18tilføjet af

Københavns kommune chikanerer billister

Man vil forsøge at modarbejde biltrafikken så meget som muligt, for derved at minimere den, men hvis Københavns vil begrænse bil trafikken i byen. Så er det en oplagt mulighed at placere alle de store offentlige arbejdspladser andre steder. Det kunne være ministerier, styrelser osv.
En anden mulighed er at flytte de store uddannelsesinstitutioner væk. Under alle omstændigheder må man jo prøve at fjerne folks behov transport til byen i stedet for blot at chikanere en bestemt gruppe.
http://www.berlingske.dk/article/20080328/koebenhavn/703280057/
tilføjet af

Gad lige vide......

Hvordan de tror forureningen bliver mindre hvis alle holder for rødt lys i timevis.🙁
De skulle udbygge "intelligente "lyskurve med følere.
tilføjet af

har du hørt om

klimaforandringer?
Det kommer fra alle ender og kanter, fra al den elektricitet du bruger, fra din bil osv.
Ikke kun fra store erhvervsvirksomheder. Husk mange bække små gør en stor å.
Mange synes at det er politikerne der skal komme med noget (forslag eller idéer) før der gøres noget. Men hvorfor skal vi vente, vi kan jo gøre noget selv, vi har selv ansvaret for vores liv og for at gøre at jorden er et godt sted at være. Det er IKKE politikerne. De bliver bare nød til at gøre noget når vi andre ikke selv kan tænke selv og gøre noget selv.
Der vil være en stor klimakonferrence i København i 2009, men jeg forstår hvorfor der skal tales og tales. Der skal HANDLES NU. Nord- og Sydpolen smelter og for hver måned accelererer det mere og mere. Ja, så vi kan vente, men så er Danmark snart oversvømmet og så kan du jo sige at politikerne skal finde løsningen mens du bare sidder i din lænestol uden at gøre dit til klimaforandringerne.
Så selvfølgelig skal trafikken begrænses. Det er os bilister (ja jeg er også en bilist fra København) der klynker hver gang politikerne prøver at begrænse det på den ene eller anden måde.
Der vil altid være nogen der synes at politikernes idéer er helt hen i vejret. Hr. Jensen synes en idé er god hvor du måske synes det er en dårlig idé og omvendt. Man kan ikke gøre alle tilfredse.
I Athen kan man kun køre inde i centrum hver anden dag i myldretiden. De nr.plader der ender på et ulige nr. må køre i centrum på ulige datoer og selvfølgelig det samme gælder for de lige nr. Dette har virket i jeg ved ikke hvor længe.
Næ, det er danskerne der er så forkælet og forvente. Alt drejer sig om mig mig mig.
tilføjet af

Enig

det er ikke den bedste idé.
Men noget skal gøres, vi kan ikke blive ved med at ose sådan som det er nu.
tilføjet af

Regeringen sidder med løsningen.

De kunne bare tillade biodisel. Rapsolie er forureningsfrit,,,,,,,men det kan ikke købes på tankstationer og hvorfor ikke? Fordi så går de glip af afgifterne på bensin og disel.
Så længere er den ikke. 😮
tilføjet af

stensgaard54

ta bussen
tilføjet af

Eks. på tåbeligheder...

Tårnby kommune vil lukke Amagerstrandvej ved kommunegrænsen. Dette vil chikanere mere end 20.000 billister i døgnet. Forsåvidt en glimrende ide....men. der er en motorvej dr ender med en afkørsel i Kastrup lige i Amager strandvej.....? Knap så smart,,,,men billisterne kan så tage de små villaveje igennem Kastrup og flette sig flere kilometer extra igennem stilleveje ol,,, med børn osv. Imponerende tænkt.
For at gøre det rigtig imponerende, er Københavnskommune i den anden ende af Amagerstrandvej ved Raffernaderivej, ved i disse dage at etablere en omfartsvej for at lede trafikken uden om Christinnshavn.....Godt tænkt.... Det mindre smarte er, at denne omfartsvej skal føres ud i ..........Gæt lige..........Amagerstrandvej,,,,,som skal lukkes.😃😃😃
Sålænge det er sådanne fjolser der vil styre trafikken i København bliver det ikke bedre!
😉
tilføjet af

Dybt godnat...

Det beviser bare at politikerne slet ikke aner hvad der foregår.
Før det første forurener bilerne nok ikke mindre ved at have motorer tændt i længere tid, hvilket vil være tilfældet hvis der bliver rødt i længere tid.
Deudover er der en grund til folk vælger egen bil og ikke det offentlige. Det offentlige fungere elendigt og er hamrende dyrt. Nej jeg har ikke råd til en Audi A4 = har ikke råd til det offentlige.
Og mon ikke de røde lys også gælder busser eller er det kun biler?
Og tænk al den kritik de så for fra cykelister...
Næeeehhh.. de skal det offentlige net bedre og billige.
Hvilken politiker var det der bevidste, at siden omkring 1980 er billet priser på det offentlige steget så meget, så hvis benzinen skulle være steget lige så meget ville den koste omkring 28 kr/L?
tilføjet af

Enhedslisten og SF er store i København

og i deres fodformede univers er formålet med en bil alene at forurene, larme og fylde. Ud over det er den helt og aldeles værdiløs og overflødig. Man kan jo bare cykle eller tage bussen (som naturligvis kører på særligt udvalgte bioøkologiske og bæredygtige jomfru olivenolier fra Toscana - skatteyderne betaler).
...og hvad skal man med et bagagerum når man har en fjällräv.

Håber ikke at det breder sig til resten af landet. Men det er selvfølgelig en snedig måde at flytte handlen ud af byerne.
tilføjet af

Virksomheder skal placeres langs motorveje

og parallelt bagved boligkvarterer. Det giver den letteste transport, såvel offentligt som privat.
tilføjet af

Det med at kunne køre

hver anden dag afhængig af nummerpladen vil være ganske fint. Så må jeg blive hjemme på de dage, hvor min nummerplade ikke passer med datoen.
Gad vide hvad min arbejdsgiver ville sige til det?
At det kun drejer sig om mig, mig, og atter mig vil jeg ikke ligefrem påstå. Til gengæld vil jeg påstå, at så længe den kollektive trafik er så ustabil, dyr og holder op med at fungere helt efter bestemt klokkeslet, vil det være utopi at forestille sig at jeg stiller bilen.
Den dag den kollektive trafik fungerer også for sådan en som mig med de mødetider jeg har, vil jeg ikke have noget imod at tage bus/tog - men ikke før en strækning på 40 km hver vej tager præcist de 40 minutter jeg er om at køre til og fra arbejde.
tilføjet af

Hvad så med os

der bor lige op af indfaldsvejene? Det koster immervæk noget udstødning at holde i kø, og skal vi nu ikke kunne komme ud og handle fordi København vil have bilfrie gader??
tilføjet af

Athen gør det ikke for CO2'ens skyld

Athens lokale geografi og klima (ligger i en dal og koger i 40 graders vindstille varme) gør at den har et seriøst smog-problem. Kombineret med et vejnet som vi havde i 50'erne, så har de haft helt andre incitamenter for at begrænse biltrafikken.
tilføjet af

Ny Ørestad?

Det er godt at komme med alternative forslag, så som at flytte institutioner.
Men dersom det skal batte noget, bliver en sådan flytning lige så dyr som at bygge en helt ny Ørestad et eller andet sted i landet.
Der er vist ikke mange der taler om at skat er flyttet, ligedan de militære stationer.
Kommuner har ikke så meget selvstyre, København vil gerne løse trafikproblemerne med afgifter, men det passer ikke med regeringens "skattestop".
tilføjet af

løsninger

Det er ikke nogen langsigtet løsning at chikanere bil trafikken. Hvis man ønsker at københavn skal være en by i vækst, så vil der fortsat være behov for at man kan køre i bil ind til byen. Derfor skulle man hellere forsøge at skabe nogle reelle løsninger.
Det kunne være intelligent trafikstyring af lyskryds så trafikken flyder bedre og man derfor opholder sig kortere på vejene. Løsningen er i hvert fald ikke at skabe flere køproblemer.
Jeg må beklage at jeg selv har været med til at stemme ritt ind, men det kommer i hvert fald ikke til at gentage sig - på tide at der kommer nye kræfter til på det rådhus!
tilføjet af

Københavns kommune.

Kan da sagtens løse de trafikale problemer !....... de får da bare regeringen til at flytte alle de statslige virksomheder Vest på, der er kommuner nok der vil modtage dem, og så flytter industrien nemlig bagefter......... og så er Københavns problemer med forurening, og manglende plads på vejene slut !, og i tilgift er bygningen af en Fehmarnsund bro unødvendigt ........... og sikke mange penge der kunne sparen !... en åbenbar Win Win situation.... ikke ?... 😃
tilføjet af

København.

Vil det hele.....og vil ikke noget alligevel !.... måske skulle Københavnerne først finde ud af hvad det er de vil !.
tilføjet af

beklageligt

Der er jo kommune valg i 2009, og så må man håbe der sker en forandring til det bedre.
Under alle omstændigheder virker det til at være utopi at håbe på et borgerligt styre i København i fremtiden, men en reel borgerlig opposition ville da være en start.
Som det er idag, med et venstreorienteret styre og ingen synlig opposition, så skal det jo gå i den forkerte retning.
Eneste fremtidshåb er vel nærmest et stærkt SF som kan tage magten, for alt må vel være bedre end S+R.
tilføjet af

Vil du tale om Københavns trafikpolitik i fjernsynet.

Jeg arbejder på et indslag til TV2 Lorry om trafikpolitikken i København og ikke mindst Socialdemokraterne og De radikales forskellige forslag til begrænsning af biltrafikken i byen. I den forbindelse vil jeg gerne i kontakt med folk, der har en mening om det. Hvis du evt. har lyst til at medvirke, må du meget gerne sende en mail med dit telefonnummer. Det skal være senest onsdag d. 9. april.
Med venlig hilsen
Eva Bejder
evbe@tv2lorry.dk
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.