44tilføjet af

Meteor eller komet skulle ramme jorden omkring år 2029???

Er det sandt at det skulle ske?
Har nogle af jer hørt om det?
tilføjet af

ikke hørt

om det. Havde det være sådan, var det århundredes nyhed.
Men før eller siden kommer asteroiden.
tilføjet af

hej nellie

Det skal du ikke tro på, det er noget som kun uinteligente mennesker finder på, det er dem der render folk på dørene og prøver at overbevise folk om at deres tro er den eneste rigtigste. Venligst dalimill
tilføjet af

Det har jeg hørt

Det var faktisk oppe i medierne for ca 10-12 år siden, at mforskerne havde regnet frem til at en komet (kan ikke huske navnet) ville ramme jorden. Hvilket der var bred enighed om. Mener dog det var i år 2123, e.lign.
tilføjet af

Jeps

Den er god nok. Dog har de siden fundet ud af at den kun næsten rammer. I en højde at ca 60.000 km, bliver det dermed den komet der er kommet tættest på jorden i flere tusinde år, og den vil være synes på himlen, over det meste af jorden.
Kan kun sige at jeg glæder mig til at se dem :)
tilføjet af

Tilføjelse

Jeg tror for øvrigt at det var i september, muligvis omkring den 26.
tilføjet af

Ja, det er rigtigt

og ja jeg har fået placeret mine indlæg lidt sært.
Det første forklare konceptet. Datoen er den 24 september 2029, hvis jeg husker ret. Så muligvis +-et par måneder...
tilføjet af

hvad hedder kometen?

hvor hørte du det,et radioprogram,i en dokumentar?
tilføjet af

År 2029

Den 13. april år 2029 passerer kometen Jorden i en afstand af sølle 35.000 km - Det er faktisk MEGET tæt. Den vender tilbage nogle år senere, men først når kometen har passeret, kan man beregne i hvilken afstand, den passerer anden gang, idet banen vil blive bøjet af Jordens tiltrækningskraft. (Lad os i øvrigt håbe, at månen ikke kommer i vejen ...)
tilføjet af

eller solen sender ildkugler ud

eller en supervulkan går i udbrud,og ryster hele kloden i dens grundvold
tilføjet af

mener du den her?

tilføjet af

hvad er størrelsen

af denne komet vi snakker om???
Mange objekter observeres først når de har passeret jorden.
tilføjet af

Astrologi????????

Hvorfor har du placeret dit indlæg om astronomi under astrologi som intet har med videnskab at gøre???
tilføjet af

hvordan tror I at I ville reagere hvis..

I var sikre på at det var verdens undergang?
vi ville alle blive kastet ind i nuet,ingen tid til fjendskaber,vores personligheder ville nok ændres!selv folk der virkelig hader hinanden ville måske pludselig elske hinanden,og vi ville være sammen på en helt anden måde...
Fordi truslen kom udefra rummet
tilføjet af

tænker der ville ikke være tid til andet...

Man tænker ikke normalt,og nogle ville måske begå selvmord før den ramte?

Ville nok helst dø i med resten af familien samlet?
hmm..tanken er nu lidt sjov at lege med,
men ikke så sjov:-S
tilføjet af

nej

Vi vil selvfølgelig opstarte et rumforsvar så jorden kan bevares. Hvorfor skulle vi lade passitivteten råde?
tilføjet af

så nyhederne

for et eller to år siden. Der meddelte NASA at de havde beregnet at en komet ville ramme jorden om ca. 20 år. Men senere sagde de at de havde regnet forkert. Kometen vil passere jorden, men i god afstand. Heldigvis for det
tilføjet af

Har læst det i dag

Den vil komme nær jorden fredag d. 13 april år 2029...og en anden vil komme fire år senere, så vi bliver "invarderet".
tilføjet af

Min veninde fortalte mig det

...hun havde hørt det i radioen for et par dage siden
tilføjet af

Håber nu ikke at den rammer

...
tilføjet af

Overflødigt

Det kunne ske om et par minutter. Hvis man virkelig har opdateret en komet, så kan det da godt passe, men det kunne lige så godt ske bu. Mennesket ved jo ikke alt. Hyg dig
tilføjet af

Nej ikke alligevel så tag det roligt..!

Den der møder os her 2028 rammer ikke alligevel men der kommer en anden i 2880 som på nuværende tidpunkt kan ramme Europa.
Men som tiden går og jo flere beregninger der laves over eventuelle sammenstød med jorden, kastes der lys over deres virkelige baner, og som det netop er sket, fandt man, at den vi frygtede ville ramme os i 2028 ikke gør det alligevel.
tilføjet af

påvirker jorden

Som sagt rammer den ikke jorden, men jeg tro stadig at når den kommer så tæt på som den gør, vil den have en negativ påvirkning på jorden eller atmosfæren.
vi ville nok kunne mærke det på vejret eller havet. Sætte nogle kæmpe bølger igang eller nogle storme. Den må vel også bære nogle gasser eller strålinger med sig.
Tror jeg....:)
tilføjet af

du har ret

ja det har du nok ret i,,,, sådan er det med alle at de hadder nogle,, hvis og ( forhånelig ikke når) man hører at den har direkte kurs mod jorden og de ikke kan skyde og vi er fuckt,,, så ændre alle sig!!!!!!!!!!!!!!! nogle vil gå i panik ( alle tror jeg faktisk i mer eller mindre grad), tror selv sådan som jeg ser det nu at det klart ville blive i mindre grad, og jeg ville ikke tage et med smil, men jeg ville forsøge ikke at virke panikslagen og prøve på at holdesammen men dem omkring mig, og eller forsætte ``normalt´´ med humøret og lave sjov som jeg plejer,,, men vendt nu,, man ved det jo ikk,, men tror at fjender , bliver til nogle der bare ikke er fjender:),, men lad os nu se
tilføjet af

hei

Det jobbes i dag med å løse denne saken. Det blir gjort en vurdering rundt 2021 om hva som skal gjøres. En regel sier at første gang ikke gjør så store skader, mens andre gang vil være kritisk. Vil tro at det smarteste er å handle før den kommer første gang:-)
Det vil nok kreves ny teknologi og forståelse for å løse denne saken, men som kjent er det 23 år til den kommer første gang.
tilføjet af

svar til meteor nedslag i 2029

hej jeg er en nørd i astrologi, selvom at jeg kun er 16 år.. og det siges at der også skulle komme en Astroit/ eller en meteor, i 2019. men nu har forskerne fundet ud af at den går langt ved siden af jorden. så hvordan kan vi vide at de taler sandt. hvis i vil have mere at vide om sådasn noget så skriv endelig til mig på: pdraeger@hotmail.com jeg svarer på alle spørgsmål. om astrologi, geologi, tektonik m.m ses håber at i skriver til mig
tilføjet af

2029

Hej
Ja jeg har lige set en dokumentar film fra Tyskland om den 13 April 2029, hvor Kometen, som skulle hedde: APOKALYPSE kommer forbi Jorden i en afstand af 30 000 KM.
(Månen, ligger den ikke 265 000 km fra Jorden-?)
De mener at der er risiko for at jordens tiltrækningskraft kan rykke kometen i flere stykker og at disse kunne styrte ned på jorden, eller hvis de fortsatte komme retur i en bane.
Nogle stjerne forsker skulle første gang have set det i år 2004, for derefter at have mistet den af syne samme nat. I 2006 fandt de kometen igen, og sendte straks besked til deres kollegaer jorden over, hvor den befandt sig, så de ikke risikerede
at miste den igen.
Det efterfølgende er jeg ikke sikker på om jeg forstod rigtig på tysk: Men Europa skulle om cirka 10 år sende et fartøj afsted til en anden komet, som ikke har retning jorden og er mindre, med det formål at prøve på at ændre dens kurs.
tilføjet af

Meteor

Det er rigtigt nok, men meteoren passere jorden i sikker afstand.
Dette skulle ske i år 2027
tilføjet af

måske ????

kun måske jeg håber ikke den ramer joren
tilføjet af

måske

ja jeg har mit navn er foresten Denise jeg er fra tyrkiet og jeg er 17 år og bor i roskilde.
tilføjet af

kometen ravna

hej mit navn er denise hansen.
jeg/vi tror at kometen ravna rammer jorden om 19 til 20 år.
jeg vil prøve at kontakte nasa og hører om de kan hjælpe os.
mine venner er urolige på det sted jeg bor på nu.
på grund af kometen.
jeg bor på hedebo i ishøj i kan kontakte mig på.
60765081.
hilsen denise hansen😮
tilføjet af

kometen ravna

p.s min storesøster denise hansen glemte at sige at hun måske kan hjælpe jer med kometen.
jeg er 7 år min storesøster denise hansen er helt vildt dygtig til at det der til rummet og finde kometer igår fandt min storesøster et stjerneskud og hun ønskede at de skal slå den i stykker.
kærlig hilsen emine plass[l]
tilføjet af

om kometen 2029

hej jeg hedder denise.
den komet kommer først i år 2029 fredag d. 13 april kl ca 01:30.
hvis man ikke vil dø så gem jer under et bjerg.
hvem opdagede kometen?
for den der opdagede den bliver den opkald efter finderen.
jeg ved hvor langt den er væk og hvor mange kilometer den skyder på mod jorden.
jeg ved også hvor stor kometen er.
den kan udryde et område på størelse med frankrig.
hvis den rammer i europa ryger danmark med.
ved i om kometen er størrere end jorden?
😮
tilføjet af

Ja kometen Ravna

Ja jeg er også bare rigtig dygtig til at finde stjerneskud, og jeg ønskede bare at elefanten i zoologisk have føder et barn ;o p.s jeg er kun 9 år gammel!!!
tilføjet af

jeps

ja så jeg er atten år gammel og har forstand på jorden og rummet og jeg ved hvor lang kometen er væk men de siger at den vil passeger jorden og passeger betyder at den vil ramme ved siden af men hvordan ved vi at de har rat den kan stadig nå at ændre kurs men du skal ikke være bange min skat der sker ikke noget de når at slå den i stykker.
hilsen Denise.
tilføjet af

Artikkel der beskriver alt det i snakker om...

tilføjet af

efs

jeg er bange
er det rigtigt at jorden er i fare
tilføjet af

det er jeg bange for søde.

ja desværre søde vores jord er i en frygtelig fare men hvis nasa for tid til at tage sig sammen kan de måske nå at stoppe kometen Adophis men hvis du bliver for bange så skriv til mig her så kan jeg se hvad jeg kan gøre jeg har forstand på kometer bare spør mig til råds.
Hilsen Denise Shaw
tilføjet af

Hvad??+

SYG I HOVEDET!!!
tilføjet af

Meteor eller komet skulle ramme jorden omkring år 2029???

ja det syns du måske men det er sgu rigtigt nok der er en komet på vej mod vore moder jord men den vil ikke ramme jorden håber jeg [:X] jeg har nok godt ikke forstand på det for jeg er jo bare Kaptain på den store båd Fortuna hvor der er plads til 6 ombord
tilføjet af

Meteor eller komet skulle ramme jorden omkring år 2029???

Ta en chill pille allesammen😉Rusland, USA, og NASA, er godt klar over at den komet har en vis chance for at ramme jorden (faktisk er chancen kun 1.1% ;)) Kometen er IKKE større end Jorden, den er faktisk pænt mindre. Sandt at den vil kunne lave en voldsom skade på Jorden, uden tvivl om det. Men Rusland, i samarbejde med USA og NASA. De er igang med at lave et atom program, til at bombe kometen, hvis den kommer for tæt på. Og, der skal altså ikk meget til, at ændre kometens retning😉
M.v.h
Nørden <33
tilføjet af

Meteor eller komet skulle ramme jorden omkring år 2029???

du har helt ret i at den kommer men den vil smutte lige forbi os men du skal ikke håber på at vi får ret maget at vide om den .liger som den siste der var her forbi men det var jo også kun 340000 km væk
tilføjet af

Sol har sikkert stadig tråden åben til den tid..

- så bare hæng på her...
Her er der ingen 'sidste salgsdag'... [(:]
tilføjet af

Jeg vil skrive det i kalenderen

og huske at købe popcorn og flødeboller på dagen. Samt huske at sætte ny film i kameraet.
tilføjet af

Tilføjelse

De fleste mindre klumper brænder jo op i Atmosfæren.
Men hvis vi skulle blive ramt dør vi på ½ sekund.
Vi skal alligevel dø, på den ene eller på den anden måde
værd mere bekømret om at blive kørt ned af en bil det er mere sansygligt, at det skulle ske end at blive ramt i hovedet af en meteor.
Så lev livet så længe du har det 😃
Titanic15
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.