4tilføjet af

Jeg mener det var 125% strøm.

Vindmøllerne/solceller lavede D:21/12-2013 af Danmarks strømforbrug, altså mere RENT energi end vi i Danmark kunne bruge, altså solgte vi 25% af det samlet energi forbrug i Danmark til udlandet D:21/12-2013, i form af REN energi.
Så er det, at det undre mig, hvorfor vi i Danmark skal betale CO2 afgift på den strøm vi bruger, plus det, at vi som forbruger ikke får billigere strøm når vi bevisligt laver mere end vi bruger og at det bliver solgt til udlandet.
En vindmølle koster jo ikke mere i drift, fordi den laver mere strøm, jeg er lidt sur over at "overskuddet" skal gå til aktionærerne, for det er jo folk som tjener penge på penge.
At de selvfølgeligt skal havde noget for de penge de har "skudt" ind i møllerne, det er da klart, men det burde være en fast rente af det beløb de har sat i møllerne.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Jeg mener det var 125% strøm.

Hvor står der CO2 afgift på Din regning ?
Den er bare anført som energiafgift, der er sgu linjer nok på regningen.
Vi køber jo selv strøm fra nabolandene, det kan dreje sig ned til få timer i et givent døgn og kan enten være vandkraft fra Norge eller A-kraft fra Sverige, vandkraften er pissedyr men indgår bare i regnskabet så ingen kunder mærker det dag for dag.
Desuden bliver der også skruet ned for blusset på de forurenende kraftværker når det blæser godt, dels er de svære at starte på hvis de bliver slukket helt og dels kan man heller ikke slukke hvis det er kraftvarme.
tilføjet af

Hvis Danmark.

sverige, norge gik sammen, og lavede X-antal kæmpe vindmølle parker, så ville det jo være en engangs investering, mere eller mindre, og et er sikkert, det blæser altid et eller andet sted i de 3 lande, parkerne skulle bare vær dobbelt så store som landets eget forbrug.
Så er der leveringen af strømmen, de priser de tager i dag er helt hen i vejret, de tager jo næsten lige så meget for at sende strømmen igennem ledningerne som strømmen koster, det beløb skal ned uanset hvad, det er svineri, forbrugerne HAR selv en gang betalt for ledningsnettet, det har folk bare glemt.
Og ja!, CO2 afgiften er vist-nok blevet gemt i og under faste afgifter, og det må også undre nogen lidt, de sagde at CO2 afgiften skulle bruges til at udbygge grøn energisystemet med, så prisen ikke blev dyre på grøn energi, men de afgifter er jo bare fuldt med over på grøn energi, og da danskerne ikke kan samles om noget, så går den.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Jeg mener det var 125% strøm.

Du er med på at det bare var én dag ikke? En enkelt meget blæsende dag! Dejligt at det skete, men vi bruger jo stadig andre kraftværker. Vindkraft er jo i sagens natur en lidt upålidelig størrelse, så vi skal stadig fyrer op for knap så miljøvenlige energier når det ikke blæser nok.
tilføjet af

Men det er under 30%

Hej,
Men det er under 30% strøm som kommer fra vinden.
http://energinet.dk/DA/KLIMA-OG-MILJOE/Energi-og-klima/dendanskevindcase/Sider/30-procent-vedvarende-energi-i-2020.aspx
Og det er derfor du skal betale CO2 afgift
Med venlig hilsen
Ieet
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.