34tilføjet af

Mattæus 27:45-

Folkekirkens bibel skriver:
Jesu død
v45 Men fra den sjette time faldt der mørke over hele jorden indtil den niende time. v46 Og ved den niende time råbte Jesus med høj røst: »Elí, Elí! lemá sabaktáni?« – det betyder: »Min Gud, min Gud! Hvorfor har du forladt mig?« v47 Nogle af dem, som stod der og hørte det, sagde: »Han kalder på Elias.« v48 Straks løb en af dem hen og tog en svamp og fyldte den med eddike, satte den på en stang og gav ham noget at drikke. v49 Men de andre sagde: »Lad os se, om Elias kommer og frelser ham.« v50 Men Jesus råbte atter med høj røst og opgav ånden.
v51 Og se, forhænget i templet flængedes i to dele, fra øverst til nederst. Og jorden skælvede, og klipperne revnede, v52 og gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, v53 og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.
Du siger det skete.
Godt så forklar det.
Hvis ikke du kan forklare det sagligt og plausibelt, synes jeg ærlig talt du skal afholde dig fra at skrive noget som helst om døden og opstandelsen.
Hvad gætter vi på.
At Lyjse forklarer, eller vi kommer til at vente på Goddot.
Jehovas vidner kan naturligvis med lethed forklare betydningen.. Lad os se om de overmåde kristne kan det samme.
På det tidspunkt er Jesus i hvert fald ikke kommet igen for at give livet tilbage til de der ligger i gravene.
Det er logik for perlehøns.
tilføjet af

Mattæus 27:45-

Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.

At det står i Bibelen er ofte et godt argument blandt folk der tror på Bibelen, SK. Argumentet er dig muligvis fremmed, men det synes ret accepteret blandt troende. Mange vil nok tværtimod mene, der skal ganske vægtige argumenter til, før man afviser det der står i Bibelen.
Men hvor har du det med, at disse "lig" talte med folk fra? Det står der da intet om i teksten? Der står heller intet om, at de gik rundt.
Beretningen fortæller om et jordskælv, som fik lig til at flytte sig væk fra deres grave og i stedet ende inde i byen, hvor folk kunne se det. Heri ser forfatteren en symbolsk henvisning til opstandelsen.
Sædvanligvis blev de døde opbevaret i benskrin i Jerusalem. Der findes nogle kristne kilder som hævder, at der i Jerusalem (i himnons dal eller Gehenna) var en "losseplads", hvor alt blev brændt, inklusive døde forbrydere, døde dyr etc. Vi ser dog ikke dette sted nævnt hos samtidens historikere, hverken jødiske eller romerske.
Det er ret svært at brænde et menneske, så hvis beretningen om døde der på grund af et jordskælv flyttes ind til Jerusalem skal give mening, er det måske lettest at tro, at der var tale om halvbrændte lig fra "Gehenna"? Der kunne så ligge en symbolik i, at Jesus blev dømt som forbryder og at det var forbryderne der blev "oprejst". Men hele symbolikken er lidt svag, fordi ingen aner om der faktisk var en sådan "losseplads" i Jerusalem?
tilføjet af

Mattæus 27:45-

[quote="sand kristen" post=2862970]Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
At det står i Bibelen er ofte et godt argument blandt folk der tror på Bibelen, SK. Argumentet er dig muligvis fremmed, men det synes ret accepteret blandt troende. Mange vil nok tværtimod mene, der skal ganske vægtige argumenter til, før man afviser det der står i Bibelen.
Men hvor har du det med, at disse "lig" talte med folk fra? Det står der da intet om i teksten? Der står heller intet om, at de gik rundt.
Beretningen fortæller om et jordskælv, som fik lig til at flytte sig væk fra deres grave og i stedet ende inde i byen, hvor folk kunne se det. Heri ser forfatteren en symbolsk henvisning til opstandelsen.
Sædvanligvis blev de døde opbevaret i benskrin i Jerusalem. Der findes nogle kristne kilder som hævder, at der i Jerusalem (i himnons dal eller Gehenna) var en "losseplads", hvor alt blev brændt, inklusive døde forbrydere, døde dyr etc. Vi ser dog ikke dette sted nævnt hos samtidens historikere, hverken jødiske eller romerske.
Det er ret svært at brænde et menneske, så hvis beretningen om døde der på grund af et jordskælv flyttes ind til Jerusalem skal give mening, er det måske lettest at tro, at der var tale om halvbrændte lig fra "Gehenna"? Der kunne så ligge en symbolik i, at Jesus blev dømt som forbryder og at det var forbryderne der blev "oprejst". Men hele symbolikken er lidt svag, fordi ingen aner om der faktisk var en sådan "losseplads" i Jerusalem?

Hej Sebl
Måske jeg har citeret - men jeg har ikke udtalt mig.. prøv at bede "sk" om, at lægge dokumentation 🙂
Nu vil han bare væk fra min tråd, du ved.. flytte fokus.
tilføjet af

Mattæus 27:45-

[quote="sebl" post=2862974][quote="sand kristen" post=2862970]Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
At det står i Bibelen er ofte et godt argument blandt folk der tror på Bibelen, SK. Argumentet er dig muligvis fremmed, men det synes ret accepteret blandt troende. Mange vil nok tværtimod mene, der skal ganske vægtige argumenter til, før man afviser det der står i Bibelen.
Men hvor har du det med, at disse "lig" talte med folk fra? Det står der da intet om i teksten? Der står heller intet om, at de gik rundt.
Beretningen fortæller om et jordskælv, som fik lig til at flytte sig væk fra deres grave og i stedet ende inde i byen, hvor folk kunne se det. Heri ser forfatteren en symbolsk henvisning til opstandelsen.
Sædvanligvis blev de døde opbevaret i benskrin i Jerusalem. Der findes nogle kristne kilder som hævder, at der i Jerusalem (i himnons dal eller Gehenna) var en "losseplads", hvor alt blev brændt, inklusive døde forbrydere, døde dyr etc. Vi ser dog ikke dette sted nævnt hos samtidens historikere, hverken jødiske eller romerske.
Det er ret svært at brænde et menneske, så hvis beretningen om døde der på grund af et jordskælv flyttes ind til Jerusalem skal give mening, er det måske lettest at tro, at der var tale om halvbrændte lig fra "Gehenna"? Der kunne så ligge en symbolik i, at Jesus blev dømt som forbryder og at det var forbryderne der blev "oprejst". Men hele symbolikken er lidt svag, fordi ingen aner om der faktisk var en sådan "losseplads" i Jerusalem?[/quote]
Hej Sebl
Måske jeg har citeret - men jeg har ikke udtalt mig.. prøv at bede "sk" om, at lægge dokumentation 🙂
Nu vil han bare væk fra min tråd, du ved.. flytte fokus.

Jeg har jo lige bedt ham fortælle, hvor han har det fra?
tilføjet af

Skriger sUk der Tror GB er Guds salvede - ?

[???]

SAMME sUk -
Der benægter GB har guddommeliggjort sig selv via:

Derfor siges det om dem at de allerede mens de er her på jorden, er blevet ’oprejst og har taget sæde i det himmelske i samhørighed med Kristus Jesus’. (Efeserne 1:3; 2:6) Denne ophøjede åndelige stilling indtager de fordi de er blevet „beseglet med den lovede hellige ånd, som er et forskud på [deres] arv“, der er henlagt til dem i himlene. (Efeserne 1:13, 14; Kolossenserne 1:5) De udgør altså „det i himlene“, en gruppe hvis fulde antal var forudbestemt af Jehova, og som måtte indsamles.
http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2006125?q=144.000&p=par[/quote]
Men, derfra og så få samme sUk til at bevise, at "GB = trællen" = "Jehovas organisation", findes noget sted i nogen Bibel, selvom det er det sUk inderligt Tror på, bevæger vi os i en øredøvende tavshed [???]

At GB har Guddommeliggjort sig selv, kan sammenfattes som følger:

Vi GB er adopteret af ”jehova” [???]
Vi GB er derfor Kristus Jesus brødre [???]
Vi GB er medarvinger med Kristus i hans himmelske rige [???]
Vi GB udgør Guds 144.000 salvede kristne der er „købt fri fra jorden“ [???]

Vi GB er i samhørighed med Kristus Jesus [???]
Vi GB er derfor allerede nu blevet ophøjet til Himlen [???]
Vi GB har derfor allerede nu taget sæde i samhørighed med Kristus Jesus i det himmelske [???]

Vi GB er derfor beseglet med den lovede Hellige ånd [???]
Vi GB udgør derfor den gruppe der måtte indsamles og [???]
Vi GB udgør derfor den gruppe hvis fulde antal var forudbestemt af Jehova [???]
HVOR står det i Biblen sUk, at GB er ophøjet ❓

sUk kommer med Krav på Krav, det er så samme sUk man ikke kan få et klart svar af og ......:
SAMME sUk der ikke magter at svare på hvilket belæg sUks Tro/teologi har i "de Kristne Græske Skrifter" [???]


[quote][/quote]
Skriver sUk der Tror på at GB er indskrevet i Biblen - - MEN ikke vil "tale" om det [???]
[quote][/quote]
[quote="sand kristen" post=2862970]Folkekirkens bibel skriver:
Jesu død
v45 Men fra den sjette time faldt der mørke over hele jorden indtil den niende time. v46 Og ved den niende time råbte Jesus med høj røst: »Elí, Elí! lemá sabaktáni?« – det betyder: »Min Gud, min Gud! Hvorfor har du forladt mig?« v47 Nogle af dem, som stod der og hørte det, sagde: »Han kalder på Elias.« v48 Straks løb en af dem hen og tog en svamp og fyldte den med eddike, satte den på en stang og gav ham noget at drikke. v49 Men de andre sagde: »Lad os se, om Elias kommer og frelser ham.« v50 Men Jesus råbte atter med høj røst og opgav ånden.
v51 Og se, forhænget i templet flængedes i to dele, fra øverst til nederst. Og jorden skælvede, og klipperne revnede, v52 og gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, v53 og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.
Du siger det skete.
Godt så forklar det.
Hvis ikke du kan forklare det sagligt og plausibelt, synes jeg ærlig talt du skal afholde dig fra at skrive noget som helst om døden og opstandelsen.
Hvad gætter vi på.
At Lyjse forklarer, eller vi kommer til at vente på Goddot.
Jehovas vidner kan naturligvis med lethed forklare betydningen.. Lad os se om de overmåde kristne kan det samme.
På det tidspunkt er Jesus i hvert fald ikke kommet igen for at give livet tilbage til de der ligger i gravene.
Det er logik for perlehøns.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

"sk" skrev:
skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.

Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓

Kom til at tænke på, at det må rasle og støje en del, hvis et skelet begynder at tale i tunger.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

[quote="lyjse" post=2863227]"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓[/quote]
Kom til at tænke på, at det må rasle og støje en del, hvis et skelet begynder at tale i tunger.

Ja, det var en god ting at fundere over. Men har lyjse virkeligt skrevet skeletterne? Jeg tror det er sk der har skrevet skeletterne. Jeg tvivler også på lyjse har skrevet de sagde noget - men sk har skrevet at de talte med folk.
I det hele taget får man hurtigt mange sjove ting at tænke på, hvis man har din/SK's evne til at tro andre mener noget andet end de skriver.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

[quote="Bjarne2411" post=2863231][quote="lyjse" post=2863227]"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓[/quote]
Kom til at tænke på, at det må rasle og støje en del, hvis et skelet begynder at tale i tunger.[/quote]
Ja, det var en god ting at fundere over. Men har lyjse virkeligt skrevet skeletterne? Jeg tror det er sk der har skrevet skeletterne. Jeg tvivler også på lyjse har skrevet de sagde noget - men sk har skrevet at de talte med folk.
I det hele taget får man hurtigt mange sjove ting at tænke på, hvis man har din/SK's evne til at tro andre mener noget andet end de skriver.

Ja hvis man tænker man tænker, er tanken man tænker, tankeløs tænkning.
Øh-----
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓


Til Lyjse.
Jeg skylder dig nok en undskyldning.
Jeg skrev:
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Det var forkert, der skulle have stået "du har udtalt en holdning" "givet udtryk for"
Men jeg kan så regne ud, man ikke skal stole på det du citerer, eller lægger navn til.
Du henviser nemlig til dette uden nogen forbehold.

http://sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2040357#2041071
Allerede idet Jesus udåndede på korset, varsledes det, at døden var besejret.
Der skete nemlig det iflg. Matthæus, at "gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange." (Matt. 27:52-53).

Sandsynligvis er den engelske oversættelse King James mere korrekt, når den gengiver skriftstedet således: "Og gravene åbnedes, og mange af de hensovede helliges legemer opstod og kom ud af deres grave efter hans opstandelse…"
Tanken er her, at nok åbnedes gravene, da Jesus døde, men de hensovede opstod først i forbindelse med Jesu opstandelse.
De hellige, der opstod sammen med Jesus påskedag, var formentlig en del af den sky, der tog Jesus bort ved hans himmelfart, og de blev en slags "førstegrødeneg", som Jesus kunne bringe med sig ind i tronsalen, da han trådte frem for sin Fader.

Der står i Mattæus 27:52
Din egen bibel.
og gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, v53 og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange.
Vil det så sige du benægter man skal forstå din bibel sådan som det står.
Jeg synes du skylder en nærmere forklaring.
Må vi få den. Må vi godt.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

[quote="Bjarne2411" post=2863231][quote="lyjse" post=2863227]"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓[/quote]
Kom til at tænke på, at det må rasle og støje en del, hvis et skelet begynder at tale i tunger.[/quote]
Ja, det var en god ting at fundere over. Men har lyjse virkeligt skrevet skeletterne? Jeg tror det er sk der har skrevet skeletterne. Jeg tvivler også på lyjse har skrevet de sagde noget - men sk har skrevet at de talte med folk.
I det hele taget får man hurtigt mange sjove ting at tænke på, hvis man har din/SK's evne til at tro andre mener noget andet end de skriver.


Hvis et lig ligger et godt stykke tid i jorden, plejer liget normalt at blive til skelet, men det mener du måske ikke.
Jamen opløft din røst på skrift, og lade sole os i din store viden, om hvad de så bliver til.
Sebl, når man skriver noget må du og Lyjse forvente vi er nogen der evner at ræsonnere. Vi er jo kvikke. Hvad mon I er.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

SK skrev:
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.
Du siger det skete.
Godt så forklar det.[/quote]

Vi venter stadig på et link til et indlæg, hvor Lyjse har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.
Hvor har Lyjse skrevet det????????????


[quote="sand kristen" post=2863251][quote="lyjse" post=2863227]"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓[/quote]

Til Lyjse.
Jeg skylder dig nok en undskyldning.
Jeg skrev:
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Det var forkert, der skulle have stået "du har udtalt en holdning" "givet udtryk for"
Men jeg kan så regne ud, man ikke skal stole på det du citerer, eller lægger navn til.
Du henviser nemlig til dette uden nogen forbehold.

http://sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2040357#2041071
Allerede idet Jesus udåndede på korset, varsledes det, at døden var besejret.
Der skete nemlig det iflg. Matthæus, at "gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange." (Matt. 27:52-53).

Sandsynligvis er den engelske oversættelse King James mere korrekt, når den gengiver skriftstedet således: "Og gravene åbnedes, og mange af de hensovede helliges legemer opstod og kom ud af deres grave efter hans opstandelse…"
Tanken er her, at nok åbnedes gravene, da Jesus døde, men de hensovede opstod først i forbindelse med Jesu opstandelse.
De hellige, der opstod sammen med Jesus påskedag, var formentlig en del af den sky, der tog Jesus bort ved hans himmelfart, og de blev en slags "førstegrødeneg", som Jesus kunne bringe med sig ind i tronsalen, da han trådte frem for sin Fader.

Der står i Mattæus 27:52
Din egen bibel.
og gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, v53 og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange.
Vil det så sige du benægter man skal forstå din bibel sådan som det står.
Jeg synes du skylder en nærmere forklaring.
Må vi få den. Må vi godt.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

[quote="sebl" post=2863232][quote="Bjarne2411" post=2863231][quote="lyjse" post=2863227]"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓[/quote]
Kom til at tænke på, at det må rasle og støje en del, hvis et skelet begynder at tale i tunger.[/quote]
Ja, det var en god ting at fundere over. Men har lyjse virkeligt skrevet skeletterne? Jeg tror det er sk der har skrevet skeletterne. Jeg tvivler også på lyjse har skrevet de sagde noget - men sk har skrevet at de talte med folk.
I det hele taget får man hurtigt mange sjove ting at tænke på, hvis man har din/SK's evne til at tro andre mener noget andet end de skriver.[/quote]

Hvis et lig ligger et godt stykke tid i jorden, plejer liget normalt at blive til skelet, men det mener du måske ikke.
Jamen opløft din røst på skrift, og lade sole os i din store viden, om hvad de så bliver til.
Sebl, når man skriver noget må du og Lyjse forvente vi er nogen der evner at ræsonnere. Vi er jo kvikke. Hvad mon I er.

Står der da de havde ligget længe nok til, at de var skeletter?
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

Du er en citatløgner, SK. Lyjse skriver jo tydeligt, at der er tale om et citat fra "Endetiden". Du kan altså ikke beskylde lyjse for at have skrevet de ting hun citerer.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

Når jeg klikker på dit link, står der i første linje, at lyjse citerer fra Endetiden.dk
Du må altså holde op med at lyve om, hvad folk har skrevet, SK. Det er for tyndt at du er en citatfusker.
Så nu er du endnu en gang taget i, at lyve om, hvad lyjse har skrevet: Hun har jo ikke skrevet om raslende skeletter der talte med folk i Jerusalem. Det er kun noget der er sket i din fantasi. Du har tilsyneladende meget svært ved at skelne mellem fantasi og virkelighed?
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

[quote="sand kristen" post=2863264][quote="sebl" post=2863232][quote="Bjarne2411" post=2863231][quote="lyjse" post=2863227]"sk" skrev:
[quote]skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.[/quote]
Hvor skrev jeg det "sk" ❓
Ingen steder, sikkert derfor du "stak halen mellem benene" [:X] hvorfor lyver du så meget ❓[/quote]
Kom til at tænke på, at det må rasle og støje en del, hvis et skelet begynder at tale i tunger.[/quote]
Ja, det var en god ting at fundere over. Men har lyjse virkeligt skrevet skeletterne? Jeg tror det er sk der har skrevet skeletterne. Jeg tvivler også på lyjse har skrevet de sagde noget - men sk har skrevet at de talte med folk.
I det hele taget får man hurtigt mange sjove ting at tænke på, hvis man har din/SK's evne til at tro andre mener noget andet end de skriver.[/quote]

Hvis et lig ligger et godt stykke tid i jorden, plejer liget normalt at blive til skelet, men det mener du måske ikke.
Jamen opløft din røst på skrift, og lade sole os i din store viden, om hvad de så bliver til.
Sebl, når man skriver noget må du og Lyjse forvente vi er nogen der evner at ræsonnere. Vi er jo kvikke. Hvad mon I er.[/quote]
Står der da de havde ligget længe nok til, at de var skeletter?


Lad mig spørge lige så speget som du er røget.
Står der de IKKE var skeletter.
Det er åbenbart nødvendigt for dig, at benytte Erasmus Montanus logik, hver gang du er trængt og ikke har logiske argumenter.
Notits i manuskriptet:
"Her ere argumentet svagt, så angrib med et skingert spørgsmål og hævet stemme"

Du er jo selv klar over hvad der skete, nemlig der kom et jordskælv og gravene som er anbragt oven på jorden faldt sammen og de døde faldt ud.
Tro du jordskælvet skelnede mellem de døde der var skeletter og de der ikke var.
Hvor latterligt infantilt. Men allrigth. det er jeres niveau.
Manjana og Lyjse var rørende enige om der var mig der ikke kunne læse hvad der står i biblen. hvis eller du gider læse diskussionen. uha nej........sandheden.....uha nej.

[img]http://media3.washingtonpost.com/wp-srv/photo/gallery/090615/GAL-09Jun15-2178/media/PHO-09Jun15-165804.jpg[/img]
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

Når jeg klikker på dit link, står der i første linje, at lyjse citerer fra Endetiden.dk
Du må altså holde op med at lyve om, hvad folk har skrevet, SK. Det er for tyndt at du er en citatfusker.
Så nu er du endnu en gang taget i, at lyve om, hvad lyjse har skrevet: Hun har jo ikke skrevet om raslende skeletter der talte med folk i Jerusalem. Det er kun noget der er sket i din fantasi. Du har tilsyneladende meget svært ved at skelne mellem fantasi og virkelighed?[/quote]

Sebl skriver:
Når jeg klikker på dit link, står der i første linje, at lyjse citerer fra Endetiden.dk
Og hvad var det lige jeg skrev:
[quote]Du henviser nemlig til dette uden nogen forbehold.
http://sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2040357#2041071
[/quote]
Den der fusker er dig, og det er ikke første gang.
Hvor ubehjælpsomt. Man skulle tro du kun var 5 år.

Hvis ellers du gad, kunne du se Lyjse forsøger at underbygge sin afsindige ide om de døde slet ikke er døde, men lever videre efter døden, på en eller anden måde (obskur ide)og Jesus opstandelse bliver blandet ind i det her.
Lyjse mener jo også Jesus i de tre dage der gik, inden han opstod af graven, var på besøg i dødsriget for at tale med ånderne eller hvad det nu var. Jeg forstod ellers Lyjse mener ånderne er i himlen.
Ja ved jeg. Det skifter åbenbart alt efter for godt befindende. Ånder, sjæle, herlighedslegemer, fortabelseslegemer osv. Noget Lyjse ALDRIG kunne drømme om at gøre rede for.
Alt med jer er bibelcharlatan og humbug. Derfor hyler i op som stukne grise, når jeg afslører og afdækker det.
Prøv at vær ærlige, stå ved det bavl i kommer med.

Dette med gravpladsen, opstandelse og levende sjæle, ånder, m.v.
Hvis du læser det hele igennem vil du se:
Jeg citerer det i uddrag.
Det er uddrag Sebl, ikke hvad Lyjse har skrevet gennem årene og understøttet med henvisninger og citater. Som du kan læse.
Altså et uddrag, men det fortæller ganske åbent hvad Lyjse mener, ellers må hun jo forklare, hvad jeg har opfordret hende til hundredvis af gange, hvor du falder over dine egne ben for at svare før hun gør, da du åbenbart ikke tror hun selv kan svare for sig, (hvad hun for det meste ikke kan), men dækker sig bag andre, Dig Evalu, jalmar mv.
Det jeg gerne vil have frem, er den uvidenhed og falske lære hun prakker andre på.
Det afslører jeg råt for usødet, og det tåler jeres sarthed ikke så godt - bare ærgerligt, mon ami.
Her er citatet, så fat det dog. Du har/ er vel ansat på DTU eller lign. Skulle du ikke kunne fatte det. 🙁
Ajv2 - mit forrige brugernavn.
Citat af Lyjse:
[quote]
Ønsketænkning Ajv2 - 4 år 5 måneder siden #2040880 Lyjse-
Lyjse-'s Avatar
men Bibelen siger altså det modsatte - måske ikke din vagttårnsbiblen - men den er også "noget for sig selv" - den er jo lavet så den passer til VAGTTÅRNSLÆREN !
Jeg tænker...hvorfor mon det er så vigtigt for jer, at tro der ingen sjæl er...😕
Vi har lige haft en debat om dødsriget - men åbenbart fik du ikke læst mine indlæg..
Du skriver:
"Jeg har flere gange udbedt mig et logisk og klart bevis for Jesus var i live og var aktiv efter sin død til sin opstandelse.
Hvilket/hvilke skriftsteder indeholder dette."
Svar 😮😮
HVAD hjælper det, at man lægger beviserne foran dine øjne- når du ikke tør ÅBNE dem !!


Det er slet ikke godt nok til hr. Sebl - vel?
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

"sk" skrev:
Manjana og Lyjse var rørende enige om der var mig der ikke kunne læse hvad der står i biblen. hvis eller du gider læse diskussionen. uha nej........sandheden.....uha nej.

Den ene løgn afløser den anden [:X] Manjana deltager slet ikke, i den tråd du har lagt link til [!]
Jeg forholder mig kun, til det jeg kan læse i Bibelen, jeg lægger ikke noget til, og jeg trækker ikke noget fra !
Men du burde begynde at skrive eventyr 😕 med den fantasi du har..
tilføjet af

Du skulle åbne en tråd ..

hvor du undskylder åbent og ærligt at du ikke kan styre din fantasi, den løber af med dig, og derfor lyver du, så det "fløjter efter dig" 😖
tilføjet af

Lære om lig

http://drabssag.elevunivers.dk/dictionary/?id=16
Specielt til Sebl og Lyjse. Især sebl, plejer at være vild med videnskabelige fakta.

Kriminalteknisk håndbog skriver om de døde.
Forrådnet lig
Efter 8-10 dage går der hul på liget. Forrådnelsen og maddiker, der æder af liget, får huden til at revne. Derved slipper gassen ud af liget, og det ser ikke længere så oppustet ud. Lig i denne fase lugter rigtig slemt, fordi forrådnelsen nu foregår i det fri.
På dette punkt begynder biller at spise af liget, og fra midten af denne fase er det dem, der er flest af på liget. Fluelarverne er på dette tidspunkt blevet store og forlader liget for at finde et sted, hvor de kan forpuppe sig.
Når maddikerne er væk, falder ligets temperatur igen, så liget bliver lige så varmt (eller koldt) som sine omgivelser.
Indvoldene og musklerne er i denne fase så opløste, at man ikke længere kan skelne dem fra hinanden. Det er derfor umuligt at fastslå dødsårsagen ud fra andet end skader på huden og på knoglerne.
Efter-forrådnet lig
Efter 15 til 20 dage med bakterier, der arbejder, insekter, der æder, og fordampning af vand har liget mistet de fleste af sine indvolde og muskler. Der nu kun er hud og knogler tilbage. Et lig i dette stadium vejer kun 10-20 % af sin oprindelige vægt.
Indsat af mig. Knoglerne danner skelettet Sebl. Sådan et har du inden i dig. Selvom du muligvis aldrig har set det.

Skelet
Til sidst er der kun skelettet og måske noget hår tilbage af liget
Sådan ser et skelet ud Sebl.
[img]
http://www.bt.dk/sites/default/files-dk/node-images/799/5/5799338-skelet.jpg[/img]
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

SK skrev:
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.
Du siger det skete.
Godt så forklar det.[/quote]

Vi venter stadig på et link til et indlæg, hvor Lyjse har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.
Hvor har Lyjse skrevet det????????????


[quote="sand kristen" post=2863309]Lad mig spørge lige så speget som du er røget.
Står der de IKKE var skeletter.
Det er åbenbart nødvendigt for dig, at benytte Erasmus Montanus logik, hver gang du er trængt og ikke har logiske argumenter.
Notits i manuskriptet:
"Her ere argumentet svagt, så angrib med et skingert spørgsmål og hævet stemme"

Du er jo selv klar over hvad der skete, nemlig der kom et jordskælv og gravene som er anbragt oven på jorden faldt sammen og de døde faldt ud.
Tro du jordskælvet skelnede mellem de døde der var skeletter og de der ikke var.
Hvor latterligt infantilt. Men allrigth. det er jeres niveau.
Manjana og Lyjse var rørende enige om der var mig der ikke kunne læse hvad der står i biblen. hvis eller du gider læse diskussionen. uha nej........sandheden.....uha nej.

tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

SK skrev:
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.
Du siger det skete.
Godt så forklar det.[/quote]

Vi venter stadig på et link til et indlæg, hvor Lyjse har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.
Hvor har Lyjse skrevet det????????????


[quote="sand kristen" post=2863317][quote="sebl" post=2863286]Når jeg klikker på dit link, står der i første linje, at lyjse citerer fra Endetiden.dk
Du må altså holde op med at lyve om, hvad folk har skrevet, SK. Det er for tyndt at du er en citatfusker.
Så nu er du endnu en gang taget i, at lyve om, hvad lyjse har skrevet: Hun har jo ikke skrevet om raslende skeletter der talte med folk i Jerusalem. Det er kun noget der er sket i din fantasi. Du har tilsyneladende meget svært ved at skelne mellem fantasi og virkelighed?[/quote]

Sebl skriver:
Når jeg klikker på dit link, står der i første linje, at lyjse citerer fra Endetiden.dk
Og hvad var det lige jeg skrev:
[quote]Du henviser nemlig til dette uden nogen forbehold.
http://sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2040357#2041071
[/quote]
Den der fusker er dig, og det er ikke første gang.
Hvor ubehjælpsomt. Man skulle tro du kun var 5 år.

Hvis ellers du gad, kunne du se Lyjse forsøger at underbygge sin afsindige ide om de døde slet ikke er døde, men lever videre efter døden, på en eller anden måde (obskur ide)og Jesus opstandelse bliver blandet ind i det her.
Lyjse mener jo også Jesus i de tre dage der gik, inden han opstod af graven, var på besøg i dødsriget for at tale med ånderne eller hvad det nu var. Jeg forstod ellers Lyjse mener ånderne er i himlen.
Ja ved jeg. Det skifter åbenbart alt efter for godt befindende. Ånder, sjæle, herlighedslegemer, fortabelseslegemer osv. Noget Lyjse ALDRIG kunne drømme om at gøre rede for.
Alt med jer er bibelcharlatan og humbug. Derfor hyler i op som stukne grise, når jeg afslører og afdækker det.
Prøv at vær ærlige, stå ved det bavl i kommer med.

Dette med gravpladsen, opstandelse og levende sjæle, ånder, m.v.
Hvis du læser det hele igennem vil du se:
Jeg citerer det i uddrag.
Det er uddrag Sebl, ikke hvad Lyjse har skrevet gennem årene og understøttet med henvisninger og citater. Som du kan læse.
Altså et uddrag, men det fortæller ganske åbent hvad Lyjse mener, ellers må hun jo forklare, hvad jeg har opfordret hende til hundredvis af gange, hvor du falder over dine egne ben for at svare før hun gør, da du åbenbart ikke tror hun selv kan svare for sig, (hvad hun for det meste ikke kan), men dækker sig bag andre, Dig Evalu, jalmar mv.
Det jeg gerne vil have frem, er den uvidenhed og falske lære hun prakker andre på.
Det afslører jeg råt for usødet, og det tåler jeres sarthed ikke så godt - bare ærgerligt, mon ami.
Her er citatet, så fat det dog. Du har/ er vel ansat på DTU eller lign. Skulle du ikke kunne fatte det. 🙁
Ajv2 - mit forrige brugernavn.
Citat af Lyjse:
[quote]
Ønsketænkning Ajv2 - 4 år 5 måneder siden #2040880 Lyjse-
Lyjse-'s Avatar
men Bibelen siger altså det modsatte - måske ikke din vagttårnsbiblen - men den er også "noget for sig selv" - den er jo lavet så den passer til VAGTTÅRNSLÆREN !
Jeg tænker...hvorfor mon det er så vigtigt for jer, at tro der ingen sjæl er...😕
Vi har lige haft en debat om dødsriget - men åbenbart fik du ikke læst mine indlæg..
Du skriver:
"Jeg har flere gange udbedt mig et logisk og klart bevis for Jesus var i live og var aktiv efter sin død til sin opstandelse.
Hvilket/hvilke skriftsteder indeholder dette."
Svar 😮😮
HVAD hjælper det, at man lægger beviserne foran dine øjne- når du ikke tør ÅBNE dem !!
[/quote]

Det er slet ikke godt nok til hr. Sebl - vel?
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

tilføjet af

Lære om lig

SK skrev:
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Jeg vil bede dig forklare hvordan de døde i gravene, ligene, skeletterne, kunne gå ud af gravene og gå ind i byen og tale med folk.
Du siger det skete.
Godt så forklar det.[/quote]

Vi venter stadig på et link til et indlæg, hvor Lyjse har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.
Hvor har Lyjse skrevet det????????????



[quote="sand kristen" post=2863324]http://drabssag.elevunivers.dk/dictionary/?id=16
Specielt til Sebl og Lyjse. Især sebl, plejer at være vild med videnskabelige fakta.

Kriminalteknisk håndbog skriver om de døde.
Forrådnet lig
Efter 8-10 dage går der hul på liget. Forrådnelsen og maddiker, der æder af liget, får huden til at revne. Derved slipper gassen ud af liget, og det ser ikke længere så oppustet ud. Lig i denne fase lugter rigtig slemt, fordi forrådnelsen nu foregår i det fri.
På dette punkt begynder biller at spise af liget, og fra midten af denne fase er det dem, der er flest af på liget. Fluelarverne er på dette tidspunkt blevet store og forlader liget for at finde et sted, hvor de kan forpuppe sig.
Når maddikerne er væk, falder ligets temperatur igen, så liget bliver lige så varmt (eller koldt) som sine omgivelser.
Indvoldene og musklerne er i denne fase så opløste, at man ikke længere kan skelne dem fra hinanden. Det er derfor umuligt at fastslå dødsårsagen ud fra andet end skader på huden og på knoglerne.
Efter-forrådnet lig
Efter 15 til 20 dage med bakterier, der arbejder, insekter, der æder, og fordampning af vand har liget mistet de fleste af sine indvolde og muskler. Der nu kun er hud og knogler tilbage. Et lig i dette stadium vejer kun 10-20 % af sin oprindelige vægt.
Indsat af mig. Knoglerne danner skelettet Sebl. Sådan et har du inden i dig. Selvom du muligvis aldrig har set det.

Skelet
Til sidst er der kun skelettet og måske noget hår tilbage af liget
Sådan ser et skelet ud Sebl.
[img]
http://www.bt.dk/sites/default/files-dk/node-images/799/5/5799338-skelet.jpg[/img]
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

"sk" skrev:
[quote]Manjana og Lyjse var rørende enige om der var mig der ikke kunne læse hvad der står i biblen. hvis eller du gider læse diskussionen. uha nej........sandheden.....uha nej.[/quote]
Den ene løgn afløser den anden [:X] Manjana deltager slet ikke, i den tråd du har lagt link til [!]
Jeg forholder mig kun, til det jeg kan læse i Bibelen, jeg lægger ikke noget til, og jeg trækker ikke noget fra !
Men du burde begynde at skrive eventyr 😕 med den fantasi du har..


Du har en selektiv dårlig hukommelse Lyjse.
Du kan bare se efter i debatten.
Jeg har en god fantasi, men din går ud på at gøre fantasier om "levende vand" og "Maria der kunne flyve" til bibelske sandheder.
Og så godt med gedigne løgne om Jehovas vidner.
Jeg spørger dig igen: Vil du holde op med at lyve om biblen og Jehovas vidner ?
Hidtil har du de facto nægtet.
Talt pænt om, og til Jehovas vidner, så kan vi få en roligt debat.
Vil du det ?
Hvad svarer du.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

Et spørgsmål til Lyjse.
Når du som et svar, henviser til for eks. endetiden.dk
Skal man så regne med du står inde for det, eller skal man regne med du ikke er til at stole på, man skal opfatte det som noget du mener ???
SVAR UDBEDES.
tilføjet af

Lære om lig

Matt 22,30:
"I opstandelsen hverken gifter man sig eller giftes bort, men er som engle i himlen."

Det står stadig hen i det uvisse, hvorfor SK fabler om talende skeletter.

http://drabssag.elevunivers.dk/dictionary/?id=16
Specielt til Sebl og Lyjse. Især sebl, plejer at være vild med videnskabelige fakta.

Kriminalteknisk håndbog skriver om de døde.
Forrådnet lig
Efter 8-10 dage går der hul på liget. Forrådnelsen og maddiker, der æder af liget, får huden til at revne. Derved slipper gassen ud af liget, og det ser ikke længere så oppustet ud. Lig i denne fase lugter rigtig slemt, fordi forrådnelsen nu foregår i det fri.
På dette punkt begynder biller at spise af liget, og fra midten af denne fase er det dem, der er flest af på liget. Fluelarverne er på dette tidspunkt blevet store og forlader liget for at finde et sted, hvor de kan forpuppe sig.
Når maddikerne er væk, falder ligets temperatur igen, så liget bliver lige så varmt (eller koldt) som sine omgivelser.
Indvoldene og musklerne er i denne fase så opløste, at man ikke længere kan skelne dem fra hinanden. Det er derfor umuligt at fastslå dødsårsagen ud fra andet end skader på huden og på knoglerne.
Efter-forrådnet lig
Efter 15 til 20 dage med bakterier, der arbejder, insekter, der æder, og fordampning af vand har liget mistet de fleste af sine indvolde og muskler. Der nu kun er hud og knogler tilbage. Et lig i dette stadium vejer kun 10-20 % af sin oprindelige vægt.
Indsat af mig. Knoglerne danner skelettet Sebl. Sådan et har du inden i dig. Selvom du muligvis aldrig har set det.

Skelet
Til sidst er der kun skelettet og måske noget hår tilbage af liget
Sådan ser et skelet ud Sebl.
[img]
http://www.bt.dk/sites/default/files-dk/node-images/799/5/5799338-skelet.jpg[/img]
tilføjet af

Mattæus 27:45-

Du skriver Sebl.
Det er ret svært at brænde et menneske, så hvis beretningen om døde der på grund af et jordskælv flyttes ind til Jerusalem skal give mening, er det måske lettest at tro, at der var tale om halvbrændte lig fra "Gehenna"? Der kunne så ligge en symbolik i, at Jesus blev dømt som forbryder og at det var forbryderne der blev "oprejst". Men hele symbolikken er lidt svag, fordi ingen aner om der faktisk var en sådan "losseplads" i Jerusalem?
Sk.
Jesus blev gravlagt i en hule af Josef fra Arimatæ′a, som du ved.
Sk.
Golgata ligger et stykke fra Hinnoms dal der er placeret nedenfor Zions bjerg, syd for den gamle bymur. At millionbyen Jerusalem ikke skulle have haft en losseplads, lyder helt usandsynligt. Så hvorfor skulle det ikke være der.
Der befinder sig en gravplads på et højdedrag et godt stykke over Hinnomsdalen. Gravene er af naturlige årsager opført som konstruktioner i kalksten oven over klipperne, som er nærmest umulige at grave i.
Gravene kan rystes i stykker af et jordskælv, og opståede sprækker vil gøre insekter m.v. hurtigt omdanner et legeme til skelet.
Man har lavet videnskabelige forsøg med at lade fluelarver æde af lig, for at studere hvor længe det tager for et lig at blive omdannet til skelet, for rets teknikere kan afgøre hvor længe et lig har ligget, under forskellige forhold. Det lyder u-lækkert med sådan er virkeligheden. Jeg forestiller mig du godt er klar over det.
Her er et billede fra en gravplads med hinnoms dal i baggrunden, og klippemoskeen.
[img]http://media.i24news.tv/upload/cache/medium_image/upload/image/mount%20of%20olives.jpg[/img]
tilføjet af

Mattæus 27:45-

Golgata ligger et stykke fra Hinnoms dal der er placeret nedenfor Zions bjerg, syd for den gamle bymur. At millionbyen Jerusalem ikke skulle have haft en losseplads, lyder helt usandsynligt. Så hvorfor skulle det ikke være der.

Jeg må fastholde, at vi ikke kender til hinnons dal fra samtidige kilder. Forøvrigt estimerer man sædvanligvis, at Jerusalem dengang havde omkring 40.000 indbyggere, men at dette ved de største højtider steg til omkring 250.000. Så der er et stykke vej op til at være en millionby...
http://www.jcbs.org/!userfiles/JCBS/Jerusalem%20at%20the%20Time%20of%20Jesus%20%20Final.pdf
tilføjet af

Mattæus 27:45-

[quote="sand kristen" post=2863411]Golgata ligger et stykke fra Hinnoms dal der er placeret nedenfor Zions bjerg, syd for den gamle bymur. At millionbyen Jerusalem ikke skulle have haft en losseplads, lyder helt usandsynligt. Så hvorfor skulle det ikke være der.[/quote]
Jeg må fastholde, at vi ikke kender til hinnons dal fra samtidige kilder. Forøvrigt estimerer man sædvanligvis, at Jerusalem dengang havde omkring 40.000 indbyggere, men at dette ved de største højtider steg til omkring 250.000. Så der er et stykke vej op til at være en millionby...
http://www.jcbs.org/!userfiles/JCBS/Jerusalem%20at%20the%20Time%20of%20Jesus%20%20Final.pdf


Hm..........

Om Jerusalem.
I år 70 vendte romerne tilbage, indtog byen og dræbte mange af dens indbyggere. Historikeren Josefus siger at antallet af døde kom op på 1,1 million, for i Jerusalem var „en stor Mængde forsamlet“, idet „Folk fra hele Landet“ var kommet til Jerusalem for at fejre påskehøjtiden.
Havde man ikke en losseplads ?
tilføjet af

Mattæus 27:45-

Josephus kan man ikke regne med når det gælder tal.
Jeg kan da ikke vide om der var en losseplads i Jerusalem? Men hinnons dal som plads for affald og døde forbrydere omtales ikke af samtiden, så det er spekulation at tro på det fandtes.
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

Evalu skrev:

Vi venter stadig på et link til et indlæg, hvor Lyjse har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.
Hvor har Lyjse skrevet det????????????


Godot kom ikke........
tilføjet af

Godot kom ikke ...

Evalu skrev:

Vi venter stadig på et link til et indlæg, hvor Lyjse har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.
Hvor har Lyjse skrevet det????????????


Godot kom ikke........ selvfølgelig ikke.. for det hele foregår oppe i hans hoved 😖
tilføjet af

Lære om lig

Nu må det efterhånden være gået op for alle, at Lyjse aldrig har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.

Til gengæld har SK i denne tråd insisteret på, at de døde - ved en jordisk opstandelse - vil opstå i forskellig grad af forrådnelse eller som skeletter.
Det kan undre at SK står så fast på den holdning, eftersom Jehovas Vidner jo netop insisterer på et håb om en jordisk opstandelse for de andre får.

Det blev heller ikke kommenteret 😕
tilføjet af

Det "glemte "sk" alt om...

Evalu skrev:
[quote]
Vi venter stadig på et link til et indlæg, hvor Lyjse har skrevet at skeletterne gik ind i byen og talte med folk.
Hvor har Lyjse skrevet det????????????[/quote]

Godot kom ikke........


Godt nu skal jeg oplyse dig.
Jeg skrev:
Til Lyjse.
Jeg skylder dig nok en undskyldning.
Jeg skrev:
Lyjse, du har udtalt, du tror det skete sådan, for det står der i biblen.
Det var forkert, der skulle have stået "du har udtalt en holdning" "givet udtryk for"
Men jeg kan så regne ud, man ikke skal stole på det du citerer, eller lægger navn til.

Nu skal jeg vise dig helt nøjagtigt hvad du skrev. Det kommer her, med link og det hele. Hvad du giver udtryk for. Konklusionen på dit indlæg er tydeligt for enhver.
Du skriver døde kan komme ud af gravene og gå ind til Jerusalem.
Det er u-gendriveligt. Og det er det rene galimatias, at døde der har ligget kortere eller længere tid i graven, i samlet flok, uden videre bliver levende.
Der er for alvor kuk i kysen.

http://sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1577560-debat-mellem-manjana-og-anonym-jv-2#1577640

I Ef. 4:8 står der, at "han (Jesus) er steget op til det høje, han har ført fanger med, han har givet gaver til menneskene." De omtalte fanger er efter alt at dømme den frelste skare, som befandt sig i "Abrahams skød", og som Jesus steg ned til efter sin død på Golgata. [f]Det var her, han mødtes med den ene af røverne, som han havde lovet, da han hang på korset.[f]
[f]
v8 Derfor hedder det:
Han er steget op til det høje,
han har ført fanger med,
han har givet gaver til menneskene.
[f]

Jesus "har ført fanger med". Selv om de frelste fra den gamle pagt befandt sig i Paradis, var de alligevel at betragte som fanger.
De dødes rige holdt dem fanget borte fra Guds nærvær, indtil Jesus havde fuldbragt frelsesværket på Golgata.
Allerede idet Jesus udåndede på korset, varsledes det, at døden var besejret.
Der skete nemlig det, at "gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange."

sk.
Du har ikke brugt ordet skeletter men det er umuligt der ikke kan være tale om det. Det er ganske enkelt ikke muligt. Så jo, der har været tale om skeletter, uanset du ikke fatter det.
Hvis de døde står op af gravene, må nogen af dem nødvendigvis være blevet til skeletter.
I den fugtige varme vil et lig, hurtigt blive til skelet, og der var tale om en gravplads der var der i forvejen. Du må være usædvanligt dum, hvis du tror der ikke sker en nedbrydning af lig. Især i den varme.
At du ikke bruger ordet skelet, er komplet lige gyldigt for hændelsen.
Dit problem er du ALDRIG vil tage ansvar for det nonsens du kommer med.
Jeg har desuden mange gange spurgt dig om hvad symbolsk betyder. Hvor du dumstædigt fastholder man skal forstå biblen sådan som det står, helt bogstaveligt.
"levende vand" er levende. Lyjse har talt.
Mener du, er ordet skelet ikke anvendt i det du skriver, så gælder intet i dit indlæg?
Man skal slet ikke regne med det du skriver ???
Der var ingen døde der stod ud af gravene og gik ind til byen (Jerusalem)
Det er bare noget du skriver, men ikke har den ringeste ide om, hvad konsekvensen er.
I dette tilfælde står det lysende klart, du mener der er nogen stendøde mennesker der får livet igen inden Jesus er kommet for at begynde på opstandelsen. Jesus var død!
Jeg vil gerne afsløre du er en bibelcharlatan der spreder falsk lære, og skriver som vinden blæser, uden der er nogen logik i det.
Det er gjort endnu en gang.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.