinkelsen gjorde at vi missede sidste fly og tog hjem og derfor måtte bruge 9½ timer på diverse banegårde og togture.
min kærestes taske dukkede op dagen efter og jeg mangler således stadigvæk min.. og jeg skal rejse fredag og ALT mit nye kluns er naturligvis i min kuffert.. argh! og ja der er navn på og ja jeg fatter intet.. og nej SAS har ikke ringet, og ja min tålmodighed er snart opbrugt.. og nej jeg har ikke forsikring og ja der er værdier i kufferten for rundt regnet 14000 DKK

To gange på samme tur!

Jeg kan da også bidrage med lidt ny erfaring på området: Rejste til Malta mandag denne uge og kunne ved ankomsten til Luqa erfare at min bagage var borte. Jeg registrerede tabet ved ankomst-service - og kontrollerede herefter hver dag om min bagage skulle være dukket op. Da jeg i går torsdag rejste hjem, kontrollerede jeg igen ved ankomst-service - og de havde sørme min kuffert! Super - for jeg var nemlig rigtig ked af at mit nye tøj var væk... Jeg bar kufferten over til afgangshallen og blev checket ind på normal vis for at rejse hjem. Da jeg så i nat ankom til kastrup - gæt engang? - Ingen bagage. Så jeg mistede således samme bagage to gange på samme tur. Og jeg skal rejse igen på mandag! Jeg har talt med SAS i dag - og de har lovet at dække mine udgifter til nyt tøj, så jeg kan komme påklædt afsted på mandag. Ligeledes har jeg talt med min rejseforsikring som dækker min manglende bagage under opholdet på Malta. Men kun hvis jeg indsender denne "PIR" som udleveres når man registrer tabet. Problemet er bare, at Air Malta inddragede denne da jeg hentede min kuffert... Så pas på "PIR"'en - den er super vigtig!
I øvrigt havde min kuffert under rejsen til Malta fået en ekstra bagage tag med navnet "Jones"...

En sprit ny beretning!

Min datter rejste til Venedi i lørdags med Øster Lindet. Da hun skulle have hendes kuffert var den væk, kæresten fik sin bagage.
De fik at vide (der var flere i selskabet) at bagagen var endt i Bulgarien, så bare det sår min tvivl om at hun nogensinde får hendes bagage tilbage.
De fik at vide at de vil få bagagen næste morgen, men nu er der gået snart 3 dage, de skal være der i 8 dage.
Som hun i sin sms skrev...Pis, pis, pis. Det tager glæden fra en længe forventningsfuld ferie. 🙁
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.